Katso äänestykset tulokset: Käytätkö niskatukea? -

Äänestäjät
252. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • kyllä

9 3,57%
  • joskus

9 3,57%
  • en

234 92,86%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
    Niskatukia alkaa saamaan jo aika edullisestikkin (ainahan se hinta on halpa jos sillä voi pelastaa neliraajahalvaukselta), mutta vielä ei ole tieliikenteessä kenelläkään sellaista näkynyt. Ainakaan tuttavapiirissä ei kukaan sitä omista. Mietin tuossa, kun en ole itse koskaan ko. varustetta kokeillut, niin vaikeuttaako se itse ajamista mitenkään? Varsinkin kyykyllä veikkaisin, että jotain rasitteita siitä saattaisi ajoasentoon tulla.
    Kannattaisiko pyörällä ajamista ruveta miettimään uudelleen jos liikenteeseen ei enää uskalla lähteä ilman yksiosaista nahkapukua, selkäpanssaria, ratakenkiä, ratahanskoja, niskatukea, mahdollista rintapanssaria jne... Joku raja nyt hemmetti.
    SuperDuke 2011.
    Nahkahousut kun viel hommais nii ei enää tarviis säästellä kaasua yhtää! Mutta ei mitään helvetin niskatukia käytetä

--GsxR:iä--
    Kylla olen nahnyt moisia kaytettavan,aika *ufon* nakoisia harveleita kylla eittamatta ovat.Mutta sehan on jokaisen oma asia mita kaulaansa ripustaa.
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
    Siis sellainen krossirinkula? tällänen?

Kuulemma hiljentää hyvin kypärää, voisin kyllä kokeilla jos jostain saisi vaivatta testiin

Vaiko tälläinen isompi härveli? Tuota en vaivautuisi pukemaan..
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Lainaa (GoA @ Heinä. 22 2009,13:27) kirjoitti
    Kannattaisiko pyörällä ajamista ruveta miettimään uudelleen jos liikenteeseen ei enää uskalla lähteä ilman yksiosaista nahkapukua, selkäpanssaria, ratakenkiä, ratahanskoja, niskatukea, mahdollista rintapanssaria jne... Joku raja nyt hemmetti.
    Saapihan sitä ihminen kysellä
    Bensa haisee hyvälle ja vauhti tuntuu kivalle
    ...eikä tule. Paitti jos lanssimiehistö laittaa

-hh-
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 22 2009,16:19) kirjoitti
    Siis sellainen krossirinkula? tällänen?

Kuulemma hiljentää hyvin kypärää, voisin kyllä kokeilla jos jostain saisi vaivatta testiin

Vaiko tälläinen isompi härveli? Tuota en vaivautuisi pukemaan..
    lähinnä tota alempaa meinasin. Pojalla on tollanen ylempi malli, kun kypärä painaa aika paljon vielä kuusivuotiaan niskassa.
    Crossiradalla muutaman mällin jälkeen on pari kertaa joutunu käyttämää, kadulle kun tuli siirryttyä ei ole tarvinu käyttää...
    This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

KTM SM 690 2007
    Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
    X: Suzuki Hayabusa 2003
    X: Kawasaki Z750 2007
    Nimenomaan.
    Mikähän on seuraava "turvallisuus" keksintö? Semmoset peltikuoret pyörän ympärille? Sori, se onkin jo keksitty....
    Tätä ei tarvinnut nyt kauaa odotella.. .
    Itsellä ei ole, mutta olen niin sinut itseni kanssa,että egoni voisi juuri sallia sen käytön.
    No onpa taas ollut "älykkäitä" ja "miehekkäitä" kommentteja. Epäilemättä kaikilla kommentoijilla musta pyörä, musta kypärä ja musta ajopuku ettei kukaan ala luulemaan heikoksi. Ja sitten ruikutetaan täällä kun puusilmät ei huomaa risteyksissä.

Tuo erillinen suoja (siinä alemmassa linkissä) näyttää kyllä hankalalta härveliltä, ei kiitos. Dainesen Wave Gilet Neckiä (vai mikä se olikaan) olen kyllä harkinnut, siinä olisi jonkinlainen niskasuoja mukana, ja näkyvät olevan Stormilla tarjouksessa.
    Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
    En käytä niskatukea moottoripyörällä ajaessa, mutta talvella moottorikelkan kanssa se on nykyisin vakiovaruste. Ei se ainakaan siinä ajoa häiritse mitenkään .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    jääradalla pidän hevosenkenkää, ja motolla ajaessa pidin. Niska on säästynyt tuollaisella kerran, solarin se tosin katkaisi edestä pois....
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    Eiköhän nää oo radalle/crossihommiin tällaset...

edit: Tuo isomman näkönen härveli siis. Rinkulaa vois harkita jos ajaisin reikä päässä tai tekis jotain getaway videoita viikonloppusin.

990 SM -08
    Lainaa (hesekie1 @ Heinä. 31 2009,00:19) kirjoitti
    No onpa taas ollut "älykkäitä" ja "miehekkäitä" kommentteja. Epäilemättä kaikilla kommentoijilla musta pyörä, musta kypärä ja musta ajopuku ettei kukaan ala luulemaan heikoksi. Ja sitten ruikutetaan täällä kun puusilmät ei huomaa risteyksissä.

Tuo erillinen suoja (siinä alemmassa linkissä) näyttää kyllä hankalalta härveliltä, ei kiitos.
    +1

Mitä typerää siinä on jos haluaa parantaa omaa turvallisuuttaan?
    Itse en käytä mutta mielestäni ihan fiksu tekele.
    Lainaa (Athene @ Heinä. 31 2009,19:22) kirjoitti
    En käytä niskatukea moottoripyörällä ajaessa, mutta talvella moottorikelkan kanssa se on nykyisin vakiovaruste. Ei se ainakaan siinä ajoa häiritse mitenkään .
    Ajoin yhden kauden jäärataa tuon hevosenkengän kanssa crossipotalla. Jouduin vaihtamaan sitten umpikypärään, kun en nähnyt sillä krossipotalla eteenpäin (lippa edessä). Tulee roikuttua jonkunverran suorilla
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Meni tuohon osioon EN, mutta olis voinu laittaa, että en vielä. Olen noita kattonu, ja ei mua ainakaan moinen ihmetytä. Toi hinta on kuitenkin vielä pikkusen rasvanen, et ei oo ollu sopivaa ylimäärästä investoida. Katotaan, vois käydä koekäyttämässä. Kyllä minä ainakin olen oman turvallisuuteni takia valmis hieman investoimaan noihin härpäkkeisiin. Koskaan et tiedä, mitä tapahtuu. Näkymätön kun tuolla liikenteessä olet. Ja ainahan sitä voipi livetä ittelläänkin, vaikka kuinka ennakoiden ja varovasti koittais mennä. Niskatuille ehdoton plussa, ainakin minulta. Tommosia samanlaisa kommentteja tuli aikanaan, kun autoissa turvavyöt tuli käyttöön, ja varsinkin takapenkkiläiset ei alkuun niitä halunnu käyttää. Mä aina ilmottelin, et "tää kotilo ei liiku mihinkään, ennenkun se turvis on päällä, en sun turvallisuuttas tässä niinkään ajattele, mutta omaani kylläkin, sillä en halua 5-tonnin painolastia niskaani, jos jotain sattuu". Nykyäänhän toi turviksien käyttö on jo suht luonnollista kaikilla paitsi taksikuskeilla, ja itsensä kuolemattomiksi luokittelevilla henkilöillä.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
    Lainaa (sikiviki @ Elo. 04 2009,21:12) kirjoitti
    Nykyäänhän toi turviksien käyttö on jo suht luonnollista kaikilla paitsi taksikuskeilla, ja itsensä kuolemattomiksi luokittelevilla henkilöillä.
    Wautsi! Meikku on kuolematon - no en ainaskaan taksisuhari

-hh-

-Kypäräpakko pois!
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ja tähän vois melkeen todeta, että ompas älykkäitä ja korkealentoisia kommentteja tälläkin palstalla, kuten tuosta edellisestä voinee päätellä. Hoh hoijaa. Alkuperäinen kysely ihan asiallinen ja jopa pari asiallista vastausta, mutta muuten ihan täyttä skeidaa koko jengin suhtautuminen. Joopa joo.
    <p>Karvanen REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04</p>
    Lainaa (sikiviki @ Elo. 05 2009,00:04) kirjoitti
    Ja tähän vois melkeen todeta, että ompas älykkäitä ja korkealentoisia kommentteja tälläkin palstalla, kuten tuosta edellisestä voinee päätellä. Hoh hoijaa. Alkuperäinen kysely ihan asiallinen ja jopa pari asiallista vastausta, mutta muuten ihan täyttä skeidaa koko jengin suhtautuminen. Joopa joo.
    Tarkoittanet oikeasti sitä, että ajatusta kannattavia vastauksia löytyi ainoastaan pari kappaletta? Että vain ne ovat asiaa? Miksi muiden pitäisi olla samaa mieltä? Vai kuuluiko tähän ketjuun laittaa vain käyttöä suosittavia vastauksia? Taisin pudota kärryiltä...

Eikö jokainen saa toistaiseksi ajaa niskatuen kanssa tai ilman ihan vapaasti, siihen keneltäkään lupaa kysymättä? Samoin tulisi toki olla kypärän, korvatulppien, hammassuojan, selkäpanssarin, lonkkasuojien ja mummon villasukkien suhteen?

Maailma vaan kun tuppaa menemään niin, että jos joku keksii alkaa käyttää päiväkotilasten luokkaretkille tarkoitettua kanariankeltaista suojaliiviä ajaessaan, niin seuraavaksi ollaan sitä jo ajamassa pakolliseksi. Sama niskatuen kanssa.

Mikäli jokainen ajaisi vaan niin kuin haluaa, olisi keskustelukin luultavasti asiallisempaa ja mielipiteet perustellumpia, näin uskon. Nyt asia kääntyy väkisinkin "metatasolle" ilmiössä piilevän periaatteellisen vaaratekijän vuoksi.

Ns. sosiaalista tilaisuutta ei niskatuelle näytä löytyvän, sen voi helposti päätellä gallupin (toki suppeasta ja .orgilaisiin motoristeihin rajoittuvasta) tuloksesta. Mutta jos suhtautuminen niskatukeen on kielteinen, kai se pitää myös rehellisesti ilmaista?

-hh-
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    yhtenä vaihtoehtona valinnassa voisi olla : olen harkinnut tms..

itse voisin kokeilla jotain systeemiä radalla. äärimmäisenä vaihtoehtona on airbag-puku... kyse pohjimmiltaan on kaatamiseen liittyvien riskien minimoinnista.
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
    Lainaa (harmaahukka @ Heinä. 22 2009,17:20) kirjoitti

-hh-
    Tuo oli hyvä . Toivottavasti ei nekään pääse/joudu laittamaan
    Tuossa on yksi malli, värejäkin löytyy monenmoista. En kyllä itse käyttäis, tuntuu että kohta noilla varusteilla ei pysty olemaan kuin yhdessä asennossa pyörän päällä
    juu, ostin yhden sitä varten että vaimentaisi melua kypärässä, toimihan se mutta oli niin epämiellyttävä kapistus että lahjoitin sen samantein ystävälle joka halusi sen vetoketjun siitä...
    Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
    Nälkä kasvaa syödessä ;)
    OT: Lukiessa alkaa kaivata jonkilaista suojausta nettiagressiota vastaan. Vois tän jubailun rennomminkin ottaa. Mun mielestä.
    aina ei voi epäonnistua!
    täysin samaa mieltä
    Lainaa (jokao @ Elo. 05 2009,09:57) kirjoitti
    Lainaa (harmaahukka @ Heinä. 22 2009,17:20) kirjoitti

-hh-
    Tuo oli hyvä . Toivottavasti ei nekään pääse/joudu laittamaan
    On mulle kerran laitettu. Lupaa eivät kysyneet

-hh-
    Mikä ton idea on? Tai siis ilmeisesti ettei pää retkahda taakse onnettomuudessa, mutta eikö suurin osa kuolemaan/vakavaan loukkaantumiseen johtaneista onnettomuuksista ole johtunut vain päähän/vartaloon kohdistuneista iskuista?

Ois mielenkiintoista lukea joku tilasto kaularangan taittumisista tai muista tapauksista joissa tuo härpäke OLISI VOINUT olla avuksi mp onnettomuuksissa...
    Litranen sisävessa
  30.  
    Joskus crossilla ajellessa mutta liikenteessä se olisi vain haittana päätä käännellessä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen