Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
    Mieli tekee uutta mopoa, mutta se valinnan vaikeus..
    Ajan jonkin verran myös matkaa, noin 200-300km päivälenkkejä ja nykyinen -92 600F CBR on jo ajoasennoltaan sellainen etten juuri kyykympää haluaisi, mutta vaihtoehdoiksi olen jättänyt seuraavat:
    GSX-R 1000 K5/K6 tai K8 hayabusa. Myös 1000RR -04-07 yksi vaihtoehto.

Kaikkia olen ajanut mutta niitä pitäisi päästä ajamaan piiiitkän lenkin verran että osaisi sanoa ajoasennosta pidemmällä matkalla mitään.
    Peräkkäin istuen ei juuri tonnisella gixxerillä ja busalla ollut ajoasennossa eroa. Penkitkin yhtä kovia (omaan 600f:ään verrattuna).
    1000RR:n ajoasento on myös melko etukeno.

Onko jollain kokemusta sekä tonnisista että busasta pidemmällä matkalla, siis useemman sata kilsaa putkeen? Onko ranteet rikki ja perse puuduksissa tonnisella ja busa sitten merkittävästi mukavampi?
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Sanomattakin lienee selvää, että Busa on matkalla mukavampi, merkittävästikin mukavampi.

Vaan viihtyy ne fakiirit naulavuoteissakin...

Ja joo, Harzalla tais olla molemmat, vai muistanko väärin?

Hartsalla on 750cc gixeri, mutta tuskinpa se hirveesti erooaa ajoasennoltaan tonnisesta. Hän varmaan osais sanoa aika hyvän mielipiteen. Veikkaan että busan puoleen kallistuu..

Mulla on K1 tonnigixu matka-ajossakin eikä siinä kädet puudu, perse nyt alkaa soimaan varmaan mopolla ku mopolla ku tarpeeks kauan istuu. Busasta ei kokemuksia pitemmiltä matkoilta mulla.
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
    Juu toki busa on parempi matkassa, mutta miten paljon.. Kun kylmätyypeillä eroa oli yllättävän vähän asennossa. Kun tonnisessa taas viihdyttäisi keveys ja ketteryys, siksi en busaa ainoana vaihtoehtona innosta kiljuen hanki
    k6:lla tuli joskus ajettua rostock - altenberg väli pieniä mutkateitä pitkin. matkaa kerty 900km ja kivuttomasti se meni. 2 viikon kilsat yhteensä oli 4300km. jos täytyy vähentää brno:n motogp viikonloppu, jolloin ei ajettu ollenkaan.

nykysin ei jaksa ajaa 100km pitempään suoraa tietä, kun cliparit on käännetty niin eteen kun menee.
    Ajan jonkin verran myös matkaa, noin 200-300km päivälenkkejä ja nykyinen -92 600F CBR on jo ajoasennoltaan sellainen etten juuri kyykympää haluaisi, mutta vaihtoehdoiksi olen jättänyt seuraavat:

" Et halua kyykympää, no busa jää jäljelle" *

Kaikkia olen ajanut mutta niitä pitäisi päästä ajamaan piiiitkän lenkin verran että osaisi sanoa ajoasennosta pidemmällä matkalla mitään.

" Puhut matka-ajosta => Busa tietysti, ellet harrasta ratailua."

Peräkkäin istuen ei juuri tonnisella gixxerillä ja busalla ollut ajoasennossa eroa. Penkitkin yhtä kovia (omaan 600f:ään verrattuna).

"Kyllä busan ajoasento on rennompi ja miellyttävämpi! ..gikserin, hmmm jännittävämpi."

Onko jollain kokemusta sekä tonnisista että busasta pidemmällä matkalla, siis useemman sata kilsaa putkeen? Onko ranteet rikki ja perse puuduksissa tonnisella ja busa sitten merkittävästi mukavampi?

"Busa erinomaisempi matka-ajossa. Joku pieni seikka esim. stongan kulma ei sovi ranteelle niin sekin tietysti on jo haitta, varsinkin kilosissa missä ollaan enemmän käsillä, tms. "

"Mutta kun harrastaa fillarilla muutakin kuin matka-ajoa tai lentokenttää niin valintana kyykky monipuolisuudessaan... tiedä sitten auttoiko. *
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
    Molemmilla on tullut reissua heitettyä... Ennemmin lähden gixxerillä hauskemman ajettavuuden takia, busa tosin parempi muilta "matkaominaisuuksiltaan", eli paremmin katteiden suojissa kuski yms... Ajoasennossa ei kuitenkaan isoa eroa oikeastaan ole. Jos reissuajo on pelkkää suoraa tietä niin bussukka on kyllä pop. Ja pirun hyvä tuo gen2 busa on ajaa kyllä muillakin teillä... *

Hmm... Kyllä tuollainen K8 busa on hyvä yleispyörä jos ei niitä äärimmäisiä kyykkäys ominaisuuksia tai väistämätöntä leikkisyyttä kadulle kaipaa. Taidanpa laittaa itsellenikin uuden busan joskus pappana.
    Supermoto
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 16 2009,14:22) kirjoitti

Jos mietityttää, niin mars mars koeajolle. Ainakin itse sain aikanaan ihan reilusti ajoaikaa kun koeajoin pyörää (luokkaa 2-3h). Kyllähän tuota bussia aika paljon matkamotona kehutaan. Toisaalta samat ihmiset sanoo, ettei kilokyykyllä voi matkaa tehdä.

Itse olen ollut valintaani tyytyväinen, vaikken radalle ole vielä työkiireiden (tai kosteiden viikonloppujen) takia ehtinytkään. Pisimmät päivämatkat mitä tullut bladella ajettua taitaa olla siinä 1200km tienoilla ja pari Euroopan reissua on tullut käytyä. Viimeisellä oli kaveri mukana R1:llä ja hyvin sekin pärjäsi. Aika paljon ketterämmin (k)ilokyykky kääntyy alppiteillä kuin bussi tai VFR. Toisaalta tuli myös todistettua, ettei se pyörä niin paljoa merkitse vaan se reikäpäinen kuski...

Jep, mutta ei muuta kuin pyörien päälle ja ajamaan. Sillä se selviää. Koostasi et puhunut mitään, mutta itselleni pituudesta on ollut hyötyä, sillä erilaisia ajoasentoja löytyy aika paljon esim. yltän ajamaan selkä suorana, jolloin painoa ei pahemmin käsille tule. Toisaalta katteiden taakse mahtumisen kanssa on aika hiljaista.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    Jos se on niin hyvä niin ostan. mitä mallia suosittelette?
    partanen. net

aina ei elämä onnistu eka kerralla.

Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
    kilokyykyllä voi tehdä hyvinkin matkoja. Siinä on aina ketteryys vakiovarusteena. Itse laittaisin noista tonnisen.
    funeeraa paljonko tarviit rojua mukaan sekä mikä on ns. matka ja valitse sen mukaan ns 125 --> cb500 --> tonnikikotin --> hajapussi --> goldvinku --> sedan --> farmari --> tila-auto --> paku --> bussi. Tarviitko 3-laukun telineet jne. Kyllä se sieltä löytyy, löytyi mullekin ;-)
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Nojoo, en kyllä ymmärrä sitä hehkutusta busan ajo asennosta?

te vaan kiusaatte tyhmää. kertokaa?
    partanen. net

aina ei elämä onnistu eka kerralla.

Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa

Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.
    Näin Busan omistajana en ymmärrä miksi kilokyykkyä edes pitäisi harkita, kun Busa on mukavampi ja suorituskykyisempi (kaiken lisäksi miljoona kertaa komeampikin).
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 18 2009,22:46) kirjoitti
    Näin Busan omistajana en ymmärrä miksi kilokyykkyä edes pitäisi harkita, kun Busa on mukavampi ja suorituskykyisempi (kaiken lisäksi miljoona kertaa komeampikin).
    Miksipä ei... Erot suorituskyvyssä eli yli 290 km/h vauhdeissa ovat ainakin mulle ihan merkityksettömiä. Suorituskyky radalla/mutkateillä ehkä jopa hieman toisinpäin. Ulkonäöllä ei mitään merkitystä. Busa on mukavampi reissussa, kilonen taas reilusti hauskempi/leikkisämpi ajettavuudeltaan ja silti hyvä myös pitemmillä siirtymillä. Kilonen perseestä kuorman/kyytiläisen kanssa, busa taasen hyvä.
    Näin siis kilosen omistajana kohtuu helppo ymmärtää moisen valinta yleispyöräksi. Ymmärrän kyllä busankin valitsevia. Sen minkä leikkisyydessä häviää niin mukavuudessa voittaa. Mahtava pyörä se on, varsinkin gen2 malli.

Ps. Tieto todellakin lisää tuskaa, joten ei kannata murehtia vaikket ymmärräkkään. Eipä ole niin hankalaa valkata mieleistä mopoa.
    Supermoto
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 18 2009,22:46) kirjoitti
    Komppaan Köpiä, VAIKKA Rodilla nykyään ajankin. Busa on todella hyvä matkapyörä . K4 mallilla ajelin muistaakseni reippaasti yli 50tkm ja ympäri euruuppaa ja K8 on vielä parempi, jotenkin painopistettä muutettu, kun on yhtä kevyt käännellä kaupungissa kuin kilonen. K8:lla ehdin ajella n. 20tkm kunnes V-Rod kuume sai vallan minusta. 2vuotta sitä kuolasin, sit kun löyty siitä Street Rod malli, oli pakko vaihtaa, nyt ajanut Rodilla n.3000km enkä kadu, matkanopeus putos reippaasti, mutta muuten tuntuu messeeltä laitteelta.

Busasta ei kuitenkaan mitään pahaa sanottavaa, Hinta ok, Laatu ok, Ajettavuus ok jne jne.
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

1200 GSF *Bandit *-02

Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

HD *V - ROD * -06 *( Street )

HD *Electra Glide 1600*-09

HD XL 1200 Low Sportster -10
    Ääni bussille täälläkin.

Kemorasta Ouluun ajelin kaverin K1 kilosella ja kyllä oli helpotus päästä takaisin busan sarviin kotokulmilla. Ei ainakaan tälläselle 182cm/100kg juipille toi kilonen passannut yhtään, käsistä hermot herkkinä ja niska jumissa.
    GSX-R -13
    Bussi -08
    Bussi -07
    XX
    MZ
    täällä ainakin kun juttelin ton uuden K9 kilogixxeri omistajan kaa nii se sano et viime kesänä oli ollu busa mut oli nii huono ajaa verrattuna toho kilosee et se vaihto sitten siihen, kuulemma parempi ajoasento kilosessa.

Busaa en ostas, paitsi ehkä eläkkeellä.
    --GsxR:iä--
    Ääni kilo gixxerille. Gixxeri on mitä mainioin pyörä yksin matkailuun. Ainakin itse olen saanut tarvittavat romut matkaan mitä reissuilla tarvitsen, eikä se ajoasento paljoa uudesta bussista eroa. Mitä suoritus kykyyn tulee niin ei taida näissä pyörissä normaali ajossa paljoa eroa olla. Suurin syy miksi itse en tykkää bussista on se että se on niin s**t*n*n ruma! makuasia...
    Suzuki GSX R1000 K9
    Lainaa (x10sion @ Heinä. 20 2009,10:15) kirjoitti
    Ääni kilo gixxerille. Gixxeri on mitä mainioin pyörä yksin matkailuun. Ainakin itse olen saanut tarvittavat romut matkaan mitä reissuilla tarvitsen, eikä se ajoasento paljoa uudesta bussista eroa. Mitä suoritus kykyyn tulee niin ei taida näissä pyörissä normaali ajossa paljoa eroa olla. Suurin syy miksi itse en tykkää bussista on se että se on niin s**t*n*n ruma! makuasia...
    +1
    K4 Busan ja K5 Giksun omistaneena ja ajaneena enemmänkin kuin vain yhden testiajon väitän ainakin lyhyelle Giksun olevan paljon parempi. Mittasuhteet paremmat...kiva noste vauhdissa... =) Mut ilmeisesti olet pidempi kuin mä! (163)
    En osaa alkuperäiseen kysymykseen oikein ottaa kantaa, kun kumpaakaan pyörää (Gikseri tai Hayabusa) en itselleni ottaisi, mutta jos ajoasennosta ja sen säätelystä matka- ja rata-ajoon puhutaan niin kannattaa muistaa, että näillä ja näillä saat sen Gikserinkin ajoasentoa jo muokattua huimasti eri tarkoituksiin.

Disclaimer: Gillesin tuotteet ovat tässä vain esimerkkeinä, parempia/huonompia/eri hintaisia löytyy ko. pyörään loputon valikoima.

Kaksi kertaa olen käynyt parin viikon Alppien reissulla kaverin kanssa, joka ajeli 1098S:llä. Kehui hyväksi matkapyöräksi.

Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Olen molemmilla ajellut ja busa on minun valintani .Omalla 06 mallin busalla heitin saksan reissun 3950km *5vrk ,ajaa sai motareilla *lujaa ja kierrellä mutkateitä vuorilla maastoon sopivalla vauhdilla .Kaikissa pyörissä on omat hyvät tai huonot puolet joten vaikeata on toisen puolesta päättää .Jollekkin se voi olla busa tai jopa nykyisin rodi.Matkaa taittaa myös tuutilla ei sekään paha valinta mutta meno on erillaista mutta menoa kuitenkin ?? http://kartelli.suntuubi.com/?cat=58&img=379

nappe
    Ääni hayabusalle, itsekään en mikään hujoppi ole, 174cm pituutta ja omistanu tovin tuon bussin.

Omiin nyppysiin tuo bussi istu paremmin kuin kilonen gixu.

En tiedä muista mutta minulla vaikutti sivuttaistuuli jonku verran valintaan, ei nimittäin riepotellu bussi niin pahasti (ei lähes yhtään) verrattuna gixuun..
    This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

KTM SM 690 2007
    Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
    X: Suzuki Hayabusa 2003
    X: Kawasaki Z750 2007
    Kiitos vastauksista.
    Mittani on 177cm/83kg kun en muistanut aiemmin mainita. Ja ajan yksin, matkatavaroita yleensä matkassa, tankkilaukussa ja pehmeässä takalaukussa. Molemmat laukut mahtuisi kyllä tonniseenkin mutta busaan varmaan vähän helpommin. Kovia laukkuja en huoli.
    Pitänee käydä vielä koeajamassa molempia vähän pidemmän lenkin verran. Nettimotoon onkin ilmaantunut muutama valkea k8 busa, jospa niistä joku vaihtaisi omistajaa
    K5/K6 tonnisia tai bladeja saisi vähän edukkaammin kyllä

Iteltäki ääni bussille.. Vaikka eipä bladessakaan mitään vikaa ollut mutta kyllä busa menee mukavammin *
    EX - Suzuki Hayabusa k8 orange/black

EX - cbr 1000rr -06
    Varmaan todella paljon kiinni kuskin mitoista kullekin pyörälle. Toiselle mukava pyörä ei sovikaan toiselle, kun on vaikka pidemmät kädet. Koeajokaan ei välttämättä kerro totuutta, kun totuus voi paljastua vasta viikon tai 1000km jälkeen.

Itse olen -07 bladella ajanut hyvin sekalaista ajoa ja kyllä se hyvin toimii matka-ajossakin. Sopiva etukeno, makaamaan tankin päälle, kyynärpäät polvien päälle ja on meinaan rento ajaa. Välillä nousee pystymäpään, vaihtaa jalan asentoa jalkatapilla kantapäältä päkiälle jne. ja hyvin jaksaa painaa.
    xxx
    Minä omistin Busan 2 kesää ja pari pidempää reissua tuli tehtyä ja lukuisia lyhyempiä ja loistavasti hoiti matkalehmä työnsä.

Kerran olin kaverin kanssa parin päivän reissussa. Kaverilla oli tonninen Gixeri. Aikaisemmin en ollut kyseistä pyörämallia kokeillutkaan. Vaihdettiin kuitenkin jossain vaiheessa muutmaksi kymmeneksi kilometriksi pyöriä ja takaisin Busan penkkiin istuessani tuntui, kun olisi johonkin leposohvaan istahtanut. Niin pehmeää ja tasaista kyytiä Busa tarjoilee Gixeriin verrattuna. Kyllä siinä vaiheessa suu meni virneeseen kun tajusi miten hyvällä pyörällä sitä saikaan ajaa
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
    Mulla oli k7 tonninen ja siinä ainakin oli ajoasento ihan ok (ilmeisesti muuttunut k5-k6:sta) mutta kyllä se maantiellä pidemmällä siirtymällä on vähän sellainen pikkupyörän oloinen.....mutkapätkillä taas ehdottoman hauska laite ajaa

K7 gixxeri vaihtui kuitenkin juuri matkaominaisuuksien vuoksi k8 busaan yhden kesän ajeluiden jälkeen.
    Voima kuitenkin riittää ihan hyvin molemmissa laitteissa.

Käy koeajamassa molemmat sekä maantiellä, että mutkapätkillä ja koita löytää itsellesi se sopivin vaihtoehto.....
    Elämä on kuin golfpallo....saa lujan iskun toisensa perään ja lopuksi päätyy kuoppaan !

" Tanan IT-miehet ! "

Väitellessäsi idiootin kanssa pidä huoli, ettei hän tee samoin !
    Oli ennen bussia K4 kiksu; ei ole ikävä tullut kiksun kahvoihin vaikka olikin ihan ok peli. Mutta jos matka-ajoa kyselit niin busassa pelkkää plussaa: ajoasento ei paljon mielestäni poikkea mutta käsille käy vähemmän, pyörän massa rauhoittaa tuulessa/rekkoja ohitellessa ja mikä ehdottomasti parasta ja nautinnollisinta: vääntöä paremmin! Ja kyllä sillä mutkiinkin heittelee normiajossa, radalla voi vähän jäädä mutta kun sielläkin ajaa vaan itseään vastaan niin *

Suosittelen bussia mutta iteppä sun täytyy painis käydä... * *
  30.  
    Paha valinta on, ainakin itselle. Aika paljon tulee noita mutkateitä kurvailtua ja radallakin hissuteltua, gixu olis tuolloin ehdoton. Toisaalta matka-ajossa Busa vie voiton mukavuutensa, paremman väännön ja väljempien tilojensa ansiosta. Koska kysymys kuului paremmuudesta nimen omaan matka-ajossa, niin suosittelen Busaa. Sillä itsekin ajelen.

Jos sais tuon vaimon innostumaan vaihtamaan räyhäbemunsa gixeriin, niin alkais olla paketti kasassa...
    Family toys:
    Ducati 1299 Panigale S 2016
    BMW S1000RR 2011

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen