Mulla on pienen ihmisen suuri ongelmaajoin just prätkäkortin ja ostin kawan er 5:en -03 vuosimallia. Koska pienenä naisihmisenä en normisatulasta ylettäny maahan niin veistelin satulaa vähän matalammaksi. Jeesasi kyllä mut toivoisin kyllä vielä tukevampaa otetta maankamaraan niin osaisko joku viisas ihminen sanoa pystyykö kyseistä pyörää vielä jollain opilla madaltamaan..edes vähän.
Lyhyemmät takaiskarit, keulaa voi pudottaa nostamalla etuputkia kolmioissa. Näillä konsteilla tosin maavara kärsii.
Taivas saa odottaa
ok, kiitti tiedostatoivoa siis on. paljon luulisit että näillä sais pudotettua alemmas ilman että tulee suurta ongelmaa?
Pari kolme senttiä, onko satulasta jo otettu kaikki mahdollinen pois? Eli ootko käyttänyt satulan verhoilijalla?(kawasaki03 @ Heinä. 04 2009,18:58) kirjoitti
Taivas saa odottaa
en käyttäny verhoilijalla, ite sain siististi sen tehtyä, oikeastaan enempää ei voi ottaa että näyttää ylipäätään satulalta. se 2-3 senttiä muilla konsteilla auttaa kyllä. onkohan se sitten iso ja kallis operaatio? tää harrastus kyllä syö yllättävän paljon rahaa mut minkäs sille sitten mahtaa..tätä oon odottanu niin kauan, pakko päästä vihdoinkin pärräämään.
Lyhyempiä iskareita suosittelisin kysymään vaikkapa suoraan Hagonilta.
Helpompaa ja halvempaa kuin sählätä kotimaisen liikkeen kanssa, etenkin kun punta on aika edullinen.
Saanet halutessasi samalla vaivalla myös painollesi "räätälöidyt" iskarit eikä satakiloiselle äijälle suunnitellut.
Oman kokemuksen mukaan vastaavat hyvin nopeasti sähköposteihin ja kanssaan on oikein helppo ja mukava asioida.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Okei, kiitti vihjeestä...täytyypä mennä Hagonin sivuille. Näillä mitoilla muutamakin sentti on ratkaiseva että kaikki keinot täytyy käyttää jos siitä madaltamisesta ei muuten haittaa ole.
Ajokengillä voi saada suutarikeikan jälkeen pituutta sentin pari.
Olethan muuten vääntänyt iskareistan jousien esijännitykset minimiin?
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
täytyy siis ajokenkiäkin fiksailla...kokeillaan. Jousituksen esijännitykset minimissä?? juu enpä tiedä onko. pitäis löytää jostain joku viisas ihminen joka sen tietäis. Onpas tässä taas paljon uutta ihmeteltävää ja opeteltavaa.
Ei siinä pyörässä ohjekirjaa mukana tullut?
Takaiskarien alapäissä on sellaiset renkaat joita voi kääntää työkalusetissä toivottavasti olevalla avaimella, tai joissakin tapauksissa ihan vaikka ruuvarilla sopivasta reiästä.
Tuossa on huolto-opas, siinäkin on neuvottu kohdassa 12-10.
Jos saa olla utelias niin miten huonosti nyt siis yletät maahan sen madalletun satulan kanssa?
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Tarviiko tulla auttamaan??(kawasaki03 @ Heinä. 05 2009,12:33) kirjoitti
Elämä etenee, ei aina kivaan suuntaan, mutta etenee kuitenkin!
Ei riemulla rajaa, kun Kawalla ajaa!
Kawasaki Gpz1000RX
Kawasaki ZG 1200
Poikkeappa tuusmotorissa jos lähistöllä asustat,ne on erikoistunu madalluksiin,ainakin hyviä vinkkejä luulisi saavan,varmaan madaltavatkin mutta maksaa jotain tietty.....
No...yletän tosi huonosti, en ihan päkiöille ja kun se on pienelle naisihmiselle "hiukan" painava peli. kaivoin kaapista vanhat paksupohjaisemmat kengät että niillä kyllä uskalsin äsken lähteä ekan rundin heittämään..ja siistiä olimutta kun en customiakaan halunnut niin näin se nyt on vaan mentävä. Kiitos siitä ohjekirja-linkistä, täytyy perehtyä. Työkalupussia ei tullut pyörän mukana mut enköhän jonkun vempaimen keksi.
Tuusmotor on lähes naapurissa, että pitääpä kysellä hintoja sieltä.
Jos takaiskarien esijännityksen vääntää pienimmälle asennolle ja tiputtaa etupäätä pari senttiä, ni se ei monen minuutin homma ole osaavalle asentajalle. Ei kai siitä kauheen montaa kymppiä kehtaa liikekään pyytää.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
ok hyvä tietää..eipä se muutama kymppi tunnu enää missään kun kaikki rahat on muutenkin jo mennyt.. ja näkkäriä syödään seuraava kuukausi.. no turvallisuus ennen kaikkea. pitänee vielä selkäpanssari hommata, oiskos vinkkejä minkä merkkinen kandeis ostaa?
Jep, no onhan se sitten jo aika hankalaa.(kawasaki03 @ Heinä. 05 2009,14:48) kirjoitti
Jos edellinen omistaja on ollut iso mies ja säätänyt esijännityksen tiukempaan päähän, niin löysääminen voi auttaa. *Tosin jos painat melkein 50 kiloa ajovarusteissa niin eivät ne jouset välttämättä missään asennossa paljon painu. Tutki aasiaa.
Hagonin takaiskarit postikuluineen noin 150 euroa suoraan valmistajalta tilattuna. Mielestäni pitäisi saada sekä pari senttiä alkuperäisiä lyhyempiä että pidempiä, ja eri jousien jäykkyyksillä ja vaimennustasoilla. Kysymällä varmistuu. Bonuksena lienevät paremmat kuin alkuperäiset kaikin puolin.
Vaihtaminen vie monta minuuttia kun on huolellinen eikä sen keulan laskemisenkaan järin ihmeellinen operaatio pitäisi olla. Jos 2-3 senttiä laskeutuu vielä niin päkiät saanee sitten jo hyvin maahan.
Hädänalaiselle neidolle löytynee avuliaita herrasmiehiä jonoksi asti mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa.
Toiseksi uusimmassa Bike-lehdessä on madalluksesta juttua, tosin ei käsitellä perinteisiä tuplaiskariperäisiä pelejä vaan puhutaan vain monoshock-vehkeiden laskemisesta koiranluilla.
Tuusmotorkin mainitaan: "Yleisimmät pyörät madalletaan 300 euron pakettihinnalla." Tosin sinullahan se satula esim. on jo madallettu minkä voi. Kannattaa kysyä sieltäkin kun se lähellä on.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Forcefield. http://www.forcefield.fi/(kawasaki03 @ Heinä. 05 2009,15:08) kirjoitti
No nyt on mutkiteltu pitkä pätkä maalaismaisemia..huomenna jatkuu..mahtavaa! kiitti tiedoista...tässähän viisastuu ihan silmissä. Huomenna forcefieldin panssaria ostamaan ja sitten mahd. pian mopoa madaltamaan. Pakkohan näihin juttuihin on itekin perehtyä, ettei aina tarvi herrasmiehiä vaivata ja onhan siitä hyötyä itellekin kun tietää miten oma erkki toimii..huoltokirja täytyy ottaa iltalukemiseksi ja aloitella siitä.
kiitti kaikille...alkupaniikin jäleen helpottaa kun tietää, että jotain on vielä tehtävissä, ettei tiiliskiven päältä tarvi liikkeelle lähteä![]()
Tervetuloa. Aina saa "vaivata" ja aina löytyy tästä loppujen lopuksi
kunnon porukasta se viimeinen tieto. Itse arvostan kovastikin tätä
foorumia, vaikka välillä vähän yli lyökin, niin itsellä, kuin muillakin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
No johan se kohta sitten sujuu ilman madalluksiakin. Rohkeesti vaan rinksaa! Ei niitten molempien jalkojen tartte ylettyä yhtä aikaa maahan. Kunhan takapuolta siirtämällä toiselle puolelle edes ylttää kunnolla niin hyvä siitä tulee...(kawasaki03 @ Heinä. 05 2009,22:04) kirjoitti
![]()
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
joo..nämä sivut oli hyvä löytö. varmaan täytyy turvautua monta kertaa näin aloittelevana motoristinalkuna. kyllähän se ajo siis jotenkin sujuu mutta itellä vähän huterahko olo kun on niin pieni sen prätkän kanssa... pitää ajella vaan enimmäkseen maalaisteitä niin ehkä sillä minimoi pysähdykset..no ei, täytyy ehkä aloittaa saappaista ja korottaa ensin niiden pohjia. ongelmansa kullakin ja minähän en luovuta, on tää niin mukavaa.
Aloita hidasajosta ja jarruttamisesta. Kyllä sinun kulmillasi kuskeja
riittää opettamaan, mieluimmin vähän kokeneemmasta päästä. Tosi
hemmot ajaa sitten Ruskeasanan Shellille puhumaan sitä jotakin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
joo täytyy vielä treenailla..kaikkea. maksoin just itteni kipeäksi kortista (1400 e) että sielläkin on tullut koko rahan edestä käsittelytehtäviä hinkattua. En ole tosi hemmo..(ainakaan vielä) että pitänee jättää ruskeasannan shell väliin...turenki vähän kyllä kiinnostais, eikös siellä ole viikottaiset kokoontumiset hengenheimolaisille?
Se oli huono vitsi, niinkuin se seurapiirikin ( eivät suinkaan kaikki ).
Sulla on maan parhaat tiet ajaa vaikkapa Sipoon ja Paippisten
vanhalle Shellille katsomaan ja maiskuttelemaan moottorimaailmaa
kahvin ja kivan seuran kanssa, ja sitä ainakin viikonloppuisin riittää
tosiaankin vauvasta vaariin - kotiloitakin, vanhoja, on liikenteessä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
kiitti vinkistä...suuntaanpa sitten viikonloppuna sinne Shellille..jos vaan ilmat suosii. joo täälläpäin on kuulemma paljon kivoja reittejä ajella.. ja onneks kesää on vielä jäljellä niin eiköhän ne tutuksi tule.![]()
Yksi naispuolinen tuttava on kans aikas lyhyt. oli hommannu jotkut ajokengät, joissa on piilokorko. Eli ulospäin näyttää normaaleilta, mutta korottaa kuulemma yllättävän paljon ja kehui niitä paljon.
http://www.daytona.de/english/boots_..._mstargtx.html
Oiskohan muuten ollut noi?
Vois olla yks vaihtoehto, ettei tarttis pyörää madaltaa. Kannattaa käydä jossain kokeilemassa.
Suzuki PV -88 ---> Kawasaki ER5 -03 ---> Suzuki GSF 1250 SA -08 ---> Honda VT750 C2 Shadow -98
Hyvä idea, halvemmaksi tulee. Itse jouduin luopumaan täysin läpikäydystä Ducatistani Euroopanreissun jälkeen kesäkuussa.
Vanhalla kun on lonkkavika, ei kolmantena viikkona tahtonut
pyörän selkään päästä. Mopon korkeus 85,5 cm ja persjalkaisen
kuskin 175 cm. Ei sitä paljon satulasta liikuteltu kuin konevoimalla,
eli onkohan miestenkin saappaisiin saatavana TTA Mikkonen- poh-
jia? Elämä voisi helpottua ja en tätä, sinänsä loistavaa Bemua, ol-
lenkaan epäröisi italiaanoon vaihtaa, jos vain sopukorkuinen peli
jostain löytyisi.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Moikka! mulla on aikamoiset ladybootsit jo 7 sentin kiilakoroilla mutta ongelmana niissä on että päkiän kohdalta pohja on ohut. Ajattelin kyllä käyttää niitä suutarilla jospa niille vois jotain tehdä. Mua pienempää motoristia saa kyllä hakea...Viragoa ensin ajattelin mut erkki voitti kuitenkin, ja kun on sisua onneks sen verran että periksi en anna jos vaan jotenkin yletän (varpaanpäillä nyt oikeestaan) . Jos ei mun bootseja pysty korottamaan niin kiitti Chrysler linkistä, pitää katsella vaikka niitä popoja sitten. Ai ketuttaa se muitakin nää samat ongelmat...ei anneta periksi, pakko keksiä keinoja.. jos ei muuta niin venytyspenkkiin sitten, eikös niitä kidutusmielessä ole keksitty?