Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tässä näitä ensituntemuksia Intruderista:

    Aloitetaan ajoasennosta. Se on 184cm pitkälle lähes täydellinen. Jaloille en osaa kuvitella rennompaa tai parempaa asentoa. Kädetkin asettuvat kahvoille juuri sopivasti. Ajoasento on rento, mutta erittäin tunnokas. Hallintalaitteet ovat Suzukin uusien pyörien peruskamaa, toimivaa muttei erikoista tai loisteliasta tms. Kaikki löytyy ja oikeilta paikoiltaan, jopa hätävilkut ja pass nappula. Trippien ja kellon napit on hiukan hankalasti tankin päällä nopeusmittarin vieressä, mutta harvoin niitä on pakko ajossa räplätä. Mittaristo on tasoa OK. Nopeusmittari on selkeä, mutta näkökenttään se tulee melkoisen kaltevasti. Varoitusvalot on koottu yläpaneeliin kierroslukumittarin alle ja ne ovat siinä hyvin kuskin silmissä. Itse kierroslukumittari ei erityisen selkeä ole, mutta mahdutettu pieneen tilaan digitaalisena ”viivana” – hyvä olemassa, ei välttämätön. Pyörä on ruiskukoneella, joten ryypytyksestä ei tarvitse itse huolehtia. Bensahanaa ei ole, mittari ja valo, sekä kaksi trippiä ajavat asian. Lisäksi peileistä pitää mainita, että ne ovat pienet, mutta pysyvät kirkkaina ja niistä näkee hyvin taakse, eli ei ole omat hartiat juurikaan tiellä.

    Suzukin bensavaroitussysteemi on harvinaisen ärsyttävä. Ensimmäiset 180km bensamittari näyttää täyttä, sitten seuraavan 40km aikana se putoaa viidestä palkista kahteen. Noin 10km sen jälkeen yhteen palkkiin + bensavalo alkaa vilkkua. Tässä vaiheessa siis on mittarissa noin 230km. Ajoin noin 250km ja bensaa meni tankkiin vain alle 15 litraa, eli 4,5 litraa oli vielä tankissa jäljellä. Sillä pääsisi laskujeni mukaan vielä n. 75km. Eli käytännössä n. 100km ajetaan bensavalon ensin vilkkuessa ja sitten lopuksi palaessa. Se on vielä tuossa kierroslukumittarin alla, eli suoraan kuskin näkökentässä. Noh, tuskin pääsee ainakaan menovesi loppumaan.

    Kulutus osoittautui kutakuinkin odotetun kaltaiseksi, eli n. 6l / 100km.

    Ajossa Intruderin lähes 350kg:n massaa ei tunne (tallissa kääntäessä kylläkin..) Jo heti ryömintävauhdissa tunne hallinnasta syntyy, eikä ajosta tule haparoivaa. Tassut voi nostaa tapeille heti ja pyörä myös kääntyy yllättävän pienessä tilassa ja helposti (siis ajaen). Ensi koeajolla pyörä tuntui alle 60km/h kovin kantikkaalta ja kömpelöltä. Syynä oli ilmeisesti alhaiset rengaspaineet, sekä edessä että takana. Oikeilla ohjekirjan mukaisilla paineilla raskaus väistyi. Mutkatiellä pyörä menee kokoonsa ja painoonsa nähden aivan uskomattoman helposti ja tunnokkaasti. Nopeus nousee helposti yli rikesakkorajan, ellei sitä tarkkaile aktiivisesti. Tätä EI tapahtunut Shadowilla! En käsitä miten tuossa on onnistuttu. 500km on vasta takana, joten jalkatappien kulutuspalat on kyllä vielä ehjät ja kulumattomat. Veikkaan että sellaisina pysyvätkin. Alusta on siis parempi mitä uskalsin ikinä toivoa. Matka-ajossa jostain syystä tuuli ei haittaa mainittavasti Suomessa sallituissa nopeuksissa. Ilmeisesti pieni etukatteen tynkä, lampun muotoilu ja matalalla istuminen suojaavat kuskia.

    Kaksi päällä pyörä kaipaisi hiukan jäykentämistä takajouseen, mutta itse en säätöjä jaksa alkaa tekemään, kun yksin tuntuu niin toimivalta. Perä elää aavistuksen verran isommalla kuormalla. Kyytiläinen piti Hondasta (Shadow 750) enemmän, mutta Suzukista enemmän kuin Yamahasta (TRX850). Selkänoja (sissy) auttaisi asiaa, mutta 300e hinta ja totaalinen sopimattomuus ulkonäköön ehkäisevät ostoaikeet. Itse takapenkin asennus tuon kuupan tilalle ja päinvastoin on n. 5min. homma, allekin. Päädyinkin ajelemaan kuupallisella ja ruuvaan tarvittaessa takapenkin kiinni.

    M1800R:n sydän toden totta on sen 125hv ja 160nm tuottava moottori. Kiihdytys 1 ja 2 vaihteella ei tunnu aivan yhtä rajulta kuin H-D:n V-Rod Musclessa saati Hayabusassa, mutta melkoisen brutaalilta täyskiihdytys rampilta alas tuntuu. Suurin haaste on ehtiä vaihtamaan kakkosta ennen kuin rajoittaja ehtii ykkösellä katkomaan kiihdytystä. 10-100km/h tapahtuu lentävällä lähdöllä ihan tajuttoman nopeasti. Kolmosella hiukan jatkoin kiihdytystä kertaalleen ja veikkaan, että nyt on alla laite, joka kulkee enemmän, mitä minä uskallan ajaa sillä. Voimaa on käytössä koko ajan ja se on siitä huolimatta helposti hallittavissa esim. mutkateillä. Mutkista ulos kiihdyttäminen on koukuttavaa touhua... Jytinää, tärinää ja tunne kädestä joka selästä työntää voimalla eteenpäin. Pyörä on myös nöyrä kulkemaan pienillä kierroksilla, ilman älytöntä tärinää jos nyt ei liioittelemaan ala. 70km/h alkaen vitonen (joka on suurin vaihde) on ok. Ehkä allekin, mutta itse koen tuon toimivana rajana. 90km/h mittarissa vitosella ja kahvaa kääntämällä alkaa heti tapahtua. Moottorijarru on melko voimakas ja alaspäin vaihtoja kannattaa hiukan miettiä. Huoleton ja siisti kardaaniveto huolehtii voiman siirtämisestä. Huonoa moottorin toiminnasta löysin sen verran, että alle 60km/h tasakaasulla ajettaessa tuntee pientä nypytystä, joka käsittääkseni johtuu (ja on aika yleistä muissakin merkeissä) ruiskukoneesta. 70km/h ja yli menee tasaisesti. Lisäksi jäi itseäni vaivaamaan joten kokeilin uudelleen ja kyllä tuo vitosella lähtee nöyrästi ja iloisesti jo tuosta 70km/h nopeudestakin eteenpäin. Todella vaivaton ja miellyttävä moottorin luonne. 80-120 pykältämättä vitosella menee mukavan nopeasti. Vaihteisto toimii täsmällisesti, mutta on aika äänekäs, kytkin on toimiva mutta aika raskas. Ilmeisesti järeää kamaa.

    Pyörän jarrut ovat käsittääkseni lainaa GSX-R 1000 mallista, radiaalikiinnitteiset tuplalevyt edessä ja yksi levy takana. Takajarru on peruskamaa, toimii eikä ole liian herkkä. Etujarrut parhaat mitä kustomeissa olen tavannut. ABS tosin puuttuu, mutta jarrut ovat tunnokkaat ja tehokkaat. Paremmat kuin TRX:ssä. Toki pysäytettävää massaa on liki tuplaten, joten jarrutusmatka jäänee pidemmäksi Suzukilla.

    Ulkonäkö on toki makuasia, mutta itse en erityisesti pidä etulampusta ja sen suojasta (R2 mallissa valo on nätimpi), myöskään pyörän väri ei aluksi miellyttänyt, mutta mitä kauemmin sitä on katsellut sitä paremmalta se näyttää. Lisäksi väri on ainakin Suomessa ilmeisesti todella harvinainen, eli toista ihan samanlaista ei heti tule vastaan. Bonuksena pyörä näyttää päivänvalossa ihan eri väriseltä, kuin illalla / yöllä. Muutenhan pyörä on nätti. Alkuperäiset putket ovat tyylikkäät ja äänetkin ovat yllättävän muhkeat vakiona. Tankki on valtava (19,5l) ja myös valtavan näköinen. Takakuuppa paikoillaan pyörä on parhaimmillaan.

    Tämä ensimmäisten kilometrien jälkeen. Ainoa huono puoli, minkä olen omasta yksilöstä löytänyt on takajarrupoljin, joka on liian ylhäällä, josta syystä jalkaa joutuu pitämään ulospäin vinossa. Siihenkin ehdin tottua, joten en tiedä alanko katsomaan saako säädettyä. (Säädetty!)

    Pyörä aiheuttaa vaikeutta palata kotiin... Tässä pyörässä yhdistyvät – minun mielestäni – erittäin onnistuneesti kustomien ja sporttien hyvät puolet. Aivan helvetin hauska ja mukava pyörä. Lisää kokemuksen karttuessa, jos koen tarpeelliseksi.

    Kannattaa lukea alkuhuuma ja onnellinen omistaja huomioiden.

    PS. Sellaisia kysymyksiä on herännyt kuin:
    - Kytkimen ja voimansiirron kestävyys?
    - Ilmanputsareiden alla olevien huohottimien puhdistus - miten saa auki ne tulpat? Kumiletku vaan venyy ja vanuu, mutta tulppa *päässä pysyy.
    - Onko normaalia, että putsarikotelon takaa tippuu tippa pari öljyä silloin tällöin?

    Edit: Ilmeisesti öljyä tulee tuolta jos on yhtään ylitäytetty huollossa. Tuossa on piirun verran yli ylärajan mittatikussa öljyä, joten siksi kai huohottaa sitä vasemmalta. 2kk sisällä seuraava huolto, joten en taida tehdä asialle mitään.

    Edit2: Imutin kuitenkin vähän öljyä pois ja putsailin vasemman ilmanputsarikotelon.



    Retired
  2. #2
    On se hieno! Itse pidän juuri tuosta mallista lamppuineen jne. Olen tuollaisella pyörällä ajanut lyhyen koeajon, itse olen lyhyt pätkä 169cm joten kurottelua oli, paino ei haitannut, tehoa vähintäänkin riittävästi ajoasento ja konstruktio huomioiden. Oma lievästi tuunattu XX saattaa hyvinkin saada mr Big:stä seuraajan meikän tontille, stongaa saattaisin jollain konstilla yrittää saada 10cm taaksepäin, hieno pyörä.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  3. #3
    Lainaa (motometu @ Touko. 06 2009,20:39) kirjoitti
    ...stongaa saattaisin jollain konstilla yrittää saada 10cm taaksepäin, hieno pyörä.
    Käsittääkseni tuohon on paljon vaihtoehtoisia raisereita (vai mitä ne nyt oli) saatavilla, eli onnistunee tosiaan helposti. Pyörää voin kyllä suositella lämpimästi ja kiitoksia kehuista.
    Retired
  4. #4
    Hieno on
    En erityisemmin pidä punaisesta väristä näissä, mutta tuo jotenkin kummallisesti toimii.
    Haluttais siirtää kilpi sivulle ja vilkut strutseihin, mutta sitten varmaan pitäis jo lokarikin modata jotenkin. Ei taida kannattaa mennä koeajolle
  5. #5
    En mäkään pitänyt punaisesta ensin, mutta nyt tuo näyttää jo oikein mainiolta. Vilkut voisi tosiaan vaihtaa, tai ainakin vilkunlasit kirkkaisiin ja etulampun jos saisi R2 mallista vielä. Vaan tämä kausi mennään ihan tuossa asussa. Rahat menee renkaisiin ja huoltoihin, sekä bensaan ja vakuutuksiin.
    Retired
  6. #6
    Pientä päivitystä 1000km jälkeen.

    Bensamittari toimii loogisemmin nyt, liekö jotain talven jälkeistä ämpyilyä. Tosin täyttä näyttää edelleen aivan liian kauan. Nyt kuitenkin pudottelee palkkeja hiukan fiksummin.

    Tuosta aavistuksenomaisesta nypyttelystä tasakaasulla: Ilmenee vain 1-3 vaihteilla. 60km/h nelosella menee tasaisesti, kolmosella nypyttää. Liekö ruiskun kartta jotenkin riippuvainen käytetystä vaihteesta tms. En tiedä. Ei tuo nyt varsinaisesti edes haittaa kyllä.

    Hiukan miettinyt ensi kesäksi Power Commanderia, putkia, putsareita ja ehkä teraspunosletkuja eteen, sekä mahdollisesti vilkku, kilpiteline ja jalkatappi päivityksiä. Vain hiukan miettinyt... Voipi olla, että menee noinkin. Etenkin kun nuo putki / lambda yms. asiat ei kai ole täysin yksinkertaisia.

    Hauskaa on piisannut!
    Retired
  7. #7
    GIPRO:n vaihdenäyttö voisi olla myös ostoslistalla. Tänään tuli haetttua laukut tuohon. M90 Boulevard eli Jenkkien tarvikelaukut. Meinasin ottaa pois ja laittaa vasta pidemmälle reissulle takaisin, mutta nuo on nyt sen verran sirot, että olkoot jonkun aikaa. Takapenkin kera. Jaa niin, 2tkm rikki. Eli noin +100km / päivä...

    http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/download.html



    Retired
  8. #8
    Lainaa (TwinTenox @ Touko. 18 2009,21:39) kirjoitti
    GIPRO:n vaihdenäyttö voisi olla myös ostoslistalla. Tänään tuli haetttua laukut tuohon. M90 Boulevard eli Jenkkien tarvikelaukut. Meinasin ottaa pois ja laittaa vasta pidemmälle reissulle takaisin, mutta nuo on nyt sen verran sirot, että olkoot jonkun aikaa. Takapenkin kera. Pari uutta kuvaa samassa tutussa osoitteessa (kuvat 7 ja 8). Jaa niin, 2tkm rikki. Eli noin +100km / päivä...

    http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/download.html
    On se kyllä hyvännäköinen punaisenakn..

    Itellä on musta ja kyllä on älytön rahasyöppö... *
    http://lemiti.kuvat.fi/kuvat/Valokuva125.jpg

    Tässä pientä listaa mitä olen siihen laitellut.... 4000€ ylitetty... *

    -Kilpiteline
    -Syylärin suoja
    -Laukut
    -kahvat, peilit...
    -Ledit... * http://lemiti.kuvat.fi/kuvat/Valokuva085.jpg
    -Varashälytin spyball
    -kirkkaat vilkunlasit
    -isompi takaläski 250 Dunlop E3
    -teräspunos jarruletkut
    -Xenon valo
    -ja kaikki muu lisäkromi...

    -Cobra swept putket
    -PC III
    -K&N ja ilmaboxin muokkaus
    - Iridim tulpat
    -GIpro

    ...jotain varmasti unohdin, mutta ei väliä...

    Tuollanen penkkikäppyrä tuli, käyttöalueelle tuli ihan kivasti lisää...
    http://lemiti.kuvat.fi/kuvat/Dyno.JPG

    Nyt kun vaan malttas ajella eikä tilata kaikkee tuohon... *
    http://www.realmccoyscycleworks.com/products.html



  9. #9
    Mustanakin kelpaa katsella, valkoinen on myös OK. Oranssi on kuulemma livenä hienompi kuin kuvissa ja Limited sininen on mielestäni tehdasväreistä paras. Tumman punainen on menettelee, mutta hopea on aavistuksen tylsä ja keltainen (limited) ei oikein minusta sovi. Oma on livenä parempi kuin kuvissa ja illalla nätimpi kuin kirkkaassa valossa. * Mahtoiko tuossa tulla jo kaikki värit käsiteltyä?

    Kuten toisessa ketjussa kirjoitin, ei tuohon omaan tule enää tänä vuonna lisäosaa muuta kuin ne kirkkaat vilkut. 12tkm huolto lähenee kovaa vauhtia ja eturengas pitää uusia heti tilipäivän jälkeen. Laukut otin kuitenkin pois, reissun ajaksi sitten vaan paikoilleen.

    Tuon oman voi muuten bongata Savonlinnassa heinäkuussa... Reissulle lähdössä parin kaverin kanssa. *



    Retired
  10. #10
    Lainaa (TwinTenox @ Kesä. 06 2009,23:12) kirjoitti
    Mustanakin kelpaa katsella, valkoinen on myös OK. Oranssi on kuulemma livenä hienompi kuin kuvissa ja Limited sininen on mielestäni tehdasväreistä paras. Tumman punainen on menettelee, mutta hopea on aavistuksen tylsä ja keltainen (limited) ei oikein minusta sovi. Oma on livenä parempi kuin kuvissa ja illalla nätimpi kuin kirkkaassa valossa. * Mahtoiko tuossa tulla jo kaikki värit käsiteltyä?

    Kuten toisessa ketjussa kirjoitin, ei tuohon omaan tule enää tänä vuonna lisäosaa muuta kuin ne kirkkaat vilkut. 12tkm huolto lähenee kovaa vauhtia ja eturengas pitää uusia heti tilipäivän jälkeen. Laukut otin kuitenkin pois, reissun ajaksi sitten vaan paikoilleen.

    Tuon oman voi muuten bongata Savonlinnassa heinäkuussa... Reissulle lähdössä parin kaverin kanssa. *
    Pitääpä katella tarkkana jos punainen paholainen näkyy täälläpäin.

    Itellä on nuo laukut tuolla pikakiinnityksellä. ja ei ole nuo laukkuraudat ainakaan minun mielestä rumat, kun ovat niin pienet... 12000km lähenee kovasti itelläkin..,.
  11. #11
    14-15.7 näillä näkymin sielläpäin.

    Mulla on laukkuraudat kiinni laukuissa ja laukut siis 2 pulttia per laukku pyörässä. OK systeemi sekin, menee noin 15min. kun nuo laittaa paikoilleen, hiukan enemmän jos on huono päivä.

    Kilven kiinnitykseen pitää jokin patentti keksiä ennen kuin kilpi tippuu. On mennyt jo noiden pulttien välistä kahteen osaan...



    Retired
  12. #12
    Ajelin tuossa äsken Pori - Ahlainen - Merikarvia - Ahlainen - Noormarkku - Pori pätkän (n. 150km) ja tuolla loistavakuntoisella ja erittäin miellyttävällä Merikarvia - Ahlainen (tie 2680) välillä takaisin tullessa siis kokeilin mielenkiinnosta ajaa ensin vitosella, sitten nelosella ja lopuksi kolmosella mutkapätkää. Todella mielenkiintoinen kokeilu. Vitosella ajaminen on lähinnä sellaista normaalia custom kruisailua, suht tasaisella nopeudella. Nelosella ajo on miellyttävintä ja jo jossain määrin urheilullista. Kolmosella taas tuntuu kuin ajaisi eri pyörää. Nopeudet pidin kahdella pienemmällä pykälällä suht samoina, mutta mutkista ulostulojen kiihdytykset yms. muuttuivat silti aika huimasti.

    Täytyy sanoa, että mun ajotaidoilleni tuossa on kyllä asiallinen alusta. En mä usko, että olisin TRX:n kanssa kovin paljoa lujempaa päässyt tai halunnut tuota tietä ajaa. Radalla tietty tilanne olisi aivan toinen, mutta tuollaisessa normi mutkatieajossa, jossa ei yleensäkään pykäliä tai jarruja juuri tarvita homma näyttää menevän näin.

    Sikäli hauskaa kun tuossa on samassa paketissa ikään kuin kaksi pyörää ja vielä jotain siltä väliltä. TRX:llä se vitosella kruisailu ei ollut mahdollista monestakin syystä (joista tärkein on vitosen välitykset) ja Shadowilla taas tuo kolmosella urheilullisesti ajaminen ei ollut mahdollista, vaikka se muuten ihan hyvin mutkiin menikin, niin niistä pois kiihdyttäminen ei ollut mikään järisyttävä kokemus.

    Hauskaa oli! Joskin hiukan kylmää, mutta se oli oma pukeutumiseen liittyvä pikku moka.

    http://maps.google.fi/maps?f=....F8&z=11

    Tuossa google mapsin linkkinä tuo em. reitti.
    Retired
  13. #13
    Reilun 4tkm yhteisen taipaleen jälkeen huomioita. Ajoasennosta sen verran, että voisi se olla vielä parempi, jos tanko tulisi inan taaemmas. En silti ala sitä modaamaan. Bensanmittauslaitteisto toimii käytännössä ihan hyvin, joskin edelleen minusta olisi parempi jos valo syttyisi ensin ja alkaisi vilkkumaan sitten lopuksi. Tankillisella pääsee normaaliajoa yli 300km - itse asiassa pääsee tuon verran ilman että bensavalo jää palamaan. Kulutus vaihtelee reilun 5 ja reilun 6 litran välillä.

    Alustasta ja jarruista ei edelleenkään pahaa sanottavaa. Kustomiksi loistavat, samoin moottori miellyttää kovasti edelleen. Saa nähdä, josko ensi vuonna säädättäisi ruiskun ja jos valuuttaa on vaihtaisi sitä ennen vähän ilmanottoa ja pakopuolen osia. Pitäisi vain löytää jostain putkisto joka olisi yhtä hyvän näköinen kuin originaali (tai nätimpi) ja lisäksi vielä lähes yhtä hiljainen.

    Silmä on tottunut ulkonäköön myös etulampun katteen osalta ja väriä en enää vaihtaisi muuhun kuin ehkä siihen Limited siniseen... Vilkunlasit vaihtuvat loppukesästä ja tankin sivuille pitäisi keksiä jotkut sopivat tarrat maalipinnan nuhjautumisen estämiseksi.

    Rengastus on vaihtunut ensiasennus Dunlopeista Metzelerin ME880 renkaisiin originaalikoossa ja pyörä on noiden myötä hiukan ketterämpi ja miellyttävämpi ajaa. Sateessa ajamisessa huonoin puoli on pyörän takarenkaan taipumus heittää kuraa kaikkialle ja paljon. Kuski on kypärää myöten savessa ja pakoputken päälle rakentuu oikein hiekkakakku...

    Pyörän iso koko ei haittaa missään muualla kuin paikallaan pyöriteltäessä.



    Retired
  14.  
  15. #14
    Reilu 7500km takana 2½kk:ssa mikä kertonee pyörästäkin jotain. Kirkkaat vilkunlasit investoituna ja takarenkaita tuo tuntuu syövän. Kallista mutta mukavaa huvia. *

    Edit: 29.4 - 3.9.2009 ja 9912km yhdessä. Nautin joka hetkestä, mutta tuli aika vaihtaa tyyliä.

    MYYTY siis, mutta ketju saa minun puolestani täällä olla siitä huolimatta.



    Retired