Kun noita ryöstöjä ja ryöstön yrityksiä on saanut täällä lukea.
Tuli mieleen, että onko monella käynyt niin, että rosvot ois koittanu pyörää ryöstää myös siinä tapauksessa että levyjarrulukko olisi ollut kiinni?
Toivon vaan että pyörä sais olla rauhassa ryöstön yrityksiltä, kun on tuommonen huutava levyjarrulukko käytössä.
MUSTA GSX-750 F 2006
Riippuu mielestäni ihan siitä, kuka sen on haluamassa viedä. Levylukko voi kyllä estää satunnaisten piripäiden kokeilut melko tehokkaastikin.
Mutta jos joku ammattiliiga, joka kääntää noita tilauksesta, iskee silmänsä pyörääsi, levylukko ei auta käytännössä juuri mitään, jos pyörä on sellaisella paikalla, että se voidaan nostaa toisen ajoneuvon kyytiin. Siinä vaiheessa auttaa enää oikeastaan vain vakuutus.
Viimemainittuja vastaan voi auttaa jotain esim. osoitteenluovutuskielto, ja paikka, jossa pyörää säilytetään, esim. lukittu talli.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kaksi kertaa rosmot yrittivät viedä Hornettiani parkkihallista Espoon Olarista. Pyörässä*oli aina levyjarrulukko kiinni. Urakka oli aloitettu poraamalla virtalukko, mutta jätetty sitten homma sikseen.(Smokdiver @ Heinä. 03 2009,04:43) kirjoitti
Veikkaan etteivätt pimeässä ole huomanneet lukkoa eivätkä siitä varoittavaa tarraa. Juonena oli kait avata stongalukko ja taluttaa pyörä syrjemmälle josta nostaa se pakuun, lähelle pakua ei saanut ilman portin avainta.
CBR600RR
H-D XL883R
ex. Kawa ER-5, CB600F, CB1300F, BMW R65
mun tapauksessa ei olis ainakaan auttan mitään, varastivat ensin naapurista peräkärryn ja nostivat moot.pyörän sitten siihen, eiköhän se niiden käyttämä autokin ollu varastettu luulisin...![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
voisi yrittää käynnistää hankkeen tai lakialoituksen että kaikilta varkailta hakataan sormet irti, yksi kerrallaan. sen jälkeen hampaat kurkkuun ja nilkat paskaksi. Voisi hieman vähentyä turhan päiväinen näpertely, paskanjauhaminen ja karkuunlähteminen.
ja kaikil nitkuil niskalaukaus ihan vaan et niidenki elämä helpottuis.
mitenhän tossa yhdessä tapauksessa, oiskohan ne vieny autonkin, jos ei ois siinä aikasemmin pöllityssä ollu vetokoukkuu (huomioitu seikkaa).
mut asiaan, onks tietoa esim. hälyttävistä levyjarrulukoista, saaks sen irti rosmot, ilman et se huutaa edes hetken?
Myöskin onko tietoa estääkö noi käynnistyksen estot oikeesti mopon käynnistämistä.
Itel partsi ~5m päässä moposta, ni ehtis pesismailan kans moikkaa rosmoja, jos vähän vinkuis..
No, kyllähän ihminen keksii keinon kiertää minkä tahansa ihmisen keksimän varkaudenestojärjestelmän.
Kyse on siitä, että tehdään vaiva kohtuuttomaksi varkaudella saavutettavaan tuottoon nähden.
Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
Pelkkään hälyttävään lukkoon en usko. Mopon nostaa pakuun minuutissa ja minuutissa kukaan ei reagoi hälyttimeen. Ihan tavallista, että vähän väliä jonkun auto kiljuu parkissa hetken. Jos häläri soi putkeen useammankin minuutin, niin sitten joku ehkä lähtee katsomaan mikä meininki. Eli homma pitää suunnitella siten, että siirto/murtaminen kestää kauan.
Abuksella on järeätä 10 mm ketjua, jonka voi lukita Abuksen hälyttävällä jarrulevylukolla. Lukkoa voi tietysti käyttänä reissussa myös yksinään. Ketju on suojattu kylmähaurastumiselta ja on sen verran tiukkaa tavaraa, että ihan kevyillä leikkureilla sitä katkota. Rälläkälläkin menee tovi 10 mm ketjun katkoessa. IF myy samaa tavaraa kevyempänä versiona omassa nettikaupassaan. Bauhausista löytyy ketjusta järeämpi versio. Ketju kireälle johonkin tolppaan, jolloin jokainen liikuttaminen ja murtoyritys aiheuttaa hälärin laukeamisen. Eiköhän tuo ole sen verran ikävä ja äänekäs murtaa, että helpompiakin kohteita on.
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Hyvä varas, ajathan sitten lunastukseen
Selkä suorana, elämä edessä, R1 -> R1200 GSA
ei pidä yleistää, rauhallinen taloyhtiö, ni ku naapurin jamppa laittaa mopon tulille hyvin aikasin aamul ku nukun, ni aina vilasen ikkunasta et ei oo mun mopo käynnissä ;)
Ja jos joku hälytin sois ni se on reilu 30s ku oisin siel joko antamas tai ottamas kuonoon..
Jos haluaa olla kohtuullisen varma siitä, ettei pyörää pöllitä kannattaa pitää sitä tallissa ja niellä avain.
Niin kuin tuolla edellä jo mainittiinkin niin pyörä nousee kevyesti (lahden toiselta puolelta olevan) pakettiauton kyytiin.. Levyjarrulukot irroitetaan leikkaamalla levy katki voimatongeilla ja samassa rytäkässä menee usein vanne ja satula päreiks. Ajonesto ei estä puupää-idiootti-turisti-varkaita kokeilemasta porailla virtalukkoa hajalle ja irti tai katkaisemaan johtosarjoja... sitten kun pyörää ei saada käyntiin niin se tuupataan aina ojaan tai tuhotaan muuten.
Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
Ei nyt aivan levyjarrulukko, muttei aivan tietämättä lähde *
- Kari
![]()
BMW HP2 Megamoto -07
Voi vittu, viime yönä joku piripää yrittänyt viedä pyörän, tuloksena että pyörä siinä kunnossa ettei kyllä hetkeen ajella, yritetty rautasahalla sahata rattilukkoa onnistumatta. vituttaa kyllä siihen malliin. etupaneelikin (mihin avain laitetaan) hakattu ihan paskaksi.![]()
![]()
Honda CBR600RR
ei auttanut jarrulevylukko kun oli auton peräkontissa ja trailerilla vei ettei olis auttanut vaikka olis ollu kiinni sai se piripää 1,7v linnaa oli vähän muutakin kerinny tekeen ,onneks mopo löyty jo seuraavana iltana , idiotti oli ollut pöllimässä pakettiautoo ja jäi siitä kiinni ,vitun taitavasti oli oikein väärentänyt rekkarin f,n oli maalannut i,ksi
tl1000s >zx12r 03 >
Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
Ei muuta kun ens yönä oottamaan sotkamolaisen solariumin kanssa...(Chade @ Huhti. 15 2011,19:53) kirjoitti
![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Jos tulee tietoon kuka perkele se on ollu, niin täytyy hiukan käydä molopäätä kouluttamassa(Pavel Pude @ Huhti. 15 2011,20:12) kirjoitti
![]()
Honda CBR600RR
Sen verran meikäläinenkin tästä oppi että, hälytin ja hyvät säilytystilat mopolle![]()
Honda CBR600RR
joo, ja kyllä voroilla näköjään pelit on mukana.(vuohi @ Huhti. 15 2011,21:52) kirjoitti
![]()
Honda CBR600RR
kyllä noita hörhöjä riittää.(tl72 @ Huhti. 15 2011,20:11) kirjoitti
![]()
Honda CBR600RR
Veikkaan että paras lukitustsydeemi olis Kawa Spectressä? Mopo keskituelle ja lukitus ei laske jalkaa taipumaan eli ei putoa renkailleen. Otettava syliin koko mopo, noin 250 kg ja juoksuaskeleita kohti pakua... Veikkaan että usealta jäis yrittäminen.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Onhan se niinki, että normaali piripäät painaa sen about 60 kiloa. Jos niillä tommoset pihet on mukana raahattuna ja ne saa jotenki sen päälle hypättyä niin sinkoavat kuhmosta kuusamoon lukkoa "purkaessa".(vuohi @ Huhti. 15 2011,20:52) kirjoitti
Vaan ne jotka varastaa tarkotuksella. Tekee sen tarkotuksella ja siihen ei paljoa ketjut ja muut yritykset auta.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
hah(uiop @ Huhti. 15 2011,23:03) kirjoitti
ei kait ne mitään osaakkaan kun piri sulattanut puolet aivoista. tossakin nähtiin että pakko särkeä kun ei käyntiinkään saatu.
![]()
Honda CBR600RR
Senkus pöllivät, rautaa se vaan on. Vanhassa pidin levylukkoa sen jälkeen kun jollekin tuli tarve ajaa sillä kotiin ilman avainta. Uudessa tuon estää ajonesto. Aika kaukana on se, että menisin linnaan jonkun piripään kallonmurtumasta yhden pyörän takia, joten pesari jää kotiin.
Kyllähän se niin on, että noista "piripäistä" sun muista on kiva vouhottaa, mutta niiden esitykset ovat minun kokemuksien mukaan lähinnä säälittäviä. Ne joille ei oikeasti voi mitään, jos säilyttää muualla kuin kämpässä sisällä, on ne ammattiäijät. Nimimerkillä kokemusta on polkupyöräpuolella.(uiop @ Huhti. 15 2011,23:03) kirjoitti
Paras tapaus sattui viime kesän lopulla: Lähdin töihin, pyörä jäi sisäpihalle lukittuna järeään kaiteeseen kahdesta eri kohtaa rungosta ja molemmista pyöristä Abuksen kalleimmilla lukoilla. Tyttöystävä vie roskat 10min myöhemmin, pyörä poissa. Jäljelle jäi jatkoroikka ja kaksi paskaksi mennyttä rälläkän terää.
Vakuutus korvasi kyllä kaiken, mutta vitutus suuri. Omassa tapauksessani luultavasti joku naapureista mukana, sillä johto oli vedetty omasta rappukäytävästäni + pöllitty heti lähtöni jälkeen, eli joku ollu kytiksellä. Että sillee.
Piripäät ja amatöörit pysyy lukoilla loitolla, mutta ammattimiehet vie mitä vaan.
ps. Joo oli vähän kalliimpi fillari ja joo, niitä pyöriä on menny neljä viidessä vuodessa. Kaikkeen tottuu![]()
Sielukkaassa pyörässä on Rock'n'rollia, patinaa, fuck you -meininkiä, se ei lähde käyntiin kun tekisi mieli ajamaan, ja kun on vikaa etsiessä juonut lavan kaljaa ja polttanut puoli kartonkia röökiä ja päätät taas kokeilla niin laakista tulille.
-JaZZo
Eli vastaus kysymykseen: 100% turvallista tilannetta pyörällesi ei ole olemassa.
Varastamisen viehätistä aina voi vähentää, mutta ei poistaa.
-Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
Mikään lukko ei estä ryöstöä, varkautta se voi hillitä. Levyjarrulukkoa jos/kun käyttää, kannattaa vetää se parin euron "muiuttaja" spiraali stongaan ni voro ehkä huomaa että laite on lukittu ennenkuin särkee turhaan esmes virtalukon.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
Mitenkä noita mahtaa kiinnostaa tollanen "vanhempi ensipyörä", tyyliin parintonnin -93 diversion...Ei kai tollaselle ole paljon markkinoita, siinä mielessä että kannattais alkaa pöllimään. Varotteli vaan naapuri että viikossa ne tosta yleensä lähtee... tai ainakin joku oli lähtenyt, Tampereen keskustassa kadunvarrella. Meinaan että e mää ainakaan tommosta keikkais, onhan niitä nättejä ja kalliitakin näkösällä.. Tuo kun on ruma ja halpa
![]()
RF900R, ZX6R, (XJ600S)