Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 54:sta
  1. #1
    Terve,
    Olen tuore VFR:n omistaja *
    5pv:n ja n.250km:n kokemuksella olen tyytyväinen ostokseen
    Pari kysymystä on kuitenkin herännyt onko normaalia että näillä kuumilla ilmoilla vähän pitemmällä lenkillä runko kuumenee ja muutenkin on fiilis kun olisi lämpöpatteri jalkojenvälissä. Mittarin mukaan lämmöt ok ajattelin vaan varmistaa.
    Ja ei niinkään vikana huomio että pyörällä pitää ajossa kierrättää 4-5rpm minimissään muilla vaihteilla kuin ykkösellä joten 30/40 alueella kruisailu on vähän outoa kun pitää joko kierrättää 1:llä reippaasti tai 2:lla vetää ihan alakierroksilla jossa vääntö ei oikein riitä. Muutenkin tuntuu että 2:n loksahtaa sulavimmin vasta 60km/h kohalla aikaisemmin loksahdus hiukan kovempi.
    Onko jotain muuta jota tuoreen VFR:n omistajan pitäisi tietää?

    Kuva pyörästä 17v vanha ja on luultu uudeksikin




    VFR 750 F -92
  2. #2
    Normaalia tuo on.

    Katteiden välistä nousee lämmintä ilmaa jaloille. Hellepäivinä ilmavirta voi tuntua hyvinkin läpimältä.

    Ja kierrättämisestä sen verran, että itsellä tulee ajeltua kuutosvaihteella oikeastaan 60 nopeudesta lähtien, ellei sitten ole kova kiire. Minun käytölläni pyörä jaksaa vääntää hyvin 2500 kierroksesta lähtien ja alkaa täristämään vasta alle 2000 kierroksen. Tietysti jos ohituksessa on kiire, niin kolmosella lähtee 80 vauhdista hieman paremmin kuin nelosella.

    Pyörän kanssa kuluu sinulla monta hyvää hetkeä kun muokkaat pyörästä mieleisesi. Hieman matalampiääninen putki on hyvän kuuloinen korvalle, ja käytetävyyttä parantaa laukkusarjat ja kahvalämppärit jne.

    Hyvä ostos.



    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  3. #3
    Kiitos vastauksesta
    Vielä yksi kysymys tuli mieleen ostin jo biilteeman moottoripyörän ketjuöljyä mutta en ole uskaltanut käyttää sitä. Koska omistajan käsikirjassa sanotaan että kaupalliset ketjuöljyt voi vahingoittaa kumisia o-renkaita. Että pitäisi vaan voidella vaihde öljyllä. Miten uskaltaako tota biilteeman öljyjä käyttää?
    Ketjuthan ei voi olla enää alkuperäiset 80tkm mittarissa.
    VFR 750 F -92
  4. #4
    Lainaa (Siperian Monkey @ Kesä. 29 2009,15:22) kirjoitti
    Kiitos vastauksesta
    Vielä yksi kysymys tuli mieleen ostin jo biilteeman moottoripyörän ketjuöljyä mutta en ole uskaltanut käyttää sitä. Koska omistajan käsikirjassa sanotaan että kaupalliset ketjuöljyt voi vahingoittaa kumisia o-renkaita. Että pitäisi vaan voidella vaihde öljyllä. Miten uskaltaako tota biilteeman öljyjä käyttää?
    Ketjuthan ei voi olla enää alkuperäiset 80tkm mittarissa.
    Morjens.On sulla siina hyvannakoinen *vanhus* todella maulla *tuunattu* ja niihin ketjuoljyihin,meika on heittanyt milloin mitakin *rasvaa* ketjuille ,ei ole viela ketjua keksitty mika kestais ikuisuutta ,niin siita vaan Bilteman oljya ketjuun.
    The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
  5. #5
    Lainaa (Siperian Monkey @ Kesä. 29 2009,15:22) kirjoitti
    Kiitos vastauksesta
    Vielä yksi kysymys tuli mieleen ostin jo biilteeman moottoripyörän ketjuöljyä mutta en ole uskaltanut käyttää sitä. Koska omistajan käsikirjassa sanotaan että kaupalliset ketjuöljyt voi vahingoittaa kumisia o-renkaita. Että pitäisi vaan voidella vaihde öljyllä. Miten uskaltaako tota biilteeman öljyjä käyttää?
    Ketjuthan ei voi olla enää alkuperäiset 80tkm mittarissa.
    Bilteman öljy on mielestäni kelpoa ainetta, jää kosteaksi ketjut, eikä silti kerää paskaa niinkuin jotkut toiset tökötit. Ketjut kestännee 30-40tkm että on siellä varmaan kolmannetkin ketjut jo paikoillaa..
    KTM 690SM
  6. #6
    Kiitos
    Joo täytyy pistää biilteeman öljyä sitten
    VFR 750 F -92
  7. #7
    Lainaa (Säätömies @ Kesä. 29 2009,14:57) kirjoitti
    Normaalia tuo on.

    Katteiden välistä nousee lämmintä ilmaa jaloille. Hellepäivinä ilmavirta voi tuntua hyvinkin läpimältä.

    Ja kierrättämisestä sen verran, että itsellä tulee ajeltua kuutosvaihteella oikeastaan 60 nopeudesta lähtien, ellei sitten ole kova kiire. Minun käytölläni pyörä jaksaa vääntää hyvin 2500 kierroksesta lähtien ja alkaa täristämään vasta alle 2000 kierroksen. Tietysti jos ohituksessa on kiire, niin kolmosella lähtee 80 vauhdista hieman paremmin kuin nelosella.

    Pyörän kanssa kuluu sinulla monta hyvää hetkeä kun muokkaat pyörästä mieleisesi. Hieman matalampiääninen putki on hyvän kuuloinen korvalle, ja käytetävyyttä parantaa laukkusarjat ja kahvalämppärit jne.

    Hyvä ostos.
    Ainiin kierrättämisestä vielä. Kävin tänään ajelemassa taas ja testailin niin pystyyhän tolla 2000-2500 kierroksella ajelee ääni vaan muuttuu vähän nöyremmäksi
    VFR 750 F -92
  8. #8
    Heipä hei teille ORG:n Honda miehet! Itse juuri aloittelen pyörä harrastusta ja ostin juuri ensimmäiseksi oikeaksi pyöräksi -91 VFR 750:n. Torstaina tuli pyörä ostettua Haukiputaalta ja nyt on reilu 500km tullut ajeltua ja aika tyytyväinen täytyyä Veffariin olla. Moottorin väännöstä tykkään eniten tuossa pyörässä ja tuo touring tuulenhalkoja on myös aika mukava varuste.

    Muutama kuvatus VFR:stä:





    Honda VFR750F
  9. #9
    Vaikka en olekaan Hondamiäs niin sen verran mun tarttee sanoa, että tuollainen VFR on minun mielestäni yksi kauneimmista mopoista mitä on koskaan tehty

    Ja molemmat tässä ketjussa esitellyt näyttäisivät olevan hyvässä kunnossa
    "Olen turvassa tekniikan ympäröimänä aivot on kahlittuna turvavöillä"

    - Ismo Alanko

    K 1200 R -06 & remontoitu 1992 GSX 750 F reservissä. Emännän mopo Honda CBF 600 SA, joskus ajelen silläkin.
  10. #10
    Täytyy tuota edellistä viestiä kompata Hondamiehenkin. On teillä komeassa kunnossa olevat vanhukset. Samanlaista huolta kun omaisuudestanne pidätte niin on paljon kilometrejä edessä. Tervetuloa moottoripyöräharrastuksen pariin ja moikkaillaan kun vastaan tullaan
    Yamaha DT 125 R ´84
    Honda NS 125 F ´86
    Honda CBR 600 F ´93
    Honda VTR 1000 F ´97
    Harley-Davidson XL 1200 R
  11. #11
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    RC36 on hieno pyörä ja hienoa tekniikkaa, vieläkin kaipaa sitä jakopään rattaiden vihellystä...
    Dirty Nasty Furriner
  12. #12
  13. #13
    Lainaa (LuckyLuke @ Heinä. 21 2009,22:08) kirjoitti
    Tykkään!

    Kuin myös. Tein vähän remonttia
    Etummaiset tulpat on hieman epämukava vaihtaa mutta muuten ihan kiva pyörä.
    Honda VFR750F
  14. #14
    tuo vfr "tärinä" pikkukiepeillä konetta ns väännättäessä?
    hajottaako paikkoja vai ei ?
    ainakin tuntuu ilkeelle...
  15. #15
    Onko kaikissa vm.92 vfr:ssä nopeusmittarissa ulkoreunassa mailit ja sisäreunassa kilometrit pienellä?? Vai onko kyseessä tuontipeli?? Olisi pyörä kiikarissa ja tämä ihmetyttää.
    Z750 -07
    zx-9r -00
    zx-6r -96
  16. #16
    Lainaa (Michi @ Joulu. 30 2009,19:59) kirjoitti
    Onko kaikissa vm.92 vfr:ssä nopeusmittarissa ulkoreunassa mailit ja sisäreunassa kilometrit pienellä?? Vai onko kyseessä tuontipeli?? Olisi pyörä kiikarissa ja tämä ihmetyttää.
    Tuontipeli lähes 100%
    Kuten tuo ylemmissä kuvissa oleva valkoinenkin (tai sitten AVK:n kierrätyspeli... Siis valkoinen)
    Ei silti, hienossa kunnossa ne näyttävä molemat tässä ketjussa kuvatut pyörät olevan.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  17. #17
    Taitaa jopa tuo valkoinen hondakin keulia kun takapaksin tunkee täyteen tavaraa.Joo sori ei liity aiheeseen mitenkään,mutta ol pakko kommentoida näin vuodenvaihteen juhlatunnelmissa
  18. #18
    Lainaa (Michi @ Joulu. 30 2009,19:59) kirjoitti
    Onko kaikissa vm.92 vfr:ssä nopeusmittarissa ulkoreunassa mailit ja sisäreunassa kilometrit pienellä?? Vai onko kyseessä tuontipeli?? Olisi pyörä kiikarissa ja tämä ihmetyttää.
    Kaikkihan ne on tuontipelejä mutta jos sitä ei Otto B. tuonut niin rekisteriotteessa on maininta aikaisemmasta rek. numerosta tai "alkuperäismaasta" joka tarkoittaa ensimmäistä rekisteröintimaata jos se on muu kuin suomi. Siis älä ihmettele vaan katso rekisteriotetta.
  19. #19
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God




    Ei oo Euroversioissa maileja mittarissa missään muodossa.



    Dirty Nasty Furriner
  20. #20
    Lainaa (Michi @ Joulu. 30 2009,19:59) kirjoitti
    Onko kaikissa vm.92 vfr:ssä nopeusmittarissa ulkoreunassa mailit ja sisäreunassa kilometrit pienellä?? Vai onko kyseessä tuontipeli?? Olisi pyörä kiikarissa ja tämä ihmetyttää.

    Uskallan inttää et tuontipeli on jos mailit mittarissa on, ite ajelen näin suomen rajojen sisällä harvinaisella vfr 400 r, jaappani versiolla vm. -87 ja on km-mittaristo (alkuperäinen). Tuontipeli tämäkin, muttas jaappanissakin ajellaan kilometrejä, muualla eli "isossa" maassa ja siin pienes saari valtiossa ainaki viel käytetään niitä maileja

    Uuden vuoden iloksi ilostutan tai koitan.

    On siin pari kertaa ollu paikallises honda liikkees puolin ja toisin naurus pitelemistä kun o joitain osia kysellessä myyjä ihmetelly et mistä tuo pyörä on ja ite siihen ajattelematta vastaamaan et jaappanista. Ja myyjä perään et niinhä ne kaikki (hondat)
  21. #21
    Lainaa (Mastercutor @ Joulu. 30 2009,23:06) kirjoitti
    On siin pari kertaa ollu paikallises honda liikkees puolin ja toisin naurus pitelemistä kun o joitain osia kysellessä myyjä ihmetelly et mistä tuo pyörä on ja ite siihen ajattelematta vastaamaan et jaappanista. Ja myyjä perään et niinhä ne kaikki (hondat)
    Täytyy nyt pilkkua viilata, suomessakin myydään hondia, jotka tehdään usassa ja taiwanissa. Mutta pääsääntöisesti ne tulevat kyllä japanista
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  22. #22
    Lainaa (Heksa @ Joulu. 30 2009,23:25) kirjoitti
    Lainaa (Mastercutor @ Joulu. 30 2009,23:06) kirjoitti
    On siin pari kertaa ollu paikallises honda liikkees puolin ja toisin naurus pitelemistä kun o joitain osia kysellessä myyjä ihmetelly et mistä tuo pyörä on ja ite siihen ajattelematta vastaamaan et jaappanista. Ja myyjä perään et niinhä ne kaikki (hondat)
    Täytyy nyt pilkkua viilata, suomessakin myydään hondia, jotka tehdään usassa ja taiwanissa. Mutta pääsääntöisesti ne tulevat kyllä japanista *
    Ei tuo nyt ole mitään pilkun viilaamista. Hondia on tehty ainakin vuodesta 1988 alkaen italiassa ja niitä on myyty suomessa.
    Mulla on tallissa uusi 2010 mallin Yamaha joka on tehty ranskassa.
    Kiinassa ja intiassa valmistetaan " japanilaisia moottopyöriä" ja myös KTM on menossa samaan suuntaan.

    Tunturi ja Winha lienevät ainoita oikeita "suomipyöriä"
  23. #23
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Ja joo, yksi parhaimman näköisistä muovipyöristä kautta aikain IMHO... toi laukkuteline kyllä tökki mutta ei sitä viitsinyt irtikään ruuvata, laukkujen kanssa tuli kaupastakin kivasti pari kassia ruokaa.
    Dirty Nasty Furriner
  24. #24
    Pakko kompata tätä. Mulla kun oli aikoinaan Verrarin punainen VFR 1992, jonka luotettavuus oli kyllä pettymys ja menikin siksi vaihtoon koko muuten hieno pyörä. Soundit oli kyllä kohillaan tyhjällä ja lyhyellä pöntöllä... Tosin vuosmallit 1994-1997 olivat mun mielestä hienoimpia. Sen jälkeen onkin menty takapakkia muotoilun suhteen ja tää uus 1200:nen onkin sitte pohjanoteeraus...
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  25. #25
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Tossa Sebringissä oli ihan kivat soundit, tyhjäkäynnillä se V-koneen "kurlaava" saundi ja isommilla kierroksilla kiva hieman kireältä kasilta kuullostava röhinä + se jakopään maukas vihellys... eihän sitä nyt yleensä mekaaniset äänet niin kiehdo mutta se rattaiden vihellys toi kyllä pari senttiä lisää pituutta...
    Dirty Nasty Furriner
  26. #26
    Lainaa (Staga @ Joulu. 31 2009,00:41) kirjoitti
    Tossa Sebringissä oli ihan kivat soundit, tyhjäkäynnillä se V-koneen "kurlaava" saundi ja isommilla kierroksilla kiva hieman kireältä kasilta kuullostava röhinä + se jakopään maukas vihellys... eihän sitä nyt yleensä mekaaniset äänet niin kiehdo mutta se rattaiden vihellys toi kyllä pari senttiä lisää pituutta...
    Mä en enää muista mikä pönttö tuossa oli, mutta joku hiilaripömpeli se oli ja kovassa kiihdytyksessä ääni (kuulemma) kantoi usseemman kilomeetrin...

    Kiva pyörä ajaa ja ruuhkassa ajaessa voi olla varma, ettei munien tarvinnu palella. Lämpenee satulan etuosa tuossa "paremmin" kuin Harrikassa. Oisin tuolla ajanut pitempäänkin, mutta alkoi tehdä mieli lisää tehoa ja luotettavuusongelmat olivat sitte se viimenen niitti ja Honda vaihtui Kawaan eli isoon Zetoriin.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  27. #27
    Lainaa (Staga @ Joulu. 31 2009,00:41) kirjoitti
    Tossa Sebringissä oli ihan kivat soundit, tyhjäkäynnillä se V-koneen "kurlaava" saundi ja isommilla kierroksilla kiva hieman kireältä kasilta kuullostava röhinä + se jakopään maukas vihellys... eihän sitä nyt yleensä mekaaniset äänet niin kiehdo mutta se rattaiden vihellys toi kyllä pari senttiä lisää pituutta...
    Oliko Sebring ihan kokorööri? Taisi olla niitä harvoja valmistajia, joilta oli jossain vaiheessa saatavana hormisto, jossa vaimentaja oli vasemmalla (jättäen näin koko vanteen näkyviin).

    Minunkin mielestäni kokonaisuudessaan paras VFR-versio on RC36:n jälkimmäinen painos eli 1994-97. Sellaisella tuli muutama kesä ajeltua, mainio vehjes. Myöhemmissä ruiskumalleissa oli tuohon verrattuna ulkonäöllisesti joitakin kohennuksia ja ruiskuhan on sinänsä parannusta kaasariin nähden, mutta muuten perusideaa mentiin sössimään mielestäni anteeksiantamattomasti, kun otettiin käyttöön integraalijarrut, VTEC-venttiilihäröilyt ja lopulta jopa nokkien ketjuveto.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  28. #28
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Sebringi oli vain vaimentaja; noissahan ei "sliparia" tunnettu vaan pönttö oli laipalla kiinni.
    Dirty Nasty Furriner
  29. #29
    Moro!

    Sama juttu, VFR vm. 1992 tuli hankittua viimetalven viimeisillä pakkasilla maaliskuun lopussa. Ensimmäisenä ajokautena tuli kilometrejä noin 6000 ja nyt totaalit vähän alle 70000. Täytyy kyllä sanoa että on ainakin tälläiselle aloittelijalle todella loistava valinta, helppo ajaa ja urheilullisuuttakin löytyy ensi alkuun. Ei tosiaankaan hätkähdä matkustajasta tai pienestä tuulesta yms., ehkäpä johtuu siitä että on melko painava, mutta hyvä peli melkeinpä mihin vaan. Ulkonäkö on todella makea, täytyy sanoa että en millään usko että kaunotar täyttää maaliskuussa jo täydet 18v, siksi ajaton klassikko se on. Omani on saksasta tuotu tietääksi täysin alkuperäinen ja kaatamaton yksilö, vakioputkella kaiketi. Vuodelta 2004 (tullut maahan) on Bike Worldin paperi jossa mitattiin 103.6hv@9997rpm ja 78,5Nm@7800rpm, ilmeisesti moottorista?, käyrän mukaan vääntöä on tarjolla +60Nm alkaen heti 3700rpm:stä aina ns. tappiin saakka eli kone lienee kunnossa. Tyhjäkäynnillä kone "tikittää" heikosti kuin nopeutettu taskukello, mutta se ehkä korjaantuu venttiilien tsekkauksella... tai sit ei, ei kuulosta vaaralliselta. Talvella olen pohtinut että pitäisikö vaihtaa isompaan ja uudenpaan (XX oli mielessä) mutta juuri tänään tein periaatepäätöksen että satsaan VFR:ään jonkun verran rahaa ja vaihdatan kaikki litkut ja suodattimet (jarrut jos on tarpeen) ja säädätän kaasarit ja venat ja ajelen onnellisena vielä yhden kauden... tai jos kuume nousee niin sit hankin XX:n mut kausi ainakin aloitetaan vielä VFR:llä. Ens kesänä olisi tarkoitus ajella pari jotain pidempää lenkkiä ja sit kruisailla muuten vaan, viime kesänä heitin 1700km:n setin viiden päivän aikana eikä se ainakaan vielä työltä tuntunut. On kiva lukea juttua "tallikavereista" ja kokemuksista, ehkäpä itsekin kirjoittelen jotakin juttua ensi kesästä.

    PS. kertokaa nyt vielä puusilmälle että kuinka tähän saa liitettyä kuvan!!
    BLADE 1K
  30.  
  31. #30
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Kuvan liittämiseen on ohjeita ainakin testifoorumilla; kato vaikka Tuolta.
    Ekaks tosin pitää kuvat saada johonkin; itse käyttänyt Photobucketia.
    Sinne työnnettyjen kuvien viereen ilmestyy myös osoite jonka voi suoraan kopsata tänne, linkissä on haluttaessa valmiina [ img ] tagit.
    Dirty Nasty Furriner
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen