Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  2. #2
    Ai saakeli. Tuolla on hyvää tietä jossa nopeus voi olla aika kohtalainen. Jos vielä sen lisäksi autoon törmään... * Toivotaan parasta.
    xxx
  3. #3
    Mutka leveäksi, auto väärällä hetkellä vastaan, pirullisen huonoa tuuria.
    V
  4. #4
    Itelläki parit kerrat menny pikkasen leveeks noi kurvit ja auton kylkeä hipoen selvinny, joskus se vielä kolahtaa...
    --GsxR:iä--
  5. #5
    Lainaa (Poko @ Kesä. 29 2009,12:21) kirjoitti
    Itelläki parit kerrat menny pikkasen leveeks noi kurvit ja auton kylkeä hipoen selvinny, joskus se vielä kolahtaa...
    Toivotaan että ei kolahda ...mutta ei koskaan voi tietää mitä...oma ajotyyli on kyllä vuosien mittaan muuttunut enmmänkin siihen ennakoivaan suuntaan ja vähemmän riskinottoa...höh.. tai sitten tämä helleaalto on pehmittänyt mun päätä...
    <br />
  6. #6
    Ajoimme siellä eilein ohi just 16.00-aikaa, autolla siis. Aika pahalta näytti kun auto oli nurin metsässä ja prätkästä ei näkynyt kun rikkinäinen takapoxi tienvarrella.

    On muuten semmonen tie että melkein kannattaisi pudottaa nopeusrajoitus 60:iin, siellä on nyt 80 ja en ihmettele ettö sillä nopeudella voi sattua vahinkoja. En ainkain itse uskalla ajaa 80 vaikka saakin.
    If I had all the money I've spent on bikes and gear... I'd probably spend it all on bikes and gear.
  7. #7
    Kyllä meidän mökille menevällä hiekkatielläkin on 80km/h rajoitus, mutta ei se tarkoita, että siinä pitäisi sellasta vauhtia ajaa Nopeusrajoituksen laskeminen ei olisi tuskin auttanut tässä tilanteessa mitään muutenkaan.
    premier

    emeritus
  8. #8
    Olisipa voinut sattua minullekin.
    Alte et late
  9. #9
    Huolestuttavaa. Ilmeisesti joka toisella joka tähän on kirjoitellut, on tapana aina välillä ajautua vastaantulevan kaistalle. Ei hjuva.

    Lainaa kirjoitti
    Olisipa voinut sattua minullekin.
    Lainaa kirjoitti
    Itelläki parit kerrat menny pikkasen leveeks noi kurvit ja auton kylkeä hipoen selvinny, joskus se vielä kolahtaa...
    ~SV1000N~
  10. #10
    Vaatiihan se hieman uskallusta ajella tyylillä, jossa aina välillä "ajautuu" vastaantulijan kaistalle.

    Itellä noi tissiposket lepattaa ja kukkahattu hämärtää näkökenttää jo sen verran, ettei mieleeni tulisi ajella tuntemattomalla tiellä sokeisiin mutkiin vauhdilla, jolla en tiedä saavani mopedia pysymään kaistalla. Ei vaan enää uskalla luottaa, että sieltä hartiasta sitä kanttivaraa löytyy tilanteeseen kuin tilanteeseen tai että tiellä ei ole soraa hiekkaa tmv.
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Varmaa siis on että nokkakolari on tullut, mutta perustuuko tieto moottoripyörän väärän kaistan ajamisesta pelkästään autokuskin kertomaan? Noita keskellä tietä / kurvissa vastaantulijan kaistalle leikkaavia autoja kun tulee useinkin vastaan. Ei sillä, etteikö myös motoristin leveäksi ajautuminen olisi yhtä todennäköinen vaihtoehto. Mutta tilanne on voinut syntyä kummin päin vain.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä
  12. #12
    Juu ei kovinkaan suositeltavaa lähestyä limittiään kadulla sokeissa kurveissa. Kadulla voi aina tapahtua monenlaista yllättävää, tutullakin tiellä. Mutta jos se on niin kivaa, että joutaa ottaa riskin vastaantulijan keulakoristeeksi päätymisestä, niin sitten se kai on.

    Itse meinasin jatkossakin jättää nuo hommat suljetulle radalle, missä ei se ainokainen ole niin täysin joidenkin muiden mahdollisesti täysin tomppelimaisten aivoitusten armoilla. ´Nyt kyllä vähän lainaan tuota naapurin kaistaa, ei sieltä eilenkään ketään tullut´...

    (Ei siis nimenomaan tähän tapaukseen liittyen, tämän syyhän ei kaiketi ole tiedossa.)
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #13
    Vahnuus ei tule yssi!
    Hauskoi pätkii mut 80 kyl hirvittää välil noil pätkillä!
    Mennähän vaan, isoolla vaihteella ja alamäet vapaalla!

    http://www.moottoripyora.org/kuva-al....2&pos=0
  14. #14
    Lainaa (sunshine @ Kesä. 29 2009,19:16) kirjoitti
    Varmaa siis on että nokkakolari on tullut, mutta perustuuko tieto moottoripyörän väärän kaistan ajamisesta pelkästään autokuskin kertomaan? Noita keskellä tietä / kurvissa vastaantulijan kaistalle leikkaavia autoja kun tulee useinkin vastaan. Ei sillä, etteikö myös motoristin leveäksi ajautuminen olisi yhtä todennäköinen vaihtoehto. Mutta tilanne on voinut syntyä kummin päin vain.
    Jossain uutisessa luki, että olisi kolahtanut eteen matkustajan puolelle. Nopeesti kuullostaa silloin siltä ettei ole auto oikonut tai sitten on oikonut oikeen huolella.
    xxx
  15. #15

    R.I.P.
    Liittyi Jun 2005
    ESPOO
    No, jos on mennyt noinkin huolella leveäksi että oikeen matkustajan puolelle niin tuntuisi vähän ihmeelliselle. Oiskohan autoilija sittenkin ottanut vastaantulevaa kaistaa "hieman" haltuunsa. Onko tuo tie kovinkin kapea?
    Toivottavasti kaveri selviää ajanmyötä kuntoon.
    Ultrafast KTM machine .
  16. #16
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (Dege @ Kesä. 29 2009,21:44) kirjoitti
    No, jos on mennyt noinkin huolella leveäksi että oikeen matkustajan puolelle...
    Olisiko ollut jotenkin lopputuloksen kannalta merkittävää osua kuskin puolelle?
    Autoilijat voivat ajella millä puolella tahansa ja se joka oikeasti satuttaa on mp-kuski.
    Jokaisen kannattaisi kuitenkin edes yrittää pysyä omalla puolellaa
    mitä ihmettä se milloinkin esim. vauhdin asettelulta sitten vaatiikaan.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  17. #17
    Taitaa olla sama tie missä Nicke Lignell kohtasi paikallisen isännän.
    Ajaminen on tärkeintä
  18. #18
    Tuolla tiellä on muutamia "sokeita" paikkoja, joita kannattaa varoa. Milloinkaan ei tiedä tuleeko joku vastaan.
    Sillä ajetaan myös (autoilla) aika reippaasti - todennäköisesti selvästi yli rajoituksen. Olen joskus seurannut autoja ja niinä kertoina jotkut menivät kyllä yli 80km/h:n.ja jotkut kuskit oikoivat mutkia juurikin sellaisissa paikoissa, joissa ei näe mutkan takaa tulijaa. Melkoista leikkimistä omalla ja varsinkin muiden hengellä.

    Tosi mukava pätkä muutoin, mutta siellä kannattaa pitää varansa - varsinkin näin vilkkaimpaan mökkeilyaikaan...

    On muuten mukava pikku kahvila Padvantien päässä. Loppumatka on tosin hiekkatietä, mutta viimeksi käydessä - viikkoa ennen juhannusta - hiekkapätkä oli niin hyvässä kunnossa, ettei paljoa hävinnyt asvaltille. Ei pölissyt eikä ollut liejuinenkaan, vaan niin sileä ja tasainen kuin hiekkatie parhaimmillaan voi olla. Ei siis ollut irtosoraakaan kuin ihan muutamassa kohdassa.



    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  19. #19
    Alinta nopeuttahan teillä ei ole, jos on lätkä tien poskessa 80kmh niin ei se tarkota sitä etteikö vois ajaa 60kmh, siinä sitte punnitellaan omia ajotaitoja. Veikkaan että ollut vauhtia liikaa jolloinka mennyt toiselle kaistalle..

    Veemäisiä tuollaset :/ toivottavasti kaikki ok.
    This is the life we chose, the life we lead. And there is only one guarantee.

    Four wheels move the body. Two wheels move the soul.

    KTM SM 690 2007
    Yamaha YZ250F 2008 (Myynnissä)
    X: Suzuki Hayabusa 2003
    X: Kawasaki Z750 2007
  20. #20
    Paska juttu, mutta saattaa sattua yllättävän helposti. Ajellaan rennosti nauttien mutkatietä, ehkä vähän jo herpaantuneena, kenties raskaalla matkapyörällä, tuleekin yllättävän tiukka mutka, vähän liikaa vauhtia, jarrutus liian myöhään, pyörä ajautuu kaistan laitaan, väärä reaktio eli jarrutetaan lisää kun pitäisi kantata vastaohjauksella, paniikkihartialukko ja pam. Itse olen pasauttanut ulos just noin, onneksi ei ollut vastaantulijoita. Syynä ei ollut liian kova vauhti vaan lähinnä keskittymisen herpaantuminen ja kenties (rata-) ajokokemuksen puute. Ja kaikki tapahtuu tosi nopeasti.
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  21. #21
    Ei, kyllä se on nyt niin, että tuonne on saatava ennen mutkaa hidastetöyssy. Ja 30 km/h rajoitus. Ehdottomasti.
    Vaaraton puolihullu, mä mistään mtn tiiä, kuhan ajelen.
  22. #22
    Lainaa (haamu @ Kesä. 30 2009,11:56) kirjoitti
    Ei, kyllä se on nyt niin, että tuonne on saatava ennen mutkaa hidastetöyssy. Ja 30 km/h rajoitus. Ehdottomasti.
    Onko tollasia aivopieruja ihan pakko päästellä joka ketjuun??? Kuitenkin pitäisi olla vakavaa asiaa? Kohta saa jäädä tämäkin suolifoorumi!
    "If you think you can do a thing or think you can't do a thing, you're probably right..."
  23. #23
    Lainaa (sunshine @ Kesä. 29 2009,19:16) kirjoitti
    Varmaa siis on että nokkakolari on tullut, mutta perustuuko tieto moottoripyörän väärän kaistan ajamisesta pelkästään autokuskin kertomaan? Noita keskellä tietä / kurvissa vastaantulijan kaistalle leikkaavia autoja kun tulee useinkin vastaan. Ei sillä, etteikö myös motoristin leveäksi ajautuminen olisi yhtä todennäköinen vaihtoehto. Mutta tilanne on voinut syntyä kummin päin vain.
    Kyllähän sen nyt aika helposti näkee missä kohdassa tietä ajoneuvonkappaleet, lasinsirut yms romu on, ettei tarvitse mitään äänestystä järjestää.

    Ja aika epätoivoinen yritys vierittää syytä autokuskille..
  24. #24
    mhhäh? Onko uutisoinnissa tai muissa essonbaarinjutuissa muka näytetty toteen yhtään mihinkään suuntaan mitään muuta kuin se, että ajoneuvot osuivat yhteen? Ymmärtääkseni jutun tutkinta on kesken, joten silloin ei kaiketi ole syyllisten rankaisemisen aika.

    Tyypillistä nettijutustelua, jaellaan pikatuomioita puuttellisin tiedoin.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  25. #25
    Lainaa (Utah @ Kesä. 30 2009,12:02) kirjoitti
    Lainaa (haamu @ Kesä. 30 2009,11:56) kirjoitti
    Ei, kyllä se on nyt niin, että *tuonne on saatava ennen mutkaa hidastetöyssy. Ja 30 km/h rajoitus. Ehdottomasti.
    Onko tollasia aivopieruja ihan pakko päästellä joka ketjuun??? Kuitenkin pitäisi olla vakavaa asiaa? Kohta saa jäädä tämäkin suolifoorumi!
    Juuri tuollaisia aivopierujahan valtiovallan ja Liikenneturvan pösilöt päästelevät.
  26. #26

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (saksanpaimenkoira @ Kesä. 28 2009,17:20) kirjoitti
    Mutka leveäksi, auto väärällä hetkellä vastaan, pirullisen huonoa tuuria.
    Miten se on huonoa tuuria jos ajaa mutkan leveäksi?
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  27. #27
    Lainaa (TeroT @ Kesä. 30 2009,14:37) kirjoitti
    Lainaa (saksanpaimenkoira @ Kesä. 28 2009,17:20) kirjoitti
    Mutka leveäksi, auto väärällä hetkellä vastaan, pirullisen huonoa tuuria.
    Miten se on huonoa tuuria jos ajaa mutkan leveäksi?
    Sattui auto kohdalle ja vielä
    Voihan sen kromata jos ei se kulje.
  28. #28
    Lainaa (baritoni @ Kesä. 29 2009,14:25) kirjoitti
    Huolestuttavaa. Ilmeisesti joka toisella joka tähän on kirjoitellut, on tapana aina välillä ajautua vastaantulevan kaistalle. Ei hjuva. *

    Lainaa kirjoitti
    Olisipa voinut sattua minullekin.
    Lainaa kirjoitti
    Itelläki parit kerrat menny pikkasen leveeks noi kurvit ja auton kylkeä hipoen selvinny, joskus se vielä kolahtaa...
    Näinpä.
    Mun mies harrastaa tätä. Se ei ensinkään tunnu uskovan, että se pysyy paremmin omalla kaistalla, jos ajaisi ulkokaarteessa. Nätisti se mutkiin joo vaihtaa laitaa, mutta aina sinne sisäkaarteen puolelle. Olen kaksi kertaa siitä maininnut (mikä on mun mielestä ikävää), viimeksi sunnuntaina. Koitin vielä selittää miksi.
    (Nämä kerrat sen jälkeen, kun oon sen kyydissä ollut. Aika orpo olo siellä takana pelätä, kun mitään ei voi ite mihinkään vaikuttaa muuten kuin sanomalla.)
    Eikä oo kovin harvinaista, että tommosen sisäkaarteessa ajetun mutkan jälkeen pitää koukata vastaantulijoiden puolelta.

    Ite ajoin joskus niin, että olin suunnilleen kaistan keskellä kun mutka meni vasemmalle melko jyrkästi. Mutkan takaa tulikin auto, reilusti mun kaistalla (ei ois varmaan piisannut, vaikka oisin ollut ihan oikeassa laidassa?). Mun ainoa vaihtoehto oli nostaa mopo pystyyn ja jarruttaa minkä pystyin. Ojan penkan kautta kuin ihmeenkaupalla mä selvisin takaisin tielle, vaikka ehdin jo miettiä, että nyt on hypättävä pyörän päältä, etten mene mukana pientareella kasvavia puita päin.
    <a href="http://www.youtube.com/watch?v=0eDMHyfezxM&feature=related" target="_blank">One of these mornings
    Won't be very long
    You will look for me
    And I'll be gone</a>
  29. #29
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Aikaa ... tuntuu olevan liian vähän ...
    - havaitsemaan ajoissa
    - ehtiä tekemään enää mitään

    Miksi?
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  30.  
  31. #30
    Lainaa (terkale @ Kesä. 30 2009,12:05) kirjoitti
    Lainaa (sunshine @ Kesä. 29 2009,19:16) kirjoitti
    Varmaa siis on että nokkakolari on tullut, mutta perustuuko tieto moottoripyörän väärän kaistan ajamisesta pelkästään autokuskin kertomaan? Noita keskellä tietä / kurvissa vastaantulijan kaistalle leikkaavia autoja kun tulee useinkin vastaan. Ei sillä, etteikö myös motoristin leveäksi ajautuminen olisi yhtä todennäköinen vaihtoehto. Mutta tilanne on voinut syntyä kummin päin vain.
    Kyllähän sen nyt aika helposti näkee missä kohdassa tietä ajoneuvonkappaleet, lasinsirut yms romu on, ettei tarvitse mitään äänestystä järjestää.

    Ja aika epätoivoinen yritys vierittää syytä autokuskille..
    Sinä olet ilmeisesti sitten jo lukenut tutkinnan loppuraportin josta selviää romun sijainnit ja arvioidut ajolinjat, minä en. Pahoitteluni tästä väärinkäsityksestä, on toki selvää että vika on ollut vain ja ainostaan moottoripyöräilijässä. Hyvitykseksi käyn polttamassa oman pyöräni ja potkin naapurien pyörät kumoon, sillä me kaikki maksamme kunniavelkaa. Häpeä on kova & suunnaton.

    Jos tietosi perustuu tutkintaraportin sijaan "siihen ku lehdessä luki", niin onnea valitsemallasi tiellä.
    ex-636B '03 -> ex-R1 '05 -> ex-690 Duke R '11 -> ex-1190 RC8 '08 -> polkupyörä