Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
  1. #1
    Onko mahdollista/kannattavaa maalauttaa katteiden osia osittaisesti?

    Katteet ovat ehjät ja tarrat ovat niin ikään ehjät. Kyseessä on monivärinen pyörä jonka alkuperäinen ulkonäkö olisi tarkoitus säilyttää ja elvyttää. Punaiset väripinnat ovat kauhtuneet niistä kohdista joihin aurinko ja sade ovat eniten päässeet vaikuttamaan ja ilmeisesti pohjamaali kuultaa joissakin paikoissa. Muut väripinnat ovat yhä OK.

    Pystyykö ammattimaalari säästämään tarrat ja häivyttämään rajat siten että lopputulos olisi asiallisen näköinen?
  2. #2
    On juu. Tarkat teippaukset vaan. Ja kandee funtsaa, että vetäiskö sitten koko pyörän yli uuden lakan, jolla on oikein superhyvä efektivaikutus. Tulee ku uus ja edullisesti.
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  3. #3
    Edellisestä vastauksesta rohkaistuneena voisinkin sitten lisätä tähän seuraavan kymysyksen:

    Mitä maalausfirmoja suosittelette Tampereen seudulla?
  4. #4
    Itse hyvin tyytyväinen palveluun ja laatuun!

    www.janglas.fi



    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  5. #5
    Kröh.. En ole mikään erikoismaalari mutta väitän silti että millään "tarkalla teippi rajalla" ei saa siistiä lopputulosta. Katteisiin jää selvät kantit maalien rajoille. Tuollainen monivärimaalaus tehdään siten että esim. ensin maalataan vaikkapa punainen. Sitten punaiseski jäävä osa teipataan piiloon ja vedetään vaikka sinistä päälle. Teipit veks ja lakka yli.

    Oletko koittanut myllyttää? Eli siis kiillottaa hienolla hiomatahnalla?
    R6R06
  6. #6
    Lainaa (P3LL3 @ Helmi. 03 2009,22:52) kirjoitti
    Kröh.. En ole mikään erikoismaalari mutta väitän silti että millään "tarkalla teippi rajalla" ei saa siistiä lopputulosta. Katteisiin jää selvät kantit maalien rajoille. Tuollainen monivärimaalaus tehdään siten että esim. ensin maalataan vaikkapa punainen. Sitten punaiseski jäävä osa teipataan piiloon ja vedetään vaikka sinistä päälle. Teipit veks ja lakka yli.

    Oletko koittanut myllyttää? Eli siis kiillottaa hienolla hiomatahnalla?
    Jos on jo muutoinkin vanha pyörä, ei sillä rajalla ole mitään merkitystä. Ja rajat jää aina, oli maalaus uus tai vanha tai vaikka päälle maalattu. varsinkin jos noudattaa vanhoja rajoja ja leventää maalattavaa aluetta vaikka 1mm joka suuntaan, niin raja käytännössä häviää, kun siitä tulee sellanen tuplaporrasraja, jota ei enää kovastikaan erota.

    OP:han nimenomaisesti haluaa maalata yhden osan katteista (joku punainen raita), niin rajattomasti sitä ei siis saa tehtyä - ja häivyttäminen ei luonnollisestikaan oo vaihtoehto, jos halutaan väriraja eikä mitään fade to black systeemiä

    Lakkaus tasoittaa rajoja jonkin verran, joten ylilakkaus on sinänsäkin hyvä ajatus.

    Lainaa kirjoitti
    Tuollainen monivärimaalaus tehdään siten että esim. ensin maalataan vaikkapa punainen. Sitten punaiseski jäävä osa teipataan piiloon ja vedetään vaikka sinistä päälle.
    Sitäkö mieltä, ettei siitä sinisestä sitten jää sitä rajaa.

    Rajatonta maalausta ei ole muutaku häivytys.

    Ja nykyiset rajausteipit on saakelin hyviä ja kun ne vetää irti jo kun maalaus on vielä kostea, niin maaliraja pyöristyy ihan nätisti. Maalarinteipistähän tässä ei puhuttu, mikäli sitä tarkoitit
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  7. #7
    Mitä järkeä sitä sitten on lähteä maalaamaan jos lopputulokseksi riittää vähän sinne päin. Sellainen se varmaan on nyt jo, vähän vain haalistunut?
    Kyllä sen voi rajattomasti tehdä. Väriä tarvitaan vain muutama harso kun se kerta on jo valmiiksi punainen. Lakata täytyy silti pitemälle eikä vain siihen teippirajaan. Tai sitten siihen jää se lakkaraja. Ja meinaan näkyy. Niin, ei sitä katetta välttämättä tarvitse ylilakata. Häippärillä (tavallaan aika tiukkaa ohenninta) "sulatetaan" uusi lakka vanhaan lakkaan ja sitten taas myllytellään häippärin sumut pois. Tän koko häivytys session voi vaan tyriä niin monesta kohtaa, että itse ainakin lakkaisin yli. Helpommalla pääsisi.
    Tai voihan siihen tietty vetää sen teippirajan hakea vaikka tarjoustalosta motipin punaista sprayta, jos sinnepäin riittää.

    Niin ja ääh. Kuvitellaan vaikka että ammattimaalari vetää autoon viper-raidat. Et varmasti löydä rajoja. Eikä se että mitä teippiä käyttää vaikuta siihen että kuinka paksu maalikerros siihen tulee.

    Olen ammatiltani automaalari ja ainakin luulen tietäväni aiheesta jotain. Kello on paljon ja teksi sekavaa. Kiitos ja anteeks ja hyvää yötä, eikä vedetä herneitä.



    R6R06
  8. #8
    Entäs sitten se työn osuus? Se että lähdet teipaten nysväämään jotain tarroja piiloon vie aikaa vs. että pinta tehdään kokonaan alusta lähtien uusiksi - eritoten jos nuo tarrat ovat kovin monimuotoisia. Vielä jos punainen tosiaan on sieltä-täältä jo hiukka haalistunut, niin kovin nätistä lopputuloksesta en juuri malarina takeita antaisi Eli jos maalarille kerran joka tapauksessa mennään niin eikun pinnat puhtaiksi ja kokonaan uudet maalit päälle, vaikka sitten monivärimaalauksesta olisikin kyse. Maahantuojalta saat vielä alkup. tarrasetin siihen niin lopputuloshan on kuin uusi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    mie kokeilisin ekaks myllyttää ennenko maalaamosta alkaisin kyseleen mitään.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  10. #10
    Lainaa (JaZZo @ Helmi. 05 2009,10:46) kirjoitti
    mie kokeilisin ekaks myllyttää ennenko maalaamosta alkaisin kyseleen mitään.
    Ei taida tässä tapauksessa "myllyttäminen" auttaa, lähinnä pahentaa tilannetta koska maalipinnasta on jo nyt puutetta (valkoinen pohjamaali kuultaa).

    Käyttöpyörästä on kyse eikä myöhemmin museoitavasta laitteesta. En tavoittele välttämättä aivan uuden veroista ulkonäköä. Se vaatisi jo muutakin panostusta kuin pelkän maalauksen. "Asiallinen" jälki riittäisi kunhan kuluneet ja haalistuneet punaiset väripinnat saisi kuntoon. Paukkupulloratkaisu ei kyllä tule kyseeseen.

    Nyt vielä lopuksi aivan typerä kysymys: Onko väripinnat järjellisesti maalautettavissa ilman että niitä irroitetaan pyörästä? (takasivukate ja etukate pleksin ympäriltä) Sivukate on helpohko irroittaa mutta etuyläkate onkin jo laiskalle kiusallisempi tapaus...



  11. #11
    Lainaa (P3LL3 @ Helmi. 05 2009,00:36) kirjoitti
    Mitä järkeä sitä sitten on lähteä maalaamaan jos lopputulokseksi riittää vähän sinne päin. Sellainen se varmaan on nyt jo, vähän vain haalistunut?
    Kyllä sen voi rajattomasti tehdä. Väriä tarvitaan vain muutama harso kun se kerta on jo valmiiksi punainen. Lakata täytyy silti pitemälle eikä vain siihen teippirajaan. Tai sitten siihen jää se lakkaraja. Ja meinaan näkyy. Niin, ei sitä katetta välttämättä tarvitse ylilakata. Häippärillä (tavallaan aika tiukkaa ohenninta) "sulatetaan" uusi lakka vanhaan lakkaan ja sitten taas myllytellään häippärin sumut pois. Tän koko häivytys session voi vaan tyriä niin monesta kohtaa, että itse ainakin lakkaisin yli. Helpommalla pääsisi.
    Tai voihan siihen tietty vetää sen teippirajan hakea vaikka tarjoustalosta motipin punaista sprayta, jos sinnepäin riittää.

    Niin ja ääh. Kuvitellaan vaikka että ammattimaalari vetää autoon viper-raidat. Et varmasti löydä rajoja. Eikä se että mitä teippiä käyttää vaikuta siihen että kuinka paksu maalikerros siihen tulee.

    Olen ammatiltani automaalari ja ainakin luulen tietäväni aiheesta jotain. Kello on paljon ja teksi sekavaa. Kiitos ja anteeks ja hyvää yötä, eikä vedetä herneitä.
    Enhän minä nyt puhunut vielä mistään maalikerrosten paksuudesta mtään *

    Jos jonkun raidan haluaa uuden väriseksi, ni TEIPATA TÄYTYY. se on eri asia, paljonko maalia siihen sitten vetää. voihan sitä kiskasta liuotinvapaalla menemään sellasen 2mm kerroksen ni on jo hyvät rajat *

    Totesin vaan, että katteen osittaismaalaus onnistuu ja ilman sellaisia rajoja, joita edes erottaisi. Itse juuri toteat, että Viperiin voidaan tehdä raidat rajatta.

    Vittu ihme venkulointia.

    Haluan nähdä sen maalarin kun tekee viperiin raidat ilman teippaamista missään vaiheessa.

    toistan uusiks. Se punainen raita rajataan teipillä - maalataan (vaikka vaan pari harsoa, että kuitenkin väri tulee kunnolliseksi - lakataan koko pyörä yli (eli lakalla mennään "täyteen" jolloin se harsomaalaus siinä punasessa ei paista appelsiinina läpi.

    Lopputulos on ihan todella hyvä

    Ja täällä kysyttiin, että onko osittaismaalaus mahdollista. On ja hyvä tulee. Jos maalaa vaan uhen katteen kokonaan, se erottuu ihan jäätävästi. jos maalaa koko pyörän ni maksaa ja menee tarrat uusiks + hirvee duuni.

    Sanoisin, että vanhassa pelissä järkevintä on juuri osittaismaalaus ja sitten lakka yli koko pyörästä - ni onku uus taas monta vuotta.

    Ja jos lakaa vaan osan pyörää, ni näkyy todella hirveenä ja kauas. Se kiilto on venhaan verrattuna ihan älytön. Tai voi sitä tietty käyttää himmeempää lakkaa, mut sen himmennyksen tason valinta onkin sitten ku kirpun nainti - milli pieleen ni se on silmässä.

    Yleensäkin jos vanhasta pyörästä haluaa halvalla hienon, ni ottaa katteet irti - karhunkielellä kaikki läpi (tai joku 1000 paperi) ja lakka yli. Lakka puoli-ilmaista ja kun ei tarrtte teippailla, ni työ on vähäistä. Ja paranee sitten ulkonäkö niin paljon ettei uskois. Ja maksaa kaikkineen jonkun satasen - sanoisin 2 ja jos itellä vielä on maalausvehkeet ni ei maksa ku jonkun kympin + pari tuntii duunii
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  12. #12
    Jos on varautunut maalaukseen mutta haluaa varalta koettaa SuperSave! -vaihtoehtoa, niin sitten vaikka väritöntä Korrekin vanhan automaalipinnan vahaa kehiin! Siinä on hiukan hioma-ainetta. Ehlä vastaavia oikean värisiäkin hiovia vahoja voisi koettaa.

    Tuolla käsittelin melkein neljännesvuosisadan ikäisen pinkiksi muuttuneen Hondan tankin ja värilliset muovipinnat kertaalleen ja lopputulos oli melkein loistavampi kuin uudessa pyörässä!

    Noilla ei pidä yrittää saada elämää suurempaa loistetta aikaiseksi - pääsee vaan lopulta ihailemaan pohjaväriä ... Mutta itsellä lopputulos ylitti kyllä odotukset railakkaasti!
    Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
    -- DL650 -04 --
  13. #13
    Lainaa (Proffa @ Helmi. 05 2009,11:40) kirjoitti
    Enhän minä nyt puhunut vielä mistään maalikerrosten paksuudesta mtään *

    Jos jonkun raidan haluaa uuden väriseksi, ni TEIPATA TÄYTYY. se on eri asia, paljonko maalia siihen sitten vetää. voihan sitä kiskasta liuotinvapaalla menemään sellasen 2mm kerroksen ni on jo hyvät rajat *
    Ymmärsin sitten varmaan väärin mitä tarkoitit ja toiste päin. Meinasin että kun kunnolla tekee vaikka ne viper-raidat, niin siihen ei mitään kantteja jää.
    Ja aika litkua saa väri olla, jos on tarkoitus saada hyvä pinta olemattomalla värin paksuudella, jolloin kanttia ei teippi rajaan jäisi.

    IMO; jos kyseessä on käyttöpyörä, eikä maalauksen lopputuloksella ole niin väliä, niin kannattaako koko hommaan ryhtyä? Jos teettää ammattilaisella niin kannattaisi satsata sen verran että saa katteesta kunnollisen.

    Kuultaako sieltä tosiaan pohjamaali läpi? Ettei ole punainen maali vaan haalistunut. Etenkin punaiset akryyli värit haalistuvat helposti. Jos näin on, niin myllytyksen kyllä pitäisi tepsiä. Aurinko ja vesisade ei maalia kuluta siten että pohjat alkaa paistaa läpi.
    R6R06
  14. #14
    Täytynee nyt sitten vielä varovaisesti testata Faceclalla tai jeweller´s rougella että laajeneeko vai pieneneekö vaalea alue kun sitä hioskelee. Aiemman testin perusteella tulin siihen tulokseen että menee pahemmaksi...

    Jos maalipinnan paksuudessa on varaa, niin tokihan tuon sitten saa hoidetuksi muutenkin kuin maalaamalla.
  15. #15
    Mulla ois vähän sama tilanne joten kysytääs mielipiteitä. Eli olis tommonen yksvärinen peruskawavihree 6R-kawa. Katteet ovat vielä ihan hyvässä maalissa/lakassa, mutta ikää kun tuolla vehkeellä jo vähän on ( -03) ja kilometrien saatossa kuitenkin etupyörä on viskonut sen verta kiveä, maantiepölyä yms. skeidaa että alakatteet ovat "mahastaan" jo aikas kuluneet. Nyt kun kyseessä on ihan alkuperäiskunnossa oleva yksivärinen pyörä niin kannattaako tuommoista osittaista maalausta alkaa edes tekemään vai samalla vaivalla vetää koko kate? Olisko tämmösessä tapauksessa työn hinnassa suurikin ero?
    Pitkää päätyyn ja perään...
  16. #16
    Hinta erosta en tiedä, mutta paremman saa kun maalaa kokonaan. Ainakin näillä glasuritin maaleilla mitä meillä töissä on käytössä häivytys jättää aina pienet jäljet. Kaikki pienet naarmut, kiveniskemät ja epäpuhtaudet änkevät häivytetystä kohdasta läpi. Ja pääsee maalarikin helpomalla kun kun koko kate maalataan.
    Tämä vain minun mieli pide tietty..
    R6R06
  17. #17
    Tässä tuli nyt sitten kuitenkin eteen muutaman syyn takia tällainen "välimallin" ratkaisu. Eli siis kilinkolin -pullo vastoin aiempaa vakuutteluani...niinpä niin. Joskus myöhemmin kenties maalautetaan professionaalimmin. Seuraa pari kiperää kysymystä...

    -Vesiohenteinen helmiäismaali pinnassa ja pieneen "testipalikkaan" on lakkakin jo saatu päälle. Väri varsin lähellä alkuperäistä eli sikäli ok. Ongelmia esiintyi vain siinä, että tuo "testipalikka" meni uusiksi sen takia että lakka kiehui järjettömäksi appelsiiniksi toisin paikoin. Liekö kyseessä liuotinohenteisen akryylilakan (Maston sekä Würth) ja vesivärin (Sikkens) sovittamaton ristiriita vai spruuttasinko lakan vain liian äkkiä? Kauankohan vesivärin pitäisi kuivua ennen lakkausta?

    Tuosta ei vielä seurannut täyttä katastrofia, mutta isomman kappaleen kanssa ei olisi hyvä tehdä samaa virhettä.


    -Kannattaako läpinäkyvällä pohjalla olevat tarrat lakata vaiko ei? Siisti maskaaminenkin onnistuisi.
  18. #18
    Mikä pyörä kyseessä, millainen maalauskaavio?
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  19. #19
    Lainaa (jukepoksi @ Helmi. 22 2009,00:30) kirjoitti
    Mikä pyörä kyseessä, millainen maalauskaavio?
    Pyörä on YZF600R ja samankaltainen väritykseltään kuin Haynesin manuaalin kannessa:





  20. #20
    Lainaa (Proffa @ Helmi. 02 2009,12:13) kirjoitti
    On juu. Tarkat teippaukset vaan. Ja kandee funtsaa, että vetäiskö sitten koko pyörän yli uuden lakan, jolla on oikein superhyvä efektivaikutus. Tulee ku uus ja edullisesti.
    Lakka todellakin tekee ihmeitä sellaiselle yleisnuhraantuneelle pyörälle.

    Jotkut Suzukit pitää ylilakata jo uutena, koska alkuperäinen lakka on niin pehmeää, että himmenee hetkessä.
    BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #21
    Lainaa (zed @ Helmi. 22 2009,00:47) kirjoitti
    Lainaa (jukepoksi @ Helmi. 22 2009,00:30) kirjoitti
    Mikä pyörä kyseessä, millainen maalauskaavio?
    Pyörä on YZF600R ja samankaltainen väritykseltään kuin Haynesin manuaalin kannessa:

    Ja tuo yläkatteen punainen pitäis uusia vai? Onnistuu helposti ammattimaalarilta, pari viikkoa sitten työkaveri maalas vastaavan YZF1000 helmiäispunaiset uusiksi, no problems...
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  22. #22
    Lainaa (zed @ Helmi. 21 2009,23:53) kirjoitti
    Tässä tuli nyt sitten kuitenkin eteen muutaman syyn takia tällainen "välimallin" ratkaisu. Eli siis kilinkolin -pullo vastoin aiempaa vakuutteluani...niinpä niin. Joskus myöhemmin kenties maalautetaan professionaalimmin. Seuraa pari kiperää kysymystä...

    -Vesiohenteinen helmiäismaali pinnassa ja pieneen "testipalikkaan" on lakkakin jo saatu päälle. Väri varsin lähellä alkuperäistä eli sikäli ok. Ongelmia esiintyi vain siinä, että tuo "testipalikka" meni uusiksi sen takia että lakka kiehui järjettömäksi appelsiiniksi toisin paikoin. Liekö kyseessä liuotinohenteisen akryylilakan (Maston sekä Würth) ja vesivärin (Sikkens) sovittamaton ristiriita vai spruuttasinko lakan vain liian äkkiä? Kauankohan vesivärin pitäisi kuivua ennen lakkausta?

    Tuosta ei vielä seurannut täyttä katastrofia, mutta isomman kappaleen kanssa ei olisi hyvä tehdä samaa virhettä.


    -Kannattaako läpinäkyvällä pohjalla olevat tarrat lakata vaiko ei? Siisti maskaaminenkin onnistuisi.
    Noihin paukkupullo hommiin en itse lähtisi ollenkaan, perhaimmillaan voit saada kohtalaisen tuloksen, pahimmillaan menee täysin ketuiksi ja "oikea" ylimaalaus vaikeutuu huomattavasti...kiehumisen syystä ei voi ikinä olla varma kun spraylla vedetään mutta ainakin tuo vesiohenteinen maali kuivaa todella hitaasti autotallitalli olosuhteissa. Voi mennä parikin vuorokautta ennen kuin pystyy lakkaamaan.
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  23. #23
    Koskapa lopputulos ei ollut kovin huono originaalien katepalojen kanssa (ainostaan lievää mandariinia lakkapinnassa, senkin saisi kokonaan pois jos jaksaisi hiomatahnalla vielä lisää hinkata), niin ostin "huvikseni" hetken mielijohteesta eBay:stä käytetyt peräkatteet lisäharjoituksia varten. Tarkoitus olisi maalata tämä setti kaksiväriseksi vaihtelun vuoksi (helmiäismusta ja -valkoinen). Siispä:

    -Onko olemassa erityistä rajausteippiä maalarinteipin lisäksi? Ilmeisesti on, miten se eroaa maalarinteipistä? Lähtee helpommin/turvallisemmin pois?

    -Kuinka kauan vesiohenteisen (tuskin näitäkään sävyjä saa liuotinmaalina paukkupullossa) värin pitää kuivua jotta uskaltaa käyttää rajausteippiä toista väripintaa varten? Vähän vaikuttavat kuivuttuaankin paljaina aroilta nämä vesiväripinnat... Lakkaaminen kuitenkin kannattanee suorittaa vasta siinä vaiheessa kun molemmat värit ovat valmiiksi maalatut...?
  24. #24
    Lainaa (zed @ Maalis. 08 2009,19:23) kirjoitti
    -Onko olemassa erityistä rajausteippiä maalarinteipin lisäksi? Ilmeisesti on, miten se eroaa maalarinteipistä? Lähtee helpommin/turvallisemmin pois?

    -Kuinka kauan vesiohenteisen (tuskin näitäkään sävyjä saa liuotinmaalina paukkupullossa) värin pitää kuivua jotta uskaltaa käyttää rajausteippiä toista väripintaa varten? Vähän vaikuttavat kuivuttuaankin paljaina aroilta nämä vesiväripinnat... Lakkaaminen kuitenkin kannattanee suorittaa vasta siinä vaiheessa kun molemmat värit ovat valmiiksi maalatut...?
    On olemassa, ja suosittelen käyttämään jos haluaa siistit rajat. Teippi on muovista ja joustavaa, pystyy muotoileen rajoja, tulee terävämmät reunat & pienemmät "kynnykset". Ja lähtee helpommin pois. Vesivärin kuivamisesta tallioloissa en osaa sanoa yhtään mitään, maalaamoissakin tuo vaihtelee melko paljon kosteuden ja lämpötilan mukaan. Lakka tosiaan sitten viimeiseksi.
    Kawasaki ZX7R -01

    * * * * "everyone loves you when you are dead..."
  25. #25
    Lainaa (zed @ Maalis. 08 2009,19:23) kirjoitti
    -Kuinka kauan vesiohenteisen (tuskin näitäkään sävyjä saa liuotinmaalina paukkupullossa) värin pitää kuivua jotta uskaltaa käyttää rajausteippiä toista väripintaa varten? Vähän vaikuttavat kuivuttuaankin paljaina aroilta nämä vesiväripinnat... Lakkaaminen kuitenkin kannattanee suorittaa vasta siinä vaiheessa kun molemmat värit ovat valmiiksi maalatut...?
    Yleisesti ottaen spraymaalit on liuotinohenteisia, sekä valmiiksi täytetyt että jälkitäytettävät, syy siihen on tällä hetkellä pääasiassa hinta, vesiperustaisten maalien täyttöpullot ovat hinnaltaan lähes kolminkertaiset = asiakas ei suostu maksamaan. Myös laki hyväksyy vielä liuotinohenteisten käytön spraymaaleissa koska ne luokitellaan erikoismaaleiksi. Jos aiot raidoittaa niin anna kuivua jos mahdollista vuorokauden verran, epäonnistumisen mahdollisuus pienenee. Jos on kiire niin käytä vaikka vaimon/tyttöystävän fööniä kuivaamiseen, teippaamisen pitäisi tällä tavoin onnistua jo puolen tunnin kuluttua.
    BMW F800GT
    Triumph America -08->11
    Yamaha V-max -98->08
  26. #26
    Lainaa (jukepoksi @ Maalis. 08 2009,19:40) kirjoitti
    Lainaa (zed @ Maalis. 08 2009,19:23) kirjoitti
    -Onko olemassa erityistä rajausteippiä maalarinteipin lisäksi? Ilmeisesti on, miten se eroaa maalarinteipistä? Lähtee helpommin/turvallisemmin pois?

    -Kuinka kauan vesiohenteisen (tuskin näitäkään sävyjä saa liuotinmaalina paukkupullossa) värin pitää kuivua jotta uskaltaa käyttää rajausteippiä toista väripintaa varten? Vähän vaikuttavat kuivuttuaankin paljaina aroilta nämä vesiväripinnat... Lakkaaminen kuitenkin kannattanee suorittaa vasta siinä vaiheessa kun molemmat värit ovat valmiiksi maalatut...?
    On olemassa, ja suosittelen käyttämään jos haluaa siistit rajat. Teippi on muovista ja joustavaa, pystyy muotoileen rajoja, tulee terävämmät reunat & pienemmät "kynnykset". Ja lähtee helpommin pois. Vesivärin kuivamisesta tallioloissa en osaa sanoa yhtään mitään, maalaamoissakin tuo vaihtelee melko paljon kosteuden ja lämpötilan mukaan. Lakka tosiaan sitten viimeiseksi.
    Pieni tarkennus vesiperustaisten automaalien kuivumiseen, siihen vaikuttaa erittäin paljon jos pintaan puhalletaan ilmaa. Vesiväreille myydään erikseen pienen föönin näköisiä puhaltimia joiden kautta pintaan puhalletaan paineilmaa joka nopeuttaa maalin kuivumista.
    BMW F800GT
    Triumph America -08->11
    Yamaha V-max -98->08
  27. #27
    Lainaa (jeba1 @ Maalis. 08 2009,20:03) kirjoitti
    Yleisesti ottaen spraymaalit on liuotinohenteisia, sekä valmiiksi täytetyt että jälkitäytettävät, syy siihen on tällä hetkellä pääasiassa hinta, vesiperustaisten maalien täyttöpullot ovat hinnaltaan lähes kolminkertaiset = asiakas ei suostu maksamaan.
    Käyttämäni Sikkens -merkkinen vesiväripullo maksoi noin 23 €, aiemmin kotiloani varten ostamani "normaali" De Beer -paukkupullo maksoi 23 €. Hintaero ei siis vaikuta kovin suurelta.
  28. #28
    Lainaa (zed @ Maalis. 08 2009,20:47) kirjoitti
    Lainaa (jeba1 @ Maalis. 08 2009,20:03) kirjoitti
    Yleisesti ottaen spraymaalit on liuotinohenteisia, sekä valmiiksi täytetyt että jälkitäytettävät, syy siihen on tällä hetkellä pääasiassa hinta, vesiperustaisten maalien täyttöpullot ovat hinnaltaan lähes kolminkertaiset = asiakas ei suostu maksamaan.
    Käyttämäni Sikkens -merkkinen vesiväripullo maksoi noin 23 €, aiemmin kotiloani varten ostamani "normaali" De Beer -paukkupullo maksoi 23 €. Hintaero ei siis vaikuta kovin suurelta.
    Toisin sanoen olet onnistunut saamaan Sikkensin tuotteen halvalla ja maksanut Debeeristä täyden hinnan vai oliko Sikkensin tuote "suoraan hyllystä" ja Debeer jouduttiin täyttämään? 23€ hinta vesiohenteisesta täytettävästä pullosta ei ole kovin paha hinta, mistä sait siihen hintaan?
    BMW F800GT
    Triumph America -08->11
    Yamaha V-max -98->08
  29. #29
    Lainaa (jeba1 @ Maalis. 09 2009,10:30) kirjoitti
    Lainaa (zed @ Maalis. 08 2009,20:47) kirjoitti
    Lainaa (jeba1 @ Maalis. 08 2009,20:03) kirjoitti
    Yleisesti ottaen spraymaalit on liuotinohenteisia, sekä valmiiksi täytetyt että jälkitäytettävät, syy siihen on tällä hetkellä pääasiassa hinta, vesiperustaisten maalien täyttöpullot ovat hinnaltaan lähes kolminkertaiset = asiakas ei suostu maksamaan.
    Käyttämäni Sikkens -merkkinen vesiväripullo maksoi noin 23 €, aiemmin kotiloani varten ostamani "normaali" De Beer -paukkupullo maksoi 23 €. Hintaero ei siis vaikuta kovin suurelta.
    Toisin sanoen olet onnistunut saamaan Sikkensin tuotteen halvalla ja maksanut Debeeristä täyden hinnan vai oliko Sikkensin tuote "suoraan hyllystä" ja Debeer jouduttiin täyttämään? 23€ hinta vesiohenteisesta täytettävästä pullosta ei ole kovin paha hinta, mistä sait siihen hintaan?
    Molemmat "tehtiin", ei siis hyllykamaa. Sikkens löytyi tuohon hintaan Tampereen Väripalvelusta.
  30.  
  31. #30
    Tulipa roiskittua myös etukate "vesivärillä" vanhoja tarroja säästellen. Osa katteesta oli aika pahasti auringon polttama ja sävy muistutti enemmän pinkkiä kuin punaista, että siis sävyn puolesta tuli kyllä parannusta...

    ...mutta seuraavalla kerralla kyllä tiedän/muistan että muutaman kuukauden ikäistä vesiliukoisella maalilla täytettyä pulloa ei kyllä kannata käyttää, sillä se ammuskelee satunnaisesti varsin kookkaita möykkyjä.

    Pohjat menivät siis vahvasti pieleen, uusi paukkupullo korjasi hiukan tilannetta kuten myös paksu kerros lakkaa, jota pääsee joskus kesän mittaan hiomaan.

    Sen vaan totean, että vesiliukoiset automaalit spray-pulloissa ja amatöörien käsissä eivät ole mitenkään helppo yhdistelmä.

    Liuotinmaalien kanssa on paljon enemmän marginaalia elikkäs pelivaraa ja tulosta on paljon helpompi "tuunata"...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen