Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 116:een 116:sta
  1. #91
    Sama vika kuin useimmilla, ekan pinlock-visiirin jälkeen ei enää ilman tule visiiriä mun pottiin. Viimeksi tänään todisti toimivuutensa, oli pakko raottaa visiiriä kun rillit alkoi huurtumaan mutta pinlock pysyi auki koko ajan.
  2. #92
    Lainaa (Pete2 @ Touko. 04 2010,12:44) kirjoitti
    Minulla oli jo ostaessa Schubertissa pinlokki valmiina. Ihmettelin että mikä on kun on aina niin tuhrun näköinen maisema. Kokeilin ja otin sisäkalvon pois. Johan kirkastui. Sisäkalvo on näemmä todella pehmeää muovia ja hankautuu naarmuille helposti. Ilman pinlokkia pitää risteyksissä kylmällä ilmalla vähän raotella visiiriä, mutta ei tuo ole haitannut. Nyt keväällä tilasin molemmat visiirikalvot uudet (visiiri+pinlock). Asentelin paikalleen, mutta ei se kalvo siellä pitkää ollut kun revin sen pois. Näkökenttään tulee kaksi valoa taittavaa pintaa lisää eikä näkymä ole riittävän selkeä. Oli kuin olisin katellut likaisten silmälasien läpi. Olisikohan Schubertissa huonompi sisäkalvo vai minkä takia te kaikki tuota pinlokkia niin kovasti kehutte?
    En tiedä onko näitä Pinlockeja enemmän kuin yhdeltä valmistajalta, mutta omaani ei huomaa, kuin reunoista. Siinähän oli suojakalvot muistaakseni molemmin puolin kiinni. Muistithan ne irroittaa? Mielestäni Pinlock ei tuo mitään lisäheijastuksia tms. häiriötä näkyvyyteen.
    CBR600F 2004
    Z750 2009
    MT-09 2014
    1290 Super Adventure S 2017
  3. #93
    pinlockin kanssa on syytä muistaa, että osaa rutinoidusti: pura ja kasaa! Kun se on hanskassa, tupla on hyvä juttu. Kun ei osaa des kiristää, siitä on vaan haittaa...
    ... jotain piti muistaa
  4. #94
    Pinlock ilman muuta.
    Tämän kevään ensimmäinen ajoreissu tuli tehtyä kakkoskypärällä, jossa ei ole pinlockia, huurussa visiiri heti kun valoihin pysähtyy, vaikka ilma oli kuiva ja aurinkoinen. Ykköskypärän visiiri pinlockilla ei ole koskaan missään olosuhteissa mennyt huuruun, vaikka kaikenlaisilla monsuunisateilla on ajeltu niin koti- kuin ulkomaassa.

    Eipä tuo pinlock juurikaan omaa näkökenttää häiritse, vaikka kyllähän tuo ylimääräinen kalvo tietysti näkymiä aavistuksen verran sumentaa.

    Tasan kerran olen joutunut pinlockin kiinnittämään uudestaan, kypärä tipahti pyörän päältä ja siinä rytäkässä pinlock irtosi. Ilmeisesti uudelleenkiinnitys onnistui, koska edelleenkään ei mene visiiri huurteeseen
    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  5. #95
    Pitäisikö tuon pinlockin olla täysin 100% huurtumaton? Tänään ajelin ekaa kertaa vesisateessa ja olin havaitsevinani että visiiri meni aavistuksen huuruun alareunasta (mihin siis pinlock jo ylsi). Ei mitenkään haitannut ajoa kuin ehkä et jos halusi nopeusmittaria vilkasta niin aavistuksen sai päätä kääntää alemmas. Muuten visiiri oli täysin kirkas. Onko toi pinlock jotenkin huonosti tullut asennettua vai onko tollanen aavistuksen omainen huurtuminen tavallista?
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  6. #96
    Lainaa (Mikuni @ Touko. 08 2010,17:58) kirjoitti
    Pitäisikö tuon pinlockin olla täysin 100% huurtumaton? Tänään ajelin ekaa kertaa vesisateessa ja olin havaitsevinani että visiiri meni aavistuksen huuruun alareunasta (mihin siis pinlock jo ylsi). Ei mitenkään haitannut ajoa kuin ehkä et jos halusi nopeusmittaria vilkasta niin aavistuksen sai päätä kääntää alemmas. Muuten visiiri oli täysin kirkas. Onko toi pinlock jotenkin huonosti tullut asennettua vai onko tollanen aavistuksen omainen huurtuminen tavallista?
    Kyllä siellä rako on jos huurtuu, omaani en ole saanu huurtumaan edes tarkoituksella hönkimällä. Tuossa aiemmin oli vähän alareunasta irti ja hieman sieltä huurtui mutta uudelleen laittamisen jälkeen ei ole sitä tehnyt.
    ~SV1000N~
  7. #97
    Lainaa (baritoni @ Touko. 08 2010,23:05) kirjoitti
    Lainaa (Mikuni @ Touko. 08 2010,17:58) kirjoitti
    Pitäisikö tuon pinlockin olla täysin 100% huurtumaton? Tänään ajelin ekaa kertaa vesisateessa ja olin havaitsevinani että visiiri meni aavistuksen huuruun alareunasta (mihin siis pinlock jo ylsi). Ei mitenkään haitannut ajoa kuin ehkä et jos halusi nopeusmittaria vilkasta niin aavistuksen sai päätä kääntää alemmas. Muuten visiiri oli täysin kirkas. Onko toi pinlock jotenkin huonosti tullut asennettua vai onko tollanen aavistuksen omainen huurtuminen tavallista?
    Kyllä siellä rako on jos huurtuu, omaani en ole saanu huurtumaan edes tarkoituksella hönkimällä. Tuossa aiemmin oli vähän alareunasta irti ja hieman sieltä huurtui mutta uudelleen laittamisen jälkeen ei ole sitä tehnyt.
    Kyllä se pinlockkikin jossakin vaiheessa huurtuu. Näillä plussakeleillä en ole saanut omaa (Shubert S1 Pro) vielä huurtumaan kertaakaan. Sen sijaan nollan tuntumasta alaspäin alkaa huurtuminen ja pakkasella joutuu siirtymään krossikypärän käyttöön.
  8. #98
    Oletteko kuulleet itsestään tummuvasta pinlokista joka reagoi auringonvaloon.
    SUZUKI B-KING
  9. #99
    Lainaa (baritoni @ Touko. 08 2010,23:05) kirjoitti
    Lainaa (Mikuni @ Touko. 08 2010,17:58) kirjoitti
    Pitäisikö tuon pinlockin olla täysin 100% huurtumaton? Tänään ajelin ekaa kertaa vesisateessa ja olin havaitsevinani että visiiri meni aavistuksen huuruun alareunasta (mihin siis pinlock jo ylsi). Ei mitenkään haitannut ajoa kuin ehkä et jos halusi nopeusmittaria vilkasta niin aavistuksen sai päätä kääntää alemmas. Muuten visiiri oli täysin kirkas. Onko toi pinlock jotenkin huonosti tullut asennettua vai onko tollanen aavistuksen omainen huurtuminen tavallista?
    Kyllä siellä rako on jos huurtuu, omaani en ole saanu huurtumaan edes tarkoituksella hönkimällä. Tuossa aiemmin oli vähän alareunasta irti ja hieman sieltä huurtui mutta uudelleen laittamisen jälkeen ei ole sitä tehnyt.
    Kun asensin ton pinlockin niin hetken testailin sisätiloissa hikoilla kypärä päässä mutta sillon se ei huurtunut yhtään. Pitää seurata vielä tilannetta jos alkaa häiritsevästi huurtumaan... jäi sinne pinlockin alle kyllä hiukan jotain pölyhiukkasiakin mitkä vois poistaa, ei ne kypärän ollessa päässä ollenkaan näy mutta muuten visiiriä tarkastellessa kyllä.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  10. #100
    Mun mielestä aika turha toi pinlock kalvo, tosin riippuu varmaan aika paljon kypärästä sen tarpeellisuus. Omassa kypärässä (Arai RX-7) pidän pääasiassa peilivisiiriä, jossa ei kyseistä kalvoa ole eikä tule. Ensinnäkin se heikentää näkymää ja eipä toi visiiri tunnu huurtuvan kuin valoissa
    seistessä. Kirkkaassa visiirissä se on, mutta harvemmin tulee käytettyä kirkasta visiiriä, koska ei pahemmin tule ajeltua esim. sateella/yöaikaan.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  11. #101
    Itsellä Arain kypärässä molemmissa visiireissä (kirkas ja tumma) pinlock eikä ole tippaakaan valittamista ollut. Kuka räkii visiirin sisäpuolelle hampurilaisrasvatahroja, kun vaatii niin ärhäkkää puhdistusta, että menee naarmuille? Valo ei taitu millään tavalla, aivan sama kuin katsoisi yhden pinnan läpi.

    Tosin Arai on ainoa, johon saa noita 100% MAX VISION ™ ©- pinlockeja, joten ei ihme, jos joissakin kypärissä vääristyy maisemat.

    Haluaisi tuollaisen valon mukana säätyvän, mutta ei raaski, kun on jo kaksi visiiriä. *
  12. #102
    Laitonpa pinlockin tilaamaani visiiriin ja voihan perkele pitäs olla pölytön tila, joku helvetin karva siellä on välissä nyt sitten. Sitten kun sen irrottaa kalastaakseen sen karvan sieltä niin mennee vaa enemmän paskaa sinne. Ärsyttää.
  13. #103
    Heps!

    Mulla ittellä on muistaakseni Arain Condor, tai sit se toinen kypäränä. PinLock on ja ei huurru, on testattu niin että suihkukaappii menty kypärä pääs

    MUTTA sellainen ropleema on, että kun mulla on aina piilarit päässä ja sit jos laittaa vielä arskat (Police merkkiset ja polarisoidut linssit) Niin alkaa kuva vääristymään.
    Esim talojen peltikatot ja autot näkyy välillä sateenkaaren kaikis väreis, ja siitä jos mistä tulee huono olo. Ilmeisesti siis liikaa jo linssejä silmän päällä. Riippuu että mistä suunnasta arska paistaa, aina ei tuota tee, mut vasta aurinkoon ajaes ainakin on ihan sietämätön ilmiö. Onko kukaan muu huomannu vastaavaa?
    Zx-6r 636 -02 kawagreen * *--->

    Z750S -05 ---->

    Yamaha R6 -04/05
  14. #104
    Kypäränä Shoei XR-1000, ruukulla ikää n. 6 vuotta. Käyttänyt kakkoskypäränä pitemmille reissuille. Kirkas visiiri, jossa pinlock. Ei ole pahemmin irroteltu. Kiitos kylmän kevään on tullut nyt enemmän käytettyä. Nykyään huurtuu, irroitin kalvon ja siitä jäi raita visiiriin. Saako enää millään konstilla tiiviiksi vai pitääko hakea uusi kalvo tai viisiiri?
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  15. #105
    Lainaa (Järkäle @ Touko. 10 2010,07:38) kirjoitti
    Kypäränä Shoei XR-1000, ruukulla ikää n. 6 vuotta. Käyttänyt kakkoskypäränä pitemmille reissuille. Kirkas visiiri, jossa pinlock. Ei ole pahemmin irroteltu. Kiitos kylmän kevään on tullut nyt enemmän käytettyä. Nykyään huurtuu, irroitin kalvon ja siitä jäi raita visiiriin. Saako enää millään konstilla tiiviiksi vai pitääko hakea uusi kalvo tai viisiiri?
    No kokkeile? Pinlockin ohjeessa on havainnollistavat kuvat, miten kalvo tulee asentaa ja milloin se on tiivis. Fiksuna poikana olet tietenkin nakannut ne paperokset mäkeen asennuksen jälkeen

    Sen näkee ulkopuolelta siitä tiivistesaumasta onko tiivis kun tarkasti katsoo. Sävyvisiireissä hieman vaikeampi ja peilivisiirissä tuskin onnistuu.

    Itse kokeilisin semmosella juoksevalla silikonilla ensin tilkitä sitä, ennenkuin ostaisin uuden.
  16. #106
    Onko kukaan kokeillut pinlockkia kelkkailu hommissa, niinku ihan reippaassa pakkasessa?
    Kelkkailufoorumilta ei löytynyt vastausta tähän, ei vissii kukaan kelkkamies omista pinlockilla varustettua umpikypärää

    Tuli tossa viimeviikolla ostettua kelkka,nii tulipahan tämmönen mieleen ku ois hyvä kuitukypärä jääny pyörähommista jouten, nii ei tarvis investoida crossikypärä+lasit yhdistelmää...
    -Nopeat elävät, ainakin talven yli-
  17. #107
    Lainaa (jazzmaster @ Touko. 11 2010,17:43) kirjoitti
    Onko kukaan kokeillut pinlockkia kelkkailu hommissa, niinku ihan reippaassa pakkasessa?
    Kollega ajeli mennä talvena pinlock kypärän kanssa ja lauhemmilla keleillä se toimi hyvin, mutta "oikeilla" pakkasilla ja muuten sopivilla olosuhteilla se jäätää, jollei pidä visiiriä auki. Vaihtoi takaisin crossikypärään..
    Mitä yhdestä kahvipannusta! Ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä.
  18. #108
    Minä oon siinä käsityksessä että kunnon kelkkakypärässä on kaksikerroksinen visiiri nimenomaan tuota jäätymistä ja huurtumista vastaan?
  19. #109
    Itellä oli aikoinaan semmonen kaksikerroksinenvisiiriumpikypärä, eikä se kyllä kovemmalla pakkasella hyvin toiminut. Mutta siitä on se 10v aikaa..
    Nykysin on ainakin sillä tuplavisiirillä yhdistettynä sähkölämmitteisillä vastuksilla niitä kypäriä. Pitää vaan kelkassa olla virranulosotto. Ne kuulema ei huurru

    Silti meinaan enstalvena testata pinlockkia kunnon pakkasessa
    -Nopeat elävät, ainakin talven yli-
  20. #110
    Onko kukaan asentanu pinlockkia visiiriin jossa ei ole valmiina ollut reikiä sille ?

    Eli porailuhommiahan siinä on tiedossa ja mitta taitaa olla todella tarkka että tuo toimii.

    Itsellä se ongelma että harva kypärä istuu hyvin päähän ja tuo nykyinen Sharkki on tosi jees vaan visiiriä ei saa jossa pinlock olisi valmiina.
    Siksi tässä pyöritellyt ajatusta pistää poraillen jonkun muun valmistajan kalvo tuohon kiinni.
    Monet myös puhuu epäkesko tapeista? Ei ole vielä osunut missään kaupassa silmään.
    No, pitänee messuilla yrittää olla utelias myös josko sieltä jonkun neuvosen sais ettei kovin montaa visiiriä tartte porata pilalle.

    Mutta jos jollain kokemusta tämmöisestä asentelusta on niin kerro ihmeessä.
    Honda CBR1100XX Super Blackbird -98
  21. #111
    Lainaa (AuX @ Tammi. 31 2011,01:43) kirjoitti
    Monet myös puhuu epäkesko tapeista? Ei ole vielä osunut missään kaupassa silmään.
    Eli Pin Lock nasta. Arailla on ainakin myynnissä..kohta 8 :Lisävaruste --->KLIKS. Eli araita kaupittelevista liikkeistä pitäisi ainakin löytyä.

    Kaveri asenteli ko. sarjan omaan kypäräänsä ja ei tuo ainakaan mitään maininnut, että olisi hankalaa/vaikeaa ollut.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  22. #112
    Lainaa (Le Motard @ Elo. 01 2009,11:07) kirjoitti
    Pinlockissa huonot puolet on näkökenttään jäävä sauma ja sitten se asennus, joka on parhaillaan todella ärsyttävää. Joko se ei lupsahda paikalleen tai sinne väliin pääsee taas viime tingassa pölyhiukkanen. Muuten se onkin aivan ehdoton.
    Juu, itsellä myös pinlock ja vallan tyytyväinen olen. Tuo paikalleenlaitto käy joskus hermojen päälle ja lisäksi auringonpaistetta vasten ajaessa heijasteita tulee selvästi enempi. Joskus joutuu ihan yläreunan kohdalta kurkkimaan...
  23. #113
    On sellainen HJC-umpikypärä 2-kerrosvisiiri sähkölämmityksellä. Toimii, ei huurru, ei mitään reunuksia näkökentässä (2-kerroksinen koko alalta), ei näkyviä vastuslankoja. Silmälasit on ainut murhe kelkkakäytössä, mutta lisäsin 2 pientä laitetuuletinta lippamaiseen osaan painamaan ilmaa sisäpuolelle, niin toimii kohtuuhyvin myös kakkuloilla.Sori, mutta koko pinlocksysteemi tuntuu olevan kivikaudelta. Miksi se on pienempi kuin visiiri? miksi se on irrallinen? menee vain likaa väliin. Ensimmäinen 2-kerrosvisiirini oli myös kelkkakäytössä AGV Stinger vuonna 1995, sekin toimi loistavasti (ei ollut vielä silloin silmälaseja), oli myös koko visiirin alalta 2-kerroksinen, ei naarmuuntunut 4:n kauden käytössä nimeksikään. Siinä syitä miksi en pinlockia kovin ihmeellisenä keksintönä pidä.
    ps. tekisipä joku jo vihdoin täysikokoisen hermeettisesti suljetun 2-kerrosvisiirin katukypäriinkin, jäisi kaikki teidän edellämainitut murheet historiaan, puhdistettaisiin vain kaksi pintaa sillointällöin kuten normivisiiristäkin, siinä kaikki.
  24. #114
    Lainaa (Maurisakari @ Helmi. 11 2011,18:56) kirjoitti
    ps. tekisipä joku jo vihdoin täysikokoisen hermeettisesti suljetun 2-kerrosvisiirin katukypäriinkin, jäisi kaikki teidän edellämainitut murheet historiaan, puhdistettaisiin vain kaksi pintaa sillointällöin kuten normivisiiristäkin, siinä kaikki.
    Marushinilla vissiin on
    http://www.eurobiker.fi/index.php?cPath=1_16_20
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  25. #115
    C2 Schubertin antifog kului kolmessa vuodessa niin
    että kesäsateella huurtui ensin visiiri ja sitten rillit
    onneksi en tarvitse kaukonäköön laseja
    ovatpahan vain aina nenällä suojaamassa ötököiltä
    kun usein helteellä on visiiri raollaan

    No viime kesänä sitten pakkosta hommasin Pinlockin ja...
    ilman ei tule enää toimeen!!
    Ainoa harmi on se että kyykymmässä mopossa
    kuten Hayabusassa (korotettu stonga, mutta silti)
    tulee matkalla tiirailtua tietä ihan visiirin yläreunasta
    niin sinnepä ei Pinlock yllä
  26.  
  27. #116
    Eipä se itelle ainakaan tuskaa ole tuottanu, tuo visiirin irrottelu/paikelleen laitto, taikka pinlockinkaan paikalleen laitto/vaihto.
    Onko sitten mallikohtaista.... ehkä?
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234