Talvinen tervehdys Oulusta!
Mieleen on hiipinyt ajatus lähteä katsomaan MotoGP:tä Asseniin ensi kesänä. Löytyisikö .orgilaisilta vinkkejä mistä liput, missä kannattaa majoittua, mihin katsomoon jne.
Reitti menee joko Tukholman kautta maita pitkin tai sitten Finnlinesilla Travemündeen ja sieltä baanaa kohti Hollantia.
"Hidas mutta kankee"
Mo,
Samat suunnitelmat myös minulla.
Brno on tullut jo tutuksi ja *vaihtelun virkistämiseksi
ensi kesäksi valinnaksi Hollannin MotoGP.
Assenin 2009 lippuja ei ole vielä saatavilla.
http://www.tt-assen.com = radan kotisivu, josta
saa aikanaan myös lippuja tilattua
http://www.grandprixcities.com/assen.html =
ihan hyvää tietoa + linkkejä majoituksesta yms
http://blog.hotelsnearbigticketvenues.com/2008....it.html =
kertoo myös jotain
Lähialueiden hotellit lienevät tässä vaiheessa jo täynnä...
toki alueella on tarjolla 'tunnelmallista' telttamajoitusta.
![]()
![]()
Liput ostin viime kesänä suoraan portilta. Liput oli nurmialueille eli staanplaats. Aika-ajoihin pääsee kattomaan samasella lipulla minne vaan haluaa, eli ei kysytä paikkalippua katsomoihin, ja lipun hinta oli 23 egee. Kisapäivän lippu maksoi nurmialueille 40,- , ja minun mielestä sieltä näki todella hyvin, ainaki takasuoralta...
Niin ja jos haluaa nukkua yöllä, niin kannattaa ottaa telttapaikka vähän kauempaa radasta. Todella hyvät menot Assenin keskustassa yöllä...![]()
Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
Nyt näyttää olevan 2009 liput myynnissä. Osa katsomoista jo täynnä. Nopeaa toimintaa näemmä!
"Hidas mutta kankee"
Heips,
Joo, lippuja saa jo varattua (= ostettua ?) suoraan radalta.
Tiedustellessani asiaa sain seuraavan vastauksen:
Ordering tickets is not yet possible via internet.
You can sent us a letter of fax
Postal address: TT Circuit, PO Box 150, 9400 AD Assen, The Netherlands
Fax: 0031 592 356911
We need you name, address, number of tickets, on which stand (+ 2nd & 3rd choice)
If you have a customer number please let us know.
You can order tickets from our internet site from February on.
Kind regards,
TT Circuit Assen
Nakkasin faksilla lippuvaraukset tuonne ja kyselin samalla miten maksu ja lippujen toimitus hoidetaan. Katotaampa mitä vastaavat.
Toinen homma on sitten se että missäköhän sillan alla sitä majoittuu
"Hidas mutta kankee"
Liput hankin paikan päältä. Ruohoalueelle maksoi tosiaan 40,-, niinkuin aiemmasta viestistä selviää. Meininki oli ihan letkeä. Porukkaa oli kyllä kohtuu paljon, joten kaljan juonti oli hidasta ja vaivalloista pitkien jonojen takiaItse majailin junamatkan (n.1h) päässä Assenista kaverin luona.
Katsomossa oli iso paikallinen sakki, joka oli kaivanut kaljaa ja viinaa alueelle etukäteen ja jota ne kuskasivat sieltä kuopasta parisen tuntia! Ei ollut pojilla ja tytöillä jano.
Hauska kokemus - ensi kerralla hommaan tosin liput oikeaan katsomoon. Kisan seuraaminen oli hieman vaivalloista.
Ducati 749s -06
liput ostin yhen huoltsikan pihalta,kun tulin saksasta hollannin puolelle,makso muistaakseni 30 ekee...ja paikka oli seisoma katsomo...hyvä paikka kaikinpuolin
pari yötä oltiin hotellissa maaseudulla,matkaa radalle noin 30 km.......mutta tuli ainakin ne nurkat nähtyä assenin ja hotellin välillä...kun muutti aina reittejä,matkaa tuli välillä 1ookm...
ja sai ainakin nukkua rauhassa,aamupalaa odotellessa.........![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Itsekin menin paikalle ilman lippua, sain alle listahinnan kahvilasta jossa oli lappu seinällä. Portilta tosiaan olis saanut vielä nurmipaikkoja 40e hintaan.
Siellä on radan vieressä yksi (tai ehkä useampi) iso leirintäalue, jossa on ihan tajuttoman bileet päällä (Youtubesta löytyy esimerkkejä). Nukkuminen voi olla hankalaa ilman korvatulppia ja kunnon yömyssyjä.
Sitten lähistöllä (myös ihan lähellä rataa) on pienempi leirintäalueita, joissa vähän rauhallisempaa.
Tossa mun matkakertomus toissavuodelta, siinä mainittu leirintäalue jossa olin, voin suositella. Rauhallinen muttei silti tylsä. Kannattaa varata jo nyt jos sinne haluaa.
Kawa ZXR750H1 (Green Meanie)
Heitin mailia ja kyselin vahvistusta faxilla varaamiini lippuihin ja tänään vastasivat, että vahvistukset tulevat tammikuussa.(jaksu @ Marras. 26 2008,14:36) kirjoitti
Mielenkiinnolla jään odottamaan istutaanko sitä halutussa katsomossa vai seisotaanko jossain ihan muualla![]()
"Hidas mutta kankee"
Ottakaa sit suomenliput mukaan korkeella mastolla, kun menette!! Ja TAJUTTOMAN ISO LIPPU MUKAAN!!![]()
Hullu se on...
Honda CB600F Hornet 2007
Honda CRF250R 2006
Minulla kerran oli, mutta joku varasti sen kun silmä vältti. Taisi olla 2000 Assenissa, silloin kun leirintäalueet oli radan vieressä ja ajettiin vielä 500 cc 2-t (two stroke power) ja 3 -mukinen Aprilia ja paineilmatoimiset venttiilit.(WaltsuCB600 @ Joulu. 04 2008,22:08) kirjoitti
Aikaisemmin Moto-GP kisoissa oli jotain katsomista, nyt ei ainakaan Moto-GP luokassa. Kisojen äänimaailma on surkea, pörisijöitä. Kiitos Big bang sytytyksen. Mielenkiintoisin luokka on ehdotamasti piikkiluokka, siinä vielä jotain tapahtuu.
Viime kesänä kävin katsomassa SBK, siellä on eri meininki. MotoGP:lle käy kohta niinkuin Formula 1:lle, ei kiinnosta ketään se peräkkäin ajelu.
Voi aikoja voi tapoja
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Tänään tuli lasku lipuista. Maksettava maaliskuun alkuun mennessä. Katsomokin näytti olevan sitä mitä pitikin
"Hidas mutta kankee"
Herra #46:n ripustaessa hanskat naulaan motogp voi olla tosipaikan edessä, se on totta. Jostain Pedrosasta tai Stonerista ei taida olla samanlaiseksi hahmoksi, vaikka ihan hyviä kuskeja ovatkin.(57pannu @ Joulu. 07 2008,20:25) kirjoitti
En muuten vieläkään käsitä, miksi legendaarinen Assen, ´mp-kilvanajon katedraali´, piti mennä pilaamaan??? Juuri ne lähtösuoran jälkeiset kallistetut mutkat oli (jopa telkkarista katsottuna) kaikista hauskinta katsottavaa. Vauhdin näki ihan eri tavalla kuin nykyisillä F1-radoilla. Näitä ns. oikeita kilparatoja ei muutenkaan enää ole kalenterissa turhan monta, niin piti sitten tämäkin rampauttaa. Perkele. No, onneksi tuli silloin vielä vanhaan hyvään aikaan käytyä siellä muutamat kisat katsomassa.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Totta puhut veliseni. Mutta toisaalta tämä herra #46 voi olla myös lajin kehittymisen "este". *Meriittejä miehellä on 90 luvun piikeistä kunnon 500 ja siitä tonnisten kautta nykyisyyteen. Tässä on vähän tämmöinen Schumi efekti. #46 sellainen ote asioihin että voittaa kisan vaikka Jawalla ajaisi. Toivottavasti uusia nousee mahdollisimman pian, olisi pitänyt jo nousta. Tämä pyörien tehon rajoittamien ja muut seikat ovat osaltaan #46 "syytä", liian ylivoimainen.
Mutta vanha Assen oli parempi, monessa suhteessa. Leirintäalue ihan radan vieressä, rata oli pidempi ja minä olin nuorempi.
-h
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Kyllä isompi ongelma on se että MotoGp-luokka on nykyisin tylsä. Mennyttä ovat ajat jolloin tuli ohituksia solkenaan ja aitoa kilpailua. Kaksintaisteluita ei nykyisin enää näe. Nyt ajetaan jonossa lähdöstä maaliin. Elektroniikka on tehnyt pyöristä liian helppoja ajettavia ja keskitason kuskikin pystyy voittamaan jos alla huippupyörä. Kuskin osuus on kutistunut pienemmäksi kuin aiemmin.(pecha @ Joulu. 20 2008,14:04) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Rossi ei ainakaan tyytynyt ajelemaan jonossa Laguna Secassa tänä vuonna.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ei ajanut ei. Silti sellaiset kaksintaistelut, joissa ohitellaan vuorotellen toisen tekemästä virheestä, on historiaa.
SuperBikessä on ainakin vielä ihan toinen meininki. Tosin huolestuttavaa on että sielläkin on jo luistonestoja.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Totta jupiset,olen käynyt siellä kolmella eri vuosikymmenellä ja tuo radan mulkkaus sai aikaan päätöksen että en enää sinne mene.Se on ollut motoristien kannalta aivan huippupaikka ja fiilis siellä oli varsinkin takavuosina tosi upea kun suuret tähdetkin kävivät illan hämyssä moikkaamassa fanejaan,eikä aina ihan selvinpäin nekään päässet ulos sieltä.Hauskaa oli ja nukkuminen jäi olemattomiin.(pecha @ Joulu. 20 2008,14:04) kirjoitti
Mitä taas nykyisiin kisoihin tulee niin kai se elektroniikan karsiminen olisi helpoin tapa saada laitteet tasavahvoiksi.Mitä jos jokainen mylly dynotetaan ennen skabaa vaikka ?- 200 hp ja ryhmä viivalle? Paino ei liene ongelma,löysät osataan ottaa pois.
Eipä tuosta Rossin ja Gibernaun viimeisestä kierroksesta Jerezissäkään ole vielä neljää vuotta aikaa. Kurkatkaapas juutuubista, sanoisin että on ihan mukiinmenevää kilvan ajamista.
Ehkäpä aika kultaa muistot, että ennen oli kaikki paremmin?
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että 800-kuutioisten aikakaudelle on osunut aika monia todella tylsiä kisoja, mutta niillä on ajettu vasta 2 kautta, joten tämä voi vielä olla täysin sattumaakin.
Olihan niitä tylsiä kisoja jo esim. 2000-luvun alkupuolella, kun Rossi vei Hondalla ajaessaan koko muuta kuskikaartia kuin pässiä narussa. Phillip Islandilla 10 sekunnin aikasakko ja ahah, vähän pienempää pykälää, ja 15 sekunnin kaula muihin, ihan tuosta vaan.
Sellaisia Schwantz/Rainey-tyyppisiä mittelöitä tuskin tulemme aivan heti näkemään uudelleen, ja siihen aikaan viivalla oli muutenkin aivan poikkeuksellinen joukkio huippuvetäjiä; Lawson, Doohan, Mamola, Gardner... silloin se hyvä kilvanajo oli ensisijaisesti näin laajasta kärkiajajakaartista kiinni. Laskisivat ihan varmasti yhtä armottomasti myös näillä nykyisillä pyörillä, eivät tosin varmaan kaatuilisi aivan yhtä paljon, ja loukkaisi itseään.
Itse uskon, että perimmäisin syy kehnoon kilvanajoon löytyy sieltä nykykuskien korvien välistä, otetaan varman päälle ja ajetaan tasaisesti pisteille. Jos siellä olisi toinen Rossin aivoilla varustettu mukana, meininki olisi aivan toista.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Tervehdys Limingasta!(jaksu @ Marras. 21 2008,08:42) kirjoitti
Toissakesänä ajeltiin Oulusta Baltian kautta Asseniin ja Tanskan sekä Ruotsin kautta takaisin. Baltia ja Puola olivat kyllä positiivinen kokemus Ruotsiin verrattuna. Tiet olivat toki osittain huonohkoja ja keskinopeus alhainen. Voin kuitenkin suositella tuota reittiä, jos Baltia on vielä näkemättä ja ei ole kiire. Matkaan oli meillä varattu 8 päivää, joista kisapäivänä ei ajettu kuin noin 100km. Yhteensä matkaa tuli noin 4000 km, pyörinä CBR1100XX ja TL1000R.
Yöpaikat otimme matkalta aina illan tullen. Ainostaan laivaliput ja kisaa edeltävä majoitus varattiin etukäteen. Assen ja Groningen olivat täynnä jo alkutalvesta, joten majoituimme Winschotenissa.
Liput tilasin faksilla t-assen sivuston ohjeiden mukaan ja niitä saikin odotella koko kevään. Eivät paljon vastailleet kyselyihin. Liput tulivat postissa loppukeväästä. Olimme muistaakseni TT world tribune nimisessä katsomossa tai jotain sinnepäin. Ei kovin häävi paikka. Älyttömän ahdas istua ajopuvun ja kamojen kanssa. Paljon parempi oli katsella katsomon edessä olevasta luiskasta.
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer
Tervehdys sinne Liminkaan,(ruoste @ Tammi. 11 2009,15:49) kirjoitti
Siellähän taitaa kirjoitella ihan tuttu kaveri![]()
Sinähän tosiaan kävit Jannen kanssa tuolla Assenissa. Satutko muistamaan missä paikassa majoituitte tuolla Winschotenissa?
Tässä harkitaan telttapaikan varaamista tuosta yhdestä pienemmästä leirintäalueesta, joka sijaitsee noin 1-2km päässä radasta. Kiinteä kattoinen majoitus olisi luonnillisesti huomattavasti mukavampi.
"Hidas mutta kankee"
Ei sieltä tartte telttapaikkaa etukäteen varata.
Oletta vaan hyvissä ajoin paikalla, niin voi valita mihin teltan pystyttää. Pari kymppiä maksoi telttapaikka viime vuonna koko kisa ajalle...
Kawa Z650F vm82 -> suska gsx 1100 f vm88 -> Suska Bandit 1250 S vm 07"RIP"-> Yamaha FJR 1300 vm07 -> Hayabusa 09/10 -> BMW K1300S vm 2012
Tulipa kuitenkin varattua telttapaikat tuolta leirintäalueelta. 25e/lärvi pe-su.(Kasperi @ Tammi. 17 2009,12:03) kirjoitti
Nyt sitten vaan ihmettelemään tuota Via Balticaa.
Muita .orgilaisia lähdössä?
"Hidas mutta kankee"
Reissu etenee. Varsovassa ollaan menossa. Aamulla matka jatkuu kohti Saksaa (jos pyörät ovat tallessa vielä aamulla!). Via Baltica on tähän mennessä aiheuttanut kovin ristiriitaisia tunteita! Hinnat ovat OK ja tiekin pääsääntöisesti, mutta rajoitukset ja liikennekulttuuri on PERSEESTÄ!!
"Hidas mutta kankee"
Reissaaja takaisin Oulussa. Hyvä keikka jos ei lasketa erästä kaatoa... Kallion kaatoa nimittäin! Kilsoja kertyi noin 5100km ja taas saa olla GSX-R:lle varaamassa uutta huoltoaikaa. Täytyy kirjoitella reissublogi jossain vaiheessa.
Kyllähän siellä Assenissa on aikamoisen säpinät kisojen aikaan![]()
"Hidas mutta kankee"
Moottoripyöriä on kuin muurahaisia kaikki tiet täynnä. Oliko paljon yleisoä teiden varsilla grillailemassa, kun porukka alkoi purkautua pois?(jaksu @ Heinä. 01 2009,11:24) kirjoitti
Blackbird 1998 (2004-2008)
Fireblade 2006 (2008-2011)
KX450F 2011 (2011-2012)
RC8 2008 (2012-2013)
Adventure R 2011 (2013-2015)
R1 2012 (2016-2017)
EXC 500 6Days SM/Enduro 2017
MG1000 Cafe racer