Mielestäni mp kauppiaalta myyntirivistä ostettu pyörä sellaisenaan.
Monien mielestä pyörä on VAKIO kun siihen on vaihdettu sliparit ja säädetty.
Jonkun mielestä pyörä on vakio kun moottori on muuttamaton mutta kaikki sen ympärille tehdyt muutoksen säilyttää sen vielä VAKIONA.
Siis mikä on VAKIO mp mielestäsi ? *![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
vakiopyörää ei ole viritetty.
****************
VT750C2 -2000
Eli moottoritehoo muutettu ?(Hellevi @ Heinä. 08 2009,12:11) kirjoitti
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Näin se on mielestäni! Mutta onhan kawan kymppiäkin myyty jollain Monster editionilla...(Toippari @ Heinä. 08 2009,12:10) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Niin missä se raja menee ?(TPM @ Heinä. 08 2009,12:17) kirjoitti
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Vakio mopo on sellainen kuin se olisi ns. pakasta vedetty kaupasta. Jos putkistoa + PC3 ym. laitettu niin ei enää vakio. Mites muut kuin moottorin osat esim. vaihdettu jarruletkut ja laitettu hiilikuituosia (omasta mielestä silloinkin vakio vain hieman "tuunattu" silloin)![]()
Vakion määritys:Naapurin mummo tunnistaa sen moottoripyöräksi,
eikä näinollen pyydä sitä lainaksi ruohonleikkuuseen.
Pyörä on mielestäni vakio, kun kaikki osat ovat alkuperäisiä. Ei mitään osia poistettu tai vaihdettu muuhun.(Toippari @ Heinä. 08 2009,12:18) kirjoitti
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Elikkä pyörä, joka on ostettu suoraan rivistä/ mallistosta. Kuitenkin lasken orginaaleihin kuuluviksi myös special- ja limited edition mallit. Ne ovat räätälöity tehtaalla ja ovat sillä tavalla alkuperäisiä esim. H-D Screaming Eagle. Jos pyörä on varusteltu myyntihetkellä ns. tehtaan lisävarusteilla, niin ne kuitenkin ovat originaalivarusteita ja kuuluvat osana kokonaisuuteen.
Makuja ja kriteereitähän taitaa olla juuri niin paljon kuin ihmisiäkin, mikä on originalia/ vakio ja mikä ei, mihin kukakin sen rajan vetää.
Vakio = Alkuperäiskunnossa oleva. Ei vaihdettuja osia, ei lisättyjä varaosia, ei tehtyjä muutoksia. Kaikki tästä poikkeavat eivät ole vakioita.
Moottoripyöräilen vain mielihyväkseni en vauhdin takia... Johtuisikohan se mopostani? Honda CB350F vm.74..... "Uutta" mopoa alle Honda VFR750
Skype to me
<a href="http://jyvesolutions.jyve.com/Qcard/ekip77.htm"></a>
Eli pyöräni ei ole vakio jos vaihdan lopussa olevat jarrupalat uusiin samanlaisiin?(Ekip @ Heinä. 08 2009,12:58) kirjoitti
![]()
GSX-R600 K6
Sellanen ku uutena kaupasta ostetaan
Honda NSR 125 02' --> CBR 600F
Olen fiktiivinen henkilö. Kirjoitetuillani viestien sisällöllä ei välttämättä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
+ 1(Ekip @ Heinä. 08 2009,12:58) kirjoitti
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Ei taida sitten montaa vakiota löytyä(Muki^ @ Heinä. 08 2009,13:15) kirjoitti
Omasta mielestäni vakio on sellainen joka läpäisee esimerkiksi museokatsastuskriteerit. Noitahan voi soveltaa myös uudempiin vaikkei museoisikaan.
tehdaspyörä sellaisenaan = vakiopyörä. nimenomaan sellainen joka on kataloogikuvaa vastaava.
Tyyli ennen tarkoitusta.
Vakio on tehtaalta tuleva hyväksytysti maahantuontikatsastettu pyörä. Maahantuojan tekemät "kampanjamallit" (esim. monster zx10r) eivät MUN mielestä ole vakiopyöriä. Niitä on silloin muutettu vaihtamalla alkuperäisiä osia.
Pakasta vedetty![]()
Mielestäni tuohon voi laskea kaikki mitä tehtaalta tulee, myös ns erikois mallit. Muutoksia ei saada tehdä.
Tietenkin kuluvat osat saa vaihtaa. muttei esim, pleksiä, sliparia tahi edes vilkkuja. Harmaalle alueelle mennään kun pyörään on vain lisätty jotain, esim laukkuteline tai vast.
Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.
Yamaha FJR 1300A -08
tehtaanhihnalta ja maahantuojan jälleenmyyjän putiikista ulostyöntökuntoinen on vakio.
tai itse ulkomailta tuotu ja muuttamaton tieliikennekuntoinen, mikäli on kilpiin tarkoitus laittaa.
vakioisuus häviää kun putki vaihdetaan. vakiossa on se vakioputki.
renkaat saa vaihtaa, ne ovat kulutusosia ja jarrupalat ja polttimot, mikäli ovat samankaltaisia kuin alkuperäiset.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Näillä linjoilla mennään.(kawabata @ Heinä. 08 2009,14:48) kirjoitti
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Aivan koska se ei ole VAKIO(raikkonen @ Heinä. 08 2009,14:26) kirjoitti
![]()
BMW R1200RT
Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
Vakio=saman verran hevosia kun tehtaalta lähtiessä![]()
paskapuhetta mutta otan sen silti...
Hmm mielenkiintoista.(Toippari @ Heinä. 08 2009,16:10) kirjoitti
Eli jos massatuontantomallista eroavan limited editionin osat pannaan tehtaalla paikalleen vehje on vakio, mutta jos samat osat pannaan valmistajan siunauksella maahantuojalla paikalleen se ei ole vakio ?
Oletko koskaan ajatellut että pyörät ei lähde tehtaan portista "napista käyntiin" kunnossa kuitenkaan vaan ainankin euroopan maahantuonti saa napoa niitä jonkin verran kasaan kun ne kaivetaan kirstusta ulos ?
Itse näkisin että kaikki minkä on saanut uutta ostaessa lisävarustelistalta ruksattua ja menee aikanaan museokatsastuksesta läpi on vakio, tai ennenminkin alkuperäinen.
"To live so close to the possibility of dying You will learn what really is important and what not - and this makes You a better person" -Stefano DeBenedetti-
Sellainen johon ei oo tehty uudesta lähtien muuta ku huollot.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Juurikin näin.(JaZZo @ Heinä. 08 2009,14:14) kirjoitti
I'm just asking. Olen vain persekuningas.
Tehtaalta tullessaan![]()
Ei karhutkaan aina riehu, ne syö välillä puolukoita.
Mikä tahansa varusteltu tai varustelematon malli, joka sellaisenaan
( kenties pakollisia maavarusteita lukuunottatta ) on tehtaan tuo-
tanto-ojelmassa. Sillä ei ole mitään merkitystä, tuleeko se paloina
vai kokonaisena, se puoli liittyy logistiikkaan.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT