Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Morjensta, kertokees tyhmälle kun pärrä tässä vaihtui ja sopivaa paikkaa katselin keulan nostamiselle renkaan irroitusta varten, että uskaltaako esim. käyrien alta tunkata muutamaa senttiä keulaa ylös? Toinen paikka olis öljypohjasta öljypropun kohdalta.

Pyörä tosiaan vaihtui ja entinen tuli tunkattua renkaan irroitusta varten öljypohjasta koska tilaa oli alakate paikoillaan tehdä näin. Nykyinen, ZX-10R taas on alakatteeltaan huomattavasti "tiiviimpi" eli oikeastaan nuo kaksi paikkaa olis vaihtoehtoina.

Tähän hätään ei ole etupukkia ja pitäs saada kuitenkin rengas irti.

Kiitän vastauksista!

- P
    Mites onnistuisi esim. kuormaliinalla nostaminen roikkumaan johonkin. Ei ainakaan pääse kaatumaan puuhastellessa.
    Lainaa (vuohi @ Kesä. 21 2009,21:13) kirjoitti
    Mites onnistuisi esim. kuormaliinalla nostaminen roikkumaan johonkin. Ei ainakaan pääse kaatumaan puuhastellessa.
    Tuo olis numero uno nostotavoista, mutta tällä hetkellä ei mahdollista ikävä kyllä. Mulla on talli tuossa asunnon yhteydessä, mutta tarvitsee toisen kaverin & rampin jotta saan jumpattua mopon aina talveksi talliin.. ensin keula edellä eteiseen ja siitä pakittamalla varaston puolelle.. ja tottakai portaita välissä

Siksi ei liinalla onnistu hitto kun olis aikaa hommata etupään huoltopukki, vielä semmoinen kolmiosta nostava (pystys tekemään enemmänkin keulajuttuja, esim. ohjauslaakeriin, pumppuihin jne. liittyen, mutta ei ehdi tähän hätään..

- P

Edit: tuo kaatuminen ei ole ainakaan entisen kohdalla vaarana, kun varovasti ottaa ja antaa olla samalla hieman kenollaa vasemmalle puolelle + sivujalka maata kohti & senkin alle tarvittaessa jotain puukapulaa.. mietin vain että olisko käyrästöstä liian rankkaa tuo nostamien, tai kestääkö pyörän etupään painoa noi käyrät..

jos sun on ihan ihan pakko niin mielummin käyristä kuin ö-pohjasta. se on melko ohut se pohja. molemmat kyllä kestänee ellei hölmöile ihan älyttömyyksiä. vedä jonkun pokkauksen kohdalle tunkki vaikka kumilätkän kanssa niin voihan noinkin tehdä. hitaasti vaan ja pultit auki jo maassa niin ei tarvitse tunkin nokassa ähistä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Itse oon nostanu hornettia käyristä, lankku väliin niin tulee painoa kaikille käyrille. Taakse mulla on pukki jolla se sitten pysyy pystyssä.
    KTM 690SM
    Suzukin ohjekirja neuvoo nostamaan käyristä, kai Kawallakin onnistuu.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
    Lainaa (Calypso @ Kesä. 21 2009,21:48) kirjoitti
    Itse oon nostanu hornettia käyristä, lankku väliin niin tulee painoa kaikille käyrille. Taakse mulla on pukki jolla se sitten pysyy pystyssä.
    Samalla metodilla tein vanhaan.. öljypohjan kautta kylläkin, mutta kuten tuolla ylempänä mainittua, niin pääsi 20cm mittaisella laudanpätkällä jakamaan painoa melkein koko pohjaan.. nyt tulis pisterasitusta, koska pitäs ottaa pelkästään propun kohdilta.

Juu onhan nuo kohtuu ohkasia alumiininpaloja, ei varmaan paljoa päälle 3mm ole, mutta hyvin tuo entinen kesti. Paitsi kierteiden vituksi vääntämisen.. viime kesän loppupuolella piti ruotsista asti tilata uus öljypohja, kun helicoilkin meni hieman kieroon ja ei pitänyt ihan kunnolla samalla tuli noteerattua tuonkin palasen ohkasuus, kun tuli purettua muutamaan otteeseen..

Mahdan sievästi kokeilla käyrien alta.. eiköhän se tuon kestä.. jos ei kestä, niin itsepähän taas korjailen

- P

Edit: ja toki renkuloiden irroitus on tuttua huttua, eli pyörä kentässä ensin hölläykset / satulat irti jne. toki tuo uus pärrä vaan toi uusia asioita eteen ja parempi kysyä kuin kokeilla ensin ja kysyä sitten, mistä sais kymppiin käyrästön

6R:ää on tullut käyristä nosteltua takapukin pitäessä pystyssä. Mieluummin tosiaan käyristä kuin öljypohjasta.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (svahnm @ Kesä. 21 2009,21:59) kirjoitti
    6R:ää on tullut käyristä nosteltua takapukin pitäessä pystyssä. Mieluummin tosiaan käyristä kuin öljypohjasta.
    Tjuu, kaveri lepäilee tuolla pihalla sopivasti jo takapukin päällä - ilman takarenkulaa

Ketjuratas-pakettia tässä just vaihtelen ja huomenissa vielä renkaat vaihtoon + etu- ja takarenkaiden laakerit vaihdan samalla, kun tuli tilattua ihan vain varmuuden vuoksi ei tuolla hirveesti ole ajeltu, mutta mukava kun tietää sitten jokapaikan olevan varmasti kunnossa, kun on jotain kriittisimpiä osia vaihtanut. Kun ei voi tietää niistä entisistä omistajista, itsehän olen luonnollisesti täydellinen

- P

Juu kiitoksia vastauksista ja avusta. Pitää huomenna röiden jälkeen tunkkailla käyrästöstä ilmaan ja etusta irti.

- P
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 21 2009,21:56) kirjoitti
    Samalla metodilla tein vanhaan.. öljypohjan kautta kylläkin, mutta kuten tuolla ylempänä mainittua, niin pääsi 20cm mittaisella laudanpätkällä jakamaan painoa melkein koko pohjaan.. nyt tulis pisterasitusta, koska pitäs ottaa pelkästään propun kohdilta.

Juu onhan nuo kohtuu ohkasia alumiininpaloja, ei varmaan paljoa päälle 3mm ole, mutta hyvin tuo entinen kesti. Paitsi kierteiden vituksi vääntämisen.. viime kesän loppupuolella piti ruotsista asti tilata uus öljypohja, kun helicoilkin meni hieman kieroon ja ei pitänyt ihan kunnolla samalla tuli noteerattua tuonkin palasen ohkasuus, kun tuli purettua muutamaan otteeseen..

Mahdan sievästi kokeilla käyrien alta.. eiköhän se tuon kestä.. jos ei kestä, niin itsepähän taas korjailen

- P

Edit: ja toki renkuloiden irroitus on tuttua huttua, eli pyörä kentässä ensin hölläykset / satulat irti jne. toki tuo uus pärrä vaan toi uusia asioita eteen ja parempi kysyä kuin kokeilla ensin ja kysyä sitten, mistä sais kymppiin käyrästön
    ois kannattanu hitsata niin ei ois tarvinu uutta pohjaa!mulla on ainakin käyny niin hyvä tuuri et kolmessa vehkeessä minkä oon käytettynä ostanu nii ekan propun kirimisen yhteydessä on korkannu!ei niitä tarvi apinanraivo momenttiin laittaa!nyt perjantaina kirin jammun proppua ihan ohjeen momenttiin(47nm mikä kuulostaa aika kovalta)niin narahti!eiku pohja pois ja helicoil jos se ei pidä niin tuttu ukko sulattaa lisää malmia ja siihen sit kierre onnex on osaava hitsari!ittekkin vois hitsata mut ei oo vaihtovirta tiggiä enkä oo valua hitsannu 4vuoteen niin oon jättäny kaikki lohkon yms korjaukset tutulle kun ei se mitään otakkaan
    YZF1000R
    Lainaa (JOLLI @ Kesä. 21 2009,22:26) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 21 2009,21:56) kirjoitti

- P

ois kannattanu hitsata niin ei ois tarvinu uutta pohjaa!mulla on ainakin käyny niin hyvä tuuri et kolmessa vehkeessä minkä oon käytettynä ostanu nii ekan propun kirimisen yhteydessä on korkannu!ei niitä tarvi apinanraivo momenttiin laittaa!nyt perjantaina kirin jammun proppua ihan ohjeen momenttiin(47nm mikä kuulostaa aika kovalta)niin narahti!eiku pohja pois ja helicoil jos se ei pidä niin tuttu ukko sulattaa lisää malmia ja siihen sit kierre onnex on osaava hitsari!ittekkin vois hitsata mut ei oo vaihtovirta tiggiä enkä oo valua hitsannu 4vuoteen niin oon jättäny kaikki lohkon yms korjaukset tutulle kun ei se mitään otakkaan
    Mullakin kävin paskat siinä mielessä, että momenttiavaimen kanssa tuota tuusasin paikoilleen ja silti meni kierre. Liekö joku joskus vääntänyt sitten ihan urakalla, mene ja tiedä. Itse teen hommat aina momenttiavaimen kanssa, jos vain tilaa on

Enpä tunne halpoja tiggimiehiä, joten meni pohja uusiksi. Tukholman läheltä siltä pirun isolta pyörärommarilta hommasin ja ei ollut kallis, muutaman kympin muistaakseni maksoin.

- P
    Joo eihän siinä jos halpa pohja on!itse olen vaihtanut jo aika monta kertaa nykyiseen jammuun olpät ja aina momenttiin vääntäny mut olin katsovinani et ois jotain valu huokosta ollu siel kierteessä niin oisko sen takia narahtanu!?enkä ole kuumanakaan koskaan proppua laittanu kiinni!
    YZF1000R
    Miten ois etupukin hankinta, tai vaikka lainaus..

ZX-10R + ZX-6RR
    Lainaa (Janne10r @ Kesä. 21 2009,23:03) kirjoitti
    Miten ois etupukin hankinta, tai vaikka lainaus..
    Kuten ylempänä kirjoitin, ei ehdi hankkimaan tähän hätään, kun pitää töiden jälkeen saada renkula irti eli suoraan töistä tuusaamaan.. en ketään tunne lähistöltä jolta vois pukin lainata joten siksi nuo kysymykset. Olishan sitä jonkun peruspukin voinut käydä jostain nopsaan töiden jälkeen ostamassa, mutta ajattelin ostaa kerralla tuommoisen ylempää nostavan niin mahdollistaa esim. etupumppujenkin poistamisen sitten pukin avulla.

- P
    Omaa z-kawaa en viitsi käyristä tunkkailla, kun on sen verran ohuen tuntuista ja kevyttä tuo Mussy's putkisto. Renthalin stongasta on kuitenkin hyvä hirttää ja kuormaliinalla kohotella.
    --Tärkeintä on lähteminen - jäiden lähteminen--
    (-Tosimies ajaa säällä kuin säällä - eikä kumipukuja käytetä-)

Gas Gas EC 300
    Kawa z750
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 21 2009,22:05) kirjoitti
    Ketjuratas-pakettia tässä just vaihtelen ja huomenissa vielä renkaat vaihtoon + etu- ja takarenkaiden laakerit vaihdan samalla, kun tuli tilattua ihan vain varmuuden vuoksi
    Vaihtuuko samalla välitykset?
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    Lainaa (svahnm @ Kesä. 22 2009,12:01) kirjoitti
    Lainaa (Perkele @ Kesä. 21 2009,22:05) kirjoitti
    Ketjuratas-pakettia tässä just vaihtelen ja huomenissa vielä renkaat vaihtoon + etu- ja takarenkaiden laakerit vaihdan samalla, kun tuli tilattua ihan vain varmuuden vuoksi
    Vaihtuuko samalla välitykset? *
    17-42

- P
    Pyörä keskijalalle ja pari koppaa asennusjuomaa takalaukkuun
    Honda CBR1000F -99
    ex Honda CBX750F -85
    Lainaa (RC17 @ Kesä. 22 2009,18:50) kirjoitti
    Pyörä keskijalalle ja pari koppaa asennusjuomaa takalaukkuun
    Pitäs vaan ensin asentaa se keskijalka ja takapaksi vois olla villin näkönen kymppi.

Kaljaa vois kyllä samalla ottaa, kun tunkkailee, jos ei pyörä nouse, niin ainakin asentajan mieliala kenties.

- P
    Laita käyrästön alle mielummin vanerilevy kuin lauta.
    Sahaa ensin sopivaan muotoon.vaneri joustaa lautaa paremmin.
    Joko tunkkailit "perkele"? Itellä ois gixxerin kaa sama operaatio kun etupään pukki on hukkunu johki ja pitäs uus kumi saada... Vaha etukumi alkaa olee jo kankailla
    --GsxR:iä--
    Lainaa (Poko @ Kesä. 22 2009,19:46) kirjoitti
    Joko tunkkailit "perkele"? Itellä ois gixxerin kaa sama operaatio kun etupään pukki on hukkunu johki ja pitäs uus kumi saada... Vaha etukumi alkaa olee jo kankailla *
    Pjaskat saanut aikaiseksi, kun perhe päätti viedä sen vähäisenkin mopoon liikenevän ajan *

Huomenna irtoo röiden jälkeen.. kyllähän tuota aikoinaan kaverin zetorikin käyrästöstä aina tunkkailtiin, se kesti sen hyvin no problemos. Nää nykyvehkeet vaan on niin ohkasta settiä jokapuolelta, joten parempi aina vähän varmistella kuin katua

Ilmoittelenpas huomenna miten renkulan irroittaminen män. Kävin tänään hakemassa uuden avaimen biliksestä tuohon, kun vasemman puolen (Kawan renkaita irroitelleet tietävät) "kuusiokolo" olikin 14mm ja ysissä oli 16-18mm (en tarkalleen muista), niin eipä entinen avain käynytkään..

- P

Edit: kävin muuten jussina ajelulla myös Uuraisten suunnalla.. tuli n. 100km muutaman tunnin aikana tahkottua näitä tienoita.

Meikä just tuli tunkkaus reissulta ja hyvinhän se siihen nous. Nyt odotellaa enää postia et tois uuden kumin nii sais vaihtoon. En jaksanu irrottaa kun katteen toiselta puolelta. Sahasin vaneerista sellasen sopivan kokosen palasen ja ei kyl mitää ongelmaa kun pukki takana, yllättävän hyvin meni. Kasaamisessa varmaan kaadan ton mut ei mietitä sitä vielä.

Hmm missä päi vaikutat? Onko minkä värine sun kymppi? Mustan näin kun meni baarin ohi.

Oli muuten eilen tuskanen 300km kun piti etusta varoo koko ajan eikä voinu edes keulitella ollenkaa Tai no eihän koskaa tuskasta matkaa pyörällä oo, mut kyl tiiät mitä tarkotan
    Lainaa (Poko @ Kesä. 23 2009,10:12) kirjoitti
    Meikä just tuli tunkkaus reissulta ja hyvinhän se siihen nous. Nyt odotellaa enää postia et tois uuden kumin nii sais vaihtoon. En jaksanu irrottaa kun katteen toiselta puolelta. Sahasin vaneerista sellasen sopivan kokosen palasen ja ei kyl mitää ongelmaa kun pukki takana, yllättävän hyvin meni. Kasaamisessa varmaan kaadan ton mut ei mietitä sitä vielä.

Hmm missä päi vaikutat? Onko minkä värine sun kymppi? Mustan näin kun meni baarin ohi. *

Oli muuten eilen tuskanen 300km kun piti etusta varoo koko ajan eikä voinu edes keulitella ollenkaa * Tai no eihän koskaa tuskasta matkaa pyörällä oo, mut kyl tiiät mitä tarkotan *
    Täällä lähistöllä sitä tulee vaikutettua. Mustan värinen on tosiaan tuo mun pyörä, liekö olisin minä sitten jopa ohi ajellut

Mä kävin palella tänään jo takasen vaihdattamassa, laitoin Contin sport-attackin. Etunen olis tarkoitus viedä huomenissa, kun ja jos saan nyt sitten irroitettua jopa tänään ton.

Oli taas kyllä loistavaa palvelua Laitisen Markolta, ei voi muutakuin suositella jos ulkomailta tuotetuille etsii vaihtoehtoa. Vähän oli hinnat viime kesästä nouseet, mutta alle 300€ kuitenkin vanteella 190/120 joten menkööt tuo muutama kymppi vaikka tuosta erinomaisesta palvelusta

- P
    Mun pitäs jkl ettii kans joku vaihto mesta tolle mun renkaalle kuhan saan auton tässä käyttöö, jos edes tulee se rengas, pitää postiin soittaa...
    Njöö, hyvinhän se nousi ilman rutinoita.. huomenna etunen vielä vaihtoon. Takasen, ketju-rataspaketin ja ohjausiskarin sainkin jo paikoilleen..

Sääli että meni säätämisten takia kolme päivää hyviä kelejä ajamisen kannalta hukkaan, mutta sitäkin enemmän sitten huomisesta eteenpäin. Eipähän tarvi enää slickseillä liukastella.

- P
    Joo itellekki tuli erityis maininta huolto mieheltä ettei oo ennen noi loppuu käytettyä etusta nähny. Ja kyl se siltä tuntuki kun keulan sai alas tai kurveis. Huomenna pitää purkaa kaikki poltteet noihi jkl-kangashäkin mutkapätkii kun joutu säästelee vähän kaasukättä kurveissa. Jos tossa supercorsassa riittäs pito. Ihan täyttä luottoa ei löydy tohon takasen pilot road 2 mut yritetään! Moikataa jos tavataan (sini/valko gixxu )
    tunkki käyrien alle ja etunen 2senttii ylös ei ole ikinä putket hajonneet
    rento rehellinen tavallinen motoristi
  30.  
    Lainaa (zx10 @ Kesä. 24 2009,01:00) kirjoitti
    tunkki käyrien alle ja etunen 2senttii ylös ei ole ikinä putket hajonneet
    Juu kyl näytti gixxunin käyrät kestävä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen