Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 41:een 41:sta
  1. #31
    se avk:n kauppahinta perustuu pyyntiin joka putoaa hiljalleen ja tarjouksiin. se, että ne on kovissa hinnoissa johtuu siitä, että riittää pösilöitä maksamaan ylihintaa.

    sieltä ei ole pakko ostaa mitään.

    itse pitäisin positiivisena kun wannabe korjaajat jättäs avk:n rauhaan, niin hinnat sais pudota rauhassa. mutta heti ollaan tarjoamassa ja kilpailemassa hinnasta.


    tietysti tapauksissa, joissa käy ilmi, että kyseessä on vakuutuspetos, esim kone rikki jo ennen kolaria, niissä tietysti palautus vaan.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #32
    Lainaa (Zmies @ Elo. 27 2010,22:52) kirjoitti
    Nyt kuitenkin Kuluttajavirasto on antanut AVK:lle huomautuksen kaupankäyntitavoista. Kuluttajansuojalaki on pääosin pakottavaa lainsäädäntöä ja ruttutukunkin pitäisi toimia sen mukaan.
    Jos ostat yksityiseltä mällikasan sinun täytyy tutkia se ihan yhtä tarkasti kuin avk:n mällit.Ne myydään joko korjattavaksi tai purettavaksi enkä usko että kuluttajansuoja pääsee tuohon väliin mitään kiilaa lyömään.Ehdot on selkeästi tiedossa ennen kauppaa ja myös riski piilevistä vioista on otettava huomioon. Korkeat hinnat johtuu siitä että puolet on se alin tarjous minkä voit tehdä,ellei kauppaa synny,hinta laskee kyllä kun odottelet.
  3. #33
    Jos joku sattuu törmäämään etupää murskana olevaan K1200R Sporttiin, niin lupaan kertoa kaiken tietämäni...
    Kuvittelin, että olisi tulossa myyntiin.
    Ei ole vielä sattunut silmiin myynti-ilmoitusta.
    Ex-955i
  4. #34
    Lainaa (RiKe @ Elo. 30 2010,21:52) kirjoitti
    Jos joku sattuu törmäämään etupää murskana olevaan K1200R Sporttiin, niin lupaan kertoa kaiken tietämäni...
    Kuvittelin, että olisi tulossa myyntiin.
    Ei ole vielä sattunut silmiin myynti-ilmoitusta.
    Osa (Fennia+Tapiola+Turva) myy lunastettuja ajoneuvoja myös tätä kautta.

    Aikanaan kun kaikki vakuutusyhtiöt ovat ollee perustamassa AVK:ta ovat kaikki saaneet tietyn prosentti osuuden mikä vaikuttaa tiettyihin saataviin. Vuosien saatossa on kuitenkin markkinaosuudet tasoittuneet ja osa vakuutusyhtiöistä on jäänyt saamisissa hieman alakynteen. Tästä suivaantuneena/sisuuntuneena he ovat halunneet lunastetuille ajoneuvoille jonkun toisenkin kauppakanavan.

    AVK:lla on aika suolaiset hinnat tuohon myyntotouhuun, jolla ne ajoneuvoja eteenpäin välittää. Näistä myyntituloistahan sitten jaetaan kullekkin vakuutusyhtiölle kunkin omistaman siivun mukaan ja aikanaan sovitut prosenttiosuudet eivät oikein enää päde nykyhetkeen.
    -Bmw S1000RR 2021-
    http://www.jaha.fi/
  5. #35
    Lainaa (rellonen @ Elo. 30 2010,21:11) kirjoitti
    Lainaa (Zmies @ Elo. 27 2010,22:52) kirjoitti
    Nyt kuitenkin Kuluttajavirasto on antanut AVK:lle huomautuksen kaupankäyntitavoista. Kuluttajansuojalaki on pääosin pakottavaa lainsäädäntöä ja ruttutukunkin pitäisi toimia sen mukaan.
    Jos ostat yksityiseltä mällikasan sinun täytyy tutkia se ihan yhtä tarkasti kuin avk:n mällit.Ne myydään joko korjattavaksi tai purettavaksi enkä usko että kuluttajansuoja pääsee tuohon väliin mitään kiilaa lyömään.Ehdot on selkeästi tiedossa ennen kauppaa ja myös riski piilevistä vioista on otettava huomioon. Korkeat hinnat johtuu siitä että puolet on se alin tarjous minkä voit tehdä,ellei kauppaa synny,hinta laskee kyllä kun odottelet.
    Ihan vaan spekulointia, ottamatta kantaa tuohon varsinaiseen aiheeseen.

    Mahtaako AVK´hon päteä sama kuin ammattimaisen autokauppiaan ja yksiyisen myyjän väliseen eroon - Ammattilaisen katsotaan osaavan tunnistaa ja tietää vioista ja ongelmista sekä ominaisuuksista enemmän?

    Olettaisin että AVK tässä tapauksessa rinnastettaisiin autokauppiaaseen, jolloin kolaroidusta ajoneuvosta tulisi osata antaa parempi arvio kuin amatöörin, ainakin selkeästi havaittavien vikojen kuvausten pitäsi olla kohdillaan.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #36
    Tuo "kone kilisee" ja "yllättäviä kulumavaurioita" tulee olemaan aika yleinen asia lähitulevaisuudessa, kolaroimattomissakin katupyörissä. Kyllä se temppupyöräily / renkaan savuttelu ja keulittelu kostautuu öljynkierron kustannuksella.

    Ja kaatuessa kone saattaa käydä vaikka kuinka pitkään kyljellään jos ei kallistus / kaatumis anturi toimi tai sitä ei ole ollenkaan.
  7. #37
    Lainaa (HooDeeMan @ Elo. 31 2010,07:53) kirjoitti
    Tuo "kone kilisee" *ja "yllättäviä kulumavaurioita" tulee olemaan aika yleinen asia lähitulevaisuudessa, kolaroimattomissakin katupyörissä. Kyllä se temppupyöräily / renkaan savuttelu ja keulittelu kostautuu öljynkierron kustannuksella.
    No jo on ihmeellisesti toteutettu öljyn kierto, jos se toimii eri tavalla riippuen siitä pyöriikö etu- ja takarengas yhtäaikaa, vai pelkkä takarengas eturenkaan ollessa paikallaan.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  8. #38
    Lainaa (RiKe @ Elo. 30 2010,21:52) kirjoitti
    Jos joku sattuu törmäämään etupää murskana olevaan K1200R Sporttiin, niin lupaan kertoa kaiken tietämäni...
    Kuvittelin, että olisi tulossa myyntiin.
    Ei ole vielä sattunut silmiin myynti-ilmoitusta.
    Jaa tämäkö? www.avk.fi ja nro 149870?
  9. #39
    Lainaa (3JJ @ Elo. 31 2010,09:43) kirjoitti
    No jo on ihmeellisesti toteutettu öljyn kierto, jos se toimii eri tavalla riippuen siitä pyöriikö etu- ja takarengas yhtäaikaa, vai pelkkä takarengas eturenkaan ollessa paikallaan.
    Eipä tuolla renkaiden pyörimistahdilla, tai vaikka suunnallakaan merkitystä ole. Sen sijaan ihan kaikkia motteja suunniteltaessa ei ole otettu huomioon öljynkiertoa kun kone on pitkiä aikoja 45-90 astetta omituisemmassa kulmassa painovoimaan nähden.
  10. #40
    Suurkiitokset Jaska-73:lle !! En tiennyt vielä tästä myyntikanavasta.
    Ostin sieltä eilen auton talviprojektiksi, löytyi vielä sellainen jota olin pitkään hakenut. *Lauantaina olisi tarkoitus hakea pois, sitten ei muuta kun purku päälle ja katsottava mitä se on syönyt.

  11.  
  12. #41
    [QUOTE= (jaska_73 @ Elo. 30 2010,22:37)]
    Lainaa RiKe,Elo. 30 2010,21:52 kirjoitti

    AVK:lla on aika suolaiset hinnat tuohon myyntotouhuun, jolla ne ajoneuvoja eteenpäin välittää. Näistä myyntituloistahan sitten jaetaan kullekkin vakuutusyhtiölle kunkin omistaman siivun mukaan ja aikanaan sovitut prosenttiosuudet eivät oikein enää päde nykyhetkeen.
    Tossa olit vähän väärässä: AVK ei ota vaurioajoneuvoista penniäkään rahaa, vaan ajoneuvojen ostajat maksavat suoraan kyseisen ajoneuvon lunastaneelle vakuutusyhtiölle. Eli mitään prosenttikikkailuja tuolla ei ole.
    <p> GSX-F 750 -98 </p>
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12