Meillä on molempien ruukkujen mukana tullut pinlockit ja Shoei on muutenkin ystävällisesti varustanut visiirinsä jo valmiiksi pinlockin kiinnitysnastoilla. Kokeiltu ja hyväksi havaittu (kesällä ja talvella), joskin kiinni tulee pidettyä vain kirkkaissa visiireissä mitkä on nyt muutenkin käytössä ainoastaan silloin kun on odotettavissa huonompaa keliä.
Ainoa ongelma pinlockin kanssa on että rillipäänä voi silti itse kakkulat vetää edelleen huurteeseen, vaikka visiiri pysyisikin kuinka kirkkaana...
<span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
Pinlockissa huonot puolet on näkökenttään jäävä sauma ja sitten se asennus, joka on parhaillaan todella ärsyttävää. Joko se ei lupsahda paikalleen tai sinne väliin pääsee taas viime tingassa pölyhiukkanen. Muuten se onkin aivan ehdoton.
Kunhan se on kunnolla paikoillaan, niin pinlock on ehdoton![]()
FJR 1300 A
- pyöräily on parasta liikuntaa -
shoein XR-1000ssa ainakin toimii toi pinlock erittäin hyvin! ei huurru ei mutta kyykällä ajellessa sitä ei siltikään voi käyttää koska yläreunan silikooni jää just siihen kohtaan mistä pitäs katella läpi!
luulen että se semmonen nenän eteen tuleva hengitysilman ohjain vois olla seuraava hankinta kun uuteen visiiriin ei tullu laitettua ollenkaan tota pinlockia vaikka nastat kyllä on! nyt kyllä huurtuu helposti varsinkin kosteella iltasella säällä!
joku tossa kommentoi että pinlockilla visiiri oli kalliimpi racevisorsilla ku ilman... jännä homma koska mä tilasin oman kulta iridiumini shoeihin samasta putiikista ja olisin halunnu ilman niitä pinlock nastoja näkösyistä mutta hinta menikin niinpäin että oli reilusti halvempi se missä ne reijät ja nastat jo valmiiksi oli ja nyt siis kyse genuine eli aidoista ei aftermarket visiireistä!
GSXR-1000 Limited
Taitaa olla totta että yläreuna jää vähän näkökenttään. Itse vaan on siihen tottunut kun on prillit päässä, niin yläosasta tahtoo helposti olla osa "pimennossa". Pitää käyttää joko kakkuloita mallia Kekkonen tai ajaa piilareiden kanssa ja niihin en oikein ole koskaan tottunut....(Tohtori R @ Elo. 01 2009,13:13) kirjoitti
![]()
<span style='color:Sea Blue'><span style='font-size:7pt;line-height:100%'></span></span>
pinlockin saa myös ilman tuota silikonitiivistettä, sitä ei oikeastaan edes huomaa..(Jac0 @ Heinä. 22 2009,10:33) kirjoitti
meinasin jo muoveista ulosottaessa kantaa takaisin liikkeeseen, eihän tällä mitään tee, kun ei ole tiivisteitä. Kokeilein kuitenkin ja toimii ihan yhtä hyvin kun vanha tiivisteellinen.
Näkymä on vain esteetön.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0
Muutama kirjoittaja on sanonut sauman jäävän juuri näkökenttään. Itselläni oli sama ärsyttävä ongelma ja ostin racevisorin, joka on leikattu niin että menee ihan visiirin yläreunaan.
Ongelma hävisi, joskin visiiriä joutui hieman säätelemään ettei "pinlokki" raapaise kypärän yläreunaan. kypäränä Shoei 1000.
Itse olen tottunut pinlockia käyttämään aina, eikä ole tullut irroiteltua sitä muuten kuin pesemistä varten.
Onko tämä sauman näkökentään tuleminen ongelma myös muun merkkisissä kypärissä ?.
Kyykyllä jos ajaa, niin varmaan tulee yläsauma monella näkökenttään. Ja onhan ne saumat muutenkin vähän häiritsevät. Itse otan yleensä kuivilla ja lämpimillä keleillä pinlockin pois, ja jo on huomattavasti paremmat näkymät. Matkallehan sen pinlockin voi pakata vaikka laukkuun, niin löytyy tarvittaessa.
eipä sitä kyllä mielellään irrottele edestakasin sen verran hanurista se on laittaa paikalleen vai johtuuko vaan laittajasta?(hidas57 @ Elo. 02 2009,18:25) kirjoitti
![]()
GSXR-1000 Limited
Komppaan tätä. Hirvitti kyllä väännellä visiiriä ja survoa puoliväkivallalla kalvoa paikalleen. Sitten tuon visiirin kiinnitys on tossa potassa muutenkin niin ihanaa hommaa, jos ei mene tasan oikeassa kulmassa sisään niin ei mene sitten ollenkaan.(Tohtori R @ Elo. 02 2009,18:29) kirjoitti
Joo, täytyy siihen jokin tekniikka olla. Itse laitan visiirin oikean reunan polvien väliin ja taivutan sitten vasurilla sen lähes suoraksi. Oikealla kädellä sitten pinlock ensin oikeasta reunasta paikalleen, sen jälkeen pieni pinlockin taivutus ja vasemman reunan asetus paikalleen. Vastaavalla tekniikalla käänteisesti tietysti myös poisotto. Aika helppoa.
Sormenjälkien välttämiseen voi käyttää hanskoja, ainakin siinä visiiriä taivuttavassa kädessä. Pinlockin asetus onnistuu ehkä parhaiten paljaalla kädellä.
ON!(Talttapää @ Heinä. 21 2009,12:50) kirjoitti
![]()
ZZR 1400 -08
CBR XX 1100 -06
GSX 750F -03
ER-5 -97
+100tkm/120kmh
Ainakin shoein pinlockin pinta pehmenee kostuessaan jolloin siihen saa naarmun pehmeimmälläkin pamppers-mikrokuitupöllön pershöyhenellä. Kuivausrummun säiliöstä tislattua (ainakin melkein) vettä ja ilmakuivaus niin ei jää valumajälkiä ja pysyy hyvänä.
990 SM -08
Todella helppoa. Viisiri pöydälle, polvi toisen pään päälle ja toinen pää suoraksi kädellä. Toisella kädellä pinlock pois - noin 2 sekuntia. Takaisin menee jo 5 sekuntia, että saa soviteltua varmasti jännitteettömäksi ja suoraan.(Le Motard @ Elo. 02 2009,19:40) kirjoitti
-hh-
mitä useamman pinnan läpitte katsoo sitä suurempi vaara on vääristymille ja heijastumille.
en näe mitään järkeä pinlokin käytölle keskellä kesää.
ok..sade, mutta pienellä visiirin raotuksella siitäkin selviää..ja hengitystekniikka,,ei puuskuteta suoraan visiiriin ja puf-naaamalle![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Testiikkeleiden välissä kun puuskuttaa tuhannenkuutioinen kakkoskone, nahkat ovat liimautuneet selkään kiinni ja hikikarpalot valuvat kulmia pitkin alkaa pinlockilla olla tekoa. Kosteus ei tiivisty näkökenttään nääs. Ei sitä jaksa sitä visiiriä ropata joka valojen välissä.(Tuppervaari @ Elo. 03 2009,19:15) kirjoitti
tulee mieleen lossimatka nauvoon viimekesältä.(Le Motard @ Elo. 03 2009,20:08) kirjoitti
vieres pyöräilevä pariskunta täysis vermeis..lämpöäki oli ihan kohtalaisesti..kyytiläisrouva ei avannut koko matkan aikana edes visiiriä ..eihän tuo pitkämatka ole mutta aika höyryssä oli visiiri jo puolesvälis.
eli asioita on ihan hyvä joskus ennakoidasitä visiiriä voi pitää pikkasen raollaankin
etenkin taajamis.
yleensä kaikki ongelmat alkavat juuri tuosta.kaikkissa elämän osaalueilla.. ei viitsi/jaksa![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Olisi jäänyt reissut kesken männäviikolla ilman pinlockia. Shoein potan visiirissä oli tasan pinlockin kokoinen läpinäkyvä osuus kun muutaman sata kilometriä painelin kaatosateessa.
Ehkä sellainen kisakuskin kokoinen XXS-kaveri ei tarvitse happea elääkseen ollenkaan, mutta ainakin minulla vetää huuruun vaikka miten kevyesti hengittelee alaviistoon niin isolla sateella tai sitten alku-/loppukauden nollakeleillä. Niissä tilanteissa pinlock on perille pääsemistä ajatellen pakollinen.
Totta on että hiukan pehmentää kuvaa, mutta ero pelkkään visiiriin on niin pieni että käytän jatkuvasti.
Ihan kätevä systeemi tuo pinlock on, ainoa pieni haitta on oikeastaan ne saumat, jotka hieman häiritsee näkökenttää. Joku taisikin aiemmin mainita aiheesta.
Viime perjantain rankkasateessa huurustui pinlock ensimmäistä kertaa, kevyesti alareunasta. Tosin se saattaa johtua siitäkin että kalvo on löystynyt, jolloin kalvon ja visiirin väliin alkaa muodostua huurua? Jouduin hieman alareunasta pinlockia raottelemaan kun pesun yhteydessä onnistuin saamaan sinne sisälle vettä... liekö siinä sitten venynyt tai jotain.
Ducati Hypermotard 950 + Yamaha WR250R
Ex: Svartpilen 701, 690 Enduro R, 990 SMT, Dorsoduro 750, 690 SMC, SMS630, Hayabusa x 2, CBR600F
Ehdottomasti pinlock. Omassa shoeissa oli vakio pinlocki ja siinä oli saumat silleen vittumaisesti näkökentässä mutta tänään hain allrightista race mallin kalvon joka on korkeempi ja oli kyllä ilo ajella sen jälkeen. Ei oo enää saumat näkökentässä, suosittelen!![]()
Triumph Scrambler 900 -07 / Desert sled tracker projekti
Ex. Triumph Street Triple R -12, Ktm Duke 690 -08, Triumph Speed Triple 1050 -05, Honda Cbr 600f / RR.
Sateella ja kylmällä kelillä pinlock on aivan ehdoton. Varmasti hintansa arvoinen.
GAAAAAZ!!!!
Miksi pitää raollaan, kaikki skeida roiskuu naamalle ja meteli kasvaa 50%. Pinlock, niin ei tartte raotella, eikä se mitään vääristä, kun on samassa kulmassa kaareva itse visiirin kanssa.(Tuppervaari @ Elo. 03 2009,20:19) kirjoitti
Chaserissa on visiirissä vielä semmonen varmistustappi, jonka työntää oikealle niin visiiri ei aukea missään tilanteessa.
Toisaalta Sharkissa on antifog joka ei huurtunut sekään uutena, vaikkei pinlockia ollut nähnytkään. Se vaan kuluu pois se kalvo siitä pikkuhiljaa puhdistamisen myötä.
menee hieman kauaksi..mut samaa asiaa liippaa..(Le Motard @ Elo. 03 2009,22:36) kirjoitti
tuo antifog..viileällä ajettaessa ja hiukan hämäräs tekee vastaantulijoittan valot haasteellisen näkösix..mallia vaaksanverta oikeelta ohitte
ei hyvä.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Omien havaintojen mukaan vaikuta pimeänäkyvyyteen mitenkään. Kyseessä on siis kemiallinen limanuljaska visiirin sisäpinnalla.(Tuppervaari @ Elo. 03 2009,23:54) kirjoitti
![]()
Nykysin kelillä ku kelillä pinlokki. Ja jos jaksaa, niin vaihtelee visiirin tummuusastetta ja pinlokin värii kelin mukaan. Tosin puolitumma visiiri ja keltane pinlokki on laiskuuttaan kelvannu vähä kelille ku kelille.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Kyllä tuo Pinlock oli hintansa arvoinen, vaikka syksyn ajot jäikin vähäisiksi.![]()
Kesällä ei huurtumista esiinny, kun ei yöllä ja sateella ajele. Syksymmällä kosteissa ja kylmemmissä keleissä aivan loistava, ei huurru vaikka kuinka hönkäilee. Tosin silmälasit on syytä unohtaa ja laittaa piilolasit päähän.
Paikalleen asentaminenkaan ei ole mitenkään työlästä, kun visiiriä on tottunut muuten jatkuvasti irrottelemaan. Näin ainakin Araissa.
CBR600F 2004
Z750 2009
MT-09 2014
1290 Super Adventure S 2017
Oonpa muita mielipiteitä vastaan, mutta mun mielestä ihan aunarista koko pinlock. En ole kovin usein huurustumista ongelmana pitännyt, silloin harvoin kun menee huuruun, niin pidän raollaan visiiriä. Varsinkin omassa kuulassa (Shoei XR1000), se pinlockin yläreuna tulee törkeesti näkökenttään. Tuntuupi vielä olevan naarmuillekin hyvin arka.
Tänä aamuna huomasi eron vanhaan kypärään jossa ei ole pinlockia. Uudessa Araissa pinlock ja se toimii. ei tartennut visiiriä raotella huurtumisen johdosta, kun aamulla ajelin töihin +2 näytti mittari lämpötilaa ja tuossa lämpötilassa rupee jo visiirit hurtumaan. Pinlock visiiri ei huurtunut olenkaan. .Suuri etu varsinkin pimellä kun vastaan tulijoiden ajovalot ei hajoa silmille.Paikalleen asentamisessa ei ollut ongelmia kun kypärän myyjätär laittoi sen sutjakaasti paikoilleen. hehe *![]()
FJR 1300
XJR 1300
GR *650
SS1000 7/2004
Baltia ajot 2006-2017
Eurooppa turnee 2011
Eurooppa turnee 1983
Minne ajankin en ole koskaan perillä
Eilen ja tänään illalla tullut ajeltua, lämpöä pari-kolme astetta ja varsinkin eilen pirun kosteaa. Kertaakaan en huomannut että Arain pinlock olisi huurtunut vaikka miten hönki, rillit sen sijaan muurautui umpeen vähän väliä.
FZ1-S -09 -> S1000RR 2010 + S1000XR
En ole ikinä tarvinnut pinlockia. Eli pärjään varmaankin tulevaisuudessa ilmankin kunhan en mene kokeilemaan
Kyllä sateessa ja kylmällä tuo mopoilu on muutenkin kuin väkisinmakuuta ottavana osapuolena, niin eipä haittaa kalvojen puute.
?