Moi!
Olen vaihtamassa mahdollisesti Hondan VTR 100 Fire Stormiin.
Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta ranteet kipeytyvät ajaessa. Niinpä olisin kysynyt, onko kenelläkään tietoa mahdollisista osista joilla pystyisi muuttamaan ajoasentoa pystymmäksi? Mistä linkeistä löytyisi.
Lisäksi yleiset kokemukset pyörästä kiinnostavat.
Terveisin
Wiikari9
kävisköhän tuohon vfr:rrän clip-onit?
omaan jammuuni laitoin,ja nyt on ollut mukava ajella![]()
SV1000 Naked
Saiskohan noilla riittävän korotuksen?
http://www.1tail.com/sa/p/Honda_VTR1...bar_Risers.htm
On kyl suolasen hintaisia nuo vfr cliponit, kun
orggisosana 100 euroo kipale ja painot päälle, löytääks joku halvemmalla?
https://motosport.hs.llnwd.net/street....d=55465
vtr -> pc-25 -> pegaso -> RD-04
vaikka tuolta
http://shop.ebay.com/items....sacat=0
ja jos lontoo taipuu niin lisää aiheesta
http://superhawkforum.com/forums....fr+clip
tuota foorumia olen lueskellut aina kun on ranteiden kipeys estänyt ajamisen ja sama modifikaatio olisi myös mielessä.
Ostin viime viikon maanantaina tuolta ebaysta Black's nimiseltä purkaamolta tuollaiset 94 VFR:n clip-onit, saa nähdä koska saapuvat.
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
Mulla oli entisessä -98 SuperHawkissa Heli Bars tanko, joka nostaa niin ylös kuin ilman katteen modaamista mahdollista ja hiukan myös taaksepäin on taivutettu. Keventää huomattavasti ranteiden ja niskan rasitusta, etenkin noihin 97-99 malleihin missä on matalampi tanko kuin myöhemmissä malleissa.
Jenkkiläinen on tuo Helibars.com, mutta näkyy olevan niillä Euroopassakin diilereitä. Jaa... eipäs niitä enää olekaan valikoimassa näköjään. Käytettynä jostain sitten.
Persuksien puutumisen saa pois matka-ajossa Sargent (senkin Jenkki) penkillä. Mulla ois myynissä musta/puneinen.
löytyy noita sittenkin:
http://www.bikespareparts.nl/helibar....lang=EN
VTR:n vakiokahvoilla ranteet kipeeks?HAHAHAHA
Käykää poijaat salilla et saatte vähän ruista ranteesee.
Kokeilkaapa ajaa jollain 60-70 luvun cafe racerilla, jossa on ihan oikeet cliponit eli tangot on yläkolmion alapuolelta keulaputkissa kiinni ja tulkaa sit kertomaa kipeistä ranteista *![]()
Ducati Monster S4R -04
Ducati SS600 -95
Nonniin nyt ne tuli ja ihan hyväkuntoiset ovat, tosin täytynee laittaa palautetta liikkeelle kun sain kaksi oikean käden kahvaa...
Muutoin kokemukset on positiiviset. V2 kaasarikone tarjoaa sitä luonnetta eli paukettä ja nykimistä jos yrittää liian pienillä kierroksilla ajella...
Himpun rauhaton moottoritienopeuksissa, mutta mutkateillä suorastaan ketterä ja verraton. Polttoainetta menee 6-8 litraa satkulla kaasunasennosta riippuen ja toisin kuin usein luullaan tuolla on ihan hauskaa ajaa myös rajoitusten mukaan..
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
Tuli sitten asennettua ABM tankosetti, hiukan täytyi pähkiä kuin sen sai tuonne mut kohtuu hyvin se asettui kun vaihtoi jarru-ja kytkinletkut pidempiin. Töötille joutui myös laittamaan jatkoa.
En raaskinut dremelillä tärvellä alkuperäistä katetta, niinpä irrotin sivut ja jätin etukatteen. Himpun on erikoisen näköinen, mutta toimii ja mikä parasta vielä saa kohtuu helposti muutettua täysin alkuperäiseksi kun ei ole mikään osa tärveltynyt.
kuvia:
vfr:n Cliparit
Normistonga
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
Mullakin oli tollanen systeemi veturissa paikallaan kun sen ostin ja siinä oli viellä kaikki katteet paikallaan eikä niitä tarvinnut leikkailla.Mahtui just ja just kääntymään linkkuun asti tanko,oli vaan nostettu tuota alakolmioo ja keskipalaa niin ylös kun kärsii.
Ostin sen käytettynä yksityiseltä. Täytynee totutella hieman tuohon vielä. Ajattelin kokeilla vielä VFR:n Clip-oneja kun olen tottunut enemmän ajamaan Clip-oneilla kuin tuolla normi stongalla.
Ajattelin asennella ne kunhan se vasen kahva nyt saapuisi Englannista...Niin voi olla et tuo ABM:n tankosetti tulee ehkä myyntiin vielä...
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
ABM-tankosetti irti ja orkkis clip-onit tilalla. Katteet paikallaan ja nyt täytyy ihmetellä miten pujotella noita jarruletkuja kun ottavat katteeseen kiinni toisessa asennossa ja mittaristoon toisessa...
Pitäsköhän huolestua kun aiemmin ne kaksi oikean käden clip-onia tuli 6 päiväs ja nyt on kulunut jo 11 päivää eikä sitä vasenta kahvaa kuulu...
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
Nonniin nyt vihdoin ja viimein on 94 VFR:n clip-onit paikallaan ja ehtinyt jo jokusen kilometrin ajellakin. Ajoasento muistuttaa aika paljon blackbirdiä eli kohtalaisen leppoisa.
Huomattava ero kyllä alkuperäiseen, muttei kuitenkaan liian pysty kuten mielestäni oli tuolla superbike-setillä.
eBaystä noita löytää, mut itselläni kävi ainakin vähän huonosti kun viikko ostosta tuli kaksi oikean käden kahvaa. Tästä kului sitten 2,5 viikkoa ja tuli vääntynyt vasen kahva ja nyt 1,5 viikkoa myöhemmin tuli viimeinkin ehjä vasen clipari, joka on nyt paikallaan.
harmillista vaan et kerkesi nuo kesälomat mennä ohitse tuon liikkeen möhlimisen vuoksi, varmaan joku suviuuno siellä pakkaili noita kamoja kun ei ollut ajatusta mukana. No kuitenkin nyt on kahvat kiinni ja vielä ajokautta jäljellä tovi. Kahvan päätypainot pitäs vielä askarrella kun niitä ei ole, tosin nuo umpialumiinia olevat kahvat tuntuvat tärisevän vähemmin kuin ontot alkuperäiset.
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
Juu eipä nuo sen erikoisemmilta näytä kuin ne normaalitkaan. kahvan paksuuden verran ovat korkeammat ja se vaikuttaa jo reilusti ajoasentoon.
Asentamisessa ei mitään erikoista ollut. Kaasukahvan lukitustapille joutui poraaman reiän samoin tuolle starttinappulan lukitustapille. Kahvasta itsestään joutui sahaamaan sen lukitustapin pois mikä tulee siihen koloseen tuossa yläkolmiossa, se kun on noissa vastakkaisella puolella alkuperäisiin nähden.
Kuvia:
EDIT:Laitoin vielä pari kuvaa alkuperäisistä niin voi vertailla.Cliparit
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80
Nyt on runsaasti kilometrejä takana ja voi sanoa et on tottunut VFR:n clipareihin. Löysin purkaamolta cb1000f:n kahvapainot (n.1 kg/paino..) Ranteet ei väsy sitten millään ja tärinät on poissa...Takapuoli kylläkin puutuu edelleen samaa tahtia kuin aiemminkin, tarttis varmaan ruveta ebaysta metsästämään kohtuuhintaista parempaa penkkiä, Sargent seat vaikkapa.
Hieman tuo ohjaus muuttui sellaiseksi et voisi kaivata ohjausiskaria kun ei enää ole niin paljon tuota omaa painoa kampeamassa tankoa mut kyl tuohon tottuu.
Ehdottomasti hyvä muutos, pyörän olemusta ei oleennaisesti muuttanut, mut ajomukavuutta lisäsi merkittävästi. Oli tuossa kesällä jo hetken mielessä pyörän vaihto, mutta onneksi tyydyin kokeilemaan noita VFR:n clipareita. Suosittelen lämpimästi!
Helkama jääkäri...
ex. VieTeRi 1000F '99
ex. Suzu gsxf 750
ex. Yammu DT125
ex. Vespa Primavera 125
ex. Tunturi Tiger
ex. Tunturi SS
ex. Honda XR80