Huomasin tuon Motoparkin .org - reisun jälkeen että mopo on vienyt öljyä. Onko se normaalia kun radalla vedättelee, että öljyä kuluu? Aiemmin ei ole tarvinnut lisäillä tai huomannut edes kuluneen.
Vaihtoväli on n.5tkm
CBR 600 36tkm
Honda GN-4 10w-40
Olen syytön - ja sillä sipuli.
Ei ole normaalia, hondat ei kuluta öljyä, kovaa ajaessakaan.
Vie se huoltoon, korjaamoon, tai stenalle.
Ihan vakavissaan, paljonko lisäilit, ja paljon urutit tuon väärän kuluttaaksesi?
-J-
Siinä tuli joku reilu parisataa rataa ja pyrin vaihtamaan viimeistään n 1000rpm ennen punarajaa.
En ole vielä lisännyt öljyä, ei ollut tallissa valmiina , koska "Honda ei syö öljyä". Tikusta kattelin et oli himpun yli alarajan.
Olen syytön - ja sillä sipuli.
Ei ole täällä 600F kuluttanut öljyä vaikka koko päivän on ajanut rataa.. ja ajanut koko kesän aikana 10tkm
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
En radalla ajamisesta tiedä mutta kaverin bleidi työntää ainakin keuliessa öljyä ilmanputsarin kautta koneeseen ja sieltä sitten pihalle. Yleismaailmallisesti sitten taas ainakin kaikki omat pyörät kovilla kierroksilla ajaessa ovat vähän ölppää hönkineet kanssa tuonne ilmanputsariin, ei tosin yhtäkään hondaa ole ollut.
Bandiitti ei yleensä huoltovälillä syö öljyä niin paljon, että sen silmin pystyisi havaitsemaan. Mutta juuripa .ORG!in Motoparkin päivillä ölppää sitten ihmeesti katosikin taivaalle. Tuli vähän itsellenikin yllätyksenä. Keltaliivi huomauttelikin pölläyttelystä, mutten ensin tajunnut, että hönkii Bandukin öljyä juuri putsarin kotelon kautta, jos ajaa vähän ylikovaa (luulin killerin kiinnittämisen vaan sotkeneen seoksia). Eli oman merkin kohdalla kyseessä ilmiö, josta ei syytä huolestua.
-hh-
Kyllä sitä radalla ajaessa menee, ihan normaalia siis on.
Sinkki kireellä...
Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
Lisäile / vaihda öljyt ja seuraile jatkossa. Rata-ajelu on saattanut vaikuttaa siihen ja normaalissa ajossa ei kuluta...Jos kulutus jatkuu, kannattaa tutkia.
ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
ex-GSX-F 600 K6
ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
ex-GSX-R 1000 K8
Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013 ja kaveri
Triumph Speed Triple 955i 2002
Kyllähän sitä öljyä menee, varsinkin kun oli matopurkissa kuuma päivä ja siellä ajetaan aika paljon kaasu pohjassa..
Sanoisin, että tuo ratalelu vie sen 1dl päivässä, eli noin 0,5dl/100km = 5dl/1000km..
Joku valmistaja on sen oikein määritellyt, että pyörää ei öljynkulutuksen takia ruveta korjaamaan takuuseen ennen kun kulutus on yli 1l/1000km!
Jännä juttu on, että ainakin tuntuu siltä, että tuo ratapyörä ei aivan uusilla öljyillä kuluta sitä laisinkaan, mutta kun joku tonni on ajettu, alkaa öljyä menemään.. Ilmeisesti öljykin vanhenee tuossa käytössä kohtuu nopeasti, mutta ei noita rasvoja jaksa aina olla luttaamassa..
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
Jeps, samat huomiot on tehty tosin katupyörällä. Kadulla ensin ajanut muutaman tonnin ja sitten ratakeikka päälle -> öljynvaihto edessä.(Tumpp! @ Heinä. 06 2009,10:55) kirjoitti
Näin ainakin Motulin 5100 käynyt pariin otteeseen. Saas nähdä jos täyssynteettinen Motul 7100 kestäs paremmin.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Kiitos vastauksista, paitsi GSXR_JaP:lle joka ehdotti StenaaPitää seurailla öljyjä katuajossa ja vedättää ensi kerralla radalla vielä kovempaa, katotaan perkele mistä se porsii...
Olen syytön - ja sillä sipuli.