Joku saattaisi ottaa tuosta herneen jo nenään, eroakin on 30 astetta jo lähtökohtaisesti(b_tommi @ Loka. 29 2011,10:34) kirjoitti
Mutta mikä jottei sopisi jos saat sovitettua.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Hehee(Eroz @ Loka. 29 2011,11:57) kirjoitti
ai että täällä joku viilais pilkkua vai
Toki toi edellinen oli huonosti artikuloitu... ajatus oli siis siitä pakokaasusta joka puskee pakoaukosta sutheellisen samalla voimalla ottamatta huomioon sylinterien välistä kulmaa
Mut joo eiköhän ne saada täs talven aikana siihen sorvattua, ku ensin saan aikaseksi ne kiillottaa takasvingin tapaan kiiltäväksi![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Nopee kyssäri. Olen ostelemassa nykyiseen kamppeseen tankkilaukkua, ja magneetilla toimivaa tietty. Ens kesän vaihdokiksi on kiikarissa 04-06 Tuono Factory R. Olikos siinä tankki jotain muuta kuin metallia, jolloin magneettikiinnitteinen tankkilaukku ei pelitä?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jotain muovia/ komposiittia se tankki on!
Siihen saa kyllä sellasen jalustan, joka tulee tankinkorkin kehykseen kiinteästi, mut ei ole pahan näkönen. Sit jalustaan saa sen laukun helposti ja varmasti kiinni eikä naarmuta tankkia... itse en kyl alkais millään imukupeilla kikkailemaan =)
Bagsterilla oli ainakin vanhempaan tuonoon sellanen "tankkinahka" johon sai laukun kiinni, mut en ole seurannu tilannetta uudemman kopan kanssa...
Meinasitko tuoda mopon ulkomailta vai onko suhteita suomeen, ku tuntuu olevan aika vähissä toi factory tarjonta ;)?
Tommi
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Sattuisko jollain löytymään uusi koppiseen tuonoon etumaskia ylimääräsenä??
Vaihdoin stongan väärinpäin (eli alaspäin taittuvaksi) ja saattaa olla, ettei ihan mahdu kääntymään ilman pientä koverrusta etumuoviin (en kerinny vielä koittamaan)... Ei viittis tuhota alkuperästä niin jos löytyis osan luovuttaja???
YV:tä tai b_tommi@iisalmelainen.com
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Morjensta...
Olisiko tuollaisen 03 52 tkm ajetun Tuonon ostaminen ihan hulluutta? Sattui yks aika nätti silmään, ja mietin kuinka paljon noissa murheiden määrä kasvaa (vai kasvaako) verrattuna japseihin, kun ilometrejä tulee mittariin.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
^ Ilmeisesti niin paska kampe, ettei kenelläkään ole?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Millen kanssa tuo on sama laite, eli niidenkin kokemuksia voit etsiä ja lukea.
Startin vapaakytkin on yksi kalliimpi murheen aihe, jos se menee niin korjaaminen maksaa useita satasia. Sen saa rikki jos starttia rääkkää ja/tai starttailee huonolla akulla.
Mylly kuitenkin lienee ihan kestävä, vai. Entäs noi Millen ja Tuonon italialaiset sähköt?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Lue tuolta ensin ja kysy jos jää vielä epäselvää sen jälkeen: http://www.moottoripyora.org/keskust...RSV+1000+Mille
Ei ole ainakaan allekirjoittaneella ollu italialaisten sähköjen kanssa mitää ongelmaa (paitsi 999:n runkoon hanganneen johdon kanssa)! Kolmas RSV nyt menossa ja hauskimpia mopoja (tuono) millä ite olen koskaan ajanut, vaikka noita on tullu ajettuakin jonkinmoinen lista =)
Jos et ole vielä kokeillu niin koukkuun jäät jos kyytiin uskallat ;)
tommi
edit: jos ostat ihan vakiopelin niin muutaman modauksen se kyl vaatii, et saa kaiken ilon irti (mun mielipide) = 1. tiheemmät välitykset, 2. ainakin sliparit ja 3. pcIII tms. et saa sen kuopan pois kartalta =)
Viimeksi muokannut: b_tommi; 06.04.2012 klo 10:02.
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Käynnistyshommelit saattaa olla silloin tällöin kinkkisiä mutta kun pelin saa käyntiin niin kaikki pikku säädöt sähköissä on kuitattu. Seitsemäs ajokausi toisella tuonolla lähti käyntiin eilen
Ja Btommin kanssa samoilla linjoilla. Välityksissä pikkiä pienempi eteen ja maun mukaan taakse 0-2 lisää. Slipari(t) tosiaan must juttu ja commanderi omalla kartalla viimeistelee kokonaisuuden.
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Kiitoksia
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Nyt mulla on asiantuntemusta, noin 10 minuutin verran. Alla oli uudempi koppainen V2 Tuono. Ajoaika oli lyhyt, kun satoi, ja pyörä ei ollut vielä Suomen kilvissä, joten ei voinut mennä motarin rampeille ynnä muille enemmän valvotuille teille kiihdyttelemään ja tunnustelemaan, miten tuuli paiskoo yli 120 km/h vaihdeissa. No, tuntui se ilmavirta reilussa satasessakin, muttei pahalta.
Pari huomiota:
1: Tais olla vakioratastus. Kaupunkinopeudessa meinaa kolmonenkin olla liikaa. Aiemmat käyttäjien huomiot ratastuksesta siis oikeita +1 siitä heille.
2: Ajoasennon tunnustelu, mikä oli oikeastaan ainoa päämäärä lyhyessä koeajossa. Oli kuin olisi kotiinsa mennyt.
3: Vääntää mukavasti (en yrittänyt keulia, mutta penkillä perse liukui taakse herkästi pienellä kahvan väännöllä)
4: Ketterän oloinen vauhdissa, mutta yllätti tuo ohjausliikkeen kapeus paikallaan/ uukkaria heittäessä pikku vauhdilla. Tai sitten on vain tottunut, että ohjaus tapissa ranteet hieroo tankkia. Leveällä tangolla se ei tietty mahdollista.
Sitten huomio ja kysymys. Kamppeessa oli huggeri, mutta rapa lensi pitkin selkää kypärään saakka. Melko vittumaista. Valkoinen nahkarotsi oli ruskea. No, nopeasti lähti paskat pois, mutta muilla samoja huomioita, ja onko sama homma vanhemmassa V2 Tuonossa? Löytyykö jostain hyllyltä joku huggeri, millä ongelmaa saisi ratkottua, jos uudempi/ vanhempi malli kesällä saapuu. Tai vastaavasti, onko joku viritellyt tähän jotain?
Muoks: Tarkemmin ajateltuna ravan leviämiseen saattoi vaikuttaa saksalaisen kilven sijainti. Eli varmasti kilpitelineestä/ kilvestä muodostuu Suomen oloissa kuraläppä, vai muodostuuko?
Tuntuu epäoleelliselta kysymykseltä ajatellen, että puhutaan räyhäkkäästä nakusta, mutta tommoinen vain vituttais. Siitä olen varma.
Muoks Muoks: joo, ja takajarrua ei ole. Nyt tiedän, mitä se tarkoittaa. Katsoin sen männän paikkaa siinä koneen vieressä jarrupolkimen edessä, ja jo 10 minuutin ajon jälkeen tuntui kätöseen lämpimältä. Ei vissiin vika, vaan ominaisuus.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Kyllä noi hitusen perästä fuskaa - niin vanhempi kuin uusi. Itseäni ei ole tosin häirinnyt. Kilpi toimii tosiaan kohtuullisena rajoitteena pashan lennolle. Tokihan sinne jonkun lumiolapion voi asentaa kurasuojaksi mutta siinä kohtaa ulkonäöstä ei taida saada muuta kuin persoonallisuuspisteitä.
Oliko orkkisputket? Jos oli niin toi gen2 muuttuu aika lailla sliparien vaihdolla ja ruiskukartan päivityksellä. Onnistuu valtuutetuissa Aprillihuolloissa kautta maan
Takajarruttomuus on ominaisuus. Ilmaamalla sen kunnolla saa toimimaan suht hyvin.
Vakiovälityksillä noi on ylipitkiä. Niin se vaan on. Kulutus tosin nousee hitusen lyhentämisen takia mutta c'est la vie sanos ranskis..
T U O N O 2 0 0 5 R
Aprilia Club Finland
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Jos ei ole aikaa niin pika korjauksena takajarrun saa kohtuuliseen kuntoon pumppaamalla sinne paineet polkimella ja sitten tarpeeksi iso paino roikkuun siihen jarrupolkimen päähän päiväksi tai pariksi. Ainakin mulla on tämä laiskan temppu toiminut tosi hyvin just takajarruun.
Kuvan 03 Tuono tilauksessa. Otetaan vastaan näillä näkymin ennen juhannustaEiköhän sen takajarrun saa jotenkin pistettyä kuntoon (ilmailee, putsailee, tarraavat palat taakse jne.)
TUONO.jpg
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
MJL-huollon jannuilla on molemmilla tuollaiset vanhakoppaiset Tuonot.
Sieltä varmaan saa hyvää neuvoa mitä näihin kantsii duunata ja mitä ei,
samoiten mitä (jos mitään) heikkouksia niistä löytyy
Eikä siitä takajarrusta kannata muutenkaan numeroa tehdä, kun tossa on niin hyvät etujarrut (kunhan on oikeat palat)!! Ite oon tarvinnu takajarrua joskus motoparkissa, kun on tullu sellanen "pieni" kauhunhetki, et taittuuko mutkaan =)
Hieno toteutus toi sun tuleva laite!!! Jos meinaat radalla käydä (ja ehkä muutenkin) niin suosittelen joko esim. LSL:n karheempia jalkatappeja adapterilla (n.50€) tai sit jalkatappisarjaa ;) on noi vakitapit suht liukkaat jos kunnolla saapasta "roikottaa"!
Muutenhan siinä näytti olevan kivasti laitettu pientä modia =) onko siinä commanderia tms.??
Onnittelut h.i.e.n.o.s.t.a moposta =)!!!!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Takajarrua tarvitsen hidasajossa, kun on kytkin, kaasu ja takajarru kaikki vähän tuntumassa. Pyörää voi pitää melkein paikallaan. Näppärää risteyksissä, parkkipaikoilla jne. Tähän olen tottunut nykyisellä jammulla, jossa tuohon käyttöön melko tunnokas takajarru.
Meinasin ostaa R&G Racingiltä kaatumistatit korvaamaan Tuonon omat, plus toiset taakse kiinni runkoon. Sen lisäksi eteen akselinpäiden suojat ja taakse lankarullat. 200£ plus posti koko setti. Jalkatappisarjaa mietitään EHKÄ sen mukaan, jos polvikulmaa tarvitsee muutella tourinkiin ja radalle. Commaderista ei tietoa, kun mopon ostin kuvien ja keskustelujen perusteella. Kilsoja siinä on vajaat 53 tuhatta, mutta ei ne pelota. Veroton hinta oli kuitenkin 3 500 €, eli ei paha. Yhdeltä omistajalta Italiasta, josta se on kulkeutunut Bikepointiin Tallinnaan. Joka tapauksessa talvella sitä katsotaan sitten tarkemmin ja esim. välitykset silloin kun ketjut ja rattaat menevät vaihtoon. Meinasin hakea satamasta 15.6. mutta joka tapauksessa menen Gotlantiin vielä tunturikissalla, minkä jälkeen siitä säädetään venat ja se menee myyntiin. Sitten alkaa Tuono era.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onko teillä kellään ollu ongelmia kytkimen irrottamisen kanssa?
Omassa ei tahdo millään irrottaa levyjä... kylmänä löytyy vapaa, mut lämpösenä ei sit millään... nesteet on vaihdettu viime syksynä ja niillä on ajettu nyt joku 500km... oli ennen nesteiden vaihtoa ihan samanlainen?? Tahtoo olla menossa eteenpäin kokoajan vaik kytkin kuin pohjas...
Tossa on kyl takuuta jäljellä, mut osais sanoa suoraan jos jollain takunnu samalla tavalla =)
Täällä ku ei ole "merkkiliikettä" et olis varsinaista asiantuntemusta...
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
No nyt on sellainen. Onpa härskin oloinen laite näin alkuun.
Katsastusta varten saanen e-hyväksytyt vilkut lainaan. Mikäli semmoisia hamuaisin muutenkin, niin mistä kannattaa lähteä etsimään.
Samalla vois laiskalle laittaa linkkilistan kioskeista, joista olette tavaraa (OEM & muu tilpehööri) tilanneet.
KIITOS![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onnea valinnasta, komee on vekotin.
http://www.apriliagenuineparts.co.uk & http://www.ultimateparts.net tullu kokeiltua. AGP omien havaintojen perusteella vähän halvempi.
YZF600R -> RSV1000R
Takajarrusta:
http://rsvzone.com/forums/showthread...rvice-bulletin
Noiden ohjeidenmukaan kun tuunaa ja käyttää kunnon nesteitä niin pelittää. Itse hommasin parannetun työsylinterin ja sen pellin läpyskän suojaamaan lämmöiltä niin ei ole ollut ongelmia, mutta eipä tota takjarrua paljon tarvi.
Jos kytkin kantaa kannattaa säätää sitä kaffassa olevaa tappia hieman sisäänpäin, mutta se on lukittu snadilla kuuskulma ruuvilla sieltä alapuolelta, eli se ensin löysäks ja pieni on.
Toinen modaus mikä mulla on kytkinpuolella on ns. aftermarket työsylinteri (MPL), joka kummasti keventää kytkintä.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Vähän toi parani, kun vaihdettiin palaneet ja kierot ensilevyt uusiin =)
Takkunen se vapaa on vieläkin, mutta kait se kuuluu asiaan... Kahvan tappiaki säädettiin luistamiseen saakka, et sitäki on kokeiltu =)
Mutta jos toi nyt alkaa sylettämään oikeen urakalla nii ajattelin panostaa ens talvena STM:n kytkinpakettiin!!
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850