Tulokset 1:stä 26:een 26:sta
    Ajelin 748S:n penkissä ja meinas ihan itku tulla kun katteli sitä käyrää. Pyörässä pitäisi olla joku performancelastu ja 50mm koko termin putkisto. Onko tuo eprom megazone se ainoa ja oikea lastu mitä mm. kämna suosittelee. Kuka osaa / osaako joku tehdä karttoja vakiolastulle?

Eli kun tuota seoskäyrää kattelee niin kone saa hyvin soppaa muualla paitsi 5000-7500rpm välissä käy laihalla mikä näkyy myös selvästi tehokäyrässä. Toinen ongelma on kaupunkiajo. Lämpösenä etummainen sylinteri "aivastelee" 2500-3000rpm välissä mikä tekee ajamisesta erittäin vmäistä ja nykivää. Onko pienten kierrosten / tyhjäkäynnin säätömahdollisuuksia läppärungossa. Vm 1996

Tämmösiä ongelmia tällä kertaa.

Pikkasen jää tehoja uupumaan, omasta penkitettiin 93hv takapyörältä pelkillä Termignonin pöntöillä ja DPn lastulla. Käy näköjään keskialueella pahasti laihalla, voisi epäillä jotain anturivikaa tai lastu väärä kyseiseen peliin? Ylärekkisterikin on liian paksulla, AFR saisi olla lähempänä 13:1 punaisen katkoviivan tasolla. Kaasuläppien synkkaus ja anturin asennon tarkistus kannattaa ainakin katsoa.

Noissa on ECUsta riippuen mahdollisesti Co-trimmausnamiska, mistä ainakin säätämällä rikkaammalle lähti alakierroksilla aivastelu kokonaan.
    Yamaha XV 1000 TR1
    Voisitko hieman tarkentaa mitä anturia tarkoitat? Mikä anturin asentao? Kaasukahvan haistelija? Sain aivastelun loppumaan säätämällä niitä läppärunkojen kyljessä olevia talttakantaisia säätöruuveja. Läpät olen myös synkronoinut. Vois vilkasta tosiaan että mikä lastu siellä on. Kone on myös tehnyt kaksi kertaa niin että kun päästää kaasukahvasta irti niin kone vaan ottaa lisää kierroksia ja käy jossain 8000rpm ja sitten palaa tyhjäkäynnille
    Kaasuläpän asentoanturi, niissä on yleensä pientä säätämistä vanhemmiten. Yleismittarilla katsoo arvot kiinni- ja aukiasennoissa vertaa ohjearvoihin. Viallinen moottorin lämpötila-anturi tai ilmanpaineanturi vaikuttavat myös seoksiin.
    Yamaha XV 1000 TR1
    Nyt riistäytyi remontti käsistä Vaihtoon menee runkolaakerit ja kiertokangen laakerit. Olisko kellään nyt mielessä että mitä muuta kannattais vaihtaa vaikka ei vielä vikaa olisikaan?

Lisää kuutioita kun kerran noin levällään on..
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Ei viitsi vanhaa rääkätä kun yli 60000km mittarissa.
    Kerran startti on irti, niin pura se toinen pää ja tsekkaa hiilet + tulevan sähköjohdon eristys startin rungon läpi.

kampiakselissa oleva tulppa, pysyykö kiinni, vai alkaako avautua itsestään ajan myötä? (nk. oil galley plug -vika. Vai oliko se vain isommissa desmoquattroissa?)
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Tuo oil galley plug -vika lukemani mukaan on koskenut lähinnä alkupään koneita, ilmeisesti tulppa muuttui jossain vaiheessa erilaiseksi, materiaalikin taisi muuttua.

Itse kyllä laittaisin 854-sarjan jos kerta kone on noin osina ja laakerointikin on menossa uusiksi, varsinkin kun kerta löytyy jo kokoputkikin. Eihän se kitti taida maksaa kuin jotain 1200,-

Kyllä tuota isomman (=ST4) vääntöä kaipaa aina kun 748:lla ajaa...
    Tommonen kuutiotilavuuden kasvatus on käynyt myös mielessä ja talvella olisi aikaa semmoisen suorittaa. Kaikista helpoin olisi lähettää sylinterit esim. Kämnalle ja ne pistää paluupostissa isomat sylkyt ja männät mutta pihinä miehenä kävi ajatus tehdä homma kotimaassa ja tilata männät erikseen. Eli onko vakio 748 sylinteri porattavissa/putkitettavissa *vai miten nuo tuolla tehdään? Tuskin hommassa mitään sen kummempaa avaruustiedettä ole?

Ebaysta löytää edullisia sylintereitä ja niihin voi vaikka harjoitella
    Yamaha XV 1000 TR1
    Ducshop.com

Tuolta kun tilaat, niin ei tarvitse lähettää vanhoja vaihdossa(voit pitää vanhat varalla tai myydä pois). Hinta kohdallaan, vaikka tullit ja verot joutuukin maksamaan. Tuolta olen itse tilaamassa, kunhan saavat 749/924 kittejä varastoon.

e. näköjään 748-kitti on ns vaihtokauppa, joten olin väärässä.

Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    ^uhh... setin hinta $1600 PC3:n kanssa. Tuo ei olis enää paha
    Tuossa oon hailaciin ollu yhteydessä ja näyttäs siltä että alle 1400e ei tätä remonttia tehdä muutenkaan niin kyllä big bore kitti jää hankkimatta. Voipi olla että joutuu kromaamaan tuon kampiakselin. Huomenna olen taas viisaampi. Venttiilikoneistosta hieman kuvaa. Omaan silmään näyttää ettei ole alkanut kulumaan niin kuin joissakin pyörissä käy. Mutta näyttää myös siltä että jotenkin noita keinujia on sepitetty. (karkaistu/pinnoitettu uudelleen? Onko mahdollista?)

E: Voisiko joku antaa linkin paikkaan jossa olisi myytävänä kevennetty vauhtipyörä mikä sopii kyseiseen malliin. Sen tempun voisin vielä tehdä.

Lainaa (duc748 @ Heinä. 19 2009,13:06) kirjoitti
    E: Voisiko joku antaa linkin paikkaan jossa olisi myytävänä kevennetty vauhtipyörä mikä sopii kyseiseen malliin. Sen tempun voisin vielä tehdä.
    A-moottorin kautta ainakin löytyy, sieltä tuli mun -02 748:iin.
    Noita taitaa saada kaikista Ducati-kilkkeitä myyvistä liikkeistä. Kämna yms.
    Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
    Noniin jos ei kämna ole vielä lomalla niin vauhtipyörä saadaan tilaukseen. Aivan mahtavia uutisia tuli moottorihiomolta kun kampiakseli saatiin vain kiillottamalla kuntoon ja kiertokankien reikiä piti pikkuisen pienentää. Osia odotellessa
    1160e köyhempänä kone on taas paikallaan. Kaikista positiivisin yllätys on se että kun koneen sammuttaa kestää ainakin kolme sekuntia että öljyvalo syttyy kun ennen se syttyi välittömästi. Eli nyt on paineet ja laakerivälykset kohdallaan. Vauhtipyörä ei ole vielä tullut mutta kunhan tulee ja sisään on ajeltu niin laitan uutta dynokäyrää tänne.
    Mistä hankit vauhtipyörän ja minkä painoisen?
    Kerros vähän mikä tuohon remonttiin ajoi? paljonko koneella oli kilometrejä takana, esiintyneet oireet jne..
    Itsellä kun on kaksi noita dq-koneisia, 748:ssa 25+tkm ja ST4:ssa 50tkm menee rikki syksyllä tai viimeistään keväällä... niin koko ajan on takaraivossa ajatus milloin tässä joutuu jommankumman koneen avaamaan.
    Vauhtipyörä tulee a-moottorin kautta kämnalta varmaan vajaa 500 grammanen.

Remonttiin ajoi se oire että kemoran takasuoran päässä alkoi öljynpainevalo tuikuttamaan kun kierroksia oli kymmenkunta takana eli kone oli erittäin kuuma. Tässä mallissa kun ei tuota öljyn laudutinta ole. Suunnitelmissa on tosin ollut laittaa öljyn lauhdutin mutta se ei ilmeisesti ole ihan sellanen "plug and play"-homma tähän pyörään. Koneella on ajettu reilu 60000km ja nythän sillä mennään seuraavat 60tkm Olen ainakin hyvin luottavainen sen suhteen kun ei tuo venttiilikoneistokaan oireile tyyppivikojen mukaan. Kiertokankien luiskat tosin olivat surkeassa kunnossa ja nehän siellä sitä öljynpainetta taisivat hukata. Edellisellä omistajalla on myös mennyt vesipumpun tiiviste rikki ja öljyt ja vedet sekaisin että jossain vaiheessa oli kuitenkin pakko kattoa että mitähän sieltä löytyy mutta positiivisesti sai yllättyä että lukuun ottamatta paria laakeria kone oli erinomaisessa kunnossa. Suosittelen muuten lämpimästi näihin kuivakytkinkoneisiin jotain öljyn lisäainetta mikä pitää viskositeetin ja paineen yllä lämpöisenäkin. Itse käytän whiz:n tuotetta.
    Hyvä projekti! Kiertokangen laakeri näissä tosiaan tahtoo kulua.

Miksi kaavailit pinnoitusta kampiakseliin? Ihan mielenkiinnosta kysyn?

Täällä lounaisrannikolla ajellaan 15W50 tai 10W60-öljyillä. Shellin 15W50 (vai oliko se 10W50, en muista) tai Motorexin vastaava tuote, niin vaihteisto toimii kuin unelma. Shellin tavaralla kilpurien moottorit ovat kestäneet hyvin. Ratahommaan en laittaisi 10W40 perusöljyä. Lisäaineita ei olla käytetty ollenkaan...
    Pinnoitusta harkittiin siitä syystä että kampiakseli oli melko pahan näköinen ja alikokojen liuskoja ei näihin löydy. Klaus Hämeenniemi mm. on kromannut kampiakselin kun aikoinaan ajoi.

Kuva ennen ja jälkeen kiilloituksen.

Hiojan mukaan kampiakselista tuli ihan hyvä. Jotain öljytaskuja sinne jäi mutta kun sitä ei voi hioa että pysyy toleranssit kohdallaan.

Ite olen käyttänyt Castrolin 15w50 mutta nyt on Castrolin 10w-50 racing. Mielestäni niin hyvää kun rahalla saa.
    Lainaa (zpete @ Heinä. 31 2009,20:24) kirjoitti
    Kerros vähän mikä tuohon remonttiin ajoi? paljonko koneella oli kilometrejä takana, esiintyneet oireet jne..
    Itsellä kun on kaksi noita dq-koneisia, 748:ssa 25+tkm ja ST4:ssa 50tkm menee rikki syksyllä tai viimeistään keväällä... niin koko ajan on takaraivossa ajatus milloin tässä joutuu jommankumman koneen avaamaan.
    Jos huollot on OK ja venttiilikoneiston tarkistaa säännöllisesti, niin desmoquatrolla ajaa noin 100,000 km ennenkuin tarvitsee moottoria avata. Rata-ajo on tietenkin eriasia!
    Lainaa (duc748 @ Heinä. 31 2009,21:24) kirjoitti
    Vauhtipyörä tulee a-moottorin kautta kämnalta varmaan vajaa 500 grammanen.

Remonttiin ajoi se oire että kemoran takasuoran päässä alkoi öljynpainevalo tuikuttamaan kun kierroksia oli kymmenkunta takana eli kone oli erittäin kuuma. Tässä mallissa kun ei tuota öljyn laudutinta ole. Suunnitelmissa on tosin ollut laittaa öljyn lauhdutin mutta se ei ilmeisesti ole ihan sellanen "plug and play"-homma tähän pyörään. Koneella on ajettu reilu 60000km ja nythän sillä mennään seuraavat 60tkm Olen ainakin hyvin luottavainen sen suhteen kun ei tuo venttiilikoneistokaan oireile tyyppivikojen mukaan. Kiertokankien luiskat tosin olivat surkeassa kunnossa ja nehän siellä sitä öljynpainetta taisivat hukata. Edellisellä omistajalla on myös mennyt vesipumpun tiiviste rikki ja öljyt ja vedet sekaisin että jossain vaiheessa oli kuitenkin pakko kattoa että mitähän sieltä löytyy mutta positiivisesti sai yllättyä että lukuun ottamatta paria laakeria kone oli erinomaisessa kunnossa. Suosittelen muuten lämpimästi näihin kuivakytkinkoneisiin jotain öljyn lisäainetta mikä pitää viskositeetin ja paineen yllä lämpöisenäkin. Itse käytän whiz:n tuotetta.
    Isosiskojen öljyjäähdyttimet ja letkut sopivat suoraan 748.
    Kansille menevän letkun alakiinnitys on erilainen! Öljyn suodattimen yläpäähän pitää lisätä "bypass spring" 799.2.077.1A
    Lainaa kirjoitti
    Suosittelen muuten lämpimästi näihin kuivakytkinkoneisiin jotain öljyn lisäainetta mikä pitää viskositeetin ja paineen yllä lämpöisenäkin.
    Mä suosittelen kunnollisia öljyjä niin ei tartte tommosia litkuja kippailla koneisiin
    MB C220 CDI
    Ducati SS1000
    KTM Superduke
  26.  
    Mutta onkos näissä isosiskoissa sitten öljypumppu erilainen?

Jos öljy on lähes 20e litralta niin kovin huonoa se ei voi olla. Mutta ei siinä mitään jos et itse usko lisäaineiden parantavan öljyn laatua.