Paljonkos raadilla kyseinen matka-vatkain kuluttaa suurinpiirtein "normaalissa" matka ajelussa? Tuo meikäläisen helistin vie n.7-8l / 100km. Suurimmaksi osaksi ripeähköä maantie ajelua. Ei kumminkaan mitään älytöntä repimistä.
Yksi päällä (kuski +0,1tonnia) ja takalaukku, eli ei aivan täyteen pakattuna. Mopedi on vuosimallia -93, varustettuna jollakin susi-rumalla Devilin putkella. Joku kammiovaimennin se näkyy olevan..
Pakoputken pää näyttää kovin nokiselta. Ilmanputsari vasta vaihdettu. n.3200rpm hieman tuntuu pätkivän & nykivän, tuskin sekään kulutusta laskee. *
Keljuttaa kun kaveri ajelee -99 Vfr:llä öpaut puolet pidemmälle tankillisella.. *![]()
91 tonninen ceebra yksin ajettaessa rajoituksen mukaan + 10km/h 100 rajoitusta ja motaria 5.2 litraa.![]()
Kyllä meikäläisen "lehmä" menee sillä 6-6,5 litralla satkun (nurkissa), maantiellä pintakaasulla varmaan sais vähempikin menee, mut ajotyyli jokseenkin "repivää" (eli ohituksia/kiihdytyksiä *)
Ja kilsoja mittarissa ihan just satatuhatta *
Kandee katella juu ne tulpat, ilmanputsari, kaasareitten synkkaus ym. kondikseen, niin voipi alkaa sopan kulutuskin laskee...![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Vähän haiskahtaa siltä, että kaasareiden suuttimet on muutettu isommiksi ja neuloja nostettu. Jos vakio ilmanputsari, niin voipi olla aikas rikkaalla. ...Siitä röpöttäminen. Ja suutinten muutoshan luonnollisesti nostaa polttoaineen kulutusta. Ensiavuksi kyllä koittaisin synkata kaasarit ja vähän tutkiskella suutinten kokoja ja neulojen korkeutta. Toki jos kulutus on kasvanut yhtäkkiä, niin vika voi olla hankalampi löytää.
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Jopas pääsette vähällä..![]()
Itse tulee ajeltua noin parikymppiä yli rajoitusten ja ohitukset tehdään rivakasti. Jos nyt tuota vanhuksen menoa voi rivakaksi sanoa.![]()
Täytyypä siis perehtyä kaasarien sielun elämään. *
edith piaf: kulutus on pyörinyt samoissa lukemissa koko kesän.
edit2: ja vakio filtteri onpi
no eikö tos tonnises oo mitään eroa tohon vifferiin nähden.
aika hoopolta tuntus jos noit isompia pyöriä valmistettas vain sen takia et saatas kuluun enempi pensaa.
jos noin ois ni pelllotki kynnettäs kissalla
huoli pois..nuo kulutuslukemat on mun surkean kokemuksen mukaan useimmiten kerrottu ozzy malliset vaaleenpunaset reiskat pääs. ikuna en oo päässyt samoihin. tiedä sitten enkö vain osaa, mut luulisin ku tos talvellakin tuolla raskaammalla puolella tuli ajettua tarkalla kulutusmittarilla testilenkki alle sen minkä kouluttaja veti mallisuorituksesi
![]()
![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
No eipä sillä "jalkoihinkaan" ole jääny *(Mikko76 @ Heinä. 04 2009,21:09) kirjoitti
Kaasarien synkkaus on aika bueno keino (varsinkin jos Sulla putketkin vaihdettu)
Maksaa tosin jonkin verran (mulla 180€), mutta riippuu tietty paikasta ja "säätäjästä" *
Sen jälkeen mulla pelittäny vielä paremmin (alavääntöä tuli heti lisää ja kummasti loppu se pikkunopeuksilla "rötääminen" *)
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
No juu. Onhan noissa mopoissa eroja, paljonkin. Tuntuu vaan tuo lähes kahdeksan litraa köyhästä niin kovalta..kirjoitti
Ja onpa joskus entisessä elämässä kurvailtu samanmoinen kulutus häkkyrä FH:n kabiinissakin *![]()
Täytyypä testata heti ensiviikon yhdistetyn mopoilu / telttailu / kaljoittelu reissun jälkeen. *kirjoitti
Muistelisin että oma vei isommalla kuormallakin 6-6,5 litraa yleensä,siinäkin oli jotkut typhooni-putket ja säätämättä.
Mukavia muistoja jäi ceparista,se oli oiva matkakumppani.
Honda CB 750 C -83
Honda CBR 1000 F -98
Suzuki GSX 1300 R -06
Yamaha FZ 1 S -07------------>>>>
pelkkä synkkaus 180 euroa?!(*cebarimimmi* @ Heinä. 04 2009,21:20) kirjoitti
. Laite maksaa 50 ja aikaa menee tunti-pari riippuen paljon pitää purkaa. Kyllä on huoltohinnat niin täynnä ilmaa ettei mitään rajaa näköjään. Ainakin omassa suositellaan että kaasarit synkataan 5tkm välein muistaakseni. Itsellä alla Kawasaki mutta en usko että muissakaan kovin kummoinen operaatio toi synkkaus. Sori offtopic...
Honda CBR1100XX
tuollaa mimmin hoidolla lähtee ylimääräset kulutukset poies mut jotain jää kummiskin pilkun molemmin puolen.
ymmärrän kyllä..itekki miettinyt et onko tuo isonpyörän kulutus kaiken sen arvoista..kaitpa![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
75€ tuntivelotus ja 3 tuntii oli poitsu tehny hommia (oli katellu muutkin "palikat" kaasareista kondikseen"), joten....(Hytz @ Heinä. 04 2009,21:44) kirjoitti
Mutta lopputulos ihan ok *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
(Mikko76 @ Heinä. 04 2009,22:04) kirjoitti
Tästä on jo puhuttu...
Kyllä siinä vaan valitettavasti säädettiin Hontaa (vaik säätäjä oli söpö kun..)
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
alakaispa taas koulut..mää menisin ekaluokalle opetteleen oikeinkirjoitusta..
veisin opelle ompunkin![]()
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
vm 92 imee 5.5 - 7.5 l riippuen ajosta, nopeassa matka-ajossa se 6-6.5l on normi mitee oon huomannut, muulloin ei kulutus niin paljoa ole kiinnostanut.
Teidän pyörissä, tai kaasukädessä täytyy olla jotain vikaa... Meitsin lehmä vetäsee tasaseen kympin. Tietää, että moottori toimii, kun soppa maistuu :-)
CBR 1000F -89
Onpas synkkaus kallista... Lainaa multa mittari ja synkkaa itse...(*cebarimimmi* @ Heinä. 04 2009,21:20) kirjoitti
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Kallista ja kallista...elämä on...(VOGON @ Heinä. 05 2009,22:23) kirjoitti
Jossei ossoo, niin ehkä parempi että alan asiantuntija sen tekee *
Seuraavan kerran kun asia ajankohtanen, voin laittaa "huutokaupan" tänne...kuka "synkkaa" halvimmalla (mopon)![]()
![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Oho. Eihän mulla sitten mitään hätää ole!(chainese @ Heinä. 05 2009,21:16) kirjoitti
![]()
Kannattaapi takastaa myös ryypyn palautus mekanismin toiminta kaasareiden päässä. Omassa -92 Matka-ammussa muinoin oli ryypyn jousi kuoleentunut ja kaasareihin menevä ryypyn tappi likainen/jumissa jolloin ryyppy jäi kantamaan vaikka kahvasta olikin pois päältä. Korjauksen jälkeen kulutus tippui, kone kävi tasaisemmin alakierroksilla ja tyhjäläynninkin pystyi säätämään alemmaksi...(Mikko76 @ Heinä. 04 2009,20:07) kirjoitti
Muistaakseni pitäis päästä 5.5-6.5l/100km kulutukseen rauhallisella ajolla...
No onpa hurjia kulutuksiaTyttelin yli satatonnia ajettu vatkain menee normi matka-ajossa jopa kaks päällä reissutamineineen n.5.2-5.5, mutta on päästy jopa alle 5 litran (4.7L/100km) kun on ajettu ihan rajoituksien mukaan (ei yhtään moottoritie nopeutta tässä, vain 80/100 rajoituksia)
Honda CBR1100XX
5,5-8,5 ajosta riippuen ollu mulla kulutukset.. kaasareitten synkkaamisella ei ollu tuohon merkitystä, eikä tulppien vaihdolla.. ihan kohtuullinen tuo on, vaikka normisti se meneekin se 8![]()
- Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
- Honda CBR XX -99
Kyllähän se nyt on aivan fakta, että sitä soppoo menee just sen mukaan miten sitä kaffaa kääntää *
Mä sain Äxällä menee kerran varmaan 15 litraa sadalla, kun ajelin "pikkasen" ylinopeutta motarilla kauheessa vastatuulessa.
Normisti tankilla (15l) ajeli sen 230-260km ja sillon loppu bensa 159 km kohdalla *
Saman tempun tein Cebarilla viime kesänä...normisti menin tankille vasta siinä 300km vaiheilla ja samoin "pikkasella" kaahailulla soppa loppukin 200 km kohilla...
Ja en käytä varatankkia... suoraan ressu asennossa *
Trippiä kuikuilen *![]()
Piikki Suitsa, 500 Z Kawa, 550 ja 1100 Zephyr Kawa, 1300-X4 Honda, 1000f CBR Honda ja nyt K5 Hayabusa
Tonniähvällä ajellessani en saanut rajullakaan kaasun käytöllä viemään yli 6.2 litraa. Laserin kokoputkisto ja isommat suuttimetkin oli koneessa. Jotain vikaa pitää olla jos saa yli seiskan kulutuksia aikaiseksi, kaupastakaan haettaessa vakiovehkeillä säätämättä viimeiseen 40tkm ei pahimmillaan ollut kuin max 7.2 l/100km
Chainese, otappa yhteyttä niin säädetään sun vehkees kuntoon! Ite pyörin paljon Keuruulla kun olen sieltä kotoisin ja perussäätämiseen ei montaa hetkeä mene! YV:tä tai JK-korjaamolta tai HD-veljeksiltä haet numeron
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
No jopas :-) Ilman muuta, minäpä laitan yyveetä.
CBR 1000F -89
1000f:llä (sc24 -90) ajelin neljä kesää, eikä tuo vienyt radallakaan juuri yli 7l/100km..Pääsääntöisesti kulutus pyöri siinä 6 litran nurkilla. Juu ja ajotyyli ei ole kaikkein rauhallisinMopo oli täysin vakio ja tarkasti huollettu säätöineen ja kuluosineen.
Pidän kyllä tuota 180€:n hintaa kalliina 1000f:n kaasarin synkkauksesta
Nykyinen mopo on K4 busa ja kulutus siinäkin pyörii hieman päälle 6 litran, vaikka sitä on kiristelty muutenkin kuin muttereista![]()
Oma -87 mallinen F menee nätillä ajolla 5,5-6 litraa noin 85-
kilosen ukon alla.
Synkkaus maksaa 0€ kun sen tekee itse, ei oo kovin kummonen homma.(*cebarimimmi* @ Heinä. 04 2009,21:20) kirjoitti
Ohjeita sen suorittamiseen on netti pullollaan, googleta.
Myös täältä orgista löytyy haulla monia ohjeita synkkaamiseen.
Ei se oo mitään rakettitiedettä eli ei kannata pelätä.
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95