Mitä rengasta olette käyttäneet ks 1200 ässässä.
Itse ajan mieluiten nopeita mutkateitä, radalla en vielä ole käynyt (varmasti tulee käytyä) ja eniten tulee ajettua juuri näitä nopeita mutkaisia hyväkuntoisia!!! vanhoja valtateitä.
Kohta olen rengastusta vailla, mikä toimii parhaiten ässässä.
Ja tietysti mistä kannattaa hankkia.
Mezlerin kutoset laitoin alkuperäisten jälkeen, enkä noita moittia osaa. Alkuperäiset taisi olla jotku enempi rata-misukat. Niillä pääsi just ja just 10 tkm matkaa ja mutkaa.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Joku taika voi olla siinä, että pyörämallikohtaisia renkaita (erikoismerkintä) on olemassa. Kuten myös profiililtaan erilaisia renkaita. Yksi paikka näiden erikoismerkinnällä varustettujen renkaiden löytämiseen on:
http://www.bmw-motorrad.de/de....nt=http
Oman pyöräni MPP:t vaihdoin viime kesänä Metzeler M3:een ja kummasti vaikutti ajo-ominaisuuksiin, huonontavasti. Ensin mainittu oli erikoismerkinnällä. Nyt menee taas MPP alle. On vähemmän herkkä tien urille ja karheudelle, sekä rauhallisempi kaarreajossa. MPP:n profiili on enempi V-muotoinen, M3:ssa O. MPP on käytännössä hiukan leveämpi. Oma pyörä K1200R Sport, takarengas 190/50, eli sama kuin S:ssä. Rengassuosituksissa on pieniä eroja noiden välillä.
Pyörä mulla siis k1200s -05
Mulla on nyt alla michelin pilot road 2 ja on todella hyvä rengas.
Samanlaiset tulee alle sitten joskus kun näistä aika jättää.
Aiemmin oli pilot powerit, mutta ne kuluu kantikkaiksi normi ajossa minun makuuni liian nopeasti. Viimeisen 10 vuoden aikana takana noin 100tkm viidellä eri motskarilla ja tosi monta erilaista rengasta ollu alla. Näitä pidän tähän saakka parhaina.
Metzeler on MIELESTÄNI!!! jäänyt kehityksen kelkasta...
Mika Lindeqvist
Noniin, nyt on taas MPP (edessä malli 'B' ja takana 190/50 'W') alla. Tuntuu kuin olis uuden pyörän saanut. En voi suositella vakio Metzeler M3:a ollenkaan K1200R/S-pyöriin. Se on hirveän herkkä kaikille tienpinnan saumoille ja urille, varsinkin kuluneena. Lisäksi se jotenkin pyrkii kaatumaan tunnottomasti sisäkurviin, vähän kuin olisi rengaspaine liian pieni, mikä aiheuttaa korjauksen korjausta. Täysin selvä ero misukkaan, joka on hyvin johdonmukainen.
Lisänä vielä, että M3 tuntui tuskaisen hitaalta saada pitäväksi uutena. MPP:llä on voinut heittää heti uutena kantilleen ilman pienintäkään epävarmuutta.
Ja vielä, että MPP on leveydeltään oikeasti 190, M3 oli jotain 180-185 välillä. Ulkonäkö vähän parempi.
Koeajamassani K1300S:ssä oli alla M3 erikoismerkinnällä 'E'. Takana 190/55. Tämä vaikutti ihan toimivalta, joskin pyörä ja renkaat olivat uudet.
Ja puhun siis ihan maantieajosta.
Ensiasennusrenkaina mullakin taisi olla noi pilot powerit.. Tasan 10 tkm niillä ajoin ja lomareissulla jouduin vaihdattamaan uudet kumit alle. Loppuvaiheessa ne kului todella nopeasti ja hirvitti jo katsellakin takarengasta.(limppu78 @ Kesä. 10 2009,22:46) kirjoitti
Pilot roadeista olen minäkin hyvää kuullut ja olisin alle laitattanut, mutta eipä niitä tietenkään silloin ollut saatavilla. No tyytyminen siis Mezlerin kutosiin, mutta kuten tuossa aiemmin totesin, niin ei niistä pahaa sanottavaa ole. Jotain 7 tkm takana ja ihan kohtuullisessa kunnossa vielä.
Aiemmassa K 12 RS:ssä Mz 6 kesti ja toimi parhaiten ainakin Mz neloseen ja BT 020:aan verrattuna. Kolmet kutoset taisin RS:llä kuluttaa.
Minkälaisia kilometrilukemia noi pilt roadit mahtaa ässän alla keskiverto matka ja mutka-ajossa kestää..?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Michelinit tuntuvat olevan suosiossa, mutta onko kenelläkään kokemusta pirellin diabloista?
Jos kyseisiä renkaita alkaa hankkia ulkomailta niin ei taida montaa kymppiä säästää yhden satsin hinnoissa.
Mistähän täällä turun seudulla olette renkaita hankkineet?
Tuossahan noita rengasvaihtoehtoja on halvimmasta päästä K1200S:ään (myös muut mallit löytyy), huom erikoismerkinnätkin löytyy.(pthuone @ Kesä. 11 2009,20:54) kirjoitti
http://www.mynetmoto.com/motorra....um.html
Kyllähän noilla hinnoilla melkein etunen tulee ilmaiseksi, joskin yleensä vaihtotyössä sitten jonkin verran häviää. Tuossa yhdessä paikallisessa mp-liikkeessä oli listahinta asennukselle alle 64,50/rengas. Toisessa listahinta 25€. Asiakkaan renkaalle 35€. Silti tuli edukkaammaksi itse hankitut, tuo halvempi putiikki ei sitä paitsi osannut toimittaa erikoismerkinnällä varustettuja MPP:a.
Toimitus viikossa.
Dunlop Roadsmart muuten sai hyvät testitulokset justiin, Motorrad 13/2009. On aika halpakin.
Mulla oli ensiasennus M-ykkösten jälkeen alla yhdistelmä : Diablo Corsa edessä ja tavallinen takana. Sillä samalla eturenkaalla ajoin vielä yhden Diablo Rosso Corsan takasena. Ihan hyvä pitoiset ja kesto siinä 10 tuhannen luokkaa, mikä riittää minulle. Rata-ajoa mukana melkoisen paljon ja loppu sitten matkaa kuorman kanssa.(pthuone @ Kesä. 11 2009,20:54) kirjoitti
Nyt ennen Man-saaren reissua laitoin alle Pilot power 2ct:t. Kestänee tämäkin takanen kympin verran ja radallakin piti kohtuullisesti. Tarkempaa rata-ajo-vertailua pitää odottaa siihen asti, kun pääsee ajamaan jollekin tutulle radalle.
Ajettavuudessa sellainen ero Pirelliin, että pyörä kääntyy herkemmin pienissä nopeuksissa. Lienee renkaan profiilissa jotain eroa?
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Minulla on K1200R:ssä alla erikoisvahvistetut M3 -kumit. Pintaa on 5000 km:n jälkeen jälkellä vielä ihan mukavasti, mutta pyörän käytös on muuttunut nopeasti hyvin hankalaksi. Takarengas on kulunut hieman kulmikkaaksi, mutta kulmikkuus on arvioni mukaan aika lievää. Silti pyörä "vaeltelee" voimakkaasti alle 60 km/h vauhdissa. Suoraa ajaminen tuntuu todella vaikealta - aivan kuin olisi ohjausiskari aivan liian jäykällä. Tästä seuraa, että pyörä huojahtelee helposti ja on todella uraherkkä. Ilmanpaineet ovat kunnossa (edessä 2,5 ja takana 2,9)
Koetin tutkia etupään palloniveliä pyörä ylösnostettuna, mutta en havainnut mitään outoa. Mahtaakohan vika olla kuitenkin renkaissa? Vaikea uskoa, sillä en ole koskaan ennen kokenut mitään vastaavaa.
K1200R '06
Mul on ollu Bt14 aiemmin, nyt Bt 16. Tää 16 on paljon parempi, toimii radallakin, ei enää perä irtoo/vatkaa avauksissa. Ei mul oo yksikään takanen kestänyt ajettavana yli 6000km, etunen menee 9-10 tuhatta.
Ehdin ajella Pirellin Corsalla hiukan, noin 1000km sit naula läpi ja vaihtoon, ihan hyvältä seki tuntu.
Millaista ajoa, millä kuormalla ja millä painilla..? Vai ajeletko radalla paljon, silloin en ihmettele.(puujahke @ Kesä. 12 2009,22:38) kirjoitti
Mulla on Mezelerin kutoset olleet alla jo 7500 km, eikä ne ole vielä mitenkään huonossa kunnossa. Ainakin tällä hetkellä näyttäisi ettei vielä kymppitonnissa tarvitse vaihtaa..
Paineita olen aina pitänyt puolisen kiloa yli suositellun, ajelut on matkaa ja enempi mutkaa.
Mun etunakki on mennyt aina vaihtoon samaan aikaan kun takakumikin. Mitä noiden kanssa pelleilemään, kerralla molemmat.
Route 66 - 2006.
Saattaa se kuluminen johtua ihan ajotavastakin, reipasta menoa ilman koohottamista, kuten tällaiselle lähes 50:selle sopiikin. Tosiaan: paineet on kohdallaan, 4-6 ratapäivää kesässä ja ajelen yksin(vaimo ei nauti mopoilusta). Yllättäen tos huomasin et noin 1/4 kesän kilsoista kertyy org`n torstaiajeluista
. Pari pidempää reissua kesässä tulee tehtyä matkavarustuksella.
Itelläki gixxussa tuo road 2 ja tuntuu ehkä pikkasen liukkaalta jos enemän kanttailee, mut en tiiä miten bemarissa käyttäytyy(limppu78 @ Kesä. 10 2009,22:46) kirjoitti
--GsxR:iä--
Ihan sama itsellä tuon M3:n kanssa. Tuntui loppuvaiheessa kuin olisi eturengas tyhjä. Ajoin renkailla jotain 8tkm. Ei ne edes uutena olleet hyvät K1200R:ssä. En suosittele yhtään.(Speed King @ Kesä. 12 2009,22:27) kirjoitti
MPP toimii oikein hyvin, joskin loppuvaiheessa etunen meni edellisessä satsissa 'lommoille', eli kuvio kului epätasaisesti. Täytyy nyt kokeilla pitää enempi paineita.
Ei ollutkaan vika renkaissa. Oli mennyt perä *(hidas57 @ Kesä. 15 2009,10:52) kirjoitti
Takapyörä liikkuu useita millejä sivusuunnassa kun sitä ravistaa pyörä ylösnostettuna. Ei ihme, kun ajaessa tuntui oudolta. En vaan osannut etsiä vikaa peräpäästä - vaikka olisihan tuo pitänyt arvata.
K1200R '06
Alla pari kuva Metzeler M3 renkaasta. Osaako kukaan sanoa, mistä tällaiset ruvet johtuvat? Onko renkaassa valmistusvika? Pyörä on talvehtinut ylösnostettuna. Kilometrejä näillä renkailla on takana noin 5000. Rupia on vain yhdessä kohdassa rengasta. Läheltä katsottuna ne näyttävät kuopilta, ei kuumuuden aiheuttamasta sulamiselta (paikkakin olisi tosin aika outo). Rengas on hankittu Reliatecilta viime vuonna.
ja yleiskuva:
K1200R '06
Erikoisen näköistä "agnea". Jos rengas olisi uusi niin saattaisi olla valmistusvika, mutta jos on jo 5000km ajettu niin kummastuttaa. Voiko talvisäilytyksessä olla jotakin pielessä?
Lähetä kuvat Metzen tehtaalle ja kysy mikä voisi olla syy.
Lähetin yhteydenottopyynnön Metzeler-UK:lle. Eipä ole vielä mitään kuulunut. Renkaan talvisäilytys on ollut asiallista. Pyörä on ollut huoltopukilla, jolloin rengas on ilmassa. Olisivatkohan ruvet syntyneet kun kuuman renkaan alle jää kiviä pyörän ollessa sivuseisontatuella. Ainakin tuo läikän koko ja paikka viittaisivat siihen (suunnilleen tuollainen alue takarenkaasta koskee maahan fillarin ollessa parkissa)(psi @ Kesä. 21 2009,19:38) kirjoitti
K1200R '06
Nyt on uudet pilot road kakkoset alla ja pyörän käytös upeaa.
Kyllä aina kun hommaa uuden pyörän pitäisi alle saada uudet renkaat.Nyt tietää miten pyörä käyttäytyy ja huomaa renkaan kulumisesta johtuneet vikuroinnit.
Renkaat tuli mynet.motosta kahdessa viikossa eli sekin toimi hyvin.
Hyvää kesän ja![]()
jatkoa kaikille
![]()
Mulla oli metzlerin M3 jolla ajoin kulutusnystyröihin saakka. Viimeiset tuhannen kilometriä oli kuin olisi ajanut tyhjällä renkaalla. Pinta oli tosi epätasaisesti kulunut. Tarvitsin pian renkaan ja soitin Bem-Arille pirkanmaalle. Sieltä löytyi Continental renkasta tosi sopivasti. Ruuhkaa tuntui olevan renkaspuolelle aika paljon. Pienen ajolenkin jälkeen rengas tuntui tosi hyvältä.Hinta laatusuhde erinomainen. Mitä mieltä muut ovat Continental renkaista....
Millaisiin kilometrilukemiin pääsit?(Herbert @ Heinä. 17 2009,11:40) kirjoitti
Mulla Mezerein kutoset vaihtui just äsken 11.500 km lukemilla, eikä ne olleet vielä edes ihan loppu. Olivat vaan viimeiset 1500 km jo niin kulmikkaat, että alkoi ajelukin tuntua kulmikkaalta. Mutta tuonne kymppitonnin tuntumaan ne oli vielä ihan ok.
Nyt alla sama merkki ja malli, mutta uudempi versio. Reliatecillä alta alle asennettuna 375,-. Erään toisen liikkeen hinta samoille renkaille töineen olisi ollut 470,-
Route 66 - 2006.
Juurikin tuosta veikkaisin jälkien tulleen. Mulla näkyi samanlaisia jälkiä, mutta ne katoaa kun rengas taas lämpenee ja elää ajaessa. Kovaa ajoo ja huoletonta pitoo...(Speed King @ Kesä. 23 2009,13:27) kirjoitti
![]()
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Kilometreistä en tiedä kun renkaat tuli käytetyn pyörän mukana. Ne oli kylläkin hiljattain vaihdettu. Kilometrejä veikkaisin jossain kympin paikkeilla. Se oli ihmeellistä että eturengas meni vaihtoon tuhatta aikasemmin. Mun mielestä ne ei ollut koko aikana mikkään ihmeelliset. Bem-Arikaan ei niitä Metzlereitä enää myy, siirtynyt aika paljon myymään Continentaalia joka on melkosen edullinen.![]()