Eli menin ja ostin motonetistä vahingossa väärän suodattimen
Oikea suodatin olisi ollut tämä
Vaihdoin öljyt ja laitoin tuon väärän kiinni. Suodatin oli hieman lyhyempi ja ehkä 1-2 milliä isompi halkaisijaltaan kuin vanha suodatin. Hyvin se sinne kuitenkin sopi, mutta voiko tuosta olla mitään haittaa? Pitäisikö kuitenkin käydä ostaa tuo oikea suodatin?
Jos kierteet sopii ja tiivistepinta suurinpiirtein kohdillaan niin ei pitäis olla mitään väliä.
Ducati Diavel Dark
Mahtaiskohan kuitenkin vaikuttaa öljyypaineisiin....?
Kyl mä ite laittaisin sinne sen mikä kuuluu.
ihan mielenrauhan takia joku 10ekee on halpa hinta.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Ei suinkaan se suodatin öljynpaineisiin vaikuta(1ossi1 @ Heinä. 22 2009,20:40) kirjoitti
![]()
Antaa raudan hieroo,ei sillä järkee oo...
jos öljynpaineen-merkkivalo sammuu yhtä nopeasti seisonnan jälkeen, kuin ennenkin, niin eipä siinä mitään ole pielessä.
Onhan noissa eroja jo valmistajienkin kesken mitoituksessa, vaikka suodatin on koodattu samalle mallille kaikilla..
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
linkit ei näköjään toimineet, mutta jos ollaan siinä hondan/kawasakin/yamaha lyhyt/pitkäfiltterissä niin ei ole mitään väliä.
HiFloFiltron numerot HF204/HF303. Suodattimet ovat identtisiä lukuunottamatta kuoren noin 1-2mm pituuseroa. Johtuu siitä että joissain pyörissä alettiin haluta putket lähemmäs konetta jolloin cbr600rr/yzf r6r generaation pyörissä filtteri hiukan lyheni. on myös aftermarket putkistoja joiden kanssa täytyy käyttää toista filsua.
ja koska filtterit ovat siis samaa kamaa, käyvät myös alkuperäiset honda/kawa/yamaha filsut keskenään ristiin mihin vaan.
ps... miksi ihmeessä et hae filtteriä esim mp-liikkeestä. ei siinä voi olla eroa ku euro? tulisi oikea ilman arpomista.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Öljynsuodattimen kun vaihtaa niin kannattaa katsoa että se edellinen kumi on tullut ulos.
Siinä nyt mitään sellasia kumeja tarkoita kun luulettemutta se voi tehdä tuon.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
Kyllä se jotain voi vaikuttaa: ostin joksus halvan Delon suodattimen Hondaan, niin se oli muuten samanlainen kuin alkup. mutta pari senttiä lyhempi. Kun otin sen käyttöön niin Honda alkoi huohottamaan öljyä aika reilusti ilmanputsariin...(V-MAN @ Heinä. 22 2009,21:27) kirjoitti
Ainakin kun omaa autoani huollossa käytin, ni huoltomies sanoi että kannattaa käyttää alkuperäistä suodatinta. Omassa auton koneessani kuulemma on pitkä ja raskas jakoketju, joka kuulemma on aika tarkka öljynpaineesta....
Niinhän ne huoltomiehet sanoo, jotta pysyvät leivänsyrjässä kiinni... *(1ossi1 @ Heinä. 23 2009,04:39) kirjoitti
Mutta joo, ihan paskaakaan ei kannata ostaa.
TM testaa
Tarvike- ja alkuperäissuodattimen vaihtotyön hinta on käsittääkseni sama. Itse olen pyrkinyt suosimaan alkuperäissuodattimia - esim. käyttöauton alkuperäinen GM-suodatin on 5,90 ja tarvikeosa 4,90.(Nomad @ Heinä. 23 2009,09:52) kirjoitti
Kiitti tuosta filtteritestistä. Olen tuota etsiskellyt.![]()
Tuo testi on vuodelta 2003. Sen jälkeen on monen filtterin valmistajatehdas muuttunut ja mm. M-filter otti testituloksesta onkeensa ja pisti malliston uusiksi. samalla suodattimen väri muuttui mustaksi.
Triumph Bonneville Bobber Black -18
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Väärä suodin saattaa aiheuttaa sen, että suodattimessa mahdollisesti oleva ohivirtausventtiili aukeaa aivan liian herkästi pyörän normaalipaineisiin nähden. Tuo taas aiheuttaa öljyn ohivirtausta suodattimen ohi. Pitkän päälle ei tietenkään ole hyvä, että öljy ohittaa suodattimen.
<p>2002-2014</p>