Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
    Nyt kun tullut parisen sataa kilsaa rullattua mopolla niin alkoi prkleellinen mieltä vaivaava sirinä/ritinä/rallatus ääni,kun antaa jengaa tai mottojarrutuksessa. Tiedän kyllä että noista mekaanisia ääniä kuuluu, mutta tää on nyt ihan uutta. Mobil Delvacit laitoin koneeseen, mutta monilla kuulunu vaimenneen noi mekaaniset vaihdon jälkeen. Voisko ketju vai mikä pitää tollasta ääntä pelkästään jengaa antamalla? Tyhjäkäynnillä ei mitään ylimäärästä, käy kuin sveitsiläinen kloku. Aika kova ääni resonanssi ääneksikin, pitänee käydä joka pultti läpi. jotain vinkkejä kaivattaisiin....
    Lainaa (lerabo @ Huhti. 16 2009,10:23) kirjoitti
    Nyt kun tullut parisen sataa kilsaa rullattua mopolla niin alkoi prkleellinen mieltä vaivaava sirinä/ritinä/rallatus ääni,kun antaa jengaa tai mottojarrutuksessa.
    Vaihdoin äskettäin hontaan piikkiä pienemmän eturattaan, jossa ei vakiorattaassa olevaa vahvaa vaimenninkumia ole kyljissään. Samoin sen kehä on toki hitusen pienempi kuin vakio, joten ketjun yläpuoli kulkee etuosastaan muutaman millin alempana. Seurauksena ketju sirisee jopa tasakaasuajossa ja varsinkin moottorijarrutuksessa, kun jo hitusen kulunut lötkö ketjun yläpuoli vastaa holkeistaan ohjariin. Ehkäpä hammasrattaan "kumittomuus" saa ääntä aikaan myös itse jyrkemmällä eturattaalla. Pienikin veto päällä tämä sirinä katoaa, kun ketjun yläpuoli kiristyy.

Tarkoitatkohan jengan annolla paikallaan kaasuttelua vai kiihdytystä. Kyseenalaista se, että onko äänilähde sama, mikäli sirinä kuuluu paikallaan kaasutellessa. Ajossa sen kuulee kuitenkin eri tavalla.

Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
    kuuluu sama ääni myös paikallaan kaasuttaessa. Myös eturatasta ja takalätkää on vaihdettu mutta tuntuu kuuluvan enemmän tuolta koneen suunnallata.Vois se olla sitten ketju mikä venyny, kun tuntui kiristäjä olevan aika finaalissa.Pitää tänää vielä tutkailla.
    Jakoketju sirisee, tarkasta toimiiko kiristäjä ja onko siinä vielä varaa. Jos kiristäjä pohjassa niin joutuu vaihtamaan jakoketjun eli pahimmassa tapauksessa avaamaan koko moottorin.

Kiristäjä löytyy termostaatin alta, pieni tatti joka osottaa moottorin kyljestä taaksepäin.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
    Eipa tuo valttamatta jakoketju ole. Vaihda tilalle kasisaatoinen kiristin automaatin tilalle, niin selkiaa tuo. Itellakin rakyttaa joku moottorijarruissa, eika ollut jakoketju. On siella sisalla viela laturin ketju, jossa ei ole kiristinta ollenkaan. Itella vahenee aanet pienella oljyn ylitaytolla ja jaykemmilla rasvoilla. Delvacilaa olen ajellut tahan asti, mutta kokeilen seuraavaksi 20W50 jos vahenis kilinat. Kylmalla koneella kun kay todella natisti.
    Tarkista myös ettei kyseessä ole EXUP venttiilin ratina jos sinulla on alkuperäinen käyrä paikallaan.
    jos rämisee niin sen voi rasvata kuparitahnalla ja kiristää vaijerit.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Mulla niinkuin aiemmin olen kirjoittanut on käyty toi mopo aika kohtuullisen hyvin läpi! Suosittelen ear kuulosuojainten käyttöä ja nauttimista ajelemisesta. Tuntuu toi FZR pitävän aina jonkinlaista mekkalaa!! Ja onhan ne jo iäkkäitä pyöriä! Itse huomaan saman, jos ei ole eareita korvissa alkaa kuulua kaikkia ihme ääniä. Earit päähän ja mopo toimii moitteetta!
    Mä olen mukana kuin peräpukama!
    Lainaa (lerabo @ Huhti. 16 2009,10:23) kirjoitti
    Nyt kun tullut parisen sataa kilsaa rullattua mopolla niin alkoi prkleellinen mieltä vaivaava sirinä/ritinä/rallatus ääni.

Mobil Delvacit laitoin koneeseen.
    No onko tossa nyt mitään epäselvää.
    BMW K1200S
    Jos ilmestyi nopeasti ja muistuttaa vasarointia niin mahdollisesti jokin veivinlaakeri on tullu tiensä päähän. Mäntä kolahtaa kanteen, kovimmaallaan moottorijarrutuksessa kun sylinterinpaineet ovat alhaiset. Väljän veivinlaakerin tapauksessa ääntely alkaa tietyllä kierrosluvulla ja pahenee suoraan kierrosten myötä, muut rallattelut eivät pahene yleensä suoraan kierrosten mukana.
    parit veivinlaakerithan siellä oli tullut tiensä päähän.Motti onkin nyt lihalaatikoissa atomeina ja odottaa uutta motivaatiota.
  11.  
    Lainaa (makebo78 @ Heinä. 11 2009,04:22) kirjoitti
    Mulla niinkuin aiemmin olen kirjoittanut on käyty toi mopo aika kohtuullisen hyvin läpi! Suosittelen ear kuulosuojainten käyttöä ja nauttimista ajelemisesta. Tuntuu toi FZR pitävän aina jonkinlaista mekkalaa!! Ja onhan ne jo iäkkäitä pyöriä! Itse huomaan saman, jos ei ole eareita korvissa alkaa kuulua kaikkia ihme ääniä. Earit päähän ja mopo toimii moitteetta!
    Kyllähän earit vaan tekee vanhasta moposta paljon uudemman mutta seoksia ei nekään säädä...
    gsx-f 750