Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
    Tuli tässä päivitettyä pyörä -07 FJR:n ja tietty täytyy perälaukku hankkia. Siitä vaan liikkuu paljon juttuja että yksin ajaessa perälaukku aiheuttaa ongelmia, woblaamista, jopa lippoja. Eli nyt vaan kertomaan kokemuksista soolona ajettaessa, onko ollut ongelmia ja onko tällöin ollut myös sivulaukut kiinni!
    FJR -17
    Ensiksi voi todeta että takalaukku aiheuttaa ongelmia satavarmasti yksin ajettaessa jos nopeutta on tarpeeksi pyörästä riippumatta.
    Mulla on samanvuotinen FJR ja siinä on Yamahan oma takalaukku, ajoin just 2tkm lenkin ja ongelmia ei ollut mutta vauhtikaan ei noussut paljoakaan yli puolentoistasadan missään vaiheessa.
    Joku kaveri veti lipat Saksassa muistaakseni reilu vuosi sitten FJR:llä jossa oli takalaukku, siitä on jossain ketjussa täälläkin juttua jopa kaverin omin sanoin. Vauhtia oli muistaakseni noin kaksisataa, Saksassa kyllä taitaa olla maxnopeus mitä takalaukulla varustetulla mopottimella saa ajaa.
    jos et ole vielä sitä laukkua hankkinut niin merkki kannattaa harkita huolella.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
    Lainaa (Tinde @ Heinä. 05 2009,09:17) kirjoitti
    Tuli tässä päivitettyä pyörä -07 FJR:n ja tietty täytyy perälaukku hankkia. Siitä vaan liikkuu paljon juttuja että yksin ajaessa perälaukku aiheuttaa ongelmia, woblaamista, jopa lippoja. Eli nyt vaan kertomaan kokemuksista soolona ajettaessa, onko ollut ongelmia ja onko tällöin ollut myös sivulaukut kiinni!
    Mulla -.04 fjr,jossa takalaukkuna givin 52.Kun käyttää pelkkää takalaukkua,niin kyllä tuo etupää käy levottomaksi normaaleilla moottoritienopeuksilla.Kun mukana on sivulaukut tilanne paranee,mutta tuulisilla keleillä vieläkin hieman epävakaa.Pääsääntöisesti käytänkin tankkilaukkua ,jolloin pyörä on vakaa,oli sitten sivulaukut mukana tai ei.Tuollainen satulalaukku vois myös olla hyvä yksin ajellessa,kokemusta tosin siitä ei mulla ole.Tuo iso pleksikään (calsi) ei vakautta ainakaan paranna.
    Lainaa (TKA59 @ Heinä. 05 2009,11:02) kirjoitti
    Mulla -.04 fjr,jossa takalaukkuna givin 52.Kun käyttää pelkkää takalaukkua,niin kyllä tuo etupää käy levottomaksi normaaleilla moottoritienopeuksilla.Kun mukana on sivulaukut tilanne paranee,mutta tuulisilla keleillä vieläkin hieman epävakaa.Pääsääntöisesti käytänkin tankkilaukkua ,jolloin pyörä on vakaa,oli sitten sivulaukut mukana tai ei.Tuollainen satulalaukku vois *myös olla hyvä yksin ajellessa,kokemusta tosin siitä ei mulla ole.Tuo iso pleksikään (calsi) ei vakautta ainakaan paranna.
    Mulla -06 FJR ja laukkuna tuo E 52 Maxia. Ei i"woblaa" eikä tee mitään muutakaan asiatonta tuo mun pyörä ja jossain vaiheessa on ajettu ehkä "hieman" yli sallittujen nopeuksien. -04 ja -06 mallien välillä on vakaudessa suuri ero kovemmissa nopeuksissa. Tiedän sen, koska molemmat olen omistanut ja molemmilla olen samalla setillä ajanut.

Jos kirjoituksen aloittaja on laukun tarpeessa, voisin ehkä luopua tuosta omastani...laita yv:tä tai s-postia, jos olet kiinnostunut laukusta.

Niin...ja omasta mielestäni tuo Givin E 52 on paljon paremman näköinen ja toimivampi kuin Yammun oma perälaukku.Ja mahtuuhan tuohon Giviin enemmän tavaraakin
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
    Itselläni 2004 FJR:ssä Givin Maxia takalaukku toimii ilman ongelmia yksin ajaessa 230 km/h asti, enempää en ole edes yrittänyt Se johtuuko kuskin anatomiasta, painosta, jousituksen säädöistä tai kuun asennosta en osaa sanoa.
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on 2009 FJR:ss' Givin V46, hyvin on toiminut Suomen nopeuksissa. En edes huomaa että se on siellä, oli sivutuuli minkälainen hyvänsä.
    Edellisessä 2004 FJR:ssä oli Kappa 42, se teki pyörän hieman levottomaksi isommissa nopeuksissa, johtunee pyörästä kuten Tiikeri sanoo.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
    suurin ongelma tossa fjr;n takalaukussa taitaa olla sen suuri koko eli sitä tulee ylikuormitettua rutkasti. 20 kiloa kamaa sinne ja varmasti alkaa ajoominaisuudet heikkenemään,pyörällä kuin pyörällä.

ensimmäisissä malleissahan tapahtui noita takapoksin irtoamisia pohjan murruttua..suosittelivatkin *tarvike poksia.
    en tiedä onko uudemmissa vahvistettu rakennetta mut siin tapaukses, jonka itse tiedän murtumiseen oli syynä tuo ylikuorma.

muistuupa sellanenkin mieleen et nois vanhemmis tais olla perusominaisuutena tuo rauhattomuus suuremmis nopeuksis. oliko -06 lähtien parannuksena ylimääräset liukupalat etuputkiin tai jotain..muisti pätkii...

muokx..tuo rauhattomuus esiintyy enimmäkseen yksin ajettaessa..pikkasen hommaa voi koettaa huijata samalla tavalla mitä käytin pannaris..sivulaukuista tavaraa poies ja tavararulla käyttöön tohon matkustajanpaikalle.kandee kokeilla.

Vaikka myö itte sen sanommakin,niin..
    -Ei osa kijirottaa,koetaj arvata tarjkotus.Palju virheitä.

Ego sum rex Romanus et supra grammaticam

Kuustonenki sen tietää
    -Gut-
    Tuli vielä mieleen yksi juttu. Tapasin ohimennen yhden FJR -06 pariskunnan eilen Kuortin ABC:llä ja valittivat pyörän levottomuutta 140 vauhdissa (sivulaukut, takalaukut ja kyytiläinen). Huomasin kuitenkin että kyseisessä pyörässä oli vahvistamaton Metzeler Z6, mutta, mutta, se oli vahvistamaton versio. Itse kokenus vahvistamattomasta renkaasta oli Batlaxilla ja siinä varsinkin mutkapätkillä etunen muljahteli oikeista paineista huolimatta.
    Huonoa säätä ei olekaan, vaan epäjohdonmukainen varustautuminen

-FJR1300-
    (-XJ900 Diversion-)
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 06 2009,22:30) kirjoitti
    suurin ongelma tossa fjr;n takalaukussa taitaa olla sen suuri koko eli sitä tulee ylikuormitettua rutkasti. 20 kiloa kamaa sinne ja varmasti alkaa ajoominaisuudet heikkenemään,pyörällä kuin pyörällä.

ensimmäisissä malleissahan tapahtui noita takapoksin irtoamisia pohjan murruttua..suosittelivatkin *tarvike poksia.
    en tiedä onko uudemmissa vahvistettu rakennetta mut siin tapaukses, jonka itse tiedän murtumiseen oli syynä tuo ylikuorma.
    07:aan tuli takalaukun sisäpohjaan metallilevy, en ole kuullut että sen jälkeen olisi irtoillut.
    Tuo 20kg on paremmin ymmärrettävänä suureena noin 2 keissiä tölkkikaljaa, liikaa painoa liian korkealla.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
    Lainaa (Tuppervaari @ Heinä. 06 2009,22:30) kirjoitti

muistuupa sellanenkin mieleen et nois vanhemmis tais olla perusominaisuutena tuo rauhattomuus suuremmis nopeuksis. oliko -06 lähtien parannuksena ylimääräset liukupalat etuputkiin tai jotain..muisti pätkii...

muokx..tuo rauhattomuus esiintyy enimmäkseen yksin ajettaessa..pikkasen hommaa voi koettaa huijata samalla tavalla mitä käytin pannaris..sivulaukuista tavaraa poies ja tavararulla käyttöön tohon matkustajanpaikalle.kandee kokeilla.
    -06 malleista eteenpäin FJR:issä on pidempi takahaarukka kuin aiemmissa malleissa.Tämä antaa pyörälle kovemmissa nopeuksissa selkeästi lisää vakautta. Tulin vasta pohjoisen reissulta (2600 km) ja kaikki laukut oli niin täynnä tavaraa, kun vaan sai (orkkis sivulaukut ja Givin E 52 takalaukku). Pyörä oli todella tukeva ja vakaa ajaa kaikilla sallituilla nopeuksilla. Niin, ja kun noihin rengasasioihin mennään, niin vahvistetut Michelin Pilot road 2:t edessä ja takana...
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
    Yksin ajaessa FJR:n ( -07 ) perälaukku tekee menosta rauhattomampaa, kuin ajaminen ilman takaboxia. Kyytiläinen takapenkillä taas normalisoi tilanteen, eikä vielä 170 km/h vauhti tilannetta pahenna. FJR:n esite taas mainitsee, että suositellaan ainostaan sivulaukkujen / tai vaihtoehtoisesti perälaukun käyttöä, mutta ei yhtä aikaa; kummallista *
    Laiska, mutta päättäväinen.
  13.  
    Mulla -08 malli ja Givi Maxia 52, renkaina Bridgestone Battlax 021. Ei voblaa eikä heijaa jos rengaspaineet kohdallaan, tarkoittaa edessä 2,9 ja takana 3,0 - 3,1. Ohjekirjan ilmoittama 2,5 edessä ja 2,9 takana selkeästi liian vähän.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A