Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 72:sta
    Kuulinpa tänään sikaimaisuuden huipun miten naismotiristia vedätetään. Eräs tuttuni kertoi seuraavaa: Naismotoristi oli ostanut pyöräänsä akun, eräästä liikkeestä, jossa akku oli kolme kertaa halvempi kun orkkisakku. Hän luuli pystyvänsä itse asentamaan sen, mutta huomasi kuitenkin sen olevan itsellen mahdoton hommma, koska pyörästä piti purkaa tankki ym. Hän vei pyöränsä Nymannille akun asennukseen, koska akun hankintapaikka ei ollut lähellä. Nymannilla hänelle asennettin se kolmekertaa kalliimpi akku, vaikka Hänellä oli mukana tämä oma akkunsa. Asennuksestakin vielä veloitettin erikseen ja kehottivat palauttamaan sen toisen akun. Sikamaista naismotoristien kohtelua.
    Kuluttaja-asiamiestä kehiin vaan.

<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

McJäykät
    Eikö näin voi tapahtua miesmotoristille?
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
    Onkohan kuluttajavirastossa jo oma asiamies vain .Orgin jäsenille...
    Litranen sisävessa
    Selvittikö se tuttusi tai sinä siltä naiselta mikä oli syy moiseen. Ettei vaan ollu epäsopiva akku kyseiseen prätkään.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Härskiä toimintaa liikkeeltä...

Kertoivatko edes minkä vuoksi sinne vietyä akkua ei oltu laitettu paikalleen?
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    Melko mielenkiintoista. Itse olen saanut tuolta vain loistavaa palvelua huollossa sekä varaosatiskillä ja onnistunut ostamaan muutaman pyöränkin, mikä ei muissa "alan"liikkeissä sukupuolisulkeutuneisuuden vuoksi meinannut onnistua.
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
    Oisko voinut olla väärä akku? Vaikea asentaa jos ei vaan käy...
    Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
    Tulee nyt mieleen se, että olisikohan asiakkaan akku ollut normaali vesiakku ja asennuspaikan kuultuani akun asento on ilmeisesti kyljellään joten se vesiakkuhan ei sinne sovi.

Sehän selviää sillä kun aloittaja kohteliaasti kertoo vaikkapa pyörän ja akun tiedot. Aika vähän pyydetty moisen otsikon jälkeen...
    Mielenkiinnolla odottelen tarkempaa selvitystä, tuntuu vaikealta uskoa että *oma-aloitteisesti ilman että asianomaiselle olisi mitään asiasta hiiskuttu etukäteen tehdäisiin tällainen akun vaihto ja pitää sitä sen verran naista olla että uskaltaa sitten sanoa että vanha akku takaisin ja sassiin jos asia todella näin oli. Tässä liikkeessä todellakaan en ole törmännyt koskaan sellaiseen asenteeseen että naiset ovat helposti tai yleensäkkään helpommin kusetettavissa tai että moista edes tapahtuis
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
    Lainaa (gtr91 @ Huhti. 27 2010,14:23) kirjoitti
    Asennuksestakin vielä veloitettin erikseen
    no jopas jopas ettäpä kehtasivat asennuksestakin mennä veloittamaan
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
    Tarkennetaan vielä. Akku oli ihan oikea tyyppi, joka olisi sopinut juuri oikein paikalleen.
    Noilla tiedoilla en nyt menis niin törkeeks rahastamiseks vielä haukkumaan. Ehkäpä se olikin hyvää palvelua, jos vaikka tosiaan huomasivat jo ostetun akun sopimattomaks pyörään
    Siis sun tuttu oli kuullut että jollekin naismotoristille oli käynyt näin?

Eipä silti, on noin voinut käydäkin, mutta jutuilla on tapana vääristyä matkan varrella, joku ehkä vähän värittääkin sitä viihdearvon lisäämiseksi, ja sitten sitä netissä kerrotaan täytenä totuutena...
    jep jep ainahan kaikki tapahtuu vain naisten omaksi parhaaksi ja hyvähän se vaan on että huolehditaan *
    Kawa ER5, Honda CBF 600 S, Suzuki SFV650 Gladius, Kawa Vulcan 650
    "Kaverin kaveri kertoi tätä ja sanoi tota..."

Pisteet otsikosta. Eihän tuo sukupuoli liity tähän edes mitenkään. Melko chauvinistista väittää niin.

Tämä nyt kuulostaa siltä ettei todellista tietoa ole pätkääkään. Kunhan huudellaan mitä sattuu. Kannattaa varmaan hankkia asianajaja hyvissä ajoin. Vrt. tapaus Cycle World.
    636 -> 998
    Lainaa (gtr91 @ Huhti. 27 2010,15:21) kirjoitti
    Tarkennetaan vielä. Akku oli ihan oikea tyyppi, joka olisi sopinut juuri oikein paikalleen.
    Kun nyt alle tunnissa kerkisit tämän tarkennuksen postaamaan niin ilmeisesti tiedät mikä akkumerkki ja malli oli kyseessä? Ja mihin pyörään?

Ilman näitä tietoja on vaikea arvioida toimiko huolto oikein vai väärin.
    Jos minä olisin nuori kaunis nainen,niin en varmaan menisi itse
    viemään mopoa huoltoon.
    Huoltomiehellä ei ole mitään kiirettä päästä eroon viehättävästä
    asiakkaasta.
    Aikaa kuluu ja uusia "tarkastuskohteita" riittää.
    Lainaa (Eki- @ Huhti. 27 2010,15:38) kirjoitti
    Tämä nyt kuulostaa siltä ettei todellista tietoa ole pätkääkään. Kunhan huudellaan mitä sattuu. Kannattaa varmaan hankkia asianajaja hyvissä ajoin. Vrt. tapaus Cycle World. *
    En minä asianajajaa hankkinut vaikka pyöräni kolmisen kuukautta myöhässä cycle worldiltä sainkin + kaikki muu aiemmin mainitsemani paska
    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08

m 72 projekti
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Noo, olen itsekin saanut sieltä niin käsittämättömän p*skaa palvelua, etten kusekkaan ko. lafkaan päin. Ei sinällään yllätä kyllä yhtään.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Hurjia olen itsekin kuullut tuosta firmasta vaan en ala sen kummemmin kommentoimaan/tuomitsemaan kun ei ole omakohtaista kokemusta ko firmasta.
    SMOTO henkilöjäsen
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Niin, oikeastihan homma kuuluu mennä niin, että kaikkeen ylimääräiseen pitää pyytää lupa asiakkaalta. Tässä tapauksessa olisi siis pitänyt pyytää lupa uuden akun vaihtamiseksi, koska nythän oli sovittu vain työstä (sopiva akkuhan oli oletettavasti toimitettu itse).

Periatteessa kyseisessä tapauksessa pitäisi maksaa vain työstä, koska siitä oli sovittu. Liike ottaa oman akkunsa joko persnettona tai vaihtaa veloituksetta toimitetun akun tilalle (työ ja osa pitää olla laskussa eroteltuna, kun akun hintaa lähdetään pyytämään takaisin). Näistä vastaavista "rahastuksista" on esimerkkejä autopuolelta.

Ja kyllä tuo "naisnäkökulma" vähän liittyy asiaan. Tiedän tapauksen, jossa nainen vei auton huoltoon ja hänelle sanottiin, että kaikki iskarit on vaihdettava (muistaakseni 800 €). Onneksi nainen tajusi soittaa miestuttavalleen eikä vaihdattanut iskareita, koska katsastuksessa iskarit olivat miltei uudenveroisessa kunnossa..

Mielestäni kaikkien pitäisi saada samaa palvelua sukupuolesta riippumatta. Ehkä homma Nymanilla ei johtunut sukupuolesta, mutta outo juttu joka tapauksessa..
    Kyseenalaista levittää kuulopuheita totuutena...
    ihtellä jäi kakan maku suuhun tosta putiikista!
    Kiva et muillakin on jääny!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
    Olen ostanut Frankilta kaksi pyörää ja teettänyt niihin kaikki huollot siellä kanssa. Kertaakaan en ole saanut huonoa palvelua, joten tämmöisen palautteen kuuleminen ainakin minua kummaksuttaa.

Olisin nykyisen pyöräni ostanut tuolta, mutta kun eivät myy KTM:ää niin piti ostaa toisaalta.

Kuten monet jo ovat sanoneet, niin olisi hyvä kuulla hiukan monisanaisemmin mitä on käynyt ja miksi. Myös mitä pyörää huoltoon vieneelle naiselle oli kerrottu ja miksi perusteltu akun vaihto.
    Miten erottaa yleensä huonon palvelun ja naisiin kohdistuneen huonon palvelun?
    Jos minä saan huonoa palvelua H&M:lla niin en ensimmäisenä mieti sen johtuvan sukupuolestani.

Niin Ja faktoja olisi hyvä olla väitteiden tueksi tai sitten olla hiljaa.
    FXDF -08
    Onhan tässä samoissa kuvioissa(lähi alueella) sitten vaikuttamassa myös SMC. Mitkäs on kokemukset?

Jos nyt samassa threadissa sitä saa ees kysyä..
    SMOTO henkilöjäsen
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
    Pistähän nyt pyörän merkki ja malli sekä minkälainen akku siihen oli tarjolla ennenkuin ruvetaan oikein porukalla haukkumaan firmaa.

Kyllä mullekin myytiin monenlaista akkua purkautuneen Yuasan tilalle mutta en usko että mikään muu kuin orggis olisi pelannut. (pyörä on 749, akku on toisella kantillaan).
    JOS näin käynyt, niin pyytäisin kirjallisen selvityksen moisesta käytöksestä.

Voi olla, että jotakin selviää puoleen tai toiseen...

Edit: Ihmetyttää, miksi "pakkomyyty" uusi akku, kun sen katteen olisi voinut leipoa asennuksen hintaankin, koska oma osa mukana...
    Näinhän on meillä täällä tapana.

Honda Valkyrie SuperCharged
  30.  
    Hiukan itseänikin ihmetyttää ketjun aloitus, joka selvästi viittaa siihen että jollain huhulla saatiin aikaiseksi tuo peri-Suomalainen onnentila, joka "sallii" puskahuutelun toisen mustamaalaamiseksi.

Frank Nyman on toiminut samalla nimellä saman perheen johtamana vuodesta akkaluolaantukasta, ja en millään tahtoisi jaksaa uskoa että yrityksen ylläpidossa otettaisiin se riski että kusetettaisiin asiakasta muutamalla kympillä, ja sen jälkeen menetettäisiin yrityksen maine.

Edellisen lisäksi olisi ehkä hyvä muistaa se että mopokaupassa liikevaihdosta 80% tehdään verrattain vahvasti kausiluonteisena. Jos tämän porsasmaisen kausikiireen keskellä pitää alkaa soitella jokaiselta lupaa asentaa mopoon oikea akku itse ostetun halpisversion tilalle, niin arvatkaapa kuka kärsii ? Ne kaikki muut jotka ostavat palveluita ja toivoisivat saavansa pyöränsä pikaisesti alle.

Akkuhan on helppo ostaa itse halvalla, sehän on vain sellainen kuutio jossa on kaksi napaa, plus ja miinus. Erityisesti sellaisen toimesta joka ei edes tiedä missä akku omassa mopossa sijaitsee, miten päin, minkätyyppisenä, minkä tehoisena, ja millaisella napaisuudella

Tämä aihealue kulkee käsikädessä sen asian kanssa että mopoasentamoja vaivaa tuo iänikuinen pikafiksauksien vaatiminen odottaessa, "kun toihan on vaan tollanen pikkujuttu". Jokainen pihalle tehty pikafiksaus viivästyttää sen asiakkaan huoltoa joka on varannut ajan, toimittanut moponsa sovitusti paikalle, ja odottaa ihan yhtä kuumeisesti sen valmistumista.

Olen ennenkin ottanut kärkevästi kantaa puskahuuteluun jolla mustamaalataan nikkien takaa jonkun yksityisen harjoittamaa liiketoimintaa. Toivoisinkin jatkossakin samaa:
    jos annetaan kritiikkiä, tehdään se sitten reilusti omalla nimellä, selvästi yksilöitynä ja omakohtaisena asiana, ei mummon serkun kummin kaiman luokkatoverin vävypojalle tapahtuneena törkeänä väärinkäytöksenä. Paras tapa kostaa saamansa vääryys, on jättää kantamatta omia rahojaan vastaisuudessa liikkeen kassakoneeseen. Näiden foorumeiden käyttäminen litsarina ei aja kenenkään etuja, ei ainakaan jos se tehdään anonyymisti.

ps. yhtä "jo nähtyä" on kalastaa ääniä naisteemalla. Meidän taloudessa sanoisin jopa että avokas saa parempaa palvelua mopohuolloissa kuin itse saan =)

youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen