Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
    Lainaa (khassi @ Heinä. 11 2009,19:28) kirjoitti
    Lainaa (Mikko76 @ Heinä. 11 2009,18:45) kirjoitti
    Mulla taas toisenlaisia kokemuksia Suupertin S1:stä. Pitää aivan helevetillistä suhinaa ja kohinaa +100km/h vauhdissa. Ilman korvatulppia ei puhettakaan että viitsisi pidemälle lenkille lähteä. *

Kädellä kun yrittää ajaessa peittää kaulaa ja niskaa niin suhina loppuu.. (luultavasti herättää hämmenystä liikenteessä tuo rimpuilu) Pitää hommata kaulaliina tai kokeilla "touring" katetta. *

Aijuu, sama suhina kuului kun kokeilin kaverin nakupyörää (meanstreak kawa)

*
    Etpä sitten maininnut että mikä kypärä on hiljaisempi. En ole sellaiseen kypärään törmännyt jolla voisin lähteä pitempään reissuun ilman tulppia. Kaikki ne suhisee niin vit*sti.

Omasta kokemuksesta Schubert S1 + tulpat on ollut paras vaihtoehto. Ja onpa Schubertissa vielä se integroitu aurinkoviriisikin, aika kätevä keksintö.
    Jos tietäisin, niin kertoisin Aurinkolippasysteemi on kyllä hieno keksintö
    S1nen on hyvä, mukava ja hiljainen.
    Olen ollut tyytyväinen vaikka V2 koneella ajelenkin ja aikas avoimet on noi röörit, mutta ääni jää taakse ;)

S1prota en ole kokeillut, mutta sehän on evo versio pinlock vakiona.

Halusin hiljaisen potan, ettei tartte tulppia käyttää ja musta toi toimii.
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
    Lainaa (elokuu @ Heinä. 11 2009,19:48) kirjoitti
    Itselle ei tulpat kerta kaikkiaan sovi. Ei siis koon puolesta, vaan tasapainoanturit heittää pyllylleen. Seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla hiljaisen kypärän "löytymistä".
    Oletko kokeillut tällaisia avoimia kuulosuojaimia? *kliks*
    Vaimentaa hyvin, mutta eivät ole umpinaiset, eivätkä aiheuta tuota tasapainoanturin häiriintymistä.
    Noilla tulpilla voi kypärävalikoimasta valita sen itselle parhaan.

Ei ole huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita.
    Lainaa (jarijii @ Heinä. 11 2009,20:00) kirjoitti
    Ihan pakko minunkin,kerroppa muillekin
    mistä saat luotettavaa tietoa mikä potta se on sitten
    turvallisin ja suojaava.
    No jotain testiä: *kliks*
    Lainaa (jarijii @ Heinä. 11 2009,20:39) kirjoitti
    Kiitos ja sitten vaan lisää vastaavia linkkejä,olen itse suosinut
    jo vuosia avatavaa mallia,tällähetkellä shubertin c2,toimii suht
    hyvin omassa pyörässä,pikku etukate mutta yllätys oli melkoinen
    kun ajoin kaverin 13:satasta pannaria,vaikka kuinka säädin pyörän
    plexiä suuntaan tai toiseen meteli oli huomattavasti kovempi kun omassa "nakussa"

Eipä silti en pistänyt ykköskriteeriksi tuota hiljaisuutta kypärää ostaessani,mitä tulee noihin turvallisuus "testeihin" empä tällä
    syömisellä ostais kypärää jonkun testin perusteella.
    Nooo milläs perusteella sitten?
    Ensin kysyt tietoa turvallisuudesta, mutta et sitten luota mihinkään testaavaan tahoon? *
    Tulpat korviin, niin voi valita sen itselle parhaiten sopivan kypärän. Kuulovauriot ovat varmaan suurempi ongelma vuosittain, kuin kypärän suojaamattomuus onnettomuuksissa.

Mutta onhan niitäkin urpoja, jotka eivät käytä turvavyötä autoillessa, tai kortsua vieraissa tai huorissa, koska sehän loukkaisi "tosimiehen" egoa.
    Eikö tuo suojainsaarna jo riitä ?
    Toiset vaan eivät tahdo/halua tulppia pitää.
    Kai ne kaikki suikat hiljaisilta kuulostaa, jos tunkee korvansa täyteen jotain silikonipaskaa...

Noita korvatulppa keskusteluja on täällä ihan erikseen.
    XV 1100
    Lainaa (vhkala @ Heinä. 11 2009,21:25) kirjoitti
    Kai ne kaikki suikat hiljaisilta kuulostaa, jos tunkee korvansa täyteen jotain silikonipaskaa...

Jos olet päättänyt kuulosi pilata, niin miksi itse osallistut keskusteluun?
    Kypärää, joka vaimentaa ajomelun ei ole keksittykään.
    Valistuneet suojaavat kuulonsa.
    Ei näihin keskusteluihin ole pakko osallistua. Jos ahistaa, niin jätä lukematta.
    Valista lisää vaan sitten...kun tunnut oikeessa olevasi
    XV 1100
    Ite pistelin keväällä vifferiin touringpleksin. Vaan niinpä vaihdoin takaisin orkkikseen männä viikolla. Touring pleksi nosti mulle just pahimmoilleen kypärän korkeudelle kovimmat pyörteet-->sitä ulinaa ja paukutusta ei meinannut saada korvatulpillakaan siedettäväksi. Nyt; ihana hiljaisuus. Vaan kyllä käytän kovatulppiakin mä; niistäkin kesti aikansa löytää meikäläisen korvakäytäville omat. Parhaiten toimii Bilsonin kelta-valkoiset Small-koon tulpat.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
    HJC HQ-1 EI oo hiljanen kypärä, mut viilee! ei kastu pää!
    Ja helkarin mukava päässä! (ainaki mun)
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
    S1:stä kait mainostettu "hiljaisin kypärä" -slouganeilla. No, olihan se sitä kun halpis-Bayardin jälkhen semmosen ostin. Matkan varrella tullu nyt testattua paria muutakin "kallista ja hyvää" kypärää, joten ei tuo S1:n ainakhan niihin verrattuna mikhän kauhian hiljanen ole.

Mutta sitä en nyt tässä tilanthessa vaiha, kun on silmälasien kans hyvä ja aurinkovisiiri must, oli sitten se seuraava kypärä mikä tahansa, niin tuo siitä pitää löytyä.

Ja tulpilla tuo S1:n on tosi hiljanen. Niinku varmasti paljon halvemmatki.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Noita aurinkolippoja ei kovin monessa mallissa ole, harmi sillä omassani HJC 1s-16 potassa on. Voisko joku listata noita aurinkolippamalleja, löytyykö muuta kun Suuperttiä...
    Rock hard, ride free
    Lainaa (PärinäMikko @ Heinä. 12 2009,08:08) kirjoitti
    Noita aurinkolippoja ei kovin monessa mallissa ole, harmi sillä omassani HJC 1s-16 potassa on. Voisko joku listata noita aurinkolippamalleja, löytyykö muuta kun Suuperttiä...
    Nolanilla on joissain malleissa muistaakseni..
    563+
    Ei ole olemassa hiljaista kypärää. Itse ostin monen mutkan kautta
    Marushinin hiilikuitupotan ja pelkästään sen keveyden vuoksi.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Lainaa (jarijii @ Heinä. 11 2009,22:29) kirjoitti
    Lainaa (Pedaali @ Heinä. 11 2009,21:10) kirjoitti
    Lainaa (jarijii @ Heinä. 11 2009,20:39) kirjoitti
    Kiitos ja sitten vaan lisää vastaavia linkkejä,olen itse suosinut
    jo vuosia avatavaa mallia,tällähetkellä shubertin c2,toimii suht
    hyvin omassa pyörässä,pikku etukate mutta yllätys oli melkoinen
    kun ajoin kaverin 13:satasta pannaria,vaikka kuinka säädin pyörän
    plexiä suuntaan tai toiseen meteli oli huomattavasti kovempi kun omassa "nakussa"

Eipä silti en pistänyt ykköskriteeriksi tuota hiljaisuutta kypärää ostaessani,mitä tulee noihin turvallisuus "testeihin" empä tällä
    syömisellä ostais kypärää jonkun testin perusteella.
    Nooo milläs perusteella sitten?
    Ensin kysyt tietoa turvallisuudesta, mutta et sitten luota mihinkään testaavaan tahoon? *
    Tulpat korviin, niin voi valita sen itselle parhaiten sopivan kypärän. Kuulovauriot ovat varmaan suurempi ongelma vuosittain, kuin kypärän suojaamattomuus onnettomuuksissa.

Mutta onhan niitäkin urpoja, jotka eivät käytä turvavyötä autoillessa, tai kortsua vieraissa tai huorissa, koska sehän loukkaisi "tosimiehen" egoa.
    Empähän kysynytkään,ja omat kriteerit ovat aivan muut kun
    jonkun tahon tekemät testit,eikä tuo kypärän valitseminen
    ole niin vaikeaa että siinä tarviin kenenkään testeihin kytätä.

Mitä tulee noihin tulppiin niitä käytän tarpeen mukaan,ja sen
    mukaan pystynkö niitä käyttämään,aina en pysty ja olen havainnut
    että monella muulla on myös vähän ongelmia niiden käyttämisessä, minkä takia jääkööt se tällä kertaa pois tästä keskustelusta,turvavyötä olen käyttänyt jo ennen kun tuli pakolliseksi,kortonki...noo miten sen nyt ottaa no päätä sinä,mulla
    on viisi lasta *.
    Johtuisko sun luottamattomuus testeihin siitä, että näissä testeissä monet kalliit, ja ns kansan huippukypärinä pitämät potat, eivät saakkaan välttämättä kovin montaa tähteä turvallisuudesta?
    Kyllä muokin ketuttais laittaa kypärään vähän vajaa tonni rahaa, ja saada tietää sitten ettei se välttämättä suojaakkaan paremmin, kuin joku 300 kypärä. Mutta säilyypähän ainakin kuulo.

Ehkä vähän provoa tässä, mutta ei sillä rahalla aina saa kuitenkaan hyvää välttämättä.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
    Kaikki kypärät ovat hiljaisia, kun ajaa Hondan ST1100 tai WING.
    Tulpat ja hyvin istuva kypärä joka ei ruttaa naamataulua on minun kokemuksissa myöskin hiljainen.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
    Lainaa (Pedaali @ Heinä. 11 2009,19:58) kirjoitti
    Lainaa (elokuu @ Heinä. 11 2009,19:48) kirjoitti
    Itselle ei tulpat kerta kaikkiaan sovi. Ei siis koon puolesta, vaan tasapainoanturit heittää pyllylleen. Seuraan erittäin suurella mielenkiinnolla hiljaisen kypärän "löytymistä".
    Oletko kokeillut tällaisia avoimia kuulosuojaimia? *kliks*
    Vaimentaa hyvin, mutta eivät ole umpinaiset, eivätkä aiheuta tuota tasapainoanturin häiriintymistä.
    Noilla tulpilla voi kypärävalikoimasta valita sen itselle parhaan.
    Pistinpä tuollaiset tilaukseen. Katsotaan millaiset on. X-Spirit ainakaan EI sitten ole hiljainen kypärä, jos joku sellaista harkitsee. Hiljaisuus ei ollut valintakriteeri minulle.
    HD Sgs, Te300i, 748r, Sdr ,Hp2 Sport, Zx10r

Ex
    Rsv Mille, 1200 GSA, R1250 GSA, Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf, 999, F6B, Fe450, Te300 Te300i, Zx6r,exc450, Superduke r, Supermoto 950, Gsxr 750, Rocket 3R, Fz1n, Yzf R1
    Lainaa (Midas @ Heinä. 12 2009,13:44) kirjoitti
    Pistinpä tuollaiset tilaukseen. Katsotaan millaiset on. X-Spirit ainakaan EI sitten ole hiljainen kypärä, jos joku sellaista harkitsee. Hiljaisuus ei ollut valintakriteeri minulle.
    Pistinpä minäkin ja ei olekaan.
    Lainaa (PärinäMikko @ Heinä. 12 2009,08:08) kirjoitti
    Shark Evoline, mutta en kyllä suosittele ko kypärää kenellekään noin omien kokemusten pohjalta.
    ...and music? Well, it's just entertainment folks.
    Mottorimarkat on kuin merimarkkoja. Apteekista saa kunnon
    tulppia korviin vaikka minkälaisia alk. 5,30€/tusina.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Tulppiin ja tulpattomuuteen, mulla on niin ääniyliherkät korvat, että vaikka on noi Finfonicin valetut tulpat, niin silti tuntuu välillä ettei pysty olemaan.

Noi tulpat on tosi hyvät (ja kylläkin myös aika kalliit), ei voi samassa lauseessa musta puhua mistään keltasista eareista tai muista apteekin tulpista. Noilla umpitulpilla tulee se sellanen kumina/jylinä ikävästi "paineaaltoina" kun taas noilla Finfinoceilla (ja kai noilla MotoSafeillakin) paine pääsee liikkumaan tulpan läpi.

Haussa on kanssa uusi mahd. äänetön potta, uutta XR1100:sta oottelen syksyllä kun noi Schuberthit ei oikein sovi kuuppaan. Vanha Z-One on ollut aika hyvä.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
    ei ole kypärää jolla pärjäsi ilman tulppia..poislukien vikulat ja älteet.

eli osta sopivin.
    Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Lainaa (KapteeniValpas @ Heinä. 09 2009,07:21) kirjoitti
    Itselläkin Shark, malli RSR2.
    Muut käyttämäni kypärät HJC ZF9 ja Shoei Raid II.
    Shark noista ylivoimaisesti vähämeluisin.
    Mulla on kans Shark RSR2. Minkäkokoinen pää sulla on? Ranskalaiset ovat taas keksineet, että on järkevää vaihtaa kuorikoko välissä M-->L eikä suinkaan välillä L-->XL niinkuin muu maailma saattaisi tehdä.

Tuo on aivan jättimäinen tuo suurempi kuori ja siihen nappaa tuuli TODELLA ikävästi esimerkiksi kun tulee metsästä peltoaukean kohdalle ja on hieman tuulta.

Muuten aivan erinomainen kypärä ja takuu toimii testatusti(5 vuotta). Oma kävi Ranskassa asti korjauksessa, kun ne ilmanohjainevät rupesivat ropisemaan sieltä tuulitunneleista. Olivat säätäneet visiirinkin sopivaksi.

Sharkkeja saa edukkaasti brittikaupoista, brittiläiset ovat ihan kiimassa niihin.

Tässä nyt ollaan vissiin menossa semmosessa vaiheessa, että sen lapsen vaan _pitää_ saada työntää ne rautanaulat pistorasiaan, ennenkuin tajuaa.

1. Sellaista kypärää ei ole, missä melu ei kehittyisi vaarallisen korkeaksi
    2. Vain idiootti jättää kuulonsa suojaamatta

Tulppia saa nykyään aivan varmasti sopivia jokaiselle, joten miksi jättää käyttämättä? Mulla on aina paketti eareja penkin alla siltä varalta, että unohtuu tulpat.

Toisaalta luulevathan jotkut vieläkin, että tulppia pidetään pakoäänten takia
    Lainaa (Le Motard @ Heinä. 13 2009,10:02) kirjoitti

Tässä nyt ollaan vissiin menossa semmosessa vaiheessa, että sen lapsen vaan _pitää_ saada työntää ne rautanaulat pistorasiaan, ennenkuin tajuaa.

Tulppia saa nykyään aivan varmasti sopivia jokaiselle, joten miksi jättää käyttämättä? Mulla on aina paketti eareja penkin alla siltä varalta, että unohtuu tulpat.

Toisaalta luulevathan jotkut vieläkin, että tulppia pidetään pakoäänten takia
    Tässä ilmeisesti ollaan siinä vaiheessa, että joka asiasta pitää kinata.
    Mielestäni tuo C3 on minulle riittävän hiljainen ja en halua tulppia korviini laittaa.
    Tosin finsonicit on kyllä taskussa pussukassaan jos sattuu hirveä himo tulla niitten korvaan työntämiseen.
    Mutta täällä on tapana ollut aina puhua muusta asiasta kuin otsikossa lukee.
    Ikää on kyllä sen verran, ettei tartte enään työnnellä mitään mihinkään jos en itse halua

Kukin kulkee tyylillään, älkää yleistäkö näkökantaanne.
    XV 1100
    Selailin Louisin sivuja ja luin sieltä testiarvosteluja ja ihmisten kommentteja kypäristä.
    Testeissä (Motorrad, MOTIPP, TOURENFAHRER, etc.) erikseen hiljaisiksi mainittuja kypäriä ovat Schuberth C2, C3 ja Shoei Multitec. (avattavat, saksaksi klapphelme). Testiolosuhteista ja ajokalustosta ei mitään tietoa.
    Käyttäjien kommenteissa kehutaan C2ta hiljaiseksi, mutta moititaan visiiriä huurtumisesta.
    Umpipotista erikoismaininnan hijaisuudesta saa Schuberth R1 (erittäin hiljainen). Shoei XR1000 "melko hiljainen" whisper stripillä varustetttuna.
    Itselläni Scorpion EXO 700, jolla ajaa ilman korvatulppia vain lyhyitä matkoja, muuten ihan mukava potta.
    H-D Electra Glide Standard -09
    Victory Hammer -10
    Triumph Speed Triple 1050 -06
    K6 BUSA, Yoshimura + K&N
    CBR 1000F -93
    CB900C -81
    CBR900F -82
    Yamaha YX600 Radian -86
    Lainaa (Le Motard @ Heinä. 13 2009,10:02) kirjoitti
    Tuo ei ole totta. Melu kehittyy harvoin kypärässä, pleksi ne suhinat aikeuttaa. Tai sanotaanko, että kuskin koko, pleksin korkeus + muoto ja kypärä yhdessä. Muotoillut touringpleksit, sun muut viritykset on usein pahimpia melun aiheuttajia.

Melu kasvaa pahaksi usein vasta >satasen nopeuksissa, sen vuoksi mullakin jää usein tulpat taskuun. Jää siksi, koska tulppien käyttö ei ole ongelmatonta.
    Mitään et kuule, eli joka pysähdyksellä kaivat tulppia pois ja takaisin. Lisäksi jotain oleellista voi jäädä kuulematta (esim. hälytysajoneuvo) ja ainakin itsellä maantienopeudet kasvavat helposti ja huomaamatta kortti-pois-lukemiin. Viimeksi taas eilen tämän motarilla huomasin.

Kypärissä on myös mielettömiä eroja, esim. Suupertin C2 on kuin eri planeetalta vanhaan Conceptiin verrattuna (vertailussa siis sama kuski, sama pyörä ja pleksi)

Ja jos ajaa vakioäänisellä nakupyörällä, niin ihmettelen kyllä, mikäli joku kotimaan nopeuksissa tulppia kaipaa.

S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
    Lainaa (J@ck @ Heinä. 13 2009,13:48) kirjoitti
    Melu kasvaa pahaksi usein vasta >satasen nopeuksissa, sen vuoksi mullakin jää usein tulpat taskuun. Jää siksi, koska tulppien käyttö ei ole ongelmatonta.
    Mitään et kuule, eli joka pysähdyksellä kaivat tulppia pois ja takaisin. Lisäksi jotain oleellista voi jäädä kuulematta (esim. hälytysajoneuvo) ja ainakin itsellä maantienopeudet kasvavat helposti ja huomaamatta kortti-pois-lukemiin. Viimeksi taas eilen tämän motarilla huomasin.
    Olet ilmeisesti sitten ajellut pidemmän aikaa ilman tulppia, itse kun kuulen ihan hyvin pysähdyksissä earit ja kypärä päässä. Hälytysajoneuvon äänen taajuus on niin korkea, että se kuuluu helposti suojauksenkin lävitse.

Itse katson nopeuden nopeusmittarista, en tiedä miten sinä sitä mittaat. Kahdeksaa kymppiä edetessä on suhina jo häiritsevällä tasolla ilman suojausta. Kaikki eivät siihen kiinnitä huomiota. Melun ei tarvitse käydä kipeää tai edes haitata, jotta se on vaaraksi.
  29.  
    Noin se menee. Tinnitus ei ole hauskimpia juttuja, mutta vanhemmiten valikoiva kuulo on omassa arvossaan.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12