Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 92:sta
  1. #31
    95E

    Käytin pyörän pari päivää sit säädettävänä ja ensimmäisenä multa kysyttiin, et millä bensalla ajan. Sanoin et 95:lla, johon Liikkeen ammattimies sanoin: "hyvä, koska pääosa myytävästä 98:sta on vanhaa bensaa". Kuulemma myynti niin paljon vähäisempää. Tehoja molemmat antaa yhtälailla.
    Kawasaki Z750 -12
    Yamaha FZ1 N -08
    Kawasaki ZX6R -06
    Kawasaki Z750 -05
  2. #32
    Omassa käytän 98:a tai V-Poweria. Tulee automaattisesti otettua se kahva, kun autossa pitää käyttää 98:a.

    Kerran tankkasin 95:sta. Sen eron huomasi, että 40-50km/h nopeuksissa pyörä alkoi nylkyttää. Jatkuvaa pientä nopeuden vaihtelua. Ilmiö oli sen verran huomattava, että luulin pyörään tulleen jonkun vian. Nylkytys poistui välittömästi, kun tankkasi 98:a. Ohjekirja suosittelee 95:sta.

    Vanhassa autossa kone nakutti kesällä 95:lla ajettaessa, vaikka ohjekirja suositteli 95:sta. Oli tuon konetyypin aika yleisesti tunnettu ominaisuus. 98:lla nakutus poistui.

    Eli kannattaa kokeilla molempia. Ohjekirjan suositus ei ole aina välttämättä paras vaihtoehto. Mutta jos ei huomaa eroa, niin kannattanee käyttää ohjekirjassa suositeltua litkua.

    Jos kone osaa hyödyntää nakutustunnistimen avulla korkeampioktaanisen bensan, saadaan sillä ainakin teoriassa alhaisempi kulutus. Eli hintaero voi kompensoitua pienemmällä kulutuksella.
    Tunturi Senator > Tunturi Tiger > Piaggio NRG PureJet > Honda CBR1000RR RR8
  3. #33
    Missä Tylyttäjä luuraa?!? Tästä ei kyllä ole ennen keskusteltukkaan...
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  4. #34
    Lainaa (Jätti-Potti @ Heinä. 08 2009,14:44) kirjoitti
    Autossa oikeesti huomaa eroa 95:sta veepowerille.
    Mikä auto?
    Truth, Knowledge, Knackered Sliders
  5. #35
    En oo ees kokeillu 98 tai vpowereita, enkä kokeile.
    Jos ei Honda tai Ooppeli kulje 95:lla niin sitten jäävät matkalle. Moottorisahaan tulee parasta mitä rahalla saa (huoltoasemalta.)
    Ja käytännössä Teboililta, sieltä saa eniten alennusta.



    KTM 690SM
  6. #36
    Lainaa (Sammy80 @ Heinä. 09 2009,09:21) kirjoitti
    95E

    Käytin pyörän pari päivää sit säädettävänä ja ensimmäisenä multa kysyttiin, et millä bensalla ajan. Sanoin et 95:lla, johon Liikkeen ammattimies sanoin: "hyvä, koska pääosa myytävästä 98:sta on vanhaa bensaa". Kuulemma myynti niin paljon vähäisempää. Tehoja molemmat antaa yhtälailla.


    Kemistilläkö käytit säädettävänä vai mistä tämä henkilö on saanut/hankkinut ammattitaidon polttoaineiden arvioimiseen?? *

    Vaikka ei ole enää Essoa, baarijutut jäi...
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  7. #37
    Ite käytän kaikissa vehkeissa 98 oktaanista... Autossa ja veneessä viritysasteen takia... Mopossa ja ruohonleikkurissa muutenvaan...
    ZX12R -03
  8. #38
  9. #39
    Lainaa (harald73 @ Heinä. 09 2009,10:28) kirjoitti
    Lainaa (Sammy80 @ Heinä. 09 2009,09:21) kirjoitti
    95E

    Käytin pyörän pari päivää sit säädettävänä ja ensimmäisenä multa kysyttiin, et millä bensalla ajan. Sanoin et 95:lla, johon Liikkeen ammattimies sanoin: "hyvä, koska pääosa myytävästä 98:sta on vanhaa bensaa". Kuulemma myynti niin paljon vähäisempää. Tehoja molemmat antaa yhtälailla.


    Kemistilläkö käytit säädettävänä vai mistä tämä henkilö on saanut/hankkinut ammattitaidon polttoaineiden arvioimiseen?? *

    Vaikka ei ole enää Essoa, baarijutut jäi...
    Kyseinen henkilö on n.20 vuotta työkseen virittänyt moottoreita. Kai siinä ajassa jonkin näköinen ammattitaito ja näkemys kehittyy... Kemistintaidoista taikka alkemian opinnoista en tiedä.



    Kawasaki Z750 -12
    Yamaha FZ1 N -08
    Kawasaki ZX6R -06
    Kawasaki Z750 -05
  10. #40
    Lainaa (harald73 @ Heinä. 09 2009,10:28) kirjoitti
    Lainaa (Sammy80 @ Heinä. 09 2009,09:21) kirjoitti
    95E

    Käytin pyörän pari päivää sit säädettävänä ja ensimmäisenä multa kysyttiin, et millä bensalla ajan. Sanoin et 95:lla, johon Liikkeen ammattimies sanoin: "hyvä, koska pääosa myytävästä 98:sta on vanhaa bensaa". Kuulemma myynti niin paljon vähäisempää. Tehoja molemmat antaa yhtälailla.


    Kemistilläkö käytit säädettävänä vai mistä tämä henkilö on saanut/hankkinut ammattitaidon polttoaineiden arvioimiseen?? *

    Vaikka ei ole enää Essoa, baarijutut jäi...
    Kaverihan oli tehnyt arvion sen mukaan että, 98 myynti niin vähäistä joten bensa viruu huoltoaseman tankeissa sen verta kauemmin että, laatu huononee... ei tarvi olla kemisti että pystyy sanomaan kumpi on parempi laatuista olutta, eilen avattu pullo vai 5minuuttia sitten avattu...jopa maistamatta...sitä onko tuo 98:n viruminen tankeissa totta en ota kantaa...
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  11. #41
    Lainaa (Temppu78 @ Heinä. 09 2009,08:12) kirjoitti
    Oman kokemuksen perusteella moponi käy huomattavasti nätimmin ja tasaisemmin V-powerin kanssa.
    Sliparilla kun muuten tulee omituisia, ylimääräisiä ja häiritseviä pörinöitä 95E:lla niin V-powerilla nämä on jäänyt pois...
    mulla just toisin päin, v-power paukuttaa niin p**keleesti ja 95 on ihan ok.
    Z 1000 -10
    Z 750 -07
  12. #42
    Työn puolesta on tuttua asemien polttoainetäytöt.On se totta,että 98-bensankierto asemien säiliöissä on paljon hitaampaa ja täyttöjen väli saattaa olla useampi viikkokin.Se meneekö bensa siellä maanalla miksikään en tiedä. Itse tankkaan enimmäkseen 98-bensaa,välillä kyllä 95:stakin. Joiltain kylmäasemiltahan ei 98-bensaa edes saa.
    gsx-r 750 k3
  13. #43
    Vaihtelevasti molempia. Enimmäkseen varmaan kuitenkin 98a.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  14. #44
    Mikään soppa ei vaikuta heti vaan pitkäaikainen käyttö tuo vaikutukset esiin... *

    ed.. 98



    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  15. #45
    Lainaa (Calypso @ Heinä. 09 2009,10:24) kirjoitti
    En oo ees kokeillu 98 tai vpowereita, enkä kokeile.
    Jos ei Honda tai Ooppeli kulje 95:lla
    Kaikista autoista tulee jossain vaiheessa opel...
    <br />
  16. #46
    Kun vastaatte 98 tai v-power, niin saako mukaan perustelut miksi juuri noita korkeampioktaanisia käytätte? Vai ihan vain huvin vuosi?
    -95 vuoden tojotaan mullakin menee 98sia, en ole edes 95:sta kokeillut. Perusteluna sanotaan siihen: turpo
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  17. #47
    Mulla on aina niin kiire että ajan aina 98 : lla buahbuah
    Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
  18. #48
    Minä käytän tuota 98 oct löylyä (just in case) ja toisinaan 95 oct mikäli tuota korkeampioktaanista ei ole saatavilla.
    Ongelmiahan saattaa tulla lähinnä korkeapuristeisissa (13:1 tai yli)moottoreissa (tai ahdetuissa moottoreissa), kuumalla kelillä ja korkealla kuormitusasteella.
    Nakutus tuhoaa tehokkaasti männän mikäli moottorin kuormitusta jatketaan nakutuksesta huolimatta.
    Tehoeroa ei litkuilla yleensä juurikaan saavuteta.
    Ohessa linkki jenkkisivustolle, jossa asiaa testattukin, toki jenkkipolttoaine ei täysin vastaa suomalaista, mutta kyllä tuossa varmastikin perää on. Asiaa on testannut jenkeissä tunnettu Honda RC-51 virittäjä.
    The truth about race fuel
    Mopo tykkää kun sillä ajetaan.

    VTR SP-1
  19. #49
    Lainaa (Aurinkorinteen asfalttisoturi @ Heinä. 09 2009,23:35) kirjoitti
    Mulla on aina niin kiire että ajan aina 98 : lla buahbuah
    tätä... ja delvac... ja...tissit.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  20. #50
    Lainaa (Kompula @ Heinä. 08 2009,13:08) kirjoitti
    Lainaa (PoPs @ Heinä. 08 2009,10:01) kirjoitti
    Kumpaakos pyörällenne tarjoatte? Ihan tarkasti kun en tiedä mitä tuo oma pikkusussu tarvitsee. Joskus aikoinaan vanha toyota ei 95 bensasta pitänyt, joten 98 olen ajellut.
    Pikku fasu syö mielellään -98
    tankkaan 98, kun kuluttaa 95 oktaanista yli 0,5l/100km enemmän.
    Kokeilu on kestänyt vasta 10tkm ajan.
    Toisaalta ihan sama kun yhtään litraa ei ole jäänyt säästöistä tankkiin näkyville.
    FZ6S S2 -09/08
    diversion 600s -98
    NX 250 -95
    rd 125 -?
  21. #51
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 09 2009,23:34) kirjoitti
    Kun vastaatte 98 tai v-power, niin saako mukaan perustelut miksi juuri noita korkeampioktaanisia käytätte? Vai ihan vain huvin vuosi?
    -95 vuoden tojotaan mullakin menee 98sia, en ole edes 95:sta kokeillut. Perusteluna sanotaan siihen: turpo
    Ohjekirja sanoo että 98 ja noissa nii pieni ero nii sama se kumpaa tankkaa kuhan ei diisseliä, tai gixxeri ei sillä toimi ainakaa...
    --GsxR:iä--
  22. #52
    Kaiken pyörä on syöny, mitä tankkiin olen laittanu.

    Mutta 95 täällä laitan. Mitä sitä turhaan paskempaa laittaa sisälle, toi on lähinnä sitä puhtainta mitä saa
    er-6n -06
    Z1000 -06
  23. #53
    En ole edes kokeillu 98:sia mopossa, eli 95 oktaanista tankkiin.
    Äidin kauppakassin (A3 2.0 TFSI) manuaalissa taitaa lukea, että 98 oktaanisella saa pari heppaa enemmän kuin 95 oktaanisella *
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  24. #54
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 08 2009,13:37) kirjoitti
    Onkos Bemareissa nakutusanturoita kun olen kuullut moisista jotta osaisivat säätää sytkäennakkoa vastaavasti ja hyötyisivät oikeasti jostain Shellin V-powerista?

    Kuin vain perusmopot perustekniikalla mahdollisimman hyvin ohjekirjan mukaisella oktaanilla tai puristuksia muutettaessa jollain jäykemmällä litkulla. Ääni siis 95eeee:lle
    En tiedä onko nakutusanturia, mutta mun puimurin käyttöohjeessa sanotaan, että suositus on 98 tai korkeampi, 95 käy, mutta polttoaineen kulutus nousee ja teho laskee. Alle 95 ei saa käyttää. Veikkaisin, että kyse on juurikin nakutusanturista, se siis vetää sytkää myöhemmälle jos on matalaoktaanisempi liemi.

    Enpä tiiä, en oo huomannu mitään eroa, mutta ajelen 98:lla tai V-powerilla kun sellaista suositellaan. Joskus olen laittanut 95:ä kun ei muuta ole saanut tai emäntä tankkaillut Honsikkiaan ja olen mennyt lokittamaan penssiiniä siihen viereen, on toiminut silläkin.

    Viime kesänä kuumilla keleillä huomasin, että toi mun Suska alkaa nakuttamaan vedättäessä jos tankissa oli 95:ä, laitoin 98:a ja kalkatus loppui. Tämä koski lähinnä kaupunkiajossa vedättämistä isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla+erittäin kuuma keli. Joku tietäjä täällä foorumilla silloin veikkaili, että olisi seos liian laihalla.
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  25. #55
    95 ja V-Power oli testissä lehdessä joskus 2008 niin mitään eroa ei tehopenkissä saatu syntymään. Koeajo pyöränä oli muistaakseni GSX-R 1000.

    Nähtävästi V-Powerilla on paljon puhuttu lume vaikutus!
  26. #56
    Lainaa (mikko73h @ Heinä. 10 2009,08:14) kirjoitti
    95 ja V-Power oli testissä lehdessä joskus 2008 niin mitään eroa ei tehopenkissä saatu syntymään. Koeajo pyöränä oli muistaakseni GSX-R 1000.

    Nähtävästi V-Powerilla on paljon puhuttu lume vaikutus! *
    Joo, kävin tankkaamassa auton v-powerilla, kun myivät joskus kamppanjassa 95:sen hinnalla ja ihme eli kumma, mitään eroa en huomannut 1.6l Volkkarin käytöksessä tuolla tankillisella. Valmistaja suosittaa tuohon 98:a.

    Mulla on mopo niin vanhaa tekniikkaa, että tuntuu toimivan paremmin vanhaksi menneellä bensalla, joten tankkaan molemmat samalla, eipähän muista sitten ristiin rastiin väärin tms.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
  27. #57
    Eipä ole ohjekirjoja tallella, mutta 95E Teboililta, kun saa alennukset...

    Autoon sitten ihan löpöä...
    Honda CBR 1000F -92
    Suzuki Gsx 600F - 95
  28. #58
    Lainaa (jyk4 @ Heinä. 09 2009,23:34) kirjoitti
    Kun vastaatte 98 tai v-power, niin saako mukaan perustelut miksi juuri noita korkeampioktaanisia käytätte? Vai ihan vain huvin vuosi?
    -95 vuoden tojotaan mullakin menee 98sia, en ole edes 95:sta kokeillut. Perusteluna sanotaan siihen: turpo
    KLIKS
    1300 Gessu
  29. #59
    Lainaa (Jätti-Potti @ Heinä. 08 2009,14:44) kirjoitti
    Mopossa 98 (GS500), autossa v-poweria. Autossa oikeesti huomaa eroa 95:sta veepowerille.
    Mitä ihmettä? Siis autossa huomaa eron vai ei huomaa?
  30.  
  31. #60
    Jos moottori on korkeapuristeinen, se voi hyötyä korkeista oktaaniluvuista. Puristussuhteen lisäksi vaikuttaa muun elektroniikan ominaisuudet, eli pystyykö ottamaan oktaanit hyödyksi. Ja tietysti ahtaminen. Oma kikotin on 13:1 ja ei siinä kannata 95:tä käyttää, vaikka se silläkin kulkee. V-poweri on paras, mutta 98:llakin toimii.

    Ihan turha viitata näihin polttoainetesteihin jollain perusmoottoreilla, jotka on tehty matalaoktaaniselle aineelle.
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen