Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Pyörä on vm.-92 FZR 1000. Ongelmana on tässä jonkun aikaa ollut se, että kone alkaa käymään rikkaalla lämpenemisen (n.20km ajon) jälkeen. Alavääntö katoaa ja kone meinaa kokoajan tukehtua lähdettäessä liikkeelle ja nykii ajaessa jos kierrokset on alle 5000rpm. Yli 5000rpm kuitenkin kulkee ja kiihtyy normaalisti. Paikallaan kaasutellessa putkesta työntää mustaa savua. EXUP venttiili liikkuu oikein kaasutellessa ja imuvuodotkin on korjattu.

    Mistähän tämä rikkaalle meneminen oikein voisi johtua?

    EDIT: Lisätään vielä, että kun pyörä alkaa oirehtimaan niin sitä ei meinaa saada hangattua käyntiin. Kastelee ilmeisesti tulppia yms.



    KTM 990 Adventure
  2. #2
  3. #3
    juurikin näin!
    YZF1000R
  4. #4
    Kiitoksia. Otetaanpa sitten ne seuraavaksi tarkasteluun.
    KTM 990 Adventure
  5. #5
    No niin.. Melkein vuosihan tässä meni ennen kuin ne otettiin tarkasteluun. Neulaputket siis olivat kuluneet. Ehdotuksia mistä uudet: Factory pro, Allright, Yamaha, Mikuni?



    KTM 990 Adventure
  6. #6
    Lainaa (Banned @ Touko. 09 2010,11:11) kirjoitti
    No niin.. Melkein vuosihan tässä meni ennen kuin ne otettiin tarkasteluun. Neulaputket siis olivat kuluneet. Ehdotuksia mistä uudet: Factory pro, Allright, Yamaha, Mikuni?

    Sitten toinen asia. Keskimmäisten kaasareiden pääsuuttimet oli vaihdettu kokoon 125,5. Reunimmaisissa ilmeisesti vakiot (?) 125. Muistelen myös, että keskimmäisten sylintereiden tulpat oli ennen astetta kylmemmät. Viimeksi vaihtaessa laitoin kaikkiin samanlaiset.

    Joku ilmeisesti tosissaan etsinyt viimeistä hevosvoimaa tuosta aikoinaan Jos tulee mieleen muuta, mitä kannattaisi tsekata, niin nythän se olisi helppoa, kun mopo on taas levällään. Sylintereitä en sentään ala irrottamaan..

    Mitä muutoksia itse olen löytänyt on nuo suuttimet, tulpat ja piikkiä pienempi eturatas, paisuntasäiliö poistettu. Samoin kaikki jarru- ja kytkinletkut on muutettu teräspunosletkuiksi ilmeisesti jo uutena. Etulokasuoja on hiilikuituinen. EXUP on paikallaan, mutta lisänä on Yoshimuran slipari.

    Pyörä on tuotu aikoinaan Saksasta ja väritykseltään musta, pinkeillä ja violeteilla teippauksilla. Teipit on jo haalistuneet ja ilmeisesti olleet uudesta asti, koska ovat lakkakerroksen alla. Etuvanne pinkki ja takavanne violetti. En ole vastaavaan väritykseen törmännyt livenä, enkä netissä. Jos jollakin on tietoa mistä nämä muutokset voisi olla peräisin, niin olisi ihan kiva tietää.
    älä ainakaan factoryä.kaverin pyörästä kulahti factoryn neulaputket 20tkm
    YZF1000R
  7. #7
    Tilasin neulaputket Saksasta Mikunilta www.mikuni-topham.de/. Hintaa tuli ~52€. Tilaus hoitui ihan sähköpostilla kysymällä. Ensin lähettivät englanninkielisen listan mitä osia kaasareihin löytyy ja mihin hintaan. Sitten lähettivät tarvittavat IBAN yms. numerot maksua varten. Nyt vaan jännäämään tuliko tilattua oikeanlaiset osat *
    KTM 990 Adventure
  8. #8
    Neulaputket olivat tänään postilaatikossa odottamassa. Viikko meni maksusta.
    KTM 990 Adventure
  9.  
  10. #9
    Uuden neulaputket korjasivat tilanteen. Nyt toimii niin kun pitääkin.
    KTM 990 Adventure