Tere! Olisko kellään tietoamistä sais 93vm 850 tdm:n ohjekirjaa? löytyykö jostain netistä tai olisko jollain vaikka myydä paperiversiota...?
Täältä löytyy paljon:(Tomi519 @ Loka. 09 2011,15:28) kirjoitti
http://jbx9.free.fr/tdm/index.php
Hyvää talvea, kaikille.
Palstan löysin vasta nyt, parempi myöhään jne...
Itellä on harmaa TDM 850 vm.-00. Kahvan lämppärit,keskituki, Givi 46 takaboxi ja kaatumaraudat on.
Kilometrejä mittarissa 47t, joista "omia" 21t. Täytyy kyllä sanoa, että vähillä vioilla on kyydinnyt.
Ainoa "vika" tuli viime keväänä, kumien vaihdon yhteydessä, eturenkaan asennuksessa. Nopeusmittarin johto oli jäänyt hankaamaan jarrulevyyn...Oma aloittelijan / huolimattomuus moka. Mittari tuli hulluksi ja hetken tutkittua vika löytyi. 5cm vahvaa erkkaria, eikä vika näyttäytynyt sateellakaan.
Xenonit ja käsisuojat kahvojen eteen kiinnostaa. Ottaisin mielelläni tietoa vastaan, miten helposti varsinkin xenonit tuon ikäiseen pyörään voi asentaa. Mistä löytyy ja mitä tarvikepaketti kustantaa?
Kevättä odotellessa.
Terve,
Pikaisella etsinnällä halpa xenon-setti hyvän palautteen omaavalta myyjältä: http://www.ebay.com/itm/Hotsale-HID-...ht_4815wt_1163
Saman näköisen setin heitin omaan TDM900:een (H7-versiot luonnollisesti) 2010 kesällä ja hyvin on pelannut. Pientä välipalaa piti laittaa polttimon pohjalevyyn. Yksinkertaisinta on vetää alkuperäisestä johtosarjasta virrat suoraan ballastille ja tuo linkitetty taitaa olla juuri niin suunniteltu. Itse tein niin, että alkuperäinen johtosarja ohjaa relettä, jonka kautta tulee akulta suoraan virta ballastille. Vaatii vain hieman enemmän askartelua. Valojen suuntaus kannattaa tarkastaa. En tiedä onko TDM850 saman tyyppiset polttimot lähi- ja kaukovaloille, TDM900 on molemmat H7.
Mopoton
No niin nyt oli yhden aikakauden loppu kun eilen TDM lähti uuteen kotiin. Tuolla tuli ajettu 5 kesää ja 38600km ilman huolen häivää, mutta kun mieli teki jo jotain muuta niin se siitä sitten. Vielä mennään TRX:n ja XS2:sen kanssa ennen kuin löytyy jotain muuta mukavaa.
Jätit sitte vaan äijä pyörät itelles.
Minne päin lähti?
XJ750 -83
Specialized Camber Comp 29 -13
TDM900A -08
Fantic trial 200 -79
Jep, näin kävi ainakain toistaiseksi kunnes keksin jotain muuta hauskaa ja onhan toi TRX:äkin ollut myynnissä vaikka en oikeasti tiedä myynkö vai en. Se on vaan niin hauska, mutta kun toi kaasukäsi ei oikein tykkää etukenosta ajoasennosta kuin lyhkäsi pätkiä(nuoruuden vamma ja viisi tikkiä).
TDM meni naapurin kuntaan Nurmijärvelle ja uskoisin että hyvään kotiin.
Kävin tänään hakemassa TDM:n tallista, aika kauan meni ennen kuin sain aikaiseksi, kiireitä muka...
Akun kanssa on ollut jumppaa kun viime vuonna se pääsi tyhjenemään syksyllä. Olen nyt ollut kahden vaiheilla ostaako uutta vai miten edetä. Löin kuitenkin vanhan akun kiinni ladattuna ja ainakin nyt lähti vekotin käymään. Saas kattoa miten tuon kanssa käy kun ajokausi etenee. Tämä on pärrän toinen akku, jonka ostin 2010 alkukaudesta Stormilta. Merkki taisi olla MGM, linkki: http://www.mgmbattery.com/product_vi...id=80&id=2185#. On tainnut käydä niin, että varashälytin (en tarkoita Yamahan omaa ajonestoa) on syönyt vähitellen akun tyhjäksi kun on ollut muutaman viikon jaksoja, jolloin pyörällä ei ole ajettu. Nyt häly on tallin hyllyllä.
Meinasin itseasiassa ostaa jo Biltemasta uutta akkua, mutta myyjä testasi oman nykyisen akun CCA-arvoa testerillä ja totesi sen laitteen mukaan olevan 147CCA. On tuo hieman alhainen, mutta ei juurikaan alempi kuin mitä esim Bilteman akkujen arvo, muistaakseni. Aito Yuasa taitaa antaa sen 180-200CCA. Uusi Yuasa maksaakin yli 100€![]()
Mopoton
Itsekin mietin tuota akkua kun pyörä oli ylivuotinen -07 eli akku oli ainakin 6 vuotta vanha ja paljoa en ole talvikunnossa pitoa harrastanut sen kanssa, silti lähti taas maaliskuussa 5 kuukauden seisonnan jälkeen kuin palmun alta. Joten aika hyvä akku tuo alkuperäinen oli verrattuna parin muun prätkän kokemuksiin.
tarviiko joku jarrulevyjä?
http://www.moottoripyora.org/keskust...X-TDM-FZ600-ym
vilkaskaa myynti palstaa
TRX850 -96
XT500 -80
Onnittelut osapuolille. Minäkin olen koettanut myyskennellä omaa TDM 900 nettipalstojen välityksellä. Vain muutama yhteydeotto, etupäässä huijareita. Ulkomaisessa versiossa (3 kpl) pyörä tarvittaisiin heti ulkomaille rahdattavaksi, maksu paypalilla. Kotimaisessa sovelluksessa (1 kpl) tarvittaisiin pyörä firmalle heti, maksun vakuudeksi johtaja näyttäisi tilisiirtokuitin ja prokuransa. Homma jäi sikseen, kun pyysin rahan käteen tai tililleni ennen pyörän luovutusta.
Miten tuollaiseen 900 abs TDM:ään saa mallikohtaisesti kiinni Kappan laukun. Juu juu, kiinnikkeeseen napsauttamalla, mutta tarkoitin juuri tuota kiinnike/kiinnityspuolta. Minkälainen kiinnike kannattaisi ostaa ja mistä? Reikiä en ala porailemaan uuteen pyörään. Onko olemassa jotain valmista kiinni ruuvattavaa settiä, joka sopii paikalleen, vaikka fillarissa on jo Y:n omat sivulaukut telineissään?
xs2jammu ei nyt sitten ala kyselemään mitään, vaan vastaa kysymykseen.
Tarttet tällaisen,
http://www.motoraid.eu/shop/product_...oducts_id=6244
Tuollaisenpa tuollaisen. Mahtaneeko näitä saada Inflandiasta? Mielellään samalla, kun asennututan keskarin. Ja kun et kysynyt, vastaan,että joo, vaihdoin Gessun uuteen TDM:ään. Elämä on.
Laitoin mun vanhaan rouvaan kiinni sellaisen universaali levyn. Sen sai suoraan kiinni orkkis tarakan päälle.
Ehkä eleganssi puuttuu mutta ajaa asiansa eikä pahemmin käy silmään.
Luulisi että laukkuusi saa sellaisen, tai siis kvg.
Giwi on jo lopettanut mallikohtaisen kiinnikesarjan tekemisen, ainakin sivulaukkuihinsa.
Tosin ei toi mun perslaukkukaan ole kappa/giwi. Valmistaja lienee shad tai joku sen tapainen.
<p>MT-09 Tracer ex. TDM 900 ex. XZ 550 -- ex. GSX 750 ex. RD 500 ex. XN 85 ex. XZ 550</p>
SW Motechilla oli passeli ja saa Heinon nettikaupasta. Tilasin semmoisen. Oli siellä muutakin:
http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/co...typid=62791118
SW Motechin alulevy ja Monokey sovite on nyt paikallaan. Meni pudottamalla paikalleen paitsi, että sivulaukkurautoja joutui vähän kiilaamaan auki. Kaakunpala, sanoisin. Nyt pyörä näyttää vielä enemmän pizzaskootterilta.
Kunhan saisi tuon sisäänajettua, että saisi moottorista jotain irti. Miten on, oletteko laittanut uutta spoileri tms. pleksiä? Miten osuu tuulet sellaisen kanssa tällaisen 190 pitkän henkilön nuppiin?
ps. kamala vilkunkatkaisija. Ei totu siihen ikinä tämä.
Mulla oli viimekesänä parinkympin kiinalainen tuplakupla kiinni jonka lyhensin todella radikaalisti.
Vähensi hieman melua ja oli ruma kuin mikä, johtuen quick&dirty katkaisustani.
Laitoin nyt orkkiksen takaisin täysin esteettisistä syistä.
Carpe-tdm foorumilla samasta ongelmasta on säännöllisin väliajoin käyty keskustelua jo vuosia eri topiceissa.
Tuon foorumin kirjoitusten mukaan joku saanut apua mra variosta tai pidemmästä tarvikepleksistä ja siihen lisätystä lipasta.
Totuus lienee että koko kate ja sen pleksi on tehty vain taideteokseksi ilman todellista ilmanohjautumisen tutkintaa.
Olen itse 187, ainoa hiljainen kohta löytyy kun sormenpääät on vain stongassa ja istun niin takana kuin mahdollista. Kehon mittasuhteet tietysti vaikuttaa, joten suora vertailu ei ole yksiselitteistä. Tangon siirtosarja joillain käytössä, hiljaisuus voi olla senteistä kiinni.
<p>MT-09 Tracer ex. TDM 900 ex. XZ 550 -- ex. GSX 750 ex. RD 500 ex. XN 85 ex. XZ 550</p>
^Koska asiasta on laajalti keskusteltu jo vuosia, teen johtopäätöksen, että on turha ruveta säätämään. Tiukka mutru huuleen ja![]()
10.5-12 ostin tallinnasta TDM -03,hyvin kulkee,pyörällä on 25 t.ajettu,pleksin vaihtoa olen vähän suunnitellut![]()
No nih, nyt on uudella TDM:llä ajettu 4000 km.
plussat:
- erinomaiset jarrut
- kiva moottori, kun oppii sen tavoille
- menee mutkatiellä aika noileasti, kun nosti takapäätä tarpeeksi
miinukset:
- vaihtamistarve
- etupää vatkaa 80 vauhdissa
- sreet credibility puuttuu täysin
- idioottimainen vilkunkatkaisija
Onko tuota vatkaamisongelmaa ollut muilla? Mistähän se voisi johtua?
Alustan säädöt alkaa olla kohdillaan, vaikka manuaali olikin niiden osalta aika kryptinen esim. paluuta olikin äärestä viereen 63 napsua ja ohjekirja kehotti "sovittamaan todellisten napsujen mukaan". Säädöt ovat tällä hetkellä esijännitys takana 7, meno 10 ja paluu12. Edessä esijännitys 5 ja paluu 3. Ei siis mitään ennenkuulumatonta.
Aluksi etupumput olivat viutilossa ja ohjaustankokin vinossa. Laitettiin takuuseen Tampereella. Ajettavuus parani vähän. Olin siihen mennessä ehtinyt käydä 2,5 tkm reissulla pohjoisessa, minkä aikana etupään vatkaaminenkin alkoi rasittaa toden teolla. Kyse on siis noin 1-2 sentin laajuisesta sivusuuntaisesta vapinasta, kun tankoa ei purista. Ohjauslaakerin luulisi olevan kunnossa, koska pyörä on uusi eikä takalaukullakaan tuntuisi olevan merkitystä asiassa. Sama väpätys ilmenee sekä laukulla että ilman. Eturengas on jo kulunut laikuille. Mikä neuvoksi?
Ensiasennusdunlopit vaikuttavat onnettomilta. Auttaneeko renkaiden vaihtaminen (vaihdettava joka tapauksessa pian, koska etunen on sökö)? Mitä olette käyttäneet? Itselle tulee mieleen lähinnä Mezeler Z6 tai Pilot Road 2.
Viimeksi muokannut: hra1150; 25.07.2012 klo 23:12.
Pääsin elämäni ensimmäistä kertaa pärrällä radalle. Olin siis eilen sunnuntaina Alastarolla ja ajoaikaa kertyi 6*20min. Oli aivan käsittömän hauskaaEi tunnu normi tieliikenne kyllä enää yhtään niin hauskalta. Kierrosaikoja ei mitattu, joten niistä ei ole mitään käsitystä.
Ja pyörä, jota piiskasin oli oma TDM900:ni. Heti alkuun, niin kuin katuajeluista päättelin, oli nuo jalkatappien pidennetyt varoitustapit heti maassa kiinni mutkissa. Nämä pidennetyt tapit tuli keskijalan asennussetissä mukana. Niiden päässä olevista "palloista" on nyt kohta puolet hioutunut pois. Tätä ongelmaa varten yritin koko ajan harjoitella jonkinlaista painonsiirtoa, jotta pyörä kulkisi hieman pystymmässä, samoin ajolinjat alkoi pyöristymään paremmin loppua kohden. Jos enemmän tulisi ajettua radalla niin varmaan lähtisi keskijalka pois ja jalkatappeihin lyhyemmät "antennit".
Kumeina oli Dunlopin ensimmäisen sukupolven RoadSmartit, jotka kului kyllä kiitettävästi reunoille asti eikä aiheuttanut harjoitteluvauhdeillani mitään tilanteita tai epäluottamusta. Rata oli loistavassa kunnossa ja ilman lämpötila oli parhaimmillaan +28C astetta. Paineita oli kuumana noin 2,1 - 2,2 bar kummassakin päässä.
Voimaa oli näin aloittelijalle aivan riittävästi, pääsuoran päässä sai vetää vajaan sekunnin vielä 6. vaihteella, mutta muuten mentiin 2. ja 4. vaihteen välillä. Ajelin yhden hieman vanhemman tuplaäksän kanssa peräkkäin jonkin aikaa ja ulostuloissa joutui kyllä aika pian toteamaan että melkein tuplateho vaikuttaa lähtönopeuksiin hyvinkin positiivisesti.
Suosittelen vahvasti rata-ajoa, TDM sopii sinnekin minusta vallan mainiosti.
Mopoton