Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Tervehdys teille FJRräläiset pitkästä aikaa.
    Oon ollu kalastuksen pauloissa. Pääsin irti siimasta, joten koeajoin BMW K1300 GT:n.
    Ens' hätään istuin oli epämielyttävä minulle - miehelle, tosin myyjä totesi istuimen asennon olevan yli 179 cm kuskille. No, tuskin tuo anatomia paljon pienemmäksi muuttuu kuskin pidetessä, se siitä. On moitittu FJR:n moottorin värinästä runkoon ja siitä takamukseen.
    Totesin BMW:n värinät huomattavasti suuremmiksi moottorijarrutuksessa, kuin *07 FJR:n. Oliskos Teillä yhtään syytä, miksi vaihtaisin 07 FJR:n BMW K1300 GT pyörään?
    Yksi "hyve" BMW:lle, vakionopeuden säätö ja "puoli hyve" visiirikin oli ehkä *parempi, kuin 07 FJR:n vakio.
    Tuon *lievän *"traktorimaisuuden" mm. vaihdettaessa, tunsin häiritsevänä. Kytkin ok, sen käytössä ei tarvittu sormivoimaa niin paljon , kun FJR:ssä.
    Jotta meenkö vielä vanhalla FJR:llä?
    Hyvää kesää. Kaikki on turhaa paitsi....
  2. #2
    Lainaa (kilolokio @ Kesä. 26 2009,22:03) kirjoitti
    Jotta meenkö vielä vanhalla FJR:llä?

    Älä mee, vaihda se 1400 GTR:rään! Niin minäkin tein, enkä ole hetkeäkään katunut. On se vaan niin hyvä !!
    Aikansa kutakin...
  3. #3
    Lainaa (ttdriver @ Kesä. 26 2009,22:13) kirjoitti
    Lainaa (kilolokio @ Kesä. 26 2009,22:03) kirjoitti
    Jotta meenkö vielä vanhalla FJR:llä?

    Älä mee, vaihda se 1400 GTR:rään! Niin minäkin tein, enkä ole hetkeäkään katunut. On se vaan niin hyvä !!
    Älä vaihda...pidä pyörä, jonka peileistä näkee taakse muutakin kuin takalaukut ja jossa ajonesto ei kytkeydy päälle miten sattuu !Ja sit voit lisäks unohtaa sen toisenkin pyörän, joissa tuntuu olevan olleen noita peräongelmia ...eli ride with the best
    -Jos olet päättänyt, niin pidä päätöksesi-
  4. #4
    Vaihda, vaihda hyvä mies - jos sulla on paljon rahaa! Voit saada jotain pientä korjausta johonkin epäolennaiseen pikku "epäkohtaan" ja toisaalta kenties pari uutta ärsyttävää epäkohtaa tilalle, pääset sitten taas uutta vaihtamaan.

    Joskus tuntuu, että meitä motoristeja kiusaa aivan mitättömät pikkuseikat aivan kybällä - pleksi suhisee, moottori tärisee, perse puutuu - mitä vielä - hei! Kysymys on moottoripyöristä.

    Jumatsukka miten hienoilla pyörillä me nykyisin ajetaan! Meiksikin tuli tänään (eilen) reilun 1000 Km reissulta himaan 05 FJR:llä, ja piti taas pihaan ajaessa taputella poikaa tankin kylkeen, että oletpa hyvä peli ja mukava matkakumppani!

    Tämä nyt on tällainen "käki"-kirjoitus, eikä missään nimessä topikin aloittajaa tai muutakaan orgin persoonaa kohtaan suunnattu moite, vaan yleinen "hifistelyn" vastainen nootti.

    Eli, niin tai näin, ajatpa Fjr:llä, Pannarilla, GT:llä, GTR:llä tai mitä näitä nyt onkaan - ajat ilman muuta loistavalla matkapyörällä joka ei siitä enää juurikaan parane...väittää meiksi
    Yömaha FJR - hirmuinen matkapeli
  5. #5
    Mutta mutta... jos kaverin pyörässä onkin enemmän heppoja tai naapurilla on kylän vääntömonsteri...tai vielä pahempaa pyörässä onkin huoltoa vaativat ketjut....
    <br />
  6. #6
    On olemassa aika monta pientä syytä,
    (jokainen 1 €.n arvoinen), olla vaihtamatta korkeintaan yhtä hyvään ajopeliin.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  7. #7
    Lainaa (Divvy @ Kesä. 29 2009,00:46) kirjoitti
    Vaihda, vaihda hyvä mies - jos sulla on paljon rahaa! Voit saada jotain pientä korjausta johonkin epäolennaiseen pikku "epäkohtaan" ja toisaalta kenties pari uutta ärsyttävää epäkohtaa tilalle, pääset sitten taas uutta vaihtamaan.

    Joskus tuntuu, että meitä motoristeja kiusaa aivan mitättömät pikkuseikat aivan kybällä - pleksi suhisee, moottori tärisee, perse puutuu - mitä vielä - hei! Kysymys on moottoripyöristä.

    Jumatsukka miten hienoilla pyörillä me nykyisin ajetaan! Meiksikin tuli tänään (eilen) reilun 1000 Km reissulta himaan 05 FJR:llä, ja piti taas pihaan ajaessa taputella poikaa tankin kylkeen, että oletpa hyvä peli ja mukava matkakumppani!

    Tämä nyt on tällainen "käki"-kirjoitus, eikä missään nimessä topikin aloittajaa tai muutakaan orgin persoonaa kohtaan suunnattu moite, vaan yleinen "hifistelyn" vastainen nootti.

    Eli, niin tai näin, ajatpa Fjr:llä, Pannarilla, GT:llä, GTR:llä tai mitä näitä nyt onkaan - ajat ilman muuta loistavalla matkapyörällä joka ei siitä enää juurikaan parane...väittää meiksi
    Vaikka vaihdoinkin FJRrän GTRrään, pointsit silti Divvylle.

    Hyvin sanottu !!
    Aikansa kutakin...
  8. #8
    Moro
    Ajellut tässä 80000 km FJ:llä ja kojeajoin molemmat, valinta kääntyi FJR:n koska kaksi päällä ajaessa FJR on takanaolijalle (pituusero 15 cm) paljon parempi, jostain syystä GT:ssä vaimon kypärään tulee epämiellyttäviä värinöitä alkan jo siinä 100 km/h vauhdissa, FJR:n kanssa taas pärjää aina Saksan nopeuksin asti. (Toki haitarikin lyheni vuodella).
    FJR -17
  9. #9
    Lainaa (tiiikeri @ Kesä. 27 2009,23:03) kirjoitti
    Lainaa (ttdriver @ Kesä. 26 2009,22:13) kirjoitti
    Lainaa (kilolokio @ Kesä. 26 2009,22:03) kirjoitti
    Jotta meenkö vielä vanhalla FJR:llä?

    Älä mee, vaihda se 1400 GTR:rään! Niin minäkin tein, enkä ole hetkeäkään katunut. On se vaan niin hyvä !!
    Älä vaihda...pidä pyörä, jonka peileistä näkee taakse muutakin kuin takalaukut ja jossa ajonesto ei kytkeydy päälle miten sattuu !Ja sit voit lisäks unohtaa sen toisenkin pyörän, joissa tuntuu olevan olleen noita peräongelmia ...eli ride with the best *
    Mitä väliä sillä on mitä niistä peileistä näkee, tietää että takana ne muut kuitenkin tulee.
    MP-Rata
    www.avecci.fi / www.cbrxx.fi / www.bmwsportbikes.fi / www.kawarb.fi / www.panfun.fi / www.ducatibikes.fi
  10. #10
    Minäkin kävin koeajamassa 1300GT:n ja ihmettelin matkapyörään tehtyjä välityksiä. 100 km/h:n vauhdissa GT:n kierrokset 6-vaihteella 4000 pyörteissä ja FJR:llä 3400 kantturoissa 5:s vaihteella. GT uutena mallina oli pettymys. Pysytään FJR:ssä.
    Laiska, mutta päättäväinen.
  11. #11
    Lainaa (veikko h @ Heinä. 03 2009,21:21) kirjoitti
    Minäkin kävin koeajamassa 1300GT:n ja ihmettelin matkapyörään tehtyjä välityksiä. 100 km/h:n vauhdissa GT:n kierrokset 6-vaihteella 4000 pyörteissä ja FJR:llä 3400 kantturoissa 5:s vaihteella. GT uutena mallina oli pettymys. Pysytään FJR:ssä.

    Mulla oli -02 mallin FJR ja siinä oli kierrokset 110:n mittarinopeudessa suurimmalla vaihteella (5) n. 4000. GTRrässä samassa mittarinopeudessa kuutosvaihteella n.3200.

    Ei ainakaan huonommalta tunnu!!
    Aikansa kutakin...
  12. #12
    Pelottava yhdistelmä jo pelkästään ajatuksena toi kawasaki ja paljon uutta hienoa sähkö- ym tekniikkaa...

    Joku on onneksi rohkea ja lähtee koekaniiniksi, itse en edes ajattelisi vaihoehtona...Onnea matkaan ja toivottavasti myös toimivia kilometrejä
  13. #13
    Lainaa (hannu p @ Heinä. 05 2009,21:45) kirjoitti
    *kliks*

    Joku on onneksi rohkea ja lähtee koekaniiniksi, itse en edes ajattelisi vaihoehtona... *kliks*

    En minäkään ajatellut, piti vaan käydä koeajamassa...

    Koeajon jälkeen ei paluuta entiseen ollut ja GTRrällä tultiin kotiin.

    Saattaahan näihinkin vikoja tulla, mutta neljän vuoden takuusta jäljellä olevat kolme vuotta tuntuvat ihan mukavalta niiden mahdollisten vikojen varalta.

    Se on enemmän, kuin monessa pyörässä uutena *
    Aikansa kutakin...
  14. #14
    Minulla on ollut 2 fjr:ää ja viime syksyn hirvikolarin takia piti löytää uus pyörä. Tutkittuani vaihtoehdot jäljelle jäi FJR ja GT ja niistä valitsin GT:n. Nyt on takana euroopan reissu ja kilometrejä reilu 6 t. FJR:illä ajoin yht n. 50 t ja olen sitä mieltä että GT on parempi reissu pyörä, koska siinä on enemmän matkaominaisuuksia,kuten vakionop.säädin, parempi ajoasento, suojaavampi kate ja pleksi, siis vähemmän suhinoita, kyytiläisellä paremmat oltavat, ei tärinöitä matkavauhdissa, penkinlämmittimet jne...Nyt kun olen päässyt GT:n kanssa tutuksi en osaa enää sanoa mikä siinä olis huonompaa kuin FJR:ssä. FJR kaipaa jo todellista malliuudistusta.
  15. #15
    Malliuudistus on todellakin tarpeen, enää ei riitä pelkästään uudet teipit...
    Aikansa kutakin...
  16.  
  17. #16
    Lainaa (ttdriver @ Heinä. 03 2009,22:11) kirjoitti
    Mulla oli -02 mallin FJR ja siinä oli kierrokset 110:n mittarinopeudessa suurimmalla vaihteella (5) n. 4000. GTRrässä samassa mittarinopeudessa kuutosvaihteella n.3200.

    Ei ainakaan huonommalta tunnu!!
    On siinä sitten muutosta tapahtunut FJR:ssä, mulla 07 ja satasen nopeudessa n.3200 kierrosta sekä satakakskymppiä n.3900 kierrosta.
    Kävin kans GTR:n koeajamassa, "notkeampi" se on viedä mutkiin kuin FJR mutta samalla on kadonnut järkähtämätön suoraviivaisuus joka FJR:ssä on. Molemmat varmasti hyviä pyöriä, kuka mitäkin ominaisuuksia arvostaa.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.