Pitkään kutkutellut SP:n hankinta ja eilen tuli haettua moinen talliin. Vuoden -00 laitos, taitanee olla nimimerkki killa:n aikanaan omistama mopo.
Joku tuossa V2:ssa kiehtoo ja 999 ducatin myyminen kyrsi sen verran, että jotain vastaavaa oli saatava tilalle
Nyt tutustutaan laitteeseen ja kesällä fiilistellään mutkapätkiä sekä todennäköisesti ulkoilutetaan vähän radallakin![]()
Nykyiset:
cbr1000rr -10
vtr sp1 -00
sport 750 -02
er5 -02
Hetkinen, olikos killalla ihan bränikkä varakonekin siihen, vai kukas se oli?
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Mulla niitä koneita on tuskin Killalla, mutta vahvistanee!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
^
Okei. Muistan nähneeni lähemmäs kymmenen vuotta sitten kuvan tehdasuudesta koneesta lavalla. Oli jotain puoltoista kiloa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Juuri näin, vaihtoi siihen uuden koneen kokonaan ja sitten möi pois pyörän ja vanhan koneen halvalla.
Se olis sitten VTR ajossa 5 vuoden tauon jälkeen. Jäi lepäämään etupumppujen alkaessa vuotamaan, vaihteistokaan ei enää ihan kymppi ollut. Kesken kauden piti hommata tilalle toinen pyörä ja tuo jäi seisomaan. No tilapäispyörän myin pois kolme vuotta sitten ja siitä asti tullut ajettua vain yhtenä päivänä kaverin pyörällä.
Nyt sitten tuli kaivettua Honda tallista ja pumppuihin teetin huollon, teki mieli taas ajelemaan...
No jarrupalat oli öljykyllästetyt, öljy maannut 2011 paistoleimalla olevalla eturenkaalla, alkuperäinen akku kypsyi vihdoinkin (ei akutkaan kestä 20 vuotta, 15v meni vielä)! Nämä meni siis vaihtoon.
Vaihteisto paukkuu ja hylkää vedättäessä 3 vaihdetta pois ja laittaa sen kakkoselle, tuolle pitää vielä temput tehdä tulevaisuudessa. Nyt täytyy ajella varovasti ja laskea vaihteita kun ylikierrosten vaara on olemassa.
Lyhyenä havaintona, on se ajoasento melkoisen etunojainen, ranteissa tuntuu pitkän tauon jälkeen. Muuten menee kyllä hienosti, edelleen hyvä ajettavuus, jarrut, kaikki muukin
Ps. Lähti muuten käyntiin 5v vanhalla bensalla kuin palmun alta
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Miltä Suomen SP kuskien kevät näyttää??
Lähetetty minun KB2003 laitteesta Tapatalkilla
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Relatedina VFR kuskin pakko kommentoida SP:n tulleen vastaan ilta-ajelulla kymppitiellä.
On se hieno.![]()
Testi
Jos jollain sp1/sp2 nurkissa tarpeettomana niin tarjoa. Talven aikana olisi tarkoitus joku pyörä hankkia.
Viestit YV:llä.
T. Matti
<p>VTR 1000 SP1, TL1000r -98, GSX-R 1000 k3 exät: H2 SX, ZX12r -03, Hayabusa L01, Hayabusa K9, Hayabusa K8, GSX-R 1000 k6, GSX-R 1000 k3, ZX9R -01, GSX-R 1100 -92, GSX-R 750 -91, GPZ500s, TZR125</p>
Täällä ilmoittautuu newbie VTR SP1 onnellinen omistaja. Pyörä on vuosimallia 2001.
Kaikki aikaisemmat pyörät on ollut rivinelkkuja joten tulevasta kesästä tulee mielenkiintoinen
Honda VTR SP1 01
Suzuki GSX-R 750 K1
Ex:
Yamaha R1 YZF1000R 05
Suzuki GSX-R 750 K5
Kavasaki Ninja ZX600R 00
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Kiitos! Kyllä mä luulen VTR SP1 tehot riittävän mun fiikistelyihin aivan mainiosti. Nakattu yv:tä.
Honda VTR SP1 01
Suzuki GSX-R 750 K1
Ex:
Yamaha R1 YZF1000R 05
Suzuki GSX-R 750 K5
Kavasaki Ninja ZX600R 00
Onko kenelläkään kokemusta näistä säädettävistä clipareista, onko roskaa vai käypää tavaraa?https://www.probrake.de/Clip-on-hand...SP1-00-01-SC45
Pitkäaikainen haave sp:n omistamisesta on alkanut nostelemaan taas päätään vuosien pyörättömyyden jälkeen, mutta tiedän suorilta että niska/hartiaseutu ei kestäisi hetkeäkään vakio clipareilla ajoa.
Itsellä Gillesin Variobarit, säätöjä niissäkin kohtuudella, mutta ei toki nosta noin paljoa kuin nuo linkin tuotteet niiden specsien mukaan.
Kandee varmistaa että mahtuvat, SP:ssä aika helposti ottaa kiinni yläkatteeseen ääriasennossa. Toki stongaa käännellään parkissa, joten liekö sit ongelma![]()
Joo siinä saa äkkiä jarrunestesäiliön syliin jossain tankslapperissa jos ei huomioi hieman ahdasta tilaa erilaisilla clipareilla ja niiden asennolla. Etukate kuitenkin suht jämäkkä siinä kohdin tukiraudan vuoksi.
Cliparit vain säätökysymys, mutta asiaan.
Laitoin katuhondaan täysrännin kiinni, akran peruskäyrästö plus kitti isot titaani linkpipet, niin ero aivan käsittämätön, ja eikä edes dynottu.
15.7. meidän taloudessa vaihdetaan vakuutuksissa Honda Ducatiin, nyt se vääntöhäviö on olematon verrattuna vuodentakaiseen, jolloin Ducati ryntäs ja Honda kyykkäs, joten halpoja heppoja tarjolla...
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Haikein mielin myyntiin, kolmessa vuodessa tullut 900km mittariin niin myydään enemmän käyttävälle hyvään kotiin!
https://www.nettimoto.com/honda/vtr/...ocial-ad-share
Vastailen kysymyksiin mielelläni
Honda VTR SP2
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Mukava kulla että rakentelurintamalla tapahtuu
Orggisosia esim. CMSNL:stä tai sit ihan merkkarilta.
CMS on hyvä kun sieltä näkyy saatavuudet ja hinnat, niin helpottaa kummasti.
Mitkä putken sulla on, kannakkeet näyttää että ei ole orggis?
Ö takapamppu, onko keula vakio?
Putkistona on akran täysränni ja kannakkeet olivat muistaakseni ladybirdin titaani kannakkeet. Keula on vakio muuten paitsi jouset vaihdettu ja takapamppuna öhlins. Täytyy tuolta cms:ltä kattella osia, siellä oli ainakin selkeät räjäytyskuvat niin helpottaa noiden pienien nippelien tilaamista![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Sulla siinä SP-2:en takaswingi? Oliko paikoillaan kun ostit vai oletko asentanut itse ja haalinut osat irtona?
Hommat edistyy, konetta pyöritelty käsin ja startin kanssa. Tuntuisi hyvin pyörivän ja sähkötkin toimi. Venttiilien tarkastus seuraavaksi ja tulppien vaihto kunhan tulevat postissa. Tankin sisäpuolelle kertynyt jotainkin moskaa, mutta ei ollut ruostetta joka olisi varmasti hyvä puhdistaa. Millähän tuota kannattaisi puhdistella? Kannattaisiko eka kokeilla jotain miedompaa puhdistusta vai suoraan happoa tankkiin ?
Kuvia
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Eiköhän se sitruunahappo ole se halvin ja yksinkertaisin, toi ei kuitenkaan ole kovin pahan näköinen.
Makee t-kappale sulla tossa? Ei taida olla Tyga?