No niin elikkäs mistäs johtuu moinen kun RR tykkää pössäytellä auki venttilikopan tiivisteessä olevaa puoliympyrää? kenties huohotin tukossa vai mistä lähteä vikaa etsimään? Yleensä aukeaa kun paikaltaan lähtee hiljasilla kierroksilla. Kiitos jo etukäteen!
VF750f '84
CBR 929RR '01
Onko irtoilu alkanut esim vasta venakopan kannen irroituksen jälkeen? Mopoasentajana ollut kaveri neuvoi että laittaa tiivisteliimaa niihin puoliympyröihin kun laittaa kopan takaisin paikalleen
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
täytyypä kokeilla... ja tänä viikonloppuna ajoin 1000km niin vasta viimeset 50km teki moista.. eli loput 950km toimi ihan moitteettomasti.
VF750f '84
CBR 929RR '01
Jos puolikuut vuotaa niin uusi venttiilikopantiiviste tai tiivisteliimaa. Mieluummin uusi tiiviste.
Taivas saa odottaa
Jenkkifoorumit sanovat aiheeseen että kun vasemman puolen puolipallo paukkuu, on jännitteensäädin paskana ja ylilatausta ilmassa. Tästä aiheutuu että öljy höyrystyy kuumien käämien päällä kun ei ole kiertoa paljon ja tekee sitä kautta painetta, joka poistuu poksauttamalla sen puolipallon ulos.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
juu jokin syyhän siihen on ei syytä kannata liimalla tukkiasiis lataus tarkistetaan ja sitten mietitään lissää...
VF750f '84
CBR 929RR '01
Juu lataus tarkistettu ja ihan normaalisti lataili eli eli jos jollain on ollut samaa ongelmaa niin onko tosiaan tilanne vaan se että puolikuu napsuu vaan vanhuuttaan?!? (saa painettua takas jo sormella)
VF750f '84
CBR 929RR '01
Katsopa laturin käämitys. Käsittääkseni tuota ongelmaa on esiintynyt sellaisissa yksilöissä joissa laturin käämityksestä on lakkaus kärvähtänyt ja pääsee kipinöimään. Se possauttaa sitten öljysumun ja aiheuttaa tuon tiivisteen pullahtamisen.
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
mutta mitäs kun se tarvii ylilauksen sen liiman polttamiseen ja pyörä on ladannut normaalisti. Tuskin se nyt ihan itsestään sieltä mihinkään lähtee?
VF750f '84
CBR 929RR '01
Itse asiassa tasan sama vika oli kaverilla -01 929RR:ssä, mikä sattuu olemaan allekirjoittaneen entinen pyörä
Oli nimenomaan tuo latauskäämi viallinen, eli kipinöi ja sytytti öljysumun -> possautti venttiikopan tiivistettä.
Lisätietoa asiasta antaa ainakin Jämsässä Huolto-Kaksikko J-P Laine, muistanee tapauksen![]()
1098 -08
Noppeli LT-R -07
juu kyllä se vika sinne ilmeisesti juontaa... kun latauskin hyppii 11.5 - 14.5V paikkeilla... selvis tänään kun laitoin pyörään kunnon voltti mittarin. toivottavasti ei mene nyt uusiks säädin ja käämit sitten... tosin kellään kokemuksia pystyykö sen lakkaamaan itse uusiks?!? tuskin nyt tarvii uuttaa ostaa jos sen lakkaamalla saapi kuntoon.
VF750f '84
CBR 929RR '01
JÄNNITTEENSÄÄDIN Stormilla 137 eur
...ja eiköhän se uus staattori maksa toisen mokoman *
Joten toivottavasti löytys halvempi vika *
Suzuki GSX-R750 -88 -> Suzuki GSX750F -92 -> Suzuki GSX-R1100 -93 -> Suzuki TL1000R -99 -> Aprilia RSV1000R -04 -> Triumph 1050 Speed Triple -06 + Suzuki GSX-R1000 -03 (kilvetön ratalelu)-> Suzuki GSX 1300R Hayabusa -06 -> Suzuki GSX1100F -93
nää on näitä moottoripyöräilyn liittyviä mustia aukkoja...(ArskaS @ Heinä. 01 2009,23:33) kirjoitti
![]()
<br />
Näinpä...ja uutta osaa vaan, ni ei heti tarvii uudestaan ihmetellä
Kerralla kun tekee hyvin, jää enempi aikaa![]()
Bmw k1200LT vm. 04
Honda cb350 k4 twin
Ic m49
ex. Fjr 1300 vm. 05
ex. Kawasaki zr-7 vm.01
ex. Suzuki gs 500 vm.99
niin onhan se niinkin, mutta miksei kokeilemaan toimiiko uudelleen lakkaus jos se vaan on mahdollista.![]()
VF750f '84
CBR 929RR '01
tänään leväytin koneen sitten auki ja staattori oli paskana. ja samalla vähän muutakin laittelen siinämutta vika löyty sieltä niinkuin arvelinkin.
VF750f '84
CBR 929RR '01