Omassa cebarissani (vm. 03 , 600 F) ku on pysähtyny ja ykkönen päällä, kääntää kaasukahvan rajusti kestää muutaman sekunnin enneku se hiffaa et nyt on kiihdytys kysees ja lähtee "vauhdilla" eteenpäin... sen muutaman sekan se matelee ja arpoo...
saman jutun huomasin ku vaihtaa 2 vaihteelle ja kääntää kaasukahvast, ni kestää sekunnin tai pari enneku se lähtee eteenpäin niiku pitäski..
oks tää iha normaaliii?? vai jossaa jotaa vikan??![]()
Live to F**k and F**k to Live
Voisko johtuu vaan et ei 600 väännä alhaalta? Tämä ei ole keljuilua eikä kuussatkujen mollausta...Itse tottunut et on vääntöä alhaaltakin jonkun verran ja kun hyppää pikkusen selkään ja tottuneesti väännättää alempata niin ehtii jo miettiä et miks ei mitään tapahdu sit hoksaa et kyllä tää sitten lähtikin...
![]()
Honda nsr 125- 01
Honda cb 900f hornet- 04
Suzuki Hayabusa- 06
"Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa"
"Turvallisuus on tunne, joka sinulla on, ennen kuin olet tajunnut tilanteen"
emmää sitä mollauksena otakkaaa, no worries... ku itellä ei asiantuntemusta näistä härveleistä hirveesti/ kokemustakaan (nimittäin tää meitsin eka pärrä) ni vertailutkin jää multa pois, jolloin ei voi muutakaan ku olla avoinmielinen muitten mielenpiteeseen/ tuntemukseen/ kokemukseen
![]()
Tulis ekana mieleen, että saako laite bensaa liian-paljon/vähän? Kyllä sen pitäis ihan heti lähteä vetämään kun kaasuua vääntää. Mitenkäs jos kaasua vääntää vähemmän rivakasti, toimiiko sillon ok? Miten paikallaan kaasutellessa, ottaako heti kierroksia, vai meinaako hyytyä?
<p><strong>  </strong></p>
Mulla aikanansa yhessä pyörässä tuollaisen oireen aiheutti ilmanputsarin ja kaasarien välisten kumisten kurkkujen kovettuminen/kutistuminen/vetäytyminen jolloin kaasarin ja kumikurkun välille syntyi ilmarako ja tämän johdosta kaasari pääsi imemään ilman suoraan ohi ilmansuodattimen ja aiheutti viiveen.
Tosin pyöräsi on sen verran uusi että kumikurkuilla ei ainakaan mitään kyseisenlaisia ikääntymisoireita pitäisi olla.
Honda CBR1100XX
jos vääntää vähemmän rivakasti ni kyl se lähtee iha hyvin siitä (vähitellen kaasua lisätessä ni vauhtiki lisääntyy vähitellen).. siin on vaa just se et jos käännän kahvan täysillä ni sit kestää =/... ja ei pyörä muuten hyydy, paikallaan kaasutellessa kierroksii tulee iha nätisti sen mukaan miten paljon vääntää =)...(Muukka @ Heinä. 14 2009,11:04) kirjoitti
eli tän vaihtoehdon voi laskea pois periaattees??(CebariTonni @ Heinä. 14 2009,11:48) kirjoitti
Itse huomasin vanhassa pyörässäni CBF 600 F vastaavanlaisen "ongelman". Ois saattanut todelakin vaatia ilmanputsarin vaihto? Nykyään ei moiset ongelmat piinaa, kun ahterin alla pörähtelee 123 kwEi sillä cebari oli oikein mukava peli, jota voin suositella jos on tullut harrastukseen hivenen taukoa: sillä pääsi taas mukavasti tunnelmaan.
BMW K 1200 S ja aina ei tarvitse olla kädet rasvassa!