Olen aina ollut siinä uskossa, että mp:n kyytiläisellä on sama promilleraja kuin kuskillakin. Näin autokoulussa opetettiin. Kaveritkin on samoilla linjoilla.
Tänään radiossa haastateltiin poliisia, joka kumos tämän "tiedon", olin aika yllättyny.. *
Onko nyt autokoulu vai poliisi väärässä? Mites se oikeen menee..
Kyllähän kännissä saa kyytiin mennä..
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
No, autokoulun ope oli näitä, joilla on kumin käyttökielto.. Tais jekuttaa tahallaan.![]()
Saa eli ei, itse en kyllä menisi edes parin kaljan jälkeen... Enkä kyllä tunne ketään kuskiakaan joka ottaisi känniläistä kyytiin. Jeesustelijoita taitaa olla koko kaveripiirini täynnä![]()
Joskus olin kaverin kyydissä Vaasa-Virrat ja sain kuin sainkin kumottua normaalin kossun (ja vaasassa 5-6 isoa tuoppia alle...) tuon parin tunnin aikana avopotta päässä. Alavudelta etiäppäi kyyti oli mieluista mutta eipä ollut paljon mutkiakaan ;-). Järkevää = ei, kivaa = kyllä, oliko järki päässä = oli, en hölmöillyt kun otin huikkaa vaan suorilla....perillä bileissä oli meno päällä valmiiksi(jarkko @ Heinä. 17 2009,19:55) kirjoitti
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Luvallista tietääkseni kyytiläisen olla kännissä...
Kerran olen känniläistä kuskannu pyörällä, eikä ikinä enää
Kaveri kanttas joka risteyksessäkin niin että oli pudota pyörän päältä![]()
Tosin (ja onneks), nykyään ei ole edes paikkaa kyytiläiselle.
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Käsittääkseni kyytiläinen ei saa koskea halintalaitteisiin. Juu, itte en kuskais ketään yli kaljan ottanutta.
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
joo ja jos juo mutkissa niin pitää juoda sisäkaarten puolelta että ei kampea vastaan *(seppo02 @ Heinä. 17 2009,20:19) kirjoitti
![]()
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Ope perusteli nimenomaan tuota hallintalaite juttua, kallistaminen kun saa pyörän kääntymään.(T-Doggy @ Heinä. 17 2009,20:31) kirjoitti
Tosin mp koulusta on 12v. aikaa, voi se muisikin jo takkuilla.
En lähtis kännis edes kyytiin...
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Muistaakseni kyydissä voi olla känniläinen.
mutta se on itse päätettävä onko se niin järkevääjuurikin tuo kanttaus.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
LP:n sivulta löytyy vastaus:
Miten Liikkuva Poliisi menettelee juopuneiden moottoripyörämatkustajien kanssa? Rattijuopumuksen pykälässä puhutaan ajoneuvon kuljettamisesta juopuneena, joskin juopunut matkustaja voi vaikuttaa olennaisesti moottoripyörän ajettavuuteen. Onko moottoripyörän matkustajana oleminen rangaistava teko, entä aiheutuuko siitä kuljettajalle jotain sanktioita?
Moottoripyörän matkustaja kuten myös auton matkustaja voi olla alkoholin vaikutuksen alainen. Moottoripyörän kyydissä humalassa oleva matkustaja voi aiheuttaa vaaraa tai pudota kyydistä. Tällöin kuljettajan tulee oma ja muiden turvallisuus huomioiden kieltäytyä ottamasta tällaista matkustajaa kyytiin.
Laissa ei ole kielletty kuljettamasta moottoripyörällä humalaista matkustajaa. Korkeimman oikeuden päätöksissä on pari tapausta, jotka sopivat myös moottoripyörän matkustajaan. Juopunut matkustaja oli auton liikkuessa vetänyt käsijarrun päälle ja toisessa tapauksessa tarttunut rattiin. Molemmat tuomittiin rattijuopumuksesta. Yhdessä tapauksessa matkustaja veti kuljettajaa hihasta. Tässä tapauksessa syyte rattijuopumuksesta hylättiin.
Everything I'd really like to do is either illegal, immoral or fattening.
Enpä tullut edes ajatelleeksi, että tuossa voisi olla jotain ongelmaa. Juu, olen kuljettanut känniläistä kyydissä, meni vielä oikein hyvin, parempi kyytiläinen kuin moni selvänä.
Jos kyydissä on känniläinen, se on eri sukupuolta ja antaa, niin mikä jottei![]()
ZZR 1100 Myyty!
CBR 600 Myyty!
watch it dude ! ! !
Sivuvaunussa on mukava juopotella
Pensahana vaivihkaa kiinni ja muinamiehinä jatkaa kaatamista![]()
En kyllä missään tapauksessa ottaisi huomalaista kaveria kyytiin, olkoonkin kuinka hyvä kaveri tahansa. Humalainen ja mutka niin tuuria on jos siististi menee.
Jos vastaohjaus on hanskassa, niin on oikeastaan yhdentekevää, miten se kyytiäinen siellä roikkuu.. Muut takana istujan otteet ja tekemiset onkin sitten ihan eri juttu..(jarkko @ Heinä. 17 2009,21:26) kirjoitti
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Olen ollu monasti kyydissä muutaman siiderin jälkeen (kännitiloja on eriasteisia *)
Hyvin on menny ja kuskikaan ei oo koskaan valittanu-päinvastoin *vieny viel "baarikierrokselle" *
Selvinpäin "hirvittääkin" niin kovin istua takana, et ei kiitos
Tuskin polliiseja kiinnostaa takapenkkiläinen (jos pysäyttävät) ja matkustaja pysyy omilla tolpillaan tai sitsillä *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
monet kerrat olen piikin kyydissä ollut nuoruudessa, pöhönässä ja kaljakassi sylissä.
kyytiin en ottaisi välttämättä kuin "luottomiehiä". ei vauhdissa mitään, mutta hidasajo on harvinaisen vittumaista jos toinen huojuu ja notkuu takana!
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
Aivan, eihän se kyytiläisen kallistelu sitä pyörää mihinkän ohjaa ellei kuski ole ihan tumpelo.(J@ck @ Heinä. 18 2009,00:07) kirjoitti
Muutenkin jos tuo pitäis paikaansa, niin eihän sit voisi otaa kortitontakaan kyytiin, kun kallistellessaan syyllistyisi kortitta ajamiseen![]()
Tuossa(kin) tapauksessa ottaisin taksin.(ZZR_TRE @ Heinä. 17 2009,22:45) kirjoitti
Taksi ajaa turvallisesti kotiin, sen jäkeen voi mahdollisesti suorittaa jotain muuta "ajamista"...
Sen mopo-ajelun tarjoaisin sitten seuraavana (ilta)päivänä.
ZX-10R + ZX-6RR
Känniläinen tipahtaa kyydistä känniläisen kummaan tapaan - saa vaan mustelmat, kun selväpäiseltä henki pois. Mieluummin siis känninen kyytiin kuin selvä. Erittäin loogista.
-hh-
Samoilla linjoilla. Mikäli känniläisen kuljetus on kielletty,niin samalla perusteella olisi kortittomankin. Miksi vitussa kateelisten ihmisten täytyy hyysätä näin selvää asiaa? Kai sitä selvä kuski saa itse kyyditettävät valita?(zpete @ Heinä. 18 2009,03:22) kirjoitti
Kai joku jeesustelija vetää tähän vielä t-paitaiset kyyditettävätkin,jotta olisi lisää päivitettävää...![]()
Eihän se sitte enää kyydissä olekaan, vaikka kännissä onkin *(Aavikko @ Heinä. 17 2009,21:02) kirjoitti
Jos kaveri on tavallisessa pöhnässä ja käyttäytyy asiallisesti, eikä ole oletettavissa mitään ylimääräisiä kevätjuhlaliikkeitä, niin en näe mitään syytä ettenkö ottaisi.
Viime vuonna Imatran muistoajojen perjantai-iltana tultiin kaupunkiin, ja joku kopla pyöri kapakan ulkopuolella kun eivät päässeet sisälle. Luulin ensin että olivat liian tuiterissa, mutta yhdellä olikin sandaalit jotka eivät kelvanneet portsarille.
Kaveri kyytiin ja hakemaan kengät kokoontumisajoalueelta. Hienosti meni.
*Iku
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Oon kanssa tätä joskus pohtinut, kun se kyytiläinen - selvänäkin - vaikuttaa aika paljon ajettavuuteen.
Jos toinen ei osaa olla kyydissä, ajaminen on hankalaa. Karmea ajatus, että siellä ois joku känniläinen.En siis ole pyynnöstä huolimatta kyytiin ottanut.
Eikä kyllä tulis mieleen mennäkään kännissä kyytiin. Tosin, en kyllä selvänäkään mielellään mene.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
Won't be very long
You will look for me
And I'll be gone</a>
En kyllä selvinpäin kenenkään kyytiin menisi![]()
98% of all statistics are made up
Honda CBR1100XX - 2005 / 29tkm