Eli ongelmana on että fillari sammuu lähes tulkoon aina kun joutuu pysähtyyn esim. liikennevaloihin. Käy vähän aikaa ja sitten ''töksähtää'' sammuksiin. Onko muilla vastaavia ongelmia ko. pyörän kanssa? Onko mitään tehtävissä vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa?
Ducati 749 -04
Onkos se tyhjäkäynti tarkastettu? ;)
SuperDuke 2011.
Samoja vikoja ollut. Säädöistä kai kiinni. Tyhjäkäynnin säätö ilmeisesti airboxin sisällä, että sieltä pelastusta etsimään.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Eikös noissa alkuaikojen Testastretta koneissa ole "tyyppivikana" huono tyhjäkäynti. Säädöllä/päivityksellä korjaantuu.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Omassa ilmenee hieman samanlaisia vaivoja. Lueskelin asiaan liittyen Performance Notebook:ia, jossa vaivan arvellaan johtuvan 04-> uusista nokka-akseleista. Vaivan pitäisi korjaantua myöhäistämällä imupuolen ajoitusta muutama aste. Tämän tosin pitäisi koskea vain s-malleja.
Vaihdoin eilen vakioputken takaisin ja testailen jos sammumista vielä esiintyy.
Ducati 749s -06
Ihmettelin samaa joskus -04. Ihmettelin Hailacillekin mutta kyllä ne olivat tämän ominaisuuden saaneet säästettyä.
Luin jostain että liittyy ilmansuodatinkotelon mitoitukseen.
Sen kanssa oppii olemaan. Pitää vaan pitää vaihde vapaalla ja varautua salamannopeaan virta pois-virta päälle-liikkeeseen, eikä olisi pahitteeksi nostaa kierroksia hyvissä ajoin ennen vihreän vaihtumista.
Eivätkä autoilijat, motoristin parhaat ystävät, ole koskaan töötänneet eikä mieltään osoittaneet kun olen seisottanut jonoa yksien valojen yli.![]()
kyllähän se on vit**maine tyypivika jonka kanssa joutuu vaan elään. itse olen sitä muutaman kerran säädätänyt, mutta ei se paljoo auta??? Vinkki 1. Race ilmansuodattimet ja powercommander auttoi aika paljon tohonkin vikaan. Vinkki 2. nosta käsikaasulla (imulla) kierrokset 1500-2000 väliin niin ei enää sammuile. Vinkki 3 muista antaa aina välillä kunolla hanaa, niin kone jaksaa "puhtaanpana" aina käydä paremmin.
2 FAST 4 U and U 2.
Joo, huomasin että leipää täytyy antaa kunnolla niin pysyy käynti parempana.(polliisi ei ollu asiasta samaa mieltä) Sammuileminen muuten loppu melkein kokonaan kun kelit lämpes yli 10 asteeseen. Olishan se pitäny arvata ettei italiaanoa saa ottaa tallista pihalle ennen juhannusta...
Ducati 749 -04
Mulla auttoi kun vaihdoin bensansuodattimen ja uudet tulpat. Tosin oon huomannu että myös lämpötila vaikuttaa, kylmällä sammahtelee paljon herkemmin.
2012 Aprilia Shiver 750
Meikäläisen desmoquattro 748 tekee saman silloin tällöin jos esim. valoissa pitää kaasua pikkasen auki. Kun sen antaa höpistä omiaan tyhjäkäynnillä niin ei sammahtele juuri koskaan.
Honda NS 125 R2 --> Gilera SP01 --> Kawasaki ZXR 400 -92 --> Kawasaki ZX-6R -98 --> Ducati 748 S -99 --> KTM 1190 RC8 -08 --> Honda CBR 1000 RR -07
no onks ne laitteet säädössä, jos kerran sammuilee itekseen?
Mäkin just katsoin niin läppärungon sensori oli karvan viturallaan verrattuna mitä kuuluis olla eli sensorin mielestä läpät oli pienemmällä kuin oikeasti oli => fuel trimmi oli tehty aikaisemmin ko arvojen mukaan
Tyhjäkäynti oli n. 1300 ja fuel trimmi 16:sta , ei sammuillu kylmänä eikä kuumana valoissa.
nyt kun sensorin säädin kohilleen, meni tyhjä niin paksulle, notta silmiä kirveli => fuel trimmistä 6.lle ja alko olee ihan ok. edelleenkään ei sammuile kylmänä eikä kuumana.
Jotta, oisko tuolla säätöpuolella asiaa tehtävänä ennemmin ku "tää o nyt on tällanen perusfiitseri, et pitää vaan kahvaa vääntää valoissa kovemmalle"
=> toisinsanoen, voi sitä tyhjäkäyntiä nostaa muutenkin korkeammalle, mutta samalla vois fuel trimmiä säätää korkeammalle eli lisää kakkua koneelle....
ja laite siis -02 998 .. tosin ei ole 1098:kaan sammuillu, vähän nostettiin tyhjäkäyntiä ja trimmiä rikkaammalle heti enneku ensimmäistäkään kilometriä ajettiin
et asiasta mitään tietämättömänä voisin arvata et teittil on pojat koneet laihalla
Minulla ei kyllä ole 749 laihalla, mutta sammuilee se joskus kun esim. tulee liikennevaloihin. Aika harvakseltaan sitä tosin tapahtuu. Nokkien ajoitus on vakio, fuel trimmiä riittävästi, DP-ecu, seoksia mittailtu penkissä riittävästi, natsat kummassakin käyrässä lambdaa varten.(Haastaja @ Kesä. 29 2009,14:57) kirjoitti
Joku ihmeellinen patentti tuossa 749/999 tps:ssä oli. Sitä ei kai parane säädellä samalla lailla kuin noitten vanhempien Desmoquatrojen, eli mittaamalla yleismittarilla. Tehtalla ovat kai asentaneet kohdalleen jollain jigillä tai mittalaitteella. Sähköisesti sitten vaan nollataan kun kaasu on kiinni... Tiedä sitten johtuisko toi sammuilu tästä?
Tuossa sport 1000:ssa on ainakin tuollainen sähköisesti nollattava systeemi, vaikkakin tietty eri kone. Ei passaa käännellä. Sitten tyhjäkäyntiä varten on jonkinlainen servosysteemi, joka availee ilmakanavia.(Jyri @ Kesä. 30 2009,09:34) kirjoitti
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Juu ei se, jos joskus stumppailee, mutta ainakin mun perstuntumalla noissa 4:ssä V2 koneessa mitä mä olen räplänny ja säädelly niin jokaisessa on ollu likimain sama "ominaisuus" eli kun seos on laihalla tyhjäkäynnillä, meinaa helpommin stumpata valoihin tai "jarrutukseen"... jokaisessa vermeessä on auttanu ku laitettu karttaan vähän lisää soppaa. mene ja tiedä, mää vaan täs arvuuttelen.
Nyt pesin tuon jopon, ei sen jälkeen meinannut käydä tyhjäkäyntiä sitten millään. Kävin vetäsemässä pienen "lämmitysajon", ei korjaantunut.
TPS:n johto irti, crc:tä sisään -> heti kävi kunnolla. Joten aikalailla herkkä on.
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Hieman samanlaista vikaa oli minulla viime syksynä. Pätki, sammuili kävi huonosti,.... Talvella kun otin tulpanhattu/puolat irti, sieltä löytyi vettä saavikaupalla. Puhdistus ja kuivaus, nyt ei ole ollut ongelmia.
Varovaisuutta vesisuihkujen kanssa. Sadekelillä voi etusylinterin tulpalle mennä vettä kaikista varotoimenpiteistä huolimatta.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.