Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
    Elikkäs eilen kun olin ajelemassa tosi huonolla ja epätasaisella hiekkatiellä niin mopotin (SV650N -04) sammuili vähän väliä. Välillä ei oikein meinannut lähteä edes käyntiin. Mutta heti kun tuo hiekkatie osuus päättyi niin käynnissä ei ollut enää mitään vikaa. Mistäs tuo vois johtua? Ajattelin että tärinällä vois olla jotain tekemistä. *
    Olisko tyyppivikanakin yleinen "vettä ykköspytyn tulpanreiässä" ?
    Nostetaanpa vanhaa threadia ylemmäksi. En löytänyt suoraan vastausta etsimällä niin yritän uudestaan. Pahoittelut jos on käsitelty jossain jo miljoona kertaa.

Olin eilen lähtemässä lenkille mopollani (omistanut about kuukauden nyt). 2002 mallinen SV lähtee nihkeästi käyntiin. Ajattelin, että se on vain hieman kostea, koska kelit ovat olleet melko kosteita. Aikani käytin ja toinen sylinteri ei selvästi lähtenyt toimimaan mitenkään.

Pienen purkamisen jälkeen tulpanhattu irti ja koko tulpanaukko täynnä vettä, putsaus, inasen crc:tä ja homma toimi taas.

Kysymykseni kuuluu: Miten tästä järkevimmin eroon? Fender extenderi jostain (kertokaa toki vinkki mistä halvalla hyvä) ja uudet tulpanhatut. Tulpanhatuista olisiko sv kuskeilla mitn tyyppiä tiedossa mikä toimisi varmasti.

Antti
    Jostain ämpäristä leikkaat palasen ja istutat siihen lokasuojan jatkeeksi. Tai jotenkin noin. Ei se kummosta muovilätkää tarvitse että suojaa enemmältä vedeltä...
    563+
    Lainaa (Sleikka @ Heinä. 08 2009,23:16) kirjoitti
    Nostetaanpa vanhaa threadia ylemmäksi. En löytänyt suoraan vastausta etsimällä niin yritän uudestaan. Pahoittelut jos on käsitelty jossain jo miljoona kertaa.

Olin eilen lähtemässä lenkille mopollani (omistanut about kuukauden nyt). *2002 mallinen SV lähtee nihkeästi käyntiin. Ajattelin, että se on vain hieman kostea, koska kelit ovat olleet melko kosteita. Aikani käytin ja toinen sylinteri ei selvästi lähtenyt toimimaan mitenkään.

Pienen purkamisen jälkeen tulpanhattu irti ja koko tulpanaukko täynnä vettä, putsaus, inasen crc:tä ja homma toimi taas.

Kysymykseni kuuluu: Miten tästä järkevimmin eroon? Fender extenderi jostain (kertokaa toki vinkki mistä halvalla hyvä) ja uudet tulpanhatut. Tulpanhatuista olisiko sv kuskeilla mitn tyyppiä tiedossa mikä toimisi varmasti.

Antti
    Putsaa ne vedenpoistoreiät (ainakin etupytyssä näkyy kun kattoo moottorin oikealta puolelta) jollain rautalanganpätkällä tms, niin pääsee mahdollinen vuotava vesi pois.

Seuraavaksi tarkista, että tulpanhatut ovat oikein asennettuja (hatun kauluksessa oleva nuoli suoraan pakoaukkoa kohti). Lisäksi tarkista, että hatun kaulus menee kunnolla paikalleen, jos hatun pelkästään painasee, niin kaulus ei välttämättä mene hyvin. Sitä kannattaa myös erikseen hieman painella ja täten todeta, että se on paikallaan. Jos vieläkin temppuilee, niin tiivisteliimaa vaan kauluksen reunaan niin ei varmasti vuoda. Itse olen omassani vain katsonut, että hattu ja kaulus ovat hyvin paikallaan, eikä ongelmia ole toistaiseksi ollut.
    Lainaa (Sleikka @ Heinä. 08 2009,23:16) kirjoitti

Olin eilen lähtemässä lenkille mopollani (omistanut about kuukauden nyt). *2002 mallinen SV lähtee nihkeästi käyntiin. Ajattelin, että se on vain hieman kostea, koska kelit ovat olleet melko kosteita. Aikani käytin ja toinen sylinteri ei selvästi lähtenyt toimimaan mitenkään.

Antti
    Tältä myyjältä hankin omani. On siisti ja istuu hyvin. Ongelmaksi vaan voi muodostua reikien poraaminen jos ei luota liiman pitävyyteen. Laitoin väliin sikaflexia ja molemmin puolin porasin läpireiät ja tarpeeks jykevillä popniiteillä niittasin kiinni. Vaati vain lokarin irrottamisen työn ajaksi (4 pulttia)

Ebay.co.uk / Bluebird Engineering

Toimitus tuli alle kahdessa viikossa, olisko ollut jopa 8 päivää ja hyvin pakattuna. Hiilikuituinen istuu ainakin keltaseen SV:heni ainakin hyvin.

Lisäksi tiivistin tulpanhatun ympäryksen Permatexin mustalla moottoritiivistesilikonilla vai mikskä sitä kutsutaankin. Tulpiksi laitoin sitä ennen NGK:n iridium tulpat CR8EIX. Toistaiseksi on ainakin hyvin toiminut. Kannattaa myös tarkistaa että etummaisen sylinterin oikealla puolella oleva ns. bleed hole on puhdas ja auki, josta tulpan koloon eksynyt vesi pitäisi valua ulos.

Toivottavasti näistä vinkeistä oli apua

Nim. saman ongelman kanssa taistellut

- Pasi
    Mulla on DL650, sama moottori (ruiskulla). Saavuin tänään Gdyniaan ja pääsin kokemaan myös miltä tuntuu ajella yhdellä sylinterillä ;-) Vettä tuli taivaan täydeltä heti satamasta lähtien, vesi virtasi kaduilla vuolaasti ja jonot liikkui hitaasti. Muutaman kilsan ajon jälkeen vaan tyhjäkäynti katosi ja startin jälkeen oli myös voimat kateissa ja moottorin äänikin melko koliseva. Kumminkaan ei ruiskun häiriövalo edes syttynyt joten päättelin että vettä on mullakin pässyt etummaiseen tulppaan.Pakko oli vaan sateessa jatkaa matkaa hotellille ja lopulta veto alkoi palailla pätkien, jolloin pyörä aina suorastaan hyppäsi eteenpäin - puolalaisessa ajossa tappituntumalla sai olla vähän kieli keskellä suuta! Sadetta on jatkossakin luvassa, joten hieman huolestuttaa tuo käytös!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
    Lainaa (NgkR @ Heinä. 09 2009,00:10) kirjoitti
    Antti
    Putsaa ne vedenpoistoreiät (ainakin etupytyssä näkyy kun kattoo moottorin oikealta puolelta) jollain rautalanganpätkällä tms, niin pääsee mahdollinen vuotava vesi pois.

Seuraavaksi tarkista, että tulpanhatut ovat oikein asennettuja (hatun kauluksessa oleva nuoli suoraan pakoaukkoa kohti). Lisäksi tarkista, että hatun kaulus menee kunnolla paikalleen, jos hatun pelkästään painasee, niin kaulus ei välttämättä mene hyvin. Sitä kannattaa myös erikseen hieman painella ja täten todeta, että se on paikallaan. Jos vieläkin temppuilee, niin tiivisteliimaa vaan kauluksen reunaan niin ei varmasti vuoda. Itse olen omassani vain katsonut, että hattu ja kaulus ovat hyvin paikallaan, eikä ongelmia ole toistaiseksi ollut.[/QUOTE]
    Komppaan tätä 100 prosenttisesti.Itse en ole edes tiivisteliimoja tms tarvinnut.Sen etummaisen sylinterin tulpanhatun kun painaa kunnolla paikalleen(on pirun tiukka painaa pohjaan asti)ja katsoo että se tulpanhatun kumi on oikein paikallaan(itse sen aina silikonilla olen vielä käsitellyt)niin ei pitäisi tulla ongelmaa.Uudemmissa->03 sv:ssä on muistaakseni jo tehtaan puolesta laitettu sellainen"kuraläppä siihen venakopan päälle?Ja tonnisessa taitaa olla tulpanhatut kiinni pulteilla.
    Kettumainen oirehan tuo on,ei se matkan päällä naurata,mutta itellä ei noita ongelmia enää ole.Ensimmäsen kerran pääsin tuohon ongelmaan tutustumaan 12000tkm:n huollon jälkeen kun eivät olleet osanneet laittaa huollossakaan tulpanhattua paikalleen.Kun"vika"löydettiin ei tämän jälkeen ole tarvinnut kertaakaan pätkimisestä kärsiä,ja pyörän mittarissa seisoo 134tkm
  9.  
    Kiitos paljon asiallisista vastauksista. Otan pyörän viikonloppuna hieman tarkemmalle tarkastelulle tallissa.Pitää putsata bleed hole ja tarkistaa vielä kerran, että tulpanhattu on kunnolla paikallaan. Sitten vain odottamaan sateita, että sainko korjaukset onnistumaan.

Kiitos,

Antti