Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Mielestäni mp kauppiaalta myyntirivistä ostettu pyörä sellaisenaan.
    Monien mielestä pyörä on VAKIO kun siihen on vaihdettu sliparit ja säädetty.
    Jonkun mielestä pyörä on vakio kun moottori on muuttamaton mutta kaikki sen ympärille tehdyt muutoksen säilyttää sen vielä VAKIONA.
    Siis mikä on VAKIO mp mielestäsi ? *
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  2. #2
    vakiopyörää ei ole viritetty.
    ****************
    VT750C2 -2000
  3. #3
    Lainaa (Hellevi @ Heinä. 08 2009,12:11) kirjoitti
    vakiopyörää ei ole viritetty.
    Eli moottoritehoo muutettu ?
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  4. #4
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 08 2009,12:10) kirjoitti
    Mielestäni mp kauppiaalta myyntirivistä ostettu pyörä sellaisenaan.
    Näin se on mielestäni! Mutta onhan kawan kymppiäkin myyty jollain Monster editionilla...
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  5. #5
    Lainaa (TPM @ Heinä. 08 2009,12:17) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 08 2009,12:10) kirjoitti
    Mielestäni mp kauppiaalta myyntirivistä ostettu pyörä sellaisenaan.
    Näin se on mielestäni! Mutta onhan kawan kymppiäkin myyty jollain Monster editionilla...
    Niin missä se raja menee ?
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  6. #6
    Vakio mopo on sellainen kuin se olisi ns. pakasta vedetty kaupasta. Jos putkistoa + PC3 ym. laitettu niin ei enää vakio. Mites muut kuin moottorin osat esim. vaihdettu jarruletkut ja laitettu hiilikuituosia (omasta mielestä silloinkin vakio vain hieman "tuunattu" silloin)
  7. #7
    Vakion määritys:Naapurin mummo tunnistaa sen moottoripyöräksi,
    eikä näinollen pyydä sitä lainaksi ruohonleikkuuseen.
  8. #8
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 08 2009,12:18) kirjoitti
    Lainaa (TPM @ Heinä. 08 2009,12:17) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 08 2009,12:10) kirjoitti
    Mielestäni mp kauppiaalta myyntirivistä ostettu pyörä sellaisenaan.
    Näin se on mielestäni! Mutta onhan kawan kymppiäkin myyty jollain Monster editionilla...
    Niin missä se raja menee ?
    Pyörä on mielestäni vakio, kun kaikki osat ovat alkuperäisiä. Ei mitään osia poistettu tai vaihdettu muuhun.
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  9. #9
    Elikkä pyörä, joka on ostettu suoraan rivistä/ mallistosta. Kuitenkin lasken orginaaleihin kuuluviksi myös special- ja limited edition mallit. Ne ovat räätälöity tehtaalla ja ovat sillä tavalla alkuperäisiä esim. H-D Screaming Eagle. Jos pyörä on varusteltu myyntihetkellä ns. tehtaan lisävarusteilla, niin ne kuitenkin ovat originaalivarusteita ja kuuluvat osana kokonaisuuteen.
    Makuja ja kriteereitähän taitaa olla juuri niin paljon kuin ihmisiäkin, mikä on originalia/ vakio ja mikä ei, mihin kukakin sen rajan vetää.



  10. #10
    Vakio = Alkuperäiskunnossa oleva. Ei vaihdettuja osia, ei lisättyjä varaosia, ei tehtyjä muutoksia. Kaikki tästä poikkeavat eivät ole vakioita.
    Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750

    Skype to me
    <a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
  11. #11
    Lainaa (Ekip @ Heinä. 08 2009,12:58) kirjoitti
    Vakio = Alkuperäiskunnossa oleva. Ei vaihdettuja osia, ei lisättyjä varaosia, ei tehtyjä muutoksia. Kaikki tästä poikkeavat eivät ole vakioita.
    Eli pyöräni ei ole vakio jos vaihdan lopussa olevat jarrupalat uusiin samanlaisiin?
    GSX-R600 K6
  12. #12
    Semmonen mihin ei ole tehty mittään
    GS500E
  13. #13
    Sellanen ku uutena kaupasta ostetaan
    Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
    Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
  14. #14
    Lainaa (Ekip @ Heinä. 08 2009,12:58) kirjoitti
    Vakio = Alkuperäiskunnossa oleva. Ei vaihdettuja osia, ei lisättyjä varaosia, ei tehtyjä muutoksia. Kaikki tästä poikkeavat eivät ole vakioita.
    + 1
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  15. #15
    Lainaa (Muki^ @ Heinä. 08 2009,13:15) kirjoitti
    Lainaa (Ekip @ Heinä. 08 2009,12:58) kirjoitti
    Vakio = Alkuperäiskunnossa oleva. Ei vaihdettuja osia, ei lisättyjä varaosia, ei tehtyjä muutoksia. Kaikki tästä poikkeavat eivät ole vakioita.
    Eli pyöräni ei ole vakio jos vaihdan lopussa olevat jarrupalat uusiin samanlaisiin? *
    Ei taida sitten montaa vakiota löytyä

    Omasta mielestäni vakio on sellainen joka läpäisee esimerkiksi museokatsastuskriteerit. Noitahan voi soveltaa myös uudempiin vaikkei museoisikaan.
  16. #16
    tehdaspyörä sellaisenaan = vakiopyörä. nimenomaan sellainen joka on kataloogikuvaa vastaava.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  17. #17
    Vakio on tehtaalta tuleva hyväksytysti maahantuontikatsastettu pyörä. Maahantuojan tekemät "kampanjamallit" (esim. monster zx10r) eivät MUN mielestä ole vakiopyöriä. Niitä on silloin muutettu vaihtamalla alkuperäisiä osia.
  18. #18

    Tunnus suljettu
    Liittyi May 2005
    Kirkkonummi
    Pakasta vedetty
  19. #19
    Mielestäni tuohon voi laskea kaikki mitä tehtaalta tulee, myös ns erikois mallit. Muutoksia ei saada tehdä.
    Tietenkin kuluvat osat saa vaihtaa. muttei esim, pleksiä, sliparia tahi edes vilkkuja. Harmaalle alueelle mennään kun pyörään on vain lisätty jotain, esim laukkuteline tai vast.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  20. #20
    tehtaanhihnalta ja maahantuojan jälleenmyyjän putiikista ulostyöntökuntoinen on vakio.

    tai itse ulkomailta tuotu ja muuttamaton tieliikennekuntoinen, mikäli on kilpiin tarkoitus laittaa.

    vakioisuus häviää kun putki vaihdetaan. vakiossa on se vakioputki.

    renkaat saa vaihtaa, ne ovat kulutusosia ja jarrupalat ja polttimot, mikäli ovat samankaltaisia kuin alkuperäiset.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  21. #21
    Lainaa (kawabata @ Heinä. 08 2009,14:48) kirjoitti
    tehtaanhihnalta ja maahantuojan jälleenmyyjän putiikista ulostyöntökuntoinen on vakio.

    tai itse ulkomailta tuotu ja muuttamaton tieliikennekuntoinen, mikäli on kilpiin tarkoitus laittaa.

    vakioisuus häviää kun putki vaihdetaan. vakiossa on se vakioputki.

    renkaat saa vaihtaa, ne ovat kulutusosia ja jarrupalat ja polttimot, mikäli ovat samankaltaisia kuin alkuperäiset.
    Näillä linjoilla mennään.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  22. #22
    Lainaa (raikkonen @ Heinä. 08 2009,14:26) kirjoitti
    Vakio on tehtaalta tuleva hyväksytysti maahantuontikatsastettu pyörä. Maahantuojan tekemät "kampanjamallit" (esim. monster zx10r) eivät MUN mielestä ole vakiopyöriä. Niitä on silloin muutettu vaihtamalla alkuperäisiä osia.
    Aivan koska se ei ole VAKIO
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  23. #23
    Vakio=saman verran hevosia kun tehtaalta lähtiessä
    paskapuhetta mutta otan sen silti...
  24. #24
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 08 2009,16:10) kirjoitti
    Lainaa (raikkonen @ Heinä. 08 2009,14:26) kirjoitti
    Vakio on tehtaalta tuleva hyväksytysti maahantuontikatsastettu pyörä. Maahantuojan tekemät "kampanjamallit" (esim. monster zx10r) eivät MUN mielestä ole vakiopyöriä. Niitä on silloin muutettu vaihtamalla alkuperäisiä osia.
    Aivan koska se ei ole VAKIO *
    Hmm mielenkiintoista.

    Eli jos massatuontantomallista eroavan limited editionin osat pannaan tehtaalla paikalleen vehje on vakio, mutta jos samat osat pannaan valmistajan siunauksella maahantuojalla paikalleen se ei ole vakio ?

    Oletko koskaan ajatellut että pyörät ei lähde tehtaan portista "napista käyntiin" kunnossa kuitenkaan vaan ainankin euroopan maahantuonti saa napoa niitä jonkin verran kasaan kun ne kaivetaan kirstusta ulos ?

    Itse näkisin että kaikki minkä on saanut uutta ostaessa lisävarustelistalta ruksattua ja menee aikanaan museokatsastuksesta läpi on vakio, tai ennenminkin alkuperäinen.
    "To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
  25. #25
    Sellainen johon ei oo tehty uudesta lähtien muuta ku huollot.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  26. #26
    Lainaa (JaZZo @ Heinä. 08 2009,14:14) kirjoitti
    tehdaspyörä sellaisenaan = vakiopyörä. nimenomaan sellainen joka on kataloogikuvaa vastaava.
    Juurikin näin.
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  27. #27
    Tehtaalta tullessaan
    Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
  28.  
  29. #28
    Mikä tahansa varusteltu tai varustelematon malli, joka sellaisenaan
    ( kenties pakollisia maavarusteita lukuunottatta ) on tehtaan tuo-
    tanto-ojelmassa. Sillä ei ole mitään merkitystä, tuleeko se paloina
    vai kokonaisena, se puoli liittyy logistiikkaan.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT