Jos tietäisin, niin kertoisin(khassi @ Heinä. 11 2009,19:28) kirjoitti
Aurinkolippasysteemi on kyllä hieno keksintö
![]()
S1nen on hyvä, mukava ja hiljainen.
Olen ollut tyytyväinen vaikka V2 koneella ajelenkin ja aikas avoimet on noi röörit, mutta ääni jää taakse ;)
S1prota en ole kokeillut, mutta sehän on evo versio pinlock vakiona.
Halusin hiljaisen potan, ettei tartte tulppia käyttää ja musta toi toimii.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Oletko kokeillut tällaisia avoimia kuulosuojaimia? *kliks*(elokuu @ Heinä. 11 2009,19:48) kirjoitti
Vaimentaa hyvin, mutta eivät ole umpinaiset, eivätkä aiheuta tuota tasapainoanturin häiriintymistä.
Noilla tulpilla voi kypärävalikoimasta valita sen itselle parhaan.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
No jotain testiä: *kliks*(jarijii @ Heinä. 11 2009,20:00) kirjoitti
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Nooo milläs perusteella sitten?(jarijii @ Heinä. 11 2009,20:39) kirjoitti
Ensin kysyt tietoa turvallisuudesta, mutta et sitten luota mihinkään testaavaan tahoon? *
Tulpat korviin, niin voi valita sen itselle parhaiten sopivan kypärän. Kuulovauriot ovat varmaan suurempi ongelma vuosittain, kuin kypärän suojaamattomuus onnettomuuksissa.
Mutta onhan niitäkin urpoja, jotka eivät käytä turvavyötä autoillessa, tai kortsua vieraissa tai huorissa, koska sehän loukkaisi "tosimiehen" egoa.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Eikö tuo suojainsaarna jo riitä ?
Toiset vaan eivät tahdo/halua tulppia pitää.
Kai ne kaikki suikat hiljaisilta kuulostaa, jos tunkee korvansa täyteen jotain silikonipaskaa...
Noita korvatulppa keskusteluja on täällä ihan erikseen.
XV 1100
Jos olet päättänyt kuulosi pilata, niin miksi itse osallistut keskusteluun?(vhkala @ Heinä. 11 2009,21:25) kirjoitti
Kypärää, joka vaimentaa ajomelun ei ole keksittykään.
Valistuneet suojaavat kuulonsa.
Ei näihin keskusteluihin ole pakko osallistua. Jos ahistaa, niin jätä lukematta.
Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
Ite pistelin keväällä vifferiin touringpleksin. Vaan niinpä vaihdoin takaisin orkkikseen männä viikolla. Touring pleksi nosti mulle just pahimmoilleen kypärän korkeudelle kovimmat pyörteet-->sitä ulinaa ja paukutusta ei meinannut saada korvatulpillakaan siedettäväksi. Nyt; ihana hiljaisuus. Vaan kyllä käytän kovatulppiakin mä; niistäkin kesti aikansa löytää meikäläisen korvakäytäville omat. Parhaiten toimii Bilsonin kelta-valkoiset Small-koon tulpat.
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
HJC HQ-1 EI oo hiljanen kypärä, mut viilee! ei kastu pää!
Ja helkarin mukava päässä! (ainaki mun)![]()
Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!
http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
S1:stä kait mainostettu "hiljaisin kypärä" -slouganeilla. No, olihan se sitä kun halpis-Bayardin jälkhen semmosen ostin. Matkan varrella tullu nyt testattua paria muutakin "kallista ja hyvää" kypärää, joten ei tuo S1:n ainakhan niihin verrattuna mikhän kauhian hiljanen ole.
Mutta sitä en nyt tässä tilanthessa vaiha, kun on silmälasien kans hyvä ja aurinkovisiiri must, oli sitten se seuraava kypärä mikä tahansa, niin tuo siitä pitää löytyä.
Ja tulpilla tuo S1:n on tosi hiljanen. Niinku varmasti paljon halvemmatki.
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Noita aurinkolippoja ei kovin monessa mallissa ole, harmi sillä omassani HJC 1s-16 potassa on. Voisko joku listata noita aurinkolippamalleja, löytyykö muuta kun Suuperttiä...![]()
Rock hard, ride free
Nolanilla on joissain malleissa muistaakseni..(PärinäMikko @ Heinä. 12 2009,08:08) kirjoitti
563+
Ei ole olemassa hiljaista kypärää. Itse ostin monen mutkan kautta
Marushinin hiilikuitupotan ja pelkästään sen keveyden vuoksi.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Johtuisko sun luottamattomuus testeihin siitä, että näissä testeissä monet kalliit, ja ns kansan huippukypärinä pitämät potat, eivät saakkaan välttämättä kovin montaa tähteä turvallisuudesta?(jarijii @ Heinä. 11 2009,22:29) kirjoitti
Kyllä muokin ketuttais laittaa kypärään vähän vajaa tonni rahaa, ja saada tietää sitten ettei se välttämättä suojaakkaan paremmin, kuin joku 300 kypärä. Mutta säilyypähän ainakin kuulo.
Ehkä vähän provoa tässä, mutta ei sillä rahalla aina saa kuitenkaan hyvää välttämättä.
Nyksä. Speed Triple 2013
EX: GSX-R 1000 K6
EX: R6R 06
Kaikki kypärät ovat hiljaisia, kun ajaa Hondan ST1100 tai WING.
Tulpat ja hyvin istuva kypärä joka ei ruttaa naamataulua on minun kokemuksissa myöskin hiljainen.![]()
FZ6S S2 -09/08
diversion 600s -98
NX 250 -95
rd 125 -?
Pistinpä tuollaiset tilaukseen. Katsotaan millaiset on. X-Spirit ainakaan EI sitten ole hiljainen kypärä, jos joku sellaista harkitsee. Hiljaisuus ei ollut valintakriteeri minulle.(Pedaali @ Heinä. 11 2009,19:58) kirjoitti
HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r
Ex
Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
Shark Evoline, mutta en kyllä suosittele ko kypärää kenellekään noin omien kokemusten pohjalta.(PärinäMikko @ Heinä. 12 2009,08:08) kirjoitti
...and music? Well, it's just entertainment folks.
Mottorimarkat on kuin merimarkkoja. Apteekista saa kunnon
tulppia korviin vaikka minkälaisia alk. 5,30€/tusina.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Tulppiin ja tulpattomuuteen, mulla on niin ääniyliherkät korvat, että vaikka on noi Finfonicin valetut tulpat, niin silti tuntuu välillä ettei pysty olemaan.
Noi tulpat on tosi hyvät (ja kylläkin myös aika kalliit), ei voi samassa lauseessa musta puhua mistään keltasista eareista tai muista apteekin tulpista. Noilla umpitulpilla tulee se sellanen kumina/jylinä ikävästi "paineaaltoina" kun taas noilla Finfinoceilla (ja kai noilla MotoSafeillakin) paine pääsee liikkumaan tulpan läpi.
Haussa on kanssa uusi mahd. äänetön potta, uutta XR1100:sta oottelen syksyllä kun noi Schuberthit ei oikein sovi kuuppaan. Vanha Z-One on ollut aika hyvä.
GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
ei ole kypärää jolla pärjäsi ilman tulppia..poislukien vikulat ja älteet.
eli osta sopivin.
Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
-Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.
Ego sum rex Romanus et supra grammaticam
Kuustonenki sen tietää
-Gut-
Mulla on kans Shark RSR2. Minkäkokoinen pää sulla on? Ranskalaiset ovat taas keksineet, että on järkevää vaihtaa kuorikoko välissä M-->L eikä suinkaan välillä L-->XL niinkuin muu maailma saattaisi tehdä.(KapteeniValpas @ Heinä. 09 2009,07:21) kirjoitti
Tuo on aivan jättimäinen tuo suurempi kuori ja siihen nappaa tuuli TODELLA ikävästi esimerkiksi kun tulee metsästä peltoaukean kohdalle ja on hieman tuulta.
Muuten aivan erinomainen kypärä ja takuu toimii testatusti(5 vuotta). Oma kävi Ranskassa asti korjauksessa, kun ne ilmanohjainevät rupesivat ropisemaan sieltä tuulitunneleista. Olivat säätäneet visiirinkin sopivaksi.
Sharkkeja saa edukkaasti brittikaupoista, brittiläiset ovat ihan kiimassa niihin.
Tässä nyt ollaan vissiin menossa semmosessa vaiheessa, että sen lapsen vaan _pitää_ saada työntää ne rautanaulat pistorasiaan, ennenkuin tajuaa.(vhkala @ Heinä. 11 2009,21:25) kirjoitti
1. Sellaista kypärää ei ole, missä melu ei kehittyisi vaarallisen korkeaksi
2. Vain idiootti jättää kuulonsa suojaamatta
Tulppia saa nykyään aivan varmasti sopivia jokaiselle, joten miksi jättää käyttämättä? Mulla on aina paketti eareja penkin alla siltä varalta, että unohtuu tulpat.
Toisaalta luulevathan jotkut vieläkin, että tulppia pidetään pakoäänten takia![]()
Tässä ilmeisesti ollaan siinä vaiheessa, että joka asiasta pitää kinata.(Le Motard @ Heinä. 13 2009,10:02) kirjoitti
Mielestäni tuo C3 on minulle riittävän hiljainen ja en halua tulppia korviini laittaa.
Tosin finsonicit on kyllä taskussa pussukassaan jos sattuu hirveä himo tulla niitten korvaan työntämiseen.
Mutta täällä on tapana ollut aina puhua muusta asiasta kuin otsikossa lukee.
Ikää on kyllä sen verran, ettei tartte enään työnnellä mitään mihinkään jos en itse halua
Kukin kulkee tyylillään, älkää yleistäkö näkökantaanne.
XV 1100
Selailin Louisin sivuja ja luin sieltä testiarvosteluja ja ihmisten kommentteja kypäristä.
Testeissä (Motorrad, MOTIPP, TOURENFAHRER, etc.) erikseen hiljaisiksi mainittuja kypäriä ovat Schuberth C2, C3 ja Shoei Multitec. (avattavat, saksaksi klapphelme). Testiolosuhteista ja ajokalustosta ei mitään tietoa.
Käyttäjien kommenteissa kehutaan C2ta hiljaiseksi, mutta moititaan visiiriä huurtumisesta.
Umpipotista erikoismaininnan hijaisuudesta saa Schuberth R1 (erittäin hiljainen). Shoei XR1000 "melko hiljainen" whisper stripillä varustetttuna.
Itselläni Scorpion EXO 700, jolla ajaa ilman korvatulppia vain lyhyitä matkoja, muuten ihan mukava potta.
![]()
H-D Electra Glide Standard -09
Victory Hammer -10
Triumph Speed Triple 1050 -06
K6 BUSA, Yoshimura + K&N
CBR 1000F -93
CB900C -81
CBR900F -82
Yamaha YX600 Radian -86
Tuo ei ole totta. Melu kehittyy harvoin kypärässä, pleksi ne suhinat aikeuttaa. Tai sanotaanko, että kuskin koko, pleksin korkeus + muoto ja kypärä yhdessä. Muotoillut touringpleksit, sun muut viritykset on usein pahimpia melun aiheuttajia.(Le Motard @ Heinä. 13 2009,10:02) kirjoitti
Melu kasvaa pahaksi usein vasta >satasen nopeuksissa, sen vuoksi mullakin jää usein tulpat taskuun. Jää siksi, koska tulppien käyttö ei ole ongelmatonta.
Mitään et kuule, eli joka pysähdyksellä kaivat tulppia pois ja takaisin. Lisäksi jotain oleellista voi jäädä kuulematta (esim. hälytysajoneuvo) ja ainakin itsellä maantienopeudet kasvavat helposti ja huomaamatta kortti-pois-lukemiin. Viimeksi taas eilen tämän motarilla huomasin.
Kypärissä on myös mielettömiä eroja, esim. Suupertin C2 on kuin eri planeetalta vanhaan Conceptiin verrattuna (vertailussa siis sama kuski, sama pyörä ja pleksi)
Ja jos ajaa vakioäänisellä nakupyörällä, niin ihmettelen kyllä, mikäli joku kotimaan nopeuksissa tulppia kaipaa.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Olet ilmeisesti sitten ajellut pidemmän aikaa ilman tulppia, itse kun kuulen ihan hyvin pysähdyksissä earit ja kypärä päässä. Hälytysajoneuvon äänen taajuus on niin korkea, että se kuuluu helposti suojauksenkin lävitse.(J@ck @ Heinä. 13 2009,13:48) kirjoitti
Itse katson nopeuden nopeusmittarista, en tiedä miten sinä sitä mittaat. Kahdeksaa kymppiä edetessä on suhina jo häiritsevällä tasolla ilman suojausta. Kaikki eivät siihen kiinnitä huomiota. Melun ei tarvitse käydä kipeää tai edes haitata, jotta se on vaaraksi.
Noin se menee. Tinnitus ei ole hauskimpia juttuja, mutta vanhemmiten valikoiva kuulo on omassa arvossaan.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT