ostin käytetyn gsa(06) josta oli pleksistä leikattu siivu pois ja tekee ärsyttävän pyörteen juuri kypärän kohdalle.
oma pituus n. 184 cm
ainakin nostalgia oli kehunut orkkis pleksiä. pitää varmaan käydä ehjää koeajamassa.
mites nuo tarvike plexit onko kellään niistä kokemusta? MRA Vario,ztecnik,touratech mitä noita nyt on...
nyt lähti mra vario touring plexi tulemaan saksan maalta..
kerron kokemukset kun saan alle...
Mulla orggis pleksi nostaa ilmavirran juurikin päälakeen, eli vähän humisee. Ei tarttis varmaan olla kun sentin lyhkäsempi niin olisin suojassaMutta silti entiseen pyörään verrattuna (VFR) ajomelu on huomattavasti pienempää...
Niin ja mittaa mulla on ~185cm
-Ilkka
BMW F800GS -11
Mulla satula alimmassa pykälässä ja pleksi niin pystyssä kuin menee. Pituutta 180 cm ja viima tulee otsaan. Normaali umpikypärä piässä. Ei valittamista, mut näähän on yksilöllisiä mielipiteitä.
p.s. Mielipide anekdootti. Nauratti lukea jostain, kun joku kirjoitti gessusta, että vasen (vai olikohan oikea) jalkatappi alkaa täristä jossain tietyssä kierrosluvuissa ja ohjaustankokin väpisee niin vallan ikävästi. Mun entisellä pyörällä (HD) kun ajoi 120 km/h, niin peileistä ei nähnyt mitään, jalkalaudat tärisi ja ohjaustanko vipatti, mutta 150 km/h vauhdissa koko pyörä tärisi niin maan saatanasti, että huono kuntoisempi ei olisi sitä puolta tuntia kauempaa jaksanut, kun vasenta tuppiakin sai työntää vauhdissa syvemmälle ettei irti olisi lähtenyt ja käsillä joutui tosissaan tähtäämään tietä pitkin. Sen jälkeen ei juuri huomaa gessun "tärinöitä".
Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
tulipa ruuvattua paikoille ja ihan ok plexi tuntuisi olevan. lipalla saa suunnattua virran kypärän yli niin ettei hirveästi humise. ja säätö kulmia on tuplasti enemmän kun lippaa saa 6teen eri kulmaan myös muunneltua. hiemen heittää pyörrettä sivuilta kun ei ole niin leveä kuin orkkis, mutta kaippa sitä tuulen virettä pitää hieman ollakkin...
en ole tosiaan šehjää orkkis plexiä kokeillut ikinä joten en tiedä sen toimivuudesta, mutta voisin epäillä sen toimivan parhaiten vaikka laminar lipin kanssa... mutta juu näillä mennään..
Tervehdys !
Pleksin hankinta on myöskin edessä, kun tuo Gs perusmuovi tuntuu liian matalalta.
Itsellä latvan lakikorkeus on viisisenttiä vaille kahdenmetrin. Hyvät vinkit olisi tarpeen, mikä pleksi toimisi parhaiten.
Onko kokemuksia Vstream-pleksistä![]()
-Matka on määränpää-
R 1200 GS
laminar lip.pi voisi auttaa ohjaamaan viiman yli...
http://www.laminarlip.com/r1200gs.php
ja suomesta esim. http://www.baehr.fi/B1282.html
kerkesitkös hommata jo uuden plexin? jos jäi ylimääräiseksi orkkis plexi niin voisin ostaa pois sopuhintaan.. myös jos muilla on ylimääräisenä läpinäkyvää tai tummaa...(e-tappi @ Syys. 13 2009,20:30) kirjoitti
Minulla on Adv-Gessussa tuo Laminarlippi - paremmin toimii kuin pelkkä perusplexi, mutta tuulta/pyörteitä osuu vielä kypärän laakeen ikävästi. Kuskin pituus 193 cm.(goldmember @ Syys. 25 2009,13:56) kirjoitti
Seuraavaksi ajatuksissa olisi kokeilla ZTechnikin "extra tall" -kilpeä, josko siitä olisi tilanteeseen apua.
R1200GSA '11
Moi! ajan R:ää ja on "naku" (v.00) ja olen huomannut itselläni että jopa matkakäytössä käy hyvin pieni plexi jos oikein oivaltaa: tankkilaukku ja ei tyhjiötä selän taa, niin toimii. Olen veivvannu jo tolla fillariilla jotain 68th. ja ei ongelmia, olen itse 184cm. ja meinaan jatkaa vielä (africa) noin vuosi ja katotaan ...
Boxeriukko
Itse tässä myös ihmetellyt viimeksi eilen tuota GSA:n pleksin toimintaa ja nyt alkoi syntymään ajatusta että siinä sivuilla olevat ne pienet *siivekkeet* ohjaa ilmaa pleksin taakse ja aiheuttaa kaikenlaista värinää siellä.
Ne lähtee seuraavaksi pois itseltä ja sitten koeajolle onko vaikutusta vai ei.
Onkos kukaan muu kokeillut niitä ottaa pois?
Perus gessussahan niitä ei olekaan, ainakaan vakiona. Ties mitä noillakin on sitten haettu.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
Jos iaj tarkoitat niitä parin kämmenen kokoisia spoilereita, jotka on siinä pleksin alakulmassa, ruuvattuna kiinni sivumuoveihin...?
Niillä on ISO vaikutus kuskin olosuhteisiin. Niillä lähtee käsivarsiin painava ilmavirta pois ja pleksin takana ilmavirtaus rauhoittuu huomattavasti. Huomaat sitten.
Mulla on Giwin purje ja nuo sivulipareet. Tuli matkaskootteri GS:stä. Mukava matkustaa pitkiäkin matkoja.
Haittapuolena on se, että kuumalla säällä ei tuuleta yhtä hyvin kuin pikkulipalla ja soralla, kun pitäis katsella vähän tietäkin, pitää katsoa pleksin läpi.
FIN_GSer
Just noita tarkoitin.
Hmm - kuulostaa aika ihmeelliseltä. Vielä kun ne on suunnattu ohjaamaan ilmaa pleksin taakse, ei pyörästä ulos. Jotenkin hassun oloisia. Sinne väliin kun tuuppasin vähän kangasta tupoksi niin loppui kaikki suhina kypärän ympärillä, pitäisi ainakin saada suunnattua ilmavirta pois pleksin takaa...
Onneksi lähtee parilla ruuvilla irti, helppo kokeilla ilman noita kunhan tässä ehtii.
Edit: Mitään tietoa mikä noiden nimi on englanniksi? Voisi vähän googlettaa ulkomaan sitejä...
Edit2: winglet ja slipstream deflector alkoi antamaan kommentteja...
MAN
Wingletithän ne UKGSER
Yleensä porukat haluaa asentaa ne vakioGS:ään, eikä repiä irti Advesta.
FIN_GSer
Jep, tänään tuli sen verran kokeiltua että pistin teipillä umpeen sen kolon noitten siipien ja varsinaisen pleksin välistä.
Ja hommahan alkoi toimia. Kohina loppui siihen paikkaan. Kaikki pyörteily hävisi ja taakse tuli hyvinkin levollinen ajofiilis. Nyt nuo tuulet oikeasti lähtee sivuille eikä työnnä noista koloista sitä pleksin taakse. Ei jaksa ymmärtää mitä tuolla on haettu.
Pitää tässä talven hämärinä tuokioina virittää vähän siistimpi *paikka* noihin.
Ihan turhaan olin etsimässä uutta kypärää ja/tai etupleksiä tuohon!
MAN