Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
  1. #1
    Kävin heittämässä pienen lenkin ja takaisin tullessa ihmettelin ku mopo käyttäytyy ihan kummallisesti. Pienen tarkastelun jälkeen totesin että takarengas on ihan tyhjä. Onnistuuko noiden kyykkypyörien renkaiden paikkaus vai onko se vaan säälittä uutta tilalle. Rengas itsessään on hyvässä kunnossa pinnaltaan.

    Pyörä siis K6 1000 kiksu ja rengas muistaakseni Diablo Corsa III.
    GSX-R 1000 K6
  2. #2
    Minkälainen reikä siinä on? Ite vielä arvostan omaa henkeäni sen verran et en lähtis millää paikatulla kumilla enää ajamaa. Hyvin oot ajanu jos tyhjällä kumilla oot vielä päässy, kuhan vanteelle ei käy mtn. Mut ite en paikkailis vaa uus tilalle. Kumi kun tyhjenee taas tuolla 200 toisella puolella nii se on menoa. Ja kun pyörä on oikeesti tommonen mikä repii kun kahvaa vääntää. Eriasia ois ehkä jossai touringissa nii vois kestääkki.



    --GsxR:iä--
  3. #3
    Tota miettisin kyllä kanssa. Halpa henkivakuutus kuitenkin. Mikähän olis sellanen rengas mikä tohon kannattais ostaa jos vähänkään ajattelee kestävyyttä kun noi tuntuu kuluvan suht nopsaan. Polvi maassa en ajele (rajalliset taidot).

    Edit: Vanne kyllä näytti aivan ehjältä. Voiko siinä olla jotain huomaamatonta vauriota?



    GSX-R 1000 K6
  4. #4
    Lainaa (jaskaxx @ Heinä. 17 2009,13:12) kirjoitti
    Mikähän olis sellanen rengas mikä tohon kannattais ostaa jos vähänkään ajattelee kestävyyttä kun noi tuntuu kuluvan suht nopsaan. Polvi maassa en ajele (rajalliset taidot).
    Itsekin tonnisella kyykyllä ajelevana suosittelisin sitä uutta kumia, paikkauksen sijaan.

    Mulla on tällä hetkellä rykkösessä takasena Dunlopin D209. Michelinin perus pilot power oli/on myöskin hyvä ja kestävä kumi. Metzelerin Sportech M3 on kuuleman mukaan myöskin hyvä ja kestävä kumi, näihin vehkeisiin.

    Nämä on semmoisia hyviä perus sportti kumeja mitä saa tästä maasta ihan ok. hintaan.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  5. #5
    Lainaa (Vihdin Matti @ Heinä. 17 2009,13:25) kirjoitti
    Lainaa (jaskaxx @ Heinä. 17 2009,13:12) kirjoitti
    Mikähän olis sellanen rengas mikä tohon kannattais ostaa jos vähänkään ajattelee kestävyyttä kun noi tuntuu kuluvan suht nopsaan. Polvi maassa en ajele (rajalliset taidot).
    Itsekin tonnisella kyykyllä ajelevana suosittelisin sitä uutta kumia, paikkauksen sijaan.

    Mulla on tällä hetkellä rykkösessä takasena Dunlopin D209. Michelinin perus pilot power oli/on myöskin hyvä ja kestävä kumi. Metzelerin Sportech M3 on kuuleman mukaan myöskin hyvä ja kestävä kumi, näihin vehkeisiin.

    Nämä on semmoisia hyviä perus sportti kumeja mitä saa tästä maasta ihan ok. hintaan.
    Juuri näin. Itellä ollu tänä kesänä metukat, misukat ja nyt pirellin supercorsat ja näistä en enää pois vaihda Omasta mielestä parhaat renkaat, kulutus kestävyydestä en tiedä kun en oo ajanu kun muutama sata kilsaa...
    --GsxR:iä--
  6. #6
    Rengas


    Tollanen laitettiin tänään alle. Saa nähdä kestävyyden sitten...



    GSX-R 1000 K6
  7. #7
    kyllä se tubeles paikka kesti kaverin ajaa 270
    hra desmo
  8. #8
    kumpi on ketjulle haitallisempaa, liika kireys vai löysyys?
    GSX-R 1000 K6
  9. #9
    Lainaa (jaskaxx @ Heinä. 20 2009,15:17) kirjoitti
    kumpi on ketjulle haitallisempaa, liika kireys vai löysyys?
    Molemmat, joten älä laita liian kireelle, äläkä löysälle vaan sopivasti.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  10. #10
    Joo, niinhän se tietty pitäis laittaa.

    Jotenkin toi ketju on vaan jossain kohdassa kireemmällä kun toisessa kohdassa, ja kun sen säätää hyväksi niin kun taka-akselin vetää kireelle ni sit se on taas liian kiree. En vaan osaa
    GSX-R 1000 K6
  11. #11
    Paikkauspullo aina mukaan ja äkkiä renkaanvaihtoon.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  12. #12
    Kamelinpaskalla meni edellisellä pyörällä takarengas monta tonnia, kunnes oli vaihtokunnossa.
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  13. #13
    Samasta aiheesta on ketju aiemminkin.... ainakin samaan suuntaan.

    Ite ajelin paikatulla Batlax021:llä n7tkm, paikkauksen jälkeen ja sitten vaihtui pyörä.

    Oltiin tuolloin euroopan reissulla ja paikka pullolla tuli paikattua kun oli mennyt itseporautuva ruuvi takarenkaaseen. Hyvin tuo kesti sekä Amsterdamin ip ruuhka ajo n30asteen(ilma) helteessä sekä useita yli 200km/h nopeuksia Saksan baanalla.

    Joten kyllä se paikattukin rengas kestää. ja tuolla samaisella renkaalla tuli ajettua sitten suomessakin ja myönnän että en edes muistanut koko paikkausta ennen kuin joku kysyi aiheesta.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  14. #14
    Lainaa (jaskaxx @ Heinä. 20 2009,15:17) kirjoitti
    kumpi on ketjulle haitallisempaa, liika kireys vai löysyys?
    väittäisin että liian kiree on huomattavasti pahempaa. Siinä saattaa ton eturattaan laakerit (mitkä nyt lie) tykätä vähän pahaa ja usko pois, et haluu että siinä alueella (vaihteiso, kytkin...) ilmenee ongelmia.

    Ota myös huomioon että joissain pyörissä ketju hieman kiristyy kun isketään painoa satulaan ja jousitus painuu ajettaessa kasaan...
    Honda CBR1100XX
  15. #15
    Lainaa (jaskaxx @ Heinä. 20 2009,15:17) kirjoitti
    kumpi on ketjulle haitallisempaa, liika kireys vai löysyys?
    No liian kireälle ei ainakaan kannata laittaa, mutta reilusti liian löysäkään ei ole hyvä tai turvallinen.

    Varsinkin 1000R:ssä on sen verran paukkua, että itse pitäisin huolen, että kettinki on säädetty oikein, veisin vaikka pajalle jos en itse hanskaisi, koska jos tuo on säädetty perseelleen, siinä on potentiaalia aika isoihin murheisiin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  16. #16
    Uutta alle vaan ja nopeesti
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  17. #17
    semmonen tubelesspaikka patukka kestää siinä missä puhkomaton rengaskin.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  18. #18
    Juu, siis uus rengas on jo alla mut toi ketjujuttu kyllä ihmetyttää. Toisessa kohdassa kireellä ja toisessa löysä. Kun on takapää pukilla ja käyttää vaihde päällä ni se ketju vähän hypähtelee ja pitää eturattaan hollilta pientä ns. kolinaa. Väittäisin ettei liian kireellä kyllä ole. Voiko jumittuneet lenkit tehdä tollasta?

    Voin laittaa asiasta videon illemmalla.
    GSX-R 1000 K6
  19. #19
    Viime kesänä tuli ajettua yli 1500km paikkavaahdolla paikatulla takakumilla jota sai kyl olla täyttämässä jatkuvasti.. Toiste en siihe leikkiin lähde..
    Ikinä en oo juonu liikaa, enkä liian vähän..
    Ihmisenä hieno, mutta miehenä ruma...
  20. #20
    Lainaa (Nipa83 @ Heinä. 21 2009,11:33) kirjoitti
    Viime kesänä tuli ajettua yli 1500km paikkavaahdolla paikatulla takakumilla jota sai kyl olla täyttämässä jatkuvasti.. Toiste en siihe leikkiin lähde..
    ei tota vaahtoa ole siihen tarkoitettukkaan, toisin kuin kunnon paikka.
    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  21. #21
    Lainaa (jaskaxx @ Heinä. 21 2009,11:12) kirjoitti
    Juu, siis uus rengas on jo alla mut toi ketjujuttu kyllä ihmetyttää. Toisessa kohdassa kireellä ja toisessa löysä. Kun on takapää pukilla ja käyttää vaihde päällä ni se ketju vähän hypähtelee ja pitää eturattaan hollilta pientä ns. kolinaa. Väittäisin ettei liian kireellä kyllä ole. Voiko jumittuneet lenkit tehdä tollasta?

    Voin laittaa asiasta videon illemmalla.
    Kulunut ketju voi monesti venyä epätasaiseksi. Se tekee säätöhommasta hankalamman, koska vapaaliikettä pitää olla kireimmässä kohdassa se määritelty määrä (yleensä 20-30 mm). Kyseinen kampe kyllä alkaa tuossa vaiheessa olla jo vähän ehtoopuolella muutenkin. Ehkä kannattaisi antaa jonkun ammattilaisen vilkaista, onko niissä enää laiffia, vai onko aika pistää uutta alle.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #22
    Itse aion varmaankin jatkossa suosia tuota "kamelinpaskaa" yhdessä renkaanpaikkausvaahdon kanssa. Näyttäisi siltä että kamelinpaska voisi toimia noihin isompiikin reikiin toisin kuin renkaanppaikkausvaahto.

    Linkin takana kuvaa vaahdolla paikatusta renkaasta jossa olikin isompi reikä kun mitä aluksi huomasin.
    Linkki
    Liv to Raid! Raid to liv!
  23. #23
    Vuosien mittaan on useampi naula tai ruuvi löytänyt tiensä moponi renkaaseen. Kerran ajoin tyytyväisenä uudella renkaalla liikkeestä kotiin ja seuraavana aamuna rengas oli tyhjä, naula läpi. Vaahdolla paikkasin ja tyytyväisenä ajoin yli kymppitonnin.
    Ei noihin paikkauksiin ole olemassa vain yhtä oikeaa ohjetta. Jos tubeless-renkaaseen on tullut pieni pistohaava, se korjaantuu useimmiten paikkausvaahdolla. Jos ei, syy on usein renkaan kuluneisuus, eli kumi on jo liian ohut vaahdon paikattavaksi.
    Mikä on se suuri vaara, jonka takia tuollaista pientä pistoreikää ei voisi jättää vaahdon paikkaamaksi? Jos ilma tulee siitä vain pikku hiljaa vuotaen ulos ja vaahto kuivuu tuohon reikään, ei se siitä jatkossakaan kerralla posahda tyhjäksi.
    Isommassa reiässä taas tubeless-paikka hoitaa homman useimmiten moitteetta. Miten monta tapausta orggilaisilta löytyy, jossa tuollainen paikka on myöhemmin irronnut ja rengas tussahtanut hetkessä tyhjäksi?
    Tietysti, jos homma ei ole rahasta kiinni, ainahan voi ostaa uuden renkaan, kun vanhassa joku epäilyttää...
  24. #24
    Lainaa (Kunkku @ Heinä. 21 2009,13:48) kirjoitti
    Mikä on se suuri vaara, jonka takia tuollaista pientä pistoreikää ei voisi...
    Mikäli voi varmistua siitä, että vauriokohta on riittävän paksu paikattavaksi eikä renkaan rakenteelle ole tullut pistohaavaa suurempaa vauriota, niin kyllähän nykyiset paikkausmenetelmät huolella tehtyinä ovat aivan toimivia.

    Ylläolevien riskien hallinnasta tässä kai keskustellaan?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  25. #25
    Lainaa (jaskaxx @ Heinä. 21 2009,11:12) kirjoitti
    Toisessa kohdassa kireellä ja toisessa löysä. Kun on takapää pukilla ja käyttää vaihde päällä ni se ketju vähän hypähtelee ja pitää eturattaan hollilta pientä ns. kolinaa. Väittäisin ettei liian kireellä kyllä ole. Voiko jumittuneet lenkit tehdä tollasta?
    Olin jo vastaamassa aiempaan postaukseesi ehdotuksella tarkistaa onko ketjussa tönkköjä lenkkejä, sillä juuri noin ne ilmenevät.

    Tarkkakorvainen myös kuulee ja tuntee nuo jumittavat lenkit tutun pyörän ketjussa. Koetapa kevyttä moottorijarrutusta isolla vaihteella jostain 80 nopeudesta vs. kytkin pohjaan samassa vauhdissa...tömps-tömps-tömps...

    Koko ketju öljyyn ja pensselöidään puhtaaksi joka lenkin liikkuvuus varmistaen. Jos vielä jää tönkköjä niveliä, niin ketju vaihtoon.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  26. #26
  27. #27
    Ei riitä kompetenssi arvioida ketjun jäljelläolevia kilometrejä videolta

    Jos pysäytät moottorin ja keskituella tai huoltopukilla pyörität takarengasta käsin, niin ne jumittavat lenkit ilmenevät ketjun kireyden vaihteluna.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  28. #28
    No, maanantaina mopo menee muutenki sit jo huoltoon ni voi mainita tostaki samalla.
    GSX-R 1000 K6
  29. #29
    Laitetaan tähän ketjuun eli paineet katoo takarenkaasta. Mihin uskaltaa viedä paikattavaksi tai vaihdettavaksi?

    En tiedä onko kyseessä reikä vai vuotaako venttiili. Ei ole mahdollista ottaa rengasta irti joten pitäisi löytyä sellainen liike mikä ottaa alta pois ja laittaa takaisin.

    Asun Pohjois-Helsingissä.

    PS: pyörä on uusi mutta tuo ei varmaan mene takuuseen?

    Vai miten kannattaa toimia?
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  30.  
  31. #30
    Laita täydet paineet renkaaseen ja sit hommaa ämpäri jossa on vettä/vaahtoavaa pesuainetta. Tällä vedellä valelet renkaan ja venttiilin juuret jne niin luulisi löytyvän.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen