Eli, pari vuotta seisonut pyörä, josta putsattiin kaasari yms. ja nyt sentään käy ja kukkuu, mutta ei pysy tyhjäkäynnillä (säädetty) ja vähän röpöttää käydessään.
Öljyä oli koneessa hieman liikaa, ja se otettiin pois.
Muuta vikaa ei keksi eli onko ehdotuksia missä vika voisi olla?
~ Elämä on paras opettaja; sen on elämä opettanut ~
Onko liika öljymäärä voinut aiheuttaa vahinkoa ja jos, niin mitä?
Kone käy kun pitää kaasua yllä, muuten sammuu. Putkesta tuprahtaa välillä musta pilvi.
Härveli on tosiaan ollut seisonnassa pari vuotta, joten pölyä ainakin löytyy.
Katsottu että saa kipinää, putsattu kaasutin ja laitettu uutta bensaa tankkiin.
Vinkkejä mitä katsoa seuraavaksi??
~ Elämä on paras opettaja; sen on elämä opettanut ~
Veikkaisin että kaasutin on edelleen likainen eli joku reikä tukossa. Eli tyhjäkäyntipiiri ei toimi niinkuin pitäisi.
Taivas saa odottaa
Hitsi kun kaasutin on puhdistettu perusteellisesti, puhallettu paineilmalla myös.
Ei sille enää muuta osaa tehdä...![]()
~ Elämä on paras opettaja; sen on elämä opettanut ~
No ei... uutta laitettu päälle. Kiikastaisko siitä?
Korjaajalta loppuivat jo ideat...
~ Elämä on paras opettaja; sen on elämä opettanut ~
On saattanut kondensoitua vettä tankkiin bensan joukkoon(jos siis metallinen tankki ja ollut kylmäsäilytyksessä). Myös bensan ikä saattaa tehdä tepposet, kuten aikaisemmin mainittiin...
Polttoaineen jäänestoa tankkiin ja ajoa(jollet halua tyhjentää tankkia bensasta).
Mulla teki samaa joskus(myöhään syksyllä), vaikka pyörä oli uusi ja päivittäisessä ajossa. Kokeile tämä ensin, mulla ainakin toimi...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Kiitti!!
Kokeilen.
Joo pyörä on tosiaan ollut kylmäsäilytyksessä.
~ Elämä on paras opettaja; sen on elämä opettanut ~
Nyt laitettu tilkka jäänestoa tankkiin, pullossa seisoi että desi suhteessa viiteen litraan.
Käytin pyörää jonkin aikaa. Kuumetessaan haisee hieman ja puksauttelee pakoputkesta. Uutuutena nyt olivat liekit pakoputkesta!
Onkohan hitto se liika öljy vielä kummittelemassa...
Lisää vinkkejä?
~ Elämä on paras opettaja; sen on elämä opettanut ~
Samanlaisia kokemuksia täälläkin muutaman vuoden seisseen pelin kanssa. (Ah, miten Fingerpori-henkinen lause)
Bensa jämähtää parissa vuodessa sellaiseksi tahnaksi, ettei paineilmalla puhaltelu oikein riitä. Osta carburetor cleaneriä ja liota koko kaasaria, kaikki irtoavat osat irroitettuna, siinä yön yli. Sen jälkeen esim. vaijerin säie kouraan millä rassaat jokaisen mahdollisen sopukan puhtaaksi ja kokeilemaan.
Itse oikaisin ja vein kaasarin ultraäänipesuun, alkoi toimimaan kerrasta.
A-B-CH-CZ-D-EST-F-FIN-FL-H-HR-I-L-LT-LV-N-NL-PL-RO-RSM-S-SK-SLO-UA
(Norppis @ Heinä. 05 2009,15:45) kirjoitti
Rakettipolttoainettakö käytät?
Oletko uskaltanut ajaa? Ruuhkaliikenteessä saisi kummasti tilaa taakse... *
Pysyykö nyt tyhjäkäynnillä?
Vartti-puoli tuntia ajoa pitäisi riittää(siis kone kuumaksi), jotta selvittää onko jääestolla vaikutusta. Tämän jälkeen suosittelisin bensojen vaihtoa kokonaan, sitten vasta kaasareitten uudelleen puhdistusta.
Ongelma saattaa poistua itsestään, jos uusi bensa pääsee "huuhtelemaan" vanhat "jäämät" pois? *![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Joo, taisi tulla vahingossa ostettua rakettipolttoainetta...
Nyt on ostettu lisää uutta bensaa, ja lirautettu jäänestoa tankkiin. Olen käyttänyt moottoria muutaman kerran.
Kun höllää kaasun rakkine sammuu, ja kun moottori kuumenee alkaa se poksahtelu ja tuprahtelu pakoputkesta, ja näkyy välillä pari pientä lieskaakinSiis kovemmilla kierroksilla tuota esiintyy, ei alhaisilla kierroksilla jolloin käy ihan ok.
Yritän nyt vielä käyttää sitä ja katsoa auttaako.
Hemmetti jos pitää taas räplätä kaasari irti ja likoamaan kun sitä on putsattu jo urakalla...
Ideoita otetaan yhä vastaan.
~ Elämä on paras opettaja; sen on elämä opettanut ~
*nauraa kuollakseen* tota liekki kohtaa(Norppis @ Heinä. 05 2009,15:45) kirjoitti
![]()
Joskus on purettu jopa kahdesti, mutta vasta kolmannella saatu KUNNOLLA puhtaaksi. Kaikki irti mitkä irtoaa! Seosruuvien asennot muistiin!! Tulpatkin olis ehkä syytä vaihtaa.. Tuo poksuminen voi johtua "epämääräisestä" liekistä tulpissa.(Norppis @ Heinä. 04 2009,20:08) kirjoitti
"Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
Samaa mieltä olen tuosta sytkäpuolesta, jos kerran putkessa palaa. Jossain sylinterissä ei ole kipinää ja työntää bensaa pakoputkeen ja sitten sattuukin tulemaan seuraavalla kierrolla kipinä ja voila... raketti on valmiina lähtöön..(jarijii @ Heinä. 14 2009,20:49) kirjoitti
Elämä on vaarallista, siihen kuolee
Samaa mieltä että sytytyspuolella on vika.
Oma pyörä teki samanlaisia oireita viimevuonna ja puolasta löytyi vika.
partanen. net
aina ei elämä onnistu eka kerralla.
Mersedes ja Volvo tekniikka hallussa
Moottori pyörien katteiden maalaukset ja korjaukset ammatti taidolla.