Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    On aika outoa sopia kaupat MP:n vaihdosta ja-ajaa paikkakunnalle( Naantali) Rymättättylään 200 km, ja paikalle päästyämme myyjä alkaa tinkiä isompaa välirahaa poiketen sovitusta. No siihen ei suostuttu, joten pakattiin kamat läjään ja takas stadiin. Isolla pakulla 400 km meni naftaan 100 e ni mitä tästä opimme Ei kannata mennä hinurilta ostamaan yhtään mitään, ku ei tuu ku persnettoa
    V.....tukun voi mihinkään luottaa nykyään.
    pitäs tehdä joku palautetta myyjistä ketju johon voisi laittaa aina myyjän nimen jolloin osaisi muutkin karttaa näitä taulapäitä, mieluusti vielä pienen kertomuksen kera että mitä on sattunut
    Lainaa Wolwes kirjoitti Katso viesti
    pitäs tehdä joku palautetta myyjistä ketju johon voisi laittaa aina myyjän nimen jolloin osaisi muutkin karttaa näitä taulapäitä, mieluusti vielä pienen kertomuksen kera että mitä on sattunut
    Täällähän niitä: Risut ja ruusut MP -alan yrityksistä.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
    lähinnä meinasin yksityistä sektoria mutta hyvä tietää että tuollainenkin ketju löytyy
    Ööö.... Totta hemmetissä sekä myyjällä että myös ostajalla on oikeus korjata paikanpäällä välirahan suuruutta jos vehkeet ei vastaa sitä mistä puhelimessa on puhuttu. Älkää koskaan luottako siihen että asia on just niinkuin on alustavasti sovittu. Ihan turha on tehdä tänne mitään henkilökohtaista kostogalleriaa jos homma ei rokannutkaan toiveiden mukaisesti. Meille harrastajille kyseessä on tunnepohjainen business ja meille myyjille kaupankäynti on pelkkä business. Ihan tavallinen kaupankäynnin perusoppi
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 23.02.2013 klo 21:06.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    kyllä niitä kaikenlaisia kauppiaita löytyy.
    Viimeksi muokannut: adevepassi; 24.02.2013 klo 13:56.
    Kyllä se sillälailla asian pitää musta olla että jos jotakin sovitaan ennakkoon niin siitä pidetään kiinni. Itse sovin kaupat nykyisestä pyörästä käytyjen keskusteluiden ja kuvien perusteella ja 400km päästä hakemaan, pyörä oli sitä mitä piti ja hinta oli mitä sovittu. Pyörä kyytiin ja rahat pöytään ilman mitään tupinoita puolin ja toisin.

Kyllä sellanen myyjä joka alkaa kiristään lisää hintaa kun ostaja on saatu paikalle on
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
    Lainaa K-Päkä kirjoitti Katso viesti
    Kyllä sellanen myyjä joka alkaa kiristään lisää hintaa kun ostaja on saatu paikalle on
    Ja sellaiset myyjät jotka ei kerro kaikkia virheitä/vikoja myytävässä kapistuksessa, viime kesänä ajoin noin 300 kilometrin päähän katsomaan lipattua jossa kate paskana, josta myyjä ei maininnut puhelimessa mitään ja valokuvatkin oli otettu niin ettei viat näkynyt...
    juuri nyt pyörätön
    Pyytäkääpäs joskus se myyjä tuomaan se myytävä tavara näytille Jos myyjä haluaa saada muutaman tuhatta euroa tavarasta niin eikös se olisi sen myyjän paree ajella; eikä ostajan.....
    T7
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Kyllähän se niin on että puhelinkaupassa molemmat osapuolet voi huijata, kyllä itsellä ainakin on ollu että puhelimitse hinta on noin ja loput sovitaan pelipaikalla.!
    Tosin jos väliraha mopoissa muuttuu tonneilla niin se on kyllä kusetusta...
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Ja sellaiset myyjät jotka ei kerro kaikkia virheitä/vikoja myytävässä kapistuksessa...
    Nämä. Useamman 100km on tullut turhaan ajeltua.

Itse topicin aiheeseen liittyen itse en koskaan sovi etukäteen välirahaa täysin lukkoon. AINA - vaikka olisi millaiset kuvat ja kertomukset - pitää jättää pelivara asian suhteen. Käytännössä tämä tarkoittaa lausetta "Laitteet pitää puolin ja toisin nähdä, ennen mitään sitovaa välirahaa tms." - Eipä ole ollut ongelmia, eikä kukaan ole alkanut vaatimaan kaupan lukkoon lyömistä ennen tavaran näkemistä. Eikä kyllä silti - vaikka käsien läpi on mennyt liki 30 ajoneuvoa vuosien aikana - juuri koskaan ole tarvinnut paikan päällä mainittavasti lisää tinkailla. Yksi kerta tulee mieleen.

Edit: Suoraan jos on menossa ostamaan, niin tuolloin jos on jokin hinta puhelimessa sovittu, eikä tuote ole olennaisesti parantunut, niin kyllähän silloin pitää myyjän pitää kiinni lupaamastaan hinnasta. Ostaja voi kyllä tuolloinkin yrittää tinkata, mutta siihenhän ei tietty ole pakko suostua.
    Retired
    Ikäviä tuollaiset tilanteet, joissa ajetaan pitkä matkan taakse katsomaan mieluista pyörää ja joudutaan kääntymään takaisin. Fiilis on aina mukana, kun harrastepeliä ostetaan ja myydään. Pettymys on yleensä tällöin x2, jos homma kusasee.
    Olen ostanut muutaman pyörän yksityiseltä pohjoisesta ja tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen. Tiukatkin hinnat on sovittu puhelimessa, jos halua on tähän ollut ja rehellisesti puhuttu vioista sekä puutteista, jos näitä on. Toki molemmat ovat tarkastaneet pelit vielä kohdatessa ja se on ollut aina siinä, hinnoissa on pysytty.

Uskoisin valtaosan kaupoista sujuvan vielä tällä hyvällä hengellä:
    Motoristi ei kuseta tai vedätä tietentahtoen toista motoristia!

Yrittäisin ko tilanteessa vain ajatella, ettei todennäköisesti fillarissakaan ollut kaikki ihan kunnossa... takkiin tuli "vain" satanen.
    Ajuri ei sääennusteita kattele!
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Taitaa olla eteläsuomalaisten tapa tehdä kauppaa "kuseta niin paljon kun voit", valitettavasti oon kuullut ihan yhden raisiolaisen autokaupankin tekevän aika v****tun suurta filunkia autojensa suhteen.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Been there Aikanaan ensipyörää hommatessa, hirveässä tietty, teki eräs maahantuontiliike ihan suoraan oharit. Oltiin sovittu tapaaminen firmassa ja kun ollaan jo about nurkilla, varmistelen tarkempaa osoitetta ja kuulemma kohde oli jo varattu toisaalle Toki yritin varmistella että yep, minun kanssani oli näin sovittu, mutta ei. Kuulemma joku ihan toinen kaveri oli kyseessä. No eipä siinä kuin hirveässä peräkärryn kanssa vain ympäri ja kotia kohti, about 200km päähän. No sen verran jäi tapaus että tuohon firmaan en ole enää ollut missään yhteyksissä ja tuo fillarikin muuten seisoi lopulta ko. firman rivissä vielä reilun 3kk ennen kuin se sieltä katosi. Joten... No ihan

Juttu kuitenkin lopulta päättyi onnellisesti kun sattui löytymään erittäin ystävällinen ja asiansa osaava maahantuoja, jonka kanssa homma sitten pelasikin kuin se kuuluisa junan vessa => todellinen helmi-yksilö Revere tuli allekirjoittaneen ensipyöräksi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Taitaa olla eteläsuomalaisten tapa tehdä kauppaa "kuseta niin paljon kun voit", valitettavasti oon kuullut ihan yhden raisiolaisen autokaupankin tekevän aika v****tun suurta filunkia autojensa suhteen.
    Omien kokemusten mukaan enemmänkin savolainen tapa tehdä kauppaa.
    Lainaa Pavel Pude kirjoitti Katso viesti
    Menee vähän off topicicsi - mutta mulla erään Raisiolaisen autokaupan kanssa kävi juuri näin - reilun 200km ajon jälkeen vaihtohyvitys tippui radikaalisti (6000€-->4200eur). Ei sillä - kaupat syntyi silti - mutta vähän paska maku jäi suuhun menettelytavasta. Olisin mennyt vaihtamaan vaikka olisivat heti sanoneet tuon toteutuneen välirahan, nyt vaan jäi tuntu että vedättävät ostajia paikalle liiankin hyvillä väliraha tarjouksilla.

V.
    CBR1100XX & Triumph Tiger 1200
    Meikäläinen teki pari vuotta sitten kaupat ihan netissä. Ensi kosketus myyjään oli puhelimessa, sitten lähetin tuorreet kuvat omasta laitteestani. Väliraha sovittiin ihan sähköpostitse ja sitten aikasin keväällä ajelin autolla(matkaa noin 180 km) liikkeeseen ja teimme paperit, samalla saatoin kuolata uuden ajopelini viedessä.
    Keväällä, kun sää salli, ajoin vanhalla pyörällä liikkeeseen ja sitten uudella kotiin. Niin ja se vaihtopyörä, maxiskootteri, seisoi liikkeessä noin viikon, kun se lähti uuteen kotiin Luulempa, että sekä minä, että myyjä teimme onnistuneen kaupan.
    Itse olen sitä mieltä että, viimeiset tinkaukset tehdään kamppeen vieressä. Niin ostaessa kuin myydessäkin.

Enkä myöskään mitään varauksia ota enkä anna kuin korkeintaan huomiseen. Raha puhuu.

Kolmensadan kilometrin päässä kerran kävin autoa katsomassa, rahat taskussa ja kaveri mukana ajamaan toisen

auton pois, mut paskaa oli.
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vmsl kirjoitti Katso viesti
    Menee vähän off topicicsi - mutta mulla erään Raisiolaisen autokaupan kanssa kävi juuri näin - reilun 200km ajon jälkeen vaihtohyvitys tippui radikaalisti (6000€-->4200eur). Ei sillä - kaupat syntyi silti - mutta vähän paska maku jäi suuhun menettelytavasta. Olisin mennyt vaihtamaan vaikka olisivat heti sanoneet tuon toteutuneen välirahan, nyt vaan jäi tuntu että vedättävät ostajia paikalle liiankin hyvillä väliraha tarjouksilla.

V.
    Siis täähän on aika mielenkiintoista, koska se oli ilmeisesti tarjous millä tuo kauppa sovittu. Jos ei ole sovittu ajasta minkä aikana tarjous on voimassa, on se voimassa toistaiseksi. Ja se on myytävä sitten sillä hintaa. Tää on sitä kuluttajansuojalakia. Mutta päteekö pyöriin/autoihin. Ihmettelen jos ei päde. Mä lähtisin siitä, että jos hintaa sitten paikan päällä muuttetaan (kuluttajan haitaksi), niin sitten on pitänyt sopia etukäteen että hinta/väliraha on jossain haarukassa, tai että kyseessä on vain esimerkkiväliraha joka saattaa muuttua kun sun vaihdokki on liikkeen pihalla katselmuksessa. Olen aika ihmeissäni jos sellaista porsaanreikää on kuluttajansuojalaissa, että ajoneuvokaupa olisi ihan eriasemassa muun kaupan kanssa.
    Näinhän se on että vaihtoa suunnitellessa ei puhelimessa kannata välirahoja lukkoon lyödä. Korkeintaan sovitaan johonkin haarukkaan. Aina kun voi kumpi tahansa kampe olla vakuutteluista huolimatta jotain ihan muuta.
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Siis täähän on aika mielenkiintoista, koska se oli ilmeisesti tarjous millä tuo kauppa sovittu. Jos ei ole sovittu ajasta minkä aikana tarjous on voimassa, on se voimassa toistaiseksi. Ja se on myytävä sitten sillä hintaa. Tää on sitä kuluttajansuojalakia. Mutta päteekö pyöriin/autoihin. Ihmettelen jos ei päde. Mä lähtisin siitä, että jos hintaa sitten paikan päällä muuttetaan (kuluttajan haitaksi), niin sitten on pitänyt sopia etukäteen että hinta/väliraha on jossain haarukassa, tai että kyseessä on vain esimerkkiväliraha joka saattaa muuttua kun sun vaihdokki on liikkeen pihalla katselmuksessa. Olen aika ihmeissäni jos sellaista porsaanreikää on kuluttajansuojalaissa, että ajoneuvokaupa olisi ihan eriasemassa muun kaupan kanssa.

Toki pätee liikkeenharjoittajan kanssa; kuluttajien välisessä kaupassahan ei päde.
    Edelleenkin vaan ihmetyttää itseäni, jotta miksi ihmeessä hinnat sovitaan "etänä" näkemättä tuotetta. Ei vaan mene mun jakeluun...
    T7
    Vai aletaan kieroja kauppoja nimittämään Savolaiseksi kaupaksi *kele! ! ! Tää on rasismia ja vihapuhetta...

Mutta asiaan. Outo tapa tehdä kauppaa, että kaikki hakataan kiveen, ennen kuin on edes nähty tuotetta.
    Minä Syntyperäisenä Savolaisena ihmetten moista tapaa.
    Joskus olen jotain ostanut ja tapani toimia on saanut myyjäpuolen kannatuksen. Rahasta puhutaan vasta, kun tuote on nähty. Myyjällä on hintapyyntö ja sen perusteella otetaan yhteyttä.
    Puhelimessa jutellaan niitä näitä tuotteesta ja ainakin itseäni kiinnostaa enemmän myyjä kuin tuote. Kannattaa etukäteen vienosti vakoilla myyjän erillaisia vaikuttimia ja tarpeita, jotta voi rakentaa parempaa kokonaiskuvaa myyjän myyntitarpeesta. Ääripäät on "myyn jos joku maksaa pyyntihinnan" ja "pakko myydä, kun vouti uhkaa viedä tuhkatkin pesästä". Toki jotain alustavaa hintatarkastelua voi tehdä, mutta varovasti.
    Itse olen niin herkkä, että jos myyn 5000€ pyörää ja ostajan eka lause on "4000€ käteen, niin tulen heti hakemaan". Siinä tapauksessa keskustelu loppuu melko lyhyeen ja toivotan soittajalle hyvää loppuelämää.
    Sitten kun ollaan tavaran äärellä, niin puhutaan rahasta.
    Ostin yhden moottoripyörän vanhemmalta mieheltä. Pyörä tuli nettimotoon myyntiin tiistaina, soitin torstaina ja tein kaupat sunnuntaina. Pyörä oli nettimoton oman sarjan halvin ja yhteydenottoja oli ollut useita. Silti myyjä halusi myydä minulle, tuntemattomalle savolaiselle, vaikka melkein myyjän naapurista oli pyörästä oltu yhteydessä.
    Syy oli yksinkertainen. Olin ollut myyjän mielestä oikeasti kiinnostunut pyörästä ja myyjä piti minun kertomusta pyörän mahdollisesta tulevaisuudesta. Myyjä tinki koeajon jälkeen hintaa vielä 100€ alaspäin, vaikka olin valmis maksamaan pyyntihinnan, koska nettimoton kuvat ja myyjän puheet piti paikkaansa.

Pitkä ja sekava tarina, mutta monesti asioihin voi myös itsekkin vaikuttaa. Ei aina tarvitse olla myyjän armoilla.
    Olen vähän samaa mieltä, suuntaa antavia summia kannattaa sopia etukäteen mutta vasta paikanpäällä saa sen oikean mielipiteen asiaan.

Itelle kävi vähän samanlaiset, tosin auton kanssa:

Ajoin 200km suuntansa koeajamaan talvella autoa jonka ilmoitetut kilometrit alle 100tkm. Paikanpäällä oikeat kilometrit oliki 260tkm (ei ollut kattonut kuin huoltokirjasta vikan huollon ja laittanut ne kilsat ilmoitukseen.. mukamakseen ammatikseen tuo autoja ulkomailta, ammattilaisia taitaa olla moneen lähtöön), autosta maalipinta törkeässä kunnossa, molemmat peilit potkittu paskaksi, takalasi (muovinen (avoauto)) oli halvennut. Autossa ei edes talvikumeja kun kysyin että miten olisi koeajon hoitanut.

Paras oli kun kysyin että miten hinta kun ei todellakaan ole sitä mistä sovittiin, niin sano että voi tankin täyteen laittaa muttei sen enempää hintaa muuta ei tarttenu kahta kertaa miettii, keljutti vaan ajaa tommosen turhan pskan takia 400km.
    Yamaha FZ6S -> Honda CBR 1100XX Super Blackbird -> Kawasaki ZZR 1400 '07
    Nälkä kasvaa syödessä ;)
  25.  
    Ite yhden etäautokaupan olen tehnyt, siinä sovittiin treffit huoltoasemalle matkan puoliväliin, jossa sitten kaupat sovittiin ja tehtiin.
    Jos kauppojen toinen osapuoli toiselta puolen maata ei tule yhtään vastaan, ei todenäköisesti ole tosissaan kauppaa tekemässä.
    <p><strong>&nbsp; </strong></p>