Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Saako olla ja miten saa olla. Kytketty, pois päältä, letkut irti,... kokemuksia...
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  2. #2
    Ensinnäkin pitää olla kisalisenssi, että saa hommattua nos pullon ja liikennekäyttöön (ei siis radalle eli suljetulle alueelle) rekisteröidyssä ajoneuvossa se on laiton. Mielestäni laitteisto saa olla paikoillaan, mutta pullon saa kytkeä vasta yleisten teiden ulkopuolella ja tällä yleisesti tarkoitetaan rataa.
    Ilokaasu kun vielä katsotaan verottomaksi polttoaineeksi, niin ratsiassa voi nasahtaa lisäverolappu sakojen lisäksi.



  3. #3
    Ei siihen mitään lisenssejä tarvita.
    Ai jaa?
  4. #4
    2.kysymys kaasupullon vaihto. Tähän mennessä vaihtanut vain grillin nestekaasupulloja. Mites tässä, myynti, hinta,.. kaikkee kivaa..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  5. #5
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 03 2009,20:48) kirjoitti
    Ensinnäkin pitää olla kisalisenssi, että saa hommattua nos pullon ja liikennekäyttöön (ei siis radalle eli suljetulle alueelle) rekisteröidyssä ajoneuvossa se on laiton. Mielestäni laitteisto saa olla paikoillaan, mutta pullon saa kytkeä vasta yleisten teiden ulkopuolella ja tällä yleisesti tarkoitetaan rataa.
    Ilokaasu kun vielä katsotaan verottomaksi polttoaineeksi, niin ratsiassa voi nasahtaa lisäverolappu sakojen lisäksi.
    Saa kai viinapullo takataskussa ajaa miksei pikku kaasupullo pärrässä kiinni...
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  6. #6
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,20:57) kirjoitti
    Tähän mennessä vaihtanut vain grillin nestekaasupulloja.
    Nestekaasu antaa turbodieseliin lisävoimaa siinä kuin ilokaasu bensakoneeseen...
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #7
    Lainaa (B12 @ Heinä. 03 2009,21:18) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,20:57) kirjoitti
    Tähän mennessä vaihtanut vain grillin nestekaasupulloja.
    Nestekaasu antaa turbodieseliin lisävoimaa siinä kuin ilokaasu bensakoneeseen...
    Ei sen väliä mitä kukin kytkee ja mihinkä pääasia ettei tartte kypärän sisällä kolmessasadassa huutaa että "me ny saatanan lussu paska"..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  8. #8
    Pukkaa lait oikeasti vastaan. Teollinen typpioksidi ei ole samaa seosta kuin kilpailuissa käytetty.
    Typpioksidi on kaasu eli aerosoli joka kuuluu näiden lakien ja säädöksien alaisuuteen: http://www.edilex.fi/tukes/fi/lainsa...3?search=tukes
    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1973/19730549

    Kuljetuspakkaukset ja -säiliöt, kuljetettavat painelaitteet
    Liikenneministeriön asetus kuljetettavista painelaitteista ja vaarallisten aineiden kuljetukseen käytettävistä paineella tyhjennettävistä ja täytettävistä säiliöistä (579/2000)
    Valtioneuvoston asetus vaarallisten aineiden kuljetukseen tarkoitettujen pakkausten ja säiliöiden vaatimustenmukaisuuden osoittamisesta (302/2001)
    Muutokset: 282/2003, 326/2005, 265/2009

    Liikenne- ja viestintä ministeriönasetus kuljetettavista painelaitteista (393/2001)
    Muutokset: 736/2002

    Ja paljon muuta kivaa löytyy tältä alueelta siinä vaiheessa kun syyttäjä saa paperit eteensä.

    Ilokaasuhan on ollut suomessa kiellettyä liikennekäytössä n. 20 vuotta.
  9. #9
    Lainaa (B12 @ Heinä. 03 2009,21:18) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,20:57) kirjoitti
    Tähän mennessä vaihtanut vain grillin nestekaasupulloja.
    Nestekaasu antaa turbodieseliin lisävoimaa siinä kuin ilokaasu bensakoneeseen...
    Ilokaasu antaa turbodieseliin vielä paremmin voimaa kuin propaani. Kokeiltu on
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  10. #10
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 03 2009,21:26) kirjoitti
    Pukkaa lait oikeasti vastaan. Teollinen typpioksidi ei ole samaa seosta kuin kilpailuissa käytetty.
    Typpioksidi on kaasu eli aerosoli joka kuuluu näiden lakien ja säädöksien alaisuuteen: http://www.edilex.fi/tukes/fi/lainsa...3?search=tukes
    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1973/19730549

    Kuljetuspakkaukset ja -säiliöt, kuljetettavat painelaitteet
    Liikenneministeriön asetus kuljetettavista painelaitteista ja vaarallisten aineiden kuljetukseen käytettävistä paineella tyhjennettävistä ja täytettävistä säiliöistä (579/2000)
    Valtioneuvoston asetus vaarallisten aineiden kuljetukseen tarkoitettujen pakkausten ja säiliöiden vaatimustenmukaisuuden osoittamisesta (302/2001)
    Muutokset: 282/2003, 326/2005, 265/2009

    Liikenne- ja viestintä ministeriönasetus kuljetettavista painelaitteista (393/2001)
    Muutokset: 736/2002

    Ja paljon muuta kivaa löytyy tältä alueelta siinä vaiheessa kun syyttäjä saa paperit eteensä.

    Ilokaasuhan on ollut suomessa kiellettyä liikennekäytössä n. 20 vuotta.
    Nythän oli kyse siitä saako pyörässä olla kiinni vaikkapa Nitrous Oxide Systems- valmistajan kaasupullo. Ei siitä miten vaarallista tai kiellettyä ilokaasu on.
    Luulisin että saa, vaikka aika tulkinnanvarainen kysymys onkin. Ja takavuosina muistan nähneeni ainakin yhden V-Maxin missä pullot vakituiseen mopon kyljessä kulkivat ilman linjoja. Tosin tiedän tapauksia jossa kilvet on viety moposta pullojen takia myös, eli aika harmaalla alueella lliikutaan.
    Missään tapauksessa pullot eivät saa olla kytkettyinä kadulla ajaessa.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  11. #11
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 03 2009,21:26) kirjoitti
    Pukkaa lait oikeasti vastaan. Teollinen typpioksidi ei ole samaa seosta kuin kilpailuissa käytetty.
    Typpioksidi on kaasu eli aerosoli joka kuuluu näiden lakien ja säädöksien alaisuuteen: http://www.edilex.fi/tukes/fi/lainsa...3?search=tukes
    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1973/19730549

    Kuljetuspakkaukset ja -säiliöt, kuljetettavat painelaitteet
    Liikenneministeriön asetus kuljetettavista painelaitteista ja vaarallisten aineiden kuljetukseen käytettävistä paineella tyhjennettävistä ja täytettävistä säiliöistä (579/2000)
    Valtioneuvoston asetus vaarallisten aineiden kuljetukseen tarkoitettujen pakkausten ja säiliöiden vaatimustenmukaisuuden osoittamisesta (302/2001)
    Muutokset: 282/2003, 326/2005, 265/2009

    Liikenne- ja viestintä ministeriönasetus kuljetettavista painelaitteista (393/2001)
    Muutokset: 736/2002

    Ja paljon muuta kivaa löytyy tältä alueelta siinä vaiheessa kun syyttäjä saa paperit eteensä.

    Ilokaasuhan on ollut suomessa kiellettyä liikennekäytössä n. 20 vuotta.
    Liikaa tekstiä, käytäntö kiinnostaa.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  12. #12
    Lainaa (Mika 14R @ Heinä. 03 2009,21:32) kirjoitti
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 03 2009,21:26) kirjoitti
    Pukkaa lait oikeasti vastaan. Teollinen typpioksidi ei ole samaa seosta kuin kilpailuissa käytetty.
    Typpioksidi on kaasu eli aerosoli joka kuuluu näiden lakien ja säädöksien alaisuuteen: http://www.edilex.fi/tukes/fi/lainsa...3?search=tukes
    http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1973/19730549

    Kuljetuspakkaukset ja -säiliöt, kuljetettavat painelaitteet
    Liikenneministeriön asetus kuljetettavista painelaitteista ja vaarallisten aineiden kuljetukseen käytettävistä paineella tyhjennettävistä ja täytettävistä säiliöistä (579/2000)
    Valtioneuvoston asetus vaarallisten aineiden kuljetukseen tarkoitettujen pakkausten ja säiliöiden vaatimustenmukaisuuden osoittamisesta (302/2001)
    Muutokset: 282/2003, 326/2005, 265/2009

    Liikenne- ja viestintä ministeriönasetus kuljetettavista painelaitteista (393/2001)
    Muutokset: 736/2002

    Ja paljon muuta kivaa löytyy tältä alueelta siinä vaiheessa kun syyttäjä saa paperit eteensä.

    Ilokaasuhan on ollut suomessa kiellettyä liikennekäytössä n. 20 vuotta.
    Nythän oli kyse siitä saako pyörässä olla kiinni vaikkapa Nitrous Oxide Systems- valmistajan kaasupullo. Ei siitä miten vaarallista tai kiellettyä ilokaasu on.
    Luulisin että saa, vaikka aika tulkinnanvarainen kysymys onkin. Ja takavuosina muistan nähneeni ainakin yhden V-Maxin missä pullot vakituiseen mopon kyljessä kulkivat ilman linjoja. Tosin tiedän tapauksia jossa kilvet on viety moposta pullojen takia myös, eli aika harmaalla alueella lliikutaan.
    Missään tapauksessa pullot eivät saa olla kytkettyinä kadulla ajaessa.
    Tämä selvä. Aikä äkkiä ne tarvittaessa kiinnitetään eikä muut laitevaraukset vissiin haittaa normiajoa.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  13. #13
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,21:36) kirjoitti
    Tämä selvä. Aikä äkkiä ne tarvittaessa kiinnitetään eikä muut laitevaraukset vissiin haittaa normiajoa.
    Sanotaan näin, että virkavalta ei varmasti pidä kaasupulloista, mutta en näe estettä tyhjien pullojen kuljettamiseen koristekäytössä kunhan ne eivät aiheuta vaaraa.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  14. #14
    ss. laitteet asennetaan pyörään ja pullo nopeusajoihin. Laitteet ei sinällään häiritse arkikäyttöä. Kiitos.

    Vielä.. paljonko ?kg pullo kestää.. päivän vedot?
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  15. #15
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,21:52) kirjoitti
    ss. laitteet asennetaan pyörään ja pullo nopeusajoihin. Laitteet ei sinällään häiritse arkikäyttöä. Kiitos.

    Vielä.. paljonko ?kg pullo kestää.. päivän vedot?
    Riippuu ihan pullon koosta
    Mutta kilon pullo kesti mulla muistaakseni 6-8 varttimailin vetoa, lentokentällä taitaa mennä veto-kaksi. Vartilla sitä kuitenkin käytetään noin 5-7 sekuntia, maililla noin 20 sekuntia näin hatusta vedettynä jos loppuun asti vedetään. Koville ottaa tekniikan päälle.

    Helpointa hommata pari pulloa joita roudaa mukana ja vaihtaa tarpeen mukaan.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  16. #16
    Varotus laput kylkee ja oransit kyltit eteen ja taakse! sit vaa adr kurssille! * Nii kai sitä sit saa kasuu kuskata!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  17. #17
    Lainaa (Mika 14R @ Heinä. 03 2009,21:59) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,21:52) kirjoitti
    ss. laitteet asennetaan pyörään ja pullo nopeusajoihin. Laitteet ei sinällään häiritse arkikäyttöä. Kiitos.

    Vielä.. paljonko ?kg pullo kestää.. päivän vedot?
    Riippuu ihan pullon koosta *
    Mutta kilon pullo kesti mulla muistaakseni 6-8 varttimailin vetoa, lentokentällä taitaa mennä veto-kaksi. Vartilla sitä kuitenkin käytetään noin 5-7 sekuntia, maililla noin 20 sekuntia näin hatusta vedettynä jos loppuun asti vedetään. Koville ottaa tekniikan päälle.

    Helpointa hommata pari pulloa joita roudaa mukana ja vaihtaa tarpeen mukaan.
    Kitoos. Agalla vissiin myyvät/ täyttävät? Normipullo vai joku spesiaali?...
    Näillä mennään. Jospa syksyllä tai ens talven aikana laitetaan niin on mitä odottaa ens kesälle.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  18. #18
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,20:38) kirjoitti
    Saako olla ja miten saa olla. Kytketty, pois päältä, letkut irti,... kokemuksia... *
    Saa olla, kytkettynä aiheuttaa kevyempää olotilaa ainakin synnytysosastolla, mopossa kuskille mielihyvää ilman sisäistä käyttöäkin, letkuja hyvä käyttää molemmissa tapauksessa ettei muut voi nauttia pullon tuomasta ilosta.



    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  19. #19
    Lainaa (CB 1000R @ Heinä. 03 2009,22:07) kirjoitti
    Varotus laput kylkee ja oransit kyltit eteen ja taakse! sit vaa adr kurssille! * Nii kai sitä sit saa kasuu kuskata!
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  20. #20
    äh paisari vaan nossipullosta, all show no go
  21. #21
    Lainaa (mopokuume @ Heinä. 03 2009,22:08) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,20:38) kirjoitti
    Saako olla ja miten saa olla. Kytketty, pois päältä, letkut irti,... kokemuksia... *
    Saa olla, kytkettynä aiheuttaa kevyempää olotilaa ainakin synnytysosastolla, mopossa kuskille mielihyvää ilman sisäistä käyttöäkin, letkuja hyvä käyttää molemmissa tapauksessa ettei muut voi nauttia pullon tuomasta ilosta.
    Muija ainakin käkätti kun sai hassukaasua toivottavasti itsekin kun luukuttaa..
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  22. #22
    Tyhjätkin kaasupullot kuuluvat vak luokkaan 9, samaan menevät tyhjät jauhesammutinpullot ja happipullot joita esim. palokunta lähettelee tarkastettavksi ja täytettäväksi.
    Noissa antamissani linkeissä on määräykset paineastioiden hyväksymisestä, eli jos paineastia on tullut eu:n ulkopuolelta se ei ole käyttöön hyväksyttävissä, vaan pitäisi tarkastuttaa etc. Siitä kuitenkin puuttuu CE merkintä sekä muut oleelliset merkinnät.
    Sama koskee kaikkia käytössä olevia kaasu-ja painepulloja, niille on sisällöstä riippuen määrätty tarkastusajat.

    Tietty jos ei teksti kiinnosta, niin voi olla lukemattakin (katoava taito), mutta eikö olisi mukavampaa (jännittävämpää) tietää mitkä on kehykset, missä liikutaan? Tietämättömyyteen ei voi vedota, koska kaikki on julkista tietoa.
    Ajattelin olla vain avuksi ja etsiä valmiiksi tietoa, se ei minua kiinnosta kuka milläkin polttoaineella ajelee, vaikka nitrolla pistelisi menemään tai luomumetaanilla puutarhaletku :a, kiinnostaa kuin kilo kukkamultaa.
  23. #23
    Lainaa (Mutkaetana @ Heinä. 03 2009,22:11) kirjoitti
    Tyhjätkin kaasupullot kuuluvat vak luokkaan 9, samaan menevät tyhjät jauhesammutinpullot ja happipullot joita esim. palokunta lähettelee tarkastettavksi ja täytettäväksi.
    Noissa antamissani linkeissä on määräykset paineastioiden hyväksymisestä, eli jos paineastia on tullut eu:n ulkopuolelta se ei ole käyttöön hyväksyttävissä, vaan pitäisi tarkastuttaa etc. Siitä kuitenkin puuttuu CE merkintä sekä muut oleelliset merkinnät.
    Sama koskee kaikkia käytössä olevia kaasu-ja painepulloja, niille on sisällöstä riippuen määrätty tarkastusajat.

    Tietty jos ei teksti kiinnosta, niin voi olla lukemattakin (katoava taito), mutta eikö olisi mukavampaa (jännittävämpää) tietää mitkä on kehykset, missä liikutaan? Tietämättömyyteen ei voi vedota, koska kaikki on julkista tietoa.
    Ajattelin olla vain avuksi ja etsiä valmiiksi tietoa, se ei minua kiinnosta kuka milläkin polttoaineella ajelee, vaikka nitrolla pistelisi menemään tai luomumetaanilla puutarhaletku * :a, kiinnostaa kuin kilo kukkamultaa.
    Ei millään pahalla mutta kun alkaa lukee noita vitun ohjeita ja määräyksiä menee aivan ulalle ja sitten vielä virkavalta joka tulkitsee niitä miten tahtoo sen takia käytännön kokemuksia kaipailen.
    BMW R1200RT
    Hyvät kaupat tehdään ostaessa ei myydessä.
  24. #24
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,22:07) kirjoitti
    Lainaa (Mika 14R @ Heinä. 03 2009,21:59) kirjoitti
    Lainaa (Toippari @ Heinä. 03 2009,21:52) kirjoitti
    ss. laitteet asennetaan pyörään ja pullo nopeusajoihin. Laitteet ei sinällään häiritse arkikäyttöä. Kiitos.

    Vielä.. paljonko ?kg pullo kestää.. päivän vedot?
    Riippuu ihan pullon koosta *
    Mutta kilon pullo kesti mulla muistaakseni 6-8 varttimailin vetoa, lentokentällä taitaa mennä veto-kaksi. Vartilla sitä kuitenkin käytetään noin 5-7 sekuntia, maililla noin 20 sekuntia näin hatusta vedettynä jos loppuun asti vedetään. Koville ottaa tekniikan päälle.

    Helpointa hommata pari pulloa joita roudaa mukana ja vaihtaa tarpeen mukaan.
    Kitoos. Agalla vissiin myyvät/ täyttävät? Normipullo vai joku spesiaali?...
    Näillä mennään. Jospa syksyllä tai ens talven aikana laitetaan niin on mitä odottaa ens kesälle. *
    Voi tehdä tiukkaa saada mistään virallista pulloa. Helpointa tilata vauhtikaupasta NOS, NX tms pullot ja täytellä niitä sitten isommasta, Agalta tai Woikoskelta hommatusta pullosta. Nekään ei myy/vuokraa noiua kaasuja kelle vaan, vaan pitää olla lisenssi tai joku muu perustelu sille tarpeelle. Pääkaupunkiseudulla löytyy ainakin muutama paikka missä oman pullon saa täytettyä sitten ehkä helpommallakin.



    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  25. #25
    Eikös NOS:in pulloissa ollut joku jenkkiventtiili että eivät pysty sitä ainakaan suoraan suomessa täyttämään?

    NOS:iltahan löytyy se oma täyttöasema.

    Näin muistelin ainakin joskus lukeneeni. Tiedä sitten miten nykyään.

    NXpressin pulloja tais vissiin pystyä täyttelemään.

    Korjatkoon joku jos tilanne on muuttunut suuntaan tai toiseen.

    Tuon lisenssin tai jonkun muun vastaavan luvanhan tuo täyttely tais tarvita.

    Vai miten on tuonkin asian laita nykyään?
    Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
  26. #26
    Lainaa (Motari73 @ Heinä. 03 2009,22:50) kirjoitti
    Eikös NOS:in pulloissa ollut joku jenkkiventtiili että eivät pysty sitä ainakaan suoraan suomessa täyttämään?

    NOS:iltahan löytyy se oma täyttöasema.

    Näin muistelin ainakin joskus lukeneeni. Tiedä sitten miten nykyään.

    NXpressin pulloja tais vissiin pystyä täyttelemään.

    Korjatkoon joku jos tilanne on muuttunut suuntaan tai toiseen.

    Tuon lisenssin tai jonkun muun vastaavan luvanhan tuo täyttely tais tarvita.

    Vai miten on tuonkin asian laita nykyään?
    Aga tai Woikoski eivät varmasti täytä jotain ameriikanpulloja. Joko hommaa niiltä ison lekan josta väliletkulla täyttää omia pulloja, tai käyttää pikkupulloja jossain tuttavalla/muussa paikassa jolla on täyttöasema.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  27. #27
    Tuo pitäisi olla katulaillista ainetta. NOS
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  28. #28
    Sorry, oli pakko..

    Mutta noin kuin tuossa ylimmässä kuvassa on, saa pullot hyvin "piiloon".



    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  29. #29
    Jännää vääntöä. Jos nyt en aivan väärin muista, on hassukaasun VAK-kuljetuksen suhteen vapaaraja 20 vai oliko jopa pelkästään hapettavaa eli 1000 = kilon pullo ei ole likikään. Joku näiden kanssa ammatikseen puljaava vois kurkata kirjasta.

    Jos meinaat pullon näkyville asentaa, niin veikkaan ettei poliisin ensimmäinen kysymys koske pullon hyväksyntää/viimeistä tarkastusaikaa. Tietty yks tapa kiertää tämä vois olla, jos saisi yhdistettyä ilman pulloa olevan setin suomalaiseen pulloon, mutta niitä ei taida olla ihan mopokoossa.

    Aina sen jossain täytettyä saa, jos ei muuten niin kiihdytysajoa kaasulla harrastavat osaa neuvoa. Jostain luin huhun, että KM Customs Kangasalalla ois täyttöä harrastanut, sitäkin voi koittaa.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (-dq- @ Heinä. 04 2009,00:14) kirjoitti
    Jännää vääntöä. Jos nyt en aivan väärin muista, on hassukaasun VAK-kuljetuksen suhteen vapaaraja 20 vai oliko jopa pelkästään hapettavaa eli 1000 = kilon pullo ei ole likikään. Joku näiden kanssa ammatikseen puljaava vois kurkata kirjasta.
    Jos nyt oikein muistan miten tuota vapaarajataulukkoa tulkittiin niin on tuo 1000 litraa rajana. Tieliikenne puolella riittää pelkät oranssikilvet eteen ja taakse.

    Jos haluaa säiliö puolen merkintöjä käytellä niin

    25
    -----
    1070
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen