Visiireitä löytyy tuollaisella "peili"-pinnalla, kultaa, hopea, sinistä ja vaikka mitä. Onko iridium visiiristä mitää hyötyä? Tässä en tarkoita katu-uskottavuuden lisäämistä;)
Ei ole, jos sitä ei lasketa että lärvi ei kärähdä yhtä helposti kesätouringissa.
Tulee lisää häiritseviä heijastuksia visiirin sisäpinnalle tuosta peilivisiiristä. Pelkkä musta on optisesti parempi, jos tummennusta tarvitaan.
Itse ostin viime kesänä Eurobikersilta kypärän, ja siihen tumman peilivisiirin.. Muuten hyvä mutta iltalenkeille otettava aina kirkaskin mukaan..
Nyt olisi tarkoitus ostaa samaisesta liikkeestä uv-säteilyjen(?) mukaan tummentuva visiiri, 98€ tais olla hintaa...
Onkos kellään kokemusta moisesta visiiristä?
Tein itse ja YRITIN säästää.
tuollaisesta olisi hyötyä, tummennettu kun ei ole oikein hyvä pimeän aikaan tai edes hämärässä. Olisi hyvä, jos olisi aidosti uv-säteilyä suojaava visiiri (ei vaan tumma) kuten kunnolliset aurinkolasit toimii.(-Timi- @ Tammi. 28 2009,11:00) kirjoitti
http://www.eurobiker.fi/tuotteet?group=46&product=573
Tuolta löytyisi kyseinen visiiri mistä puhuin, täytynee kokeilla miten toimii...
![]()
Tein itse ja YRITIN säästää.
Itellä Shoeissa kulta-peilivisiiri. Hyvä on auringonpaisteessa ajella, en oo häiritseviä heijastuksiakaan huomannu. Hämärälle ois parempi vaihtaa kirkas, yleensä ei kehtaa molempia kuskata mukana ja usein iltahämärässä ajellaan kotia kohti (ois vissiin hyvä pitää tarvittaessa aurinkolaseja kirkkaan visiirin kans)... Katu-uskottavuuskin kärsii jos joku ötökkä läjähtää tai tulee sormenjäljet visiiriin, ku jää rumat violetit jälet *
![]()
Suojaako tuo iridium visiiri ollenkaan auringon UV-säteilyltä? (UV-A)
Oma Arain kultainen iridium on ainakin vaalea savu perusväriltään. Toimii jokseenkin hyvin aurinkolasien sijaan. Toki tummalla visiirillä ajelee kirkkaalla auringonpaisteella mieluummin, mutta iridium toimii paremmin pilvisellä säällä. Ei tee mitään heijastuksia tms. Sadepisarat voivat joskus hieman heijastella kultaista väriä sisäänpäin visiirin pinnasta, muuta en ole huomannut. Mieluummin iridiumilla tai tummalla visiirillä kuin kirkkaalla. Kirkas käytössä lähinnä syksyn pimeillä ilmoilla.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Se pinnoite noissa peili/muun värisissä visiireissä on helposti naarmuuntuvaa sorttia ainakin arain omissa visiireissä. Normaalia huolellisempaa käsittelyä pesuineen suositeltavaa ja silti kesän käytetystä jokainen pienikin kiveniskemä näkyy kirkkaampana kohtana valoa vasten kuin öinen tähti taivas. Kivan näköinen visiiri kylläkin.![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
En ole kyllä huomannut moista ilmiötä AIDOSSA Arain visiisissä(TommoKe @ Tammi. 28 2009,13:53) kirjoitti
?!? Kolmatta kesää lähtee käyttöön sama iridiumvisiiri ja edelleen ihan käyttökelpoinen ja naarmuton. Sensijaan Arain visiiri, joka oli jälkikäteen iririumpinnoitettu (aito visiiri, mutta ei aito iridium) oli sellainen, että siitä suorastaan karisi se iridiumpinnoite pinnasta pois. Takuuseen meni yksi, toista en jaksanut enää vaihtaa (sama vaiva molemmissa).
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Tamperelaiselta pitkän linjan Arai kauppiaalta molemmat(hopea ja sininen) olen hankkinut ja arain muovipussukassa ovat eri vuosina tulleet ostettua. Ei se hilsele, vaan muuton kuluu olosuhteiden aiheuttamana.Kiven iskemät,sadekelillä roiskuva hienoaines yms. Valoa vasten kun katsoo,pinnoitteen näkee kärsineen. Huolellisuutta vain puhdistuksen ja käytön kanssa vaatii enempi...Ominaisuus sekin.(Athene @ Tammi. 28 2009,14:20) kirjoitti
![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
Itsellä ollut Shoei Raid:issa iridium visiiri kolme kesää ja muutama pieni naarmu tullut jotka eivät näkemistä häiritse laisinkaan. Pesun olen suorittanut ihan pelkästään lämpimällä vedellä ja pehmeällä liinalla. Kyllä sen visiirin naarmuille ja pilalle varmasti saa jos ei kunnolla käsittele sitä
636 -06
Peilipinta visiirissä ja aurinkolaseissa vähentää häikäisyä ja tietysti myös läpi menevää auringonvaloa. Toisin sanoen pimeällä ei ole kovin mukava, mutta kirkkaalla kelillä paljon mukavampi kuin pelkkä tumma visiiri tai linssi. Peilipinta ei mitenkään vaikuta optiikkaan epäedullisesti eikä sen kyllä pitäis aiheuttaa mitään heijastumia ellei sitten kyseessä ole viallinen pinta.
Ja peilipinta on herkempi naarmuuntumaan, mutta jos nyt vähän viitsii nähdä vaivaa niin kyllä se kestää ihan hyvin.
Ajattelin ostaa Arain kypärään tänä keväänä/kesällä kultasen iridiumin. Tietäis vaan mikä on oikee tapa pitää siitä huolta *
Ja ei kai maailma liikaa tummu sen läpi?Varsinkaan pilvisellä säällä :P
Kohti ääretöntä - ja sen yli!
Lämpimäl vedel ku pesee ja pehmeel liinal kuivaa nii hyvä on. Eikä tummu maisema liikaa vaikka ois pilvinen sää. Ainoa on se et jos erehdyt iltamyöhää/yöllä ajaa sen kans nii sit ei kyl nää (kokemusta on 75km visiiri auki Turusta kotiin yöllä kun ei älynny ottaa kirkasta mukaa. Moottoritiel ei ollu kivaa(Millamus @ Helmi. 06 2009,12:23) kirjoitti
)
636 -06
itellä kullitettu iridium shoeissa ja kyllä se on ainakin jo yhden kauden jälkeen sen verran rivossa kunnossa, että uusi lähtee varmaan tilaukseen heti kohta.
Iridiumvisiirillä ei tee mitään sateessa ja hämärässä. Kuka viitsii kuljettaaa kahta mukanaan ja alinomaan vaihdella? Naarmuuntuu myös selvästi tavallista herkemmin ja naarmut myös näkyvät selvemmin.
Joskus vuosia sitten itselleni tuli yhden kypärän mukana. Heitin aika pian menemään.
Jos kypärässä ei ole alaslaskettavaa aurinkosuojaa, mikä on kätevin, on ihan tavalliset aurinkolasit seuraavksi paras vaihtoehto.
Ja heti perään reippaasti eriävää. Hopea-Iridium toimii alkukevättä ja loppusyksyä lukuunottamatta Shoeissa oikein hyvin. Taitaa kuitenkin olla miedoimmasta päästä tummuudeltaan. En missään nimessä vaihtaisi enää keskellä kesää aurinkolasi-kirkas visiiri-yhdistelmään.(Kake3 @ Helmi. 07 2009,00:39) kirjoitti
P.s. Jos kypäräsi oli Shoei, olisit heittänyt suuntaani.
Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)
- Turvaton karkulainen -
Onko kukaan kertonut, että Suupertin kypärissä on sisäänrakennettu aurinkovisiiri, jonka saa näpsäytettyä kätsysti päälle ja pois vaikka kesken ajon? Ihmettelen SUURESTI visiirien vaihtelua. Miksi moiseen pitäisi "alentua"?![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
Kun Suupertin pottien malli ei kohtaa oman kuulan muotoja. Ja onhan ne jotkut vähän ylimitoitettuja...niin kuin ulkoisesti....(ttuttu @ Helmi. 07 2009,14:32) kirjoitti
Kawasaki Er-6f
Joo, kivan näkönenhän se on, mutta,mutta!
heijastelee ikävästi sisäpintaan! Oon jo kyllästyny kattelemaan omaa nenääni!Mun mielestä normaali tummennettu on parempi! sateella ja illalla kirkasta kehiin!
Niin ja mun potta on nolan!
if it´s liquid drink it!
Aika hyvin(Räkä @ Helmi. 06 2009,23:56) kirjoitti
Itellä tosiaan ollu kolme kesää ja tätä tahtii menee viel toisetki kolme et hujahtaa vaa.
636 -06
Tästä nyt on varmaan turhaa vääntää mut ei itseä ainakaan sadekelillä häiritse iridiumil ajel. Hämärässä kylläkin häiritsee joskus. Naarmuuntumisesta aina sanotaan että ei tuo iridium mitään kestä, ja varmasti esim. musta visiiri onkin pitkä ikäisempi. Muiden merkkien iridiumeista en tiedä mutta kyllä Shoein ainakin kestää jos vain käsittelee sitä oikein. Kaverilla oli joskus IXS:n kypärä ja sen iridium meni kyllä kaameeksi hyvinkin lyhyessä ajassa. Johtuiko sit pinnotteesta vai käyttäjästä.. mene ja tiedä(Kake3 @ Helmi. 07 2009,00:39) kirjoitti
![]()
636 -06
sama mulla ,sininen iridium shoeissa nyt kolme kesää ja tyytyväinen oon ollu.(Zip @ Helmi. 06 2009,11:57) kirjoitti
Iha vedellä putsannu eikä oikeestaa mitää jälkiä, ehdoton auringonpaisteessa ja vielä hämärässäki näkee.
Puolitoista kesää ainakin mulla kestää maksimissaan visiiri. Ihan sama onko pinnoitteita vai ei, mutta kivet, ötökät ja autoista irtoava mutalillu syö visiirin harmaaksi.(Zip @ Helmi. 07 2009,18:08) kirjoitti
Sinänsä aika vähän kertoo tuo ajokausien määrä, sillä ajosuoritteet vaihtelee aika paljon. Mulla visiiri vaihtuu noin 30tkm välein. Jollain toisella se on jo kuusi ajokautta.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Aivan samaa mieltä kyllä. Ajokilometrithän sen ratkaisee. Itse olen ajanut 11tkm-15tkm kesässä. *(Juutana @ Helmi. 07 2009,19:14) kirjoitti
636 -06
Ite meinasin SHOEIn pottaan hankkia iridiumin sinihohtosena. Kävin paikallisessa mp-liikkeessä ja ronkkivat hyllystä suojaamattoman visiirin. Visiiri näytti vähän kolhuja saaneelta ja päästi läpi ihan hemmetisti valoa (kokeiltiin kypärään)Eli haluisin samalla sen ruman pärstän piillon.
Samalla hyllyssä näytti olevan shoein iridium-visiireitä hopeisena, jotka kiiltivät loistavasti eikä kypärän sisälle nähnyt mitään. Onko siis kellään kokemusta onko hopeapeili peittävämpi kuin sinipeili?
er-6n -06
Z1000 -06
Ulkonäköseikkojen vuoksi kai tuollainen hankitaan. Kirkkaalla visiirillä ajan, eikä ole koskaan aurinko häikäissyt tai naama palanut, että se siitä.
Onhan kirkkaissa visiireissä tietenkin eroja, varmaan halvempien pottien visiirit eivät ihan moitteetta selviydy.
Kuten jo ylempänä lukee, ruma pärstä piiloon. Salaperäisyyttä ;)(Le Motard @ Maalis. 07 2009,15:57) kirjoitti
er-6n -06
Z1000 -06