Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
    Vaikka ilman ajovarusteita en yleensä koskaan aja niin tänää oli ihan pakko shortseissa ajella ja päivällä silloinkin oli niin kuuma että ei pystynyt kuin alle tunnin huristella.
    Nyt illalla pystyi jo shortseissa ajamaan ja ajoinkin monen tunnin lenkin sinne minne nokka näytti, välillä "eksyen" mukaville hiekkapoluille. Tänää oli mahtava päivä ja fiilistä ajaa. Näytti aika useat motoristit ajella T-paidalla ja shortseissa. Se on ymmärrettävää kun en itsekään viittinyt hikoilla takissa, vaikka normaalisti pidän ajovarusteita yhtä tärkeinä kuin turvavyötä autossa.
    Juu shortsit, t-paita, sandaalit sekä avopotta ajovarusteena näillä helteillä.
    Helposti
    Nahkabyysat ja -takki.

Sattuu iha helvetisti ku öttiäinen pamahtaa esim 80 vauhdissa käsivarteen tai reiteen...

Oon koklannu miltä tuntuu, alko voblaamaan välittömästi.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

"Si vis pacem, para bellum"
    Jos on liian kuuma ajella normi varustuksella (kesäversiot) niin vaihdan veneeseen ja lähen kalaan,vilvoittaa se niin kauan kun ajaa ainakin ja jos liian kuuma tulee niin ei muuta kun "horjahtaa" laidan yli niin viilenee vähäks aikaa *

Ainoa ongelma on vaan se että palaa auringossa ihan sikana

Eli nytt on tullut vähään liikaa catshattua sitä brunaa kun on keitetyn ravun näköinen

Tein tänään noin 250 km lenkin. Nahkapuvun vetoketju puoliksi auki, hihojen vetoketjut täysin auki, ja silti pukkaa hikeä pintaan vielä moottoritienopeuksissakin. On tämä kyllä aikamoista näin pohjoisen eläjille
    Lainaa (Kawa LTD @ Heinä. 02 2011,22:18) kirjoitti
    Nahkabyysat ja -takki.

Sattuu iha helvetisti ku öttiäinen pamahtaa esim 80 vauhdissa käsivarteen tai reiteen...

Oon koklannu miltä tuntuu, alko voblaamaan välittömästi. *
    No sattuuhan se öttiäinen jos iholle osuu mutta kiroilulla siitäkin selviää. Pahimpia on edellä ajavan auton renkaasta lentävät kivet...onneksi tänää ei yhtään semmoista minuun osunut ja pidän tarkoituksella ison välin autoihin.
    80 kilometrin mutkalenkki mansikoita hakemaan sortseissa ja T-paidassa, ja avokypärällä Järki sanoo, että ei viisasta, mutta ruumis nautti joka hetkestä
    <p>2002-2014</p>
    Tulin eilen Ahvenanmaalta takaisin mantereelle ja sää oli todella lämmin ja painostava. Mittari näytti +30C kokoajan ja moottorikin suunalta tuli silloin tällöin lämpöaaltoja. Mulla oli päällä Sweep:n kalvotakki ja Rukan housut ja ainakin takin osalta olo oli kuin kinkulla paistopussissa. Meinasin muutaman kerran pysähtyä ja laittaa kevlar-farkut jalkaan, mutta synkältä näyttävä taivas epäilytti.
    Ohuet ajohanskat auttoi todella paljon ja välistä pidin visiiriä pikkasen auki. Lämpöön alkoi jo tottua ja pari viilentävää vesisade kuuroa viilensi ihan mukavasti. Illemalla tosin lämpötila laski noin 17 asteeseen ja ihan kylmä meinasi tulla
    Honda Varadero 1000 2007
    ex.Yamaha FZ-6 2004
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 02 2011,22:27) kirjoitti
    80 kilometrin mutkalenkki mansikoita hakemaan sortseissa ja T-paidassa, ja avokypärällä * Järki sanoo, että ei viisasta, mutta ruumis nautti joka hetkestä *
    Niimpä..tässä keväällä sattui semmonen mitä koskaan aikasemmin ei ole sattunut...onneksi olin autolla liikenteessä. Edestä olevan auton renkaasta kimposi nyrkin kokeinen kivi! Oli aika epätedellinen tunne kun näin sen ja yritin hiljentää, mutta konepeltiin se perkele osui ja iso lommo tuli ja siitä pompsahti tuulilasiin. Onneksi ei rikkonut uutta tuulilasia ja onneksi autossani on konepelti alumiinia ni ei ihan heti ruostu. Tuli vaan mietittyä etä mtä jos tommonen olis osunut motoristia käteen tai visiiriin...ei olis kivalta tuntunut.
    Lainaa (wellu_76 @ Heinä. 02 2011,22:33) kirjoitti
    Tulin eilen Ahvenanmaalta takaisin *mantereelle ja sää oli todella lämmin ja painostava. Mittari näytti +30C kokoajan ja moottorikin suunalta tuli silloin tällöin lämpöaaltoja. *Mulla oli päällä Sweep:n kalvotakki ja Rukan housut ja ainakin takin osalta olo oli kuin kinkulla paistopussissa. Meinasin muutaman kerran pysähtyä ja laittaa kevlar-farkut jalkaan, mutta synkältä näyttävä taivas epäilytti.
    Ohuet ajohanskat auttoi todella paljon ja välistä pidin visiiriä pikkasen auki. Lämpöön alkoi jo tottua ja pari viilentävää vesisade kuuroa viilensi ihan mukavasti. Illemalla tosin lämpötila laski noin 17 asteeseen ja ihan kylmä meinasi tulla *
    Mulla oli kanssa tuota Sweep tasoa oleva takki pari vuotta sitten ja se kalvo on kuin sadetakissa ajais, ei hengitä lainkaan ja kuuma kuin mikä. Itse ostin nyt uuden mopon tultua hätäpäissäni Bilteman takin ja se huomattavasti viileämpi, kun siinä ei ole kalvoa, vaan on conduraa joka pitää vettä. Tyytyväinen siihen halpistakkiin vielä olen. Jos en olisi niin kävisin MP-asun takin ostamassa, kuten oli tarkoituskin mutta toi bilteman takki toistaseksi on ajanut asiansa ni en ole vielä investoinut MP-asuun.
    Kävin tänään ajamassa 300km lenkin (14:00-18:30 välisellä ajalla).
    Sweepin paksut housut (muistin ottaa irtovuoret pois) ja Sweepin touring-takki.
    Alla oli verkkopaita- Tee-paita ja pitkät kalstarit.
    Avokypärä viilensi mukavasti naamavärkkiä ja tauoilla tuli hiki, mutta ajaessa ei ollut isompia ongelmia.
    Tänää about 500km lämmöt vaihteli 22-34 päällä Yoko:n takki ja Sweepin camot ..iha jees. Musta pahin tai no mikä pahin kokemus on mulle ollut ni mattamusta kypärä....ei oo enää..
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Lämmin oli,mutta ajohuosun lahkeet löysällä ja takin vetoketju puoliksi auki,sekä tavalliset lekkarit jalassa niin kyllä mielestäni oli ihan siedettävä olo.Tuli ajettua runsaan 200km:n lenkki.
    kwen500
    Lainaa (The Thing @ Heinä. 02 2011,22:37) kirjoitti
    Lainaa (C-A-D @ Heinä. 02 2011,22:27) kirjoitti
    80 kilometrin mutkalenkki mansikoita hakemaan sortseissa ja T-paidassa, ja avokypärällä * Järki sanoo, että ei viisasta, mutta ruumis nautti joka hetkestä *
    Niimpä..tässä keväällä sattui semmonen mitä koskaan aikasemmin ei ole sattunut...onneksi olin autolla liikenteessä. Edestä olevan auton renkaasta kimposi nyrkin kokeinen kivi! Oli aika epätedellinen tunne kun näin sen ja yritin hiljentää, mutta konepeltiin se perkele osui ja iso lommo tuli ja siitä pompsahti tuulilasiin. Onneksi ei rikkonut uutta tuulilasia ja onneksi autossani on konepelti alumiinia ni ei ihan heti ruostu. Tuli vaan mietittyä etä mtä jos tommonen olis osunut motoristia käteen tai visiiriin...ei olis kivalta tuntunut.
    Aika epätodellinen tunne tulee kun tälläistä lukeekin
    ZX10R -08
    S1000RR -11

Jos vielä yhtään lämpenee, niin on kai pakko ottaa gorepuvun lämpövuoret pois. Jotain positiivista, jos haluaa etsiä, niin ei ole tarvinnut joka aamu kaivaa sähköliivin töpseliä satulan alta esille
    Tunturi Tiger
    hyvä tekninen alusasu helpottaa helteilläkin pikkasen.

farkuilla olen 2 kertaa (viime kesänä) koittanu ajella mutta zetori höökii kuumaa sen verran jaloille että pakko pitää ajosaappaita ja nahkoja, muuten palaa sääret.
    hyvin tuolla näillä keleillä vielä pärjää maantiellä kun muistaa juoda tarpeeksi. muutaman tunnin lenkin iltapäivällä heitin.

semmonen muistutus, että pikipaikat on helteillä monin paikoin todella liukkaita kun öljy (tai mitä sitten ikinä onkaan) nousee pintaan! olisin varmaan ollut nutullani motarin rampissa ellei auto olisi nysvänny edellä 50km/h. hyvin sutasi ihan pintakaasullakin.

tuommosta "vanaa" toki ny osaa varoa, mutta se öljy olikin levinny rampin lopussa jo melko leveälle kaistaleelle.

* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    aamusta pistin goretexit päälle, pikku rundi, ja melkein lämpöhalvaus. ei stana, ei pysty. pakko oli vaihtaa farkkuihin ja t-paitaan, sillä seurauksella, että käsivarret sitten palo
    hirvittää, sillä olen nähnyt t-paita-shortsi kaatumisen jäljet, en soisi omalle kohdalle.
    myös zetori hohkaa niin maan sairaasti farkkujen läpi, että pakko ajaa välillä tuulettamalla haruksia

kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

Lainaa (kake1969q @ Heinä. 02 2011,23:36) kirjoitti
    hirvittää, sillä olen nähnyt t-paita-shortsi kaatumisen jäljet, en soisi omalle kohdalle.
    niin olen minäkin, tosin mopoaikana. hengittäviä ajovarusteita saa kaupasta mutta jokainen ajelkoon tyylillään.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Tänään tuli aika pitkä tovi vietettyä moton selässä. Pulkkilanharjulla kävin rannassa uittamassa ajotakkini Päijänteessä. Tippuvan märän rotsin kun veti niskaan ja lähti liikkeelle, niin ei muuten ollut enää kuuma. Tuli jopa vähän vilu vaikka lämpömittari näytti yli kolmeakymppiä. Suosittelen kokeilemaan: Kastele siihen sopivat ajokamppeet tai vaikka t-paita ennen liikkeelle lähtöä läpimäräksi... todellakin toimii.

Paikallaan ollessahan märät kuteet eivät auta, mutta kun lähtee liikkeelle, haihtuu kosteus voimakkaasti ja myös jäähdyttää voimakkaasti. Perusfysiikkaa. Ja melko nopsasti ne kuteet myös kuivavat vauhdissa. Ehkä reilu sadan kilsan matkalla. Mutta sehän on sitten sopiva paussin paikka ja onneksi Suomi on tuhansien järvien maa.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Kypärää tullu kasteltua ja noin pitkälle ees oosannu ajatella. Mut tattis vinkistä ja kyllä varmasti toimaa.
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    tosi hyvä vinkki. tässä toinen: tupakat pois povarista ennen kastelua
    tupakkimiäs on aina tupakkimiäs
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

Nyt istun jo terassilla.
    Enää ei ole kuuma ja nestetasapainokin on kohta kohdallaan...
    Lainaa (wekkuli @ Heinä. 03 2011,00:02) kirjoitti
    Tänään tuli aika pitkä tovi vietettyä moton selässä. Pulkkilanharjulla kävin rannassa uittamassa ajotakkini Päijänteessä. Tippuvan märän rotsin kun veti niskaan ja lähti liikkeelle, niin ei muuten ollut enää kuuma. Tuli jopa vähän vilu vaikka lämpömittari näytti yli kolmeakymppiä. Suosittelen kokeilemaan: Kastele siihen sopivat ajokamppeet tai vaikka t-paita ennen liikkeelle lähtöä läpimäräksi... todellakin toimii.

Paikallaan ollessahan märät kuteet eivät auta, mutta kun lähtee liikkeelle, haihtuu kosteus voimakkaasti ja myös jäähdyttää voimakkaasti. Perusfysiikkaa. Ja melko nopsasti ne kuteet myös kuivavat vauhdissa. Ehkä reilu sadan kilsan matkalla. Mutta sehän on sitten sopiva paussin paikka ja onneksi Suomi on tuhansien järvien maa.
    Olen kokeillut tuota paidan kastamiseen näin helteellä ja toimii hyvin ainakin työpäivän aikana. En ole kokeillut vielä ajorupeaman aikana. Varmasti hyvä konsti.
    kwen500
    ei tehnyt tänään tiukkaakaan ajaa nahkoissa vajaa 800 km! viimekesänä tottui euroopassa jopa 40 asteen helteisiin...
    z-500, fzx-750, bandit 1200, gsx 1250 FA
    ss-1000
    ss-2000k
    Lainaa (SamiN @ Heinä. 02 2011,23:28) kirjoitti
    hyvä tekninen alusasu helpottaa helteilläkin pikkasen.

farkuilla olen 2 kertaa (viime kesänä) koittanu ajella mutta zetori höökii kuumaa sen verran jaloille että pakko pitää ajosaappaita ja nahkoja, muuten palaa sääret.
    hyvin tuolla näillä keleillä vielä pärjää maantiellä kun muistaa juoda tarpeeksi. muutaman tunnin lenkin iltapäivällä heitin.

semmonen muistutus, että pikipaikat on helteillä monin paikoin todella liukkaita kun öljy (tai mitä sitten ikinä onkaan) nousee pintaan! olisin varmaan ollut nutullani motarin rampissa ellei auto olisi nysvänny edellä 50km/h. hyvin sutasi ihan pintakaasullakin.

tuommosta "vanaa" toki ny osaa varoa, mutta se öljy olikin levinny rampin lopussa jo melko leveälle kaistaleelle.

Jep, tuollainen pikipaikka on näillä lämpötiloilla aivan helvetin liukas. *Aina olen noita sateella varonut, mutta en ole ymmärtänyt, että voivat olla kuivallakin noin liukkaita. *Tänään lähti mutkassa pikipaikan päällä etupyörä pieneen "luisuun", vaikken mutkaa mitenkään polvi maassa ajanutkaan. *Onneksi pikipaikka oli alta kymmenen cm leveä, niin en ehtinyt edes pelästyä, kun etupyörä sai taas pitävää pintaa alleen. *Kannattaa oikeasti olla noiden paikkojen yli ajaessa varovainen. *
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
    Eilen meni reilu 300km goretexnahkoissa tekninen alusasu alla. Kyllä Rukat ovat joka sentin arvoiset (vaikka messuhintaankin kalliit) - ajaessa ei ollut kuuma oli sitten mutkapätkää tai moottoritietä.

Gtx touring-hanskat oli sitten ihan toinen juttu, tankkiasemalla sai sisävuorta pistää hetken sormiin kun huolettomasti kiskaisin kädestä...pitäisi varmaan hankkia toisetkin hanskat. Suosituksia?
    Jari71:n avatar
    Liittyi Apr 2010
    60°31'47''N, 24°45'36''E
    Lainaa (dasurpha @ Heinä. 03 2011,08:23) kirjoitti
    Suosituksia?
    Mulla on nämä kesäkäytössä. Toimii mielestäni. Stormilta
    CBR1000F -99
    Motoristi, mutta muuten terve.
    Lainaa (dasurpha @ Heinä. 03 2011,08:23) kirjoitti
    Suosituksia?
    Parit halvat esimerkit
    NÄMÄ oli joskus aikoinaan ja ihan ok.
    NÄMÄ on nykyään ja pelaahan noikin.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    melkein mikä tahansa kalvoton nahkahanska on viilee..
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
  30.  
    Pakko tunnustaa,että ajelin eilen Hankosta Helsinkiin T-paita päällä,
    muuten täysi varustus.
    Käsivarrethan siinä paloivat,mutta ei kovin pahasti.
    Noin joka kolmas vastaantulija kurvaili "kesävarusteissa".
    No tämä sallittakoon,kunhan ei oteta aivan tavaksi.
    Pari jäätelökauppiasta tuli vastaan,vaan eipä nuo tällä kertaa viilentäneet
    oloani.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen