Jos nyt fataaleja oireita ei ole, niin en tutkisi tuon enempää tai seurailisin tilannetta, tuntuu, että ohjearvoissa on kaikki![]()
Mitkä moottoriöljyt on todettu hyväks sp1:ssä?
Itse olen käyttänyt Motulin 5100 10w-40:stä. Nyt kuitenkin pistin sisään Castrolin power 1 racing 10w-50.
Castrolin öljyllä tuntuu menevän vähän tahmeesti pykälät sisään. Varsinki ku kiihdyttää sinne 8000-9000rpm.
Pienemmillä kierroksilla vaihtaa kuitenkin hyvin.
Motul, Shell, Agip (nyk. Eni), Valvoline ainakin ollut mulla ja kaikki pelannut hyvin. Motulia pääosin käyttänyt, halpa ja kätevä hakea Motonetistä. Jos toimi hyvin niin miksi mennä vaihtamaan merkkiä?
Ei sattunut olee sillo motulia motonetin hyllys ku öljyt hain. Otin siitä sit Castrolia![]()
Laitetaanpa tänne vielä tiedote huomisesta. Eli Lahden Ace Cafessa on Honda-päivät ja Facebookin Suomen SP-1/2-ryhmässä olemme sopineet kokoontuvamme paikalle puolen päivän aikaan. Eli jos täällä on vielä SP-1/2 kuskeja jotka eivät tuohon ryhmään kuulu niin paikalle vaan jos suinkin onnistuu!Saadaan toivottavasti ennätysmäärä näitä harvinaisuuksia samalle tontille.
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Yritän tässä nestekytkintä ilmata. Ei vaan millään tunnu kahva jäykistyvän.
Kun ottaa nestekytkimen pois niin tuossa on tuo kytkimen nostotanko mikä menee koneen läpi kytkimelle.
Pitäisikö sen liikkua sisään päin ihan painamalla. Minulla ei liiku sisäänpäin joten aloin miettiä onko se tullut pois paikaltaan ja saa seuraavaksi avata kytkinkopan...
Edit. Niin ja työsylinterin ja ketjusuojan välissä oleva tiiviste o huonossa hapessa. Onko sen tarkoitus olla pelkkä pölysuoja eli pitäisi toimia ilman sitäkin?
Viimeksi muokannut: Jugbauer; 02.06.2018 klo 15:35.
Todennäköisesti kytkinkahvan luona on ilmaa, oletko kokeillut ottaa kliparia irti ja pyöritellä eri asentoon? Täten ilma pääsisi pois nestesäiliöön, koska klipari paikoillaan säiliöstä ja sylinteristä lähtevä linja on yläviistoon, ja siihen jää helposti ilmaa.
Lauantain miitistä:
![]()
Asentelin uuden ketjurataspaketin veturiin (JT rattaat ja RK ketju). Nyt kuitenkin takarengas ilmassa rengasta pyörittäessä eteenpäin kuuluu naksumista. Taaksepäin pyörittäessä ääntä ei kuulu.
Lisäksi eturattaassa on pieni horisontaalinen sivuliike kun mutteri on momentissa. Mitään lukkoprikkaa ei rattaan ja pultin välissä ollut.
Kuuluuko eturattaassa olla pieni välys ja mistä mahtaa ääni tulla?
Ketjut on linjassa ja öljytty kunnolla.
Ja ketjuissa löysää se 30mm.
Kun kiristän ketjuja kireemmälle kun ohjearvo niin naksunta kovenee.
Naksuuko koko ajan vai kerran per ketjun tekemä täyskierros? Niittilenkki liian tiukalla tai useampi lenkki jumissa? Voi olla myöskin ketjulinja pielessä eli jompi kumpi ratas vinossa tai riittävän keskellä ketjulinjaan nähden.
Sikäli kun olen huomannut niin mun pyörissä eturattaassa ei ole ollut minkäänlaista välystä kun mutteri on kiinni. Kannattais surffata että pitäiskö siellä olla joku prikka vai ei. Tuohon naksumiseen eos, kuulostele mistä päin se kuuluu, vaihteisto vai ketju? Asettuuko ketju rattaalle pyöritettäessä samalla tavalla kumpaankin suuntaan?
SF 1098S
MTS V4S Sport
Noniin... kyllähän ne naksumiset loppui kun uitti ketjut kunnolla vaihteistoöljyssä.
Ja mitä tuohon eturattaan heilumiseen niin monesta paikasta lueskelin, että olis suunniteltu niin, että eturatas kelluu... ja olis pikkasen tuota sivuttaisliikettä.
Kiitoksia!
Itseasiassa nopeudenparantaja odottaakin asennusta pöydällä. Pitäneen tutkia tuota rataspakettia ja tilailla kunhan joutaa. Vaihdenäyttökin on tulossa, joten asennettavaa riittäneen.
Orginaali etukate pitäisi vain jostakin paikantaa, pieni halkeama toisessa reunassa joka pitää deletoida.
Tarvitseekohan hondan tiskillä käydä tilaamassa uudet pakotiivisteet näihin akraa varten? Nyt olisi hetki aikaa, kun akra olisi Suomessa vasta maanantaina.
Pienen halkeaman korjaa ja maalaa pätevä seppä aivan uuden veroiseksi.
Väitän, että 100-150€ homma.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Välityksiin kannattaa myös miettiä millä takarenkaalla ajaa. 190/55 on hieman parempi kääntymään ja pidentää välitystä 190/50 renkaaseen nähden. Mulla on 15/42 ja 190/55 rengas on ihan ok välitys. Ei turhan pitkä, mutta pystyy motariakin ajamaan leppoisilla kierroksilla. Gearingcommander on hyvä työkalu speksaamaan miten vaikuttaa mikäkin muutos: https://www.gearingcommander.com/
En uusinut omaan tiivisteitä kun Akran laitoin. Putkiston mukana tulee sellaiset "insertit", jotka tulee pakokanavia vasten vain tietyin päin (pakoaukko on D tai B-muotoinen SP-2:ssa, riippuu miten tarkasti katsoo) ja putket niihin kiinni. Akran mukana on asennusohje, josta se selviää.
Kiitoksia tiedosta!
Pitäneen vähän kysellä tuosta halkeamasta.
Olisi vähän muutenkin tarkoitus muokata väritystä hieman omaan silmään sopivammaksi, siinähän tuon halkeaman korjauttaminen saattaisi mennä samalla.
Pyörä on ilmeisesti päässyt jossain kohdin käymään molemmilla puolilla nutullaan, jäljistä päätellen kuitenkin paikallaan. Ostoslistalle on siten päässyt seuraavat komponentit:
- molemmat peilit
- oikeanpuoleinen kytkinkoppa
- kahvapainot
- kahvatupit
ja mukavuuden lisäämiseksi jalkatappisarja (säädettävä) ja tuplakupla.
Tuon ratsastuksen muutoksen voisi hoitaa samalla kun tilaisi racetorxin ketjunsäätö-palikat
Harmittavan vähän näihin mopoihin on kuitenkin aftermarket osien tarjontaa nykyään, 11v sitten asiat olivat ihan toisin kun kattelin.
Viimeksi muokannut: Allu_SP_2; 09.05.2019 klo 09:11.
Viimeksi muokannut: Vito78; 18.05.2019 klo 11:47.
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Ei nyt tarkoitus ole mitään bling bling pyörää rakennella, lähinnä tyylillä ja arkipäivää helpottavia ratkaisuja.
Jumankauta juu, otin katuhondan ajoon eilen.
Toki neljä kertaa piti jäähdytysnesteet vaihtaa ennen kuin tuli kirkasta.
Ois vähän tavotetta, ajattelin mennä Alastarolle ensi viikonloppuna, jos vaan kelit sallii.
Onhan tää ajoasennoltaan aika haastava näin keski-ikäiselle, mutta mennään sen mukaan.
Ei tän kanssa luotettavuus ollu ikinä mikään ongelma, jahka kuski vaan jaksais ajaa !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Moro kaikki,
Korjaamon pihassa lojuu perään törmätty SP-1 ja tutkinnan alla on vakuutusyhtiön tarjous kertakorvaus vs. lunastushinta.
Mieli tekisi talveksi projekti haalia, joten kyselisinkin tämän palstan lukioilta löytyvistä osista ko. laitteeseen. Väkisin vaihdettavia ainakin seuraavat:
- Takavanne (myös aftermarket kelpaa, hinta voi olla näissä este..)
- slip-on vaimentimet (vain aftermarket, alkuperäiset on)
- takakate ja undertray
- oikea sivukate
- etukate ja plexi
Kaikki edellämainittu löytyy kyllä e-baystä, mutta lähetyskulut nostavat hintaa turhan paljon.
Lisäksi kiinnostaisi parannella rataominaisuuksia. Kaikkea erikoista voi tarjota, mutta erityisesti kiinnostaa seuraavat:
- takaiskari (mikä tahansa aftermarket kiinnostaa)
- säädettävä jalkatappisarja
- säädettävät clip-onit
- etujarrun pääsylinteri
Jos nurkissa on luovutuskunnon saavuttanutta tavaraa, niin ota yhteyttä
Harmi homma. Ei ole sulle myydä mitään mutta jos käytät facebookia niin siellä on pari hyvää SP-1/SP-2-osto/myynti-ryhmää ja noita kamoja liikkuu siellä koko ajan. Tosin originaali undertray on sitten kallis koska uusia ei enää tehdä.
Kesä meni ja mopotinkin pääsi jo talviteloille työmatkojen takia.
Renkaat jouduin vaihtamaan uudempiin, olivat jo 11 ja 10v vanhat, aika kovat ja liukkaat. Samalla vaihdoin -1 eturattaan ja +2 takarattaan kiireessä kun motonetistä löytyi. En kyllä suosittele ajelemaan vanhoilla koventuneilla renkaila, sen verran muuttui käytös jo uusilla renkailla!
Ratastuksesta omia kokemuksia, 190/55 ja uudella ratastuksessa välit ehkä karvan lyhkäset omaan makuun.
Akra oli toisaankin mukavan helppo asentaa, myöskin racetorxin kytkinpäädyn suoja löysi tiensä paikoilleen ilman ongelmia. Nyt sitten tilasin alkuperäisiä katteita kierroksen, joten värileikki alkakoon. Tankkia en vielä raskinnut tilata (n1k€). Muutamia osia joutuu metsästää jostakin, sillä saatavuutta ei ole.
Ai niin, mittaristokin vaihtui euro-malliseen ja oli ihan plug and play homma.
Viimeksi muokannut: Allu_SP_2; 14.08.2019 klo 10:10.
Valkoinen SP2:nen löytyy nurkista, tuo Undertray voisi myös kiinnostaa. Original kilventeline on pahoinpidelty. Kesällä tuli kilsoja noin 2500km. Kukas VTR:n omistaja oli Kantolassa Metallican keikalla hänen emäntä kävi meidän tallilla ja puhui, että samanmoinen löytyy.facebook ei ole tuttu minulle eikä kaverilleni, jolla myös samanlainen SP2 valkoinen. Kiinnostusta ensi kesän kokoontumiseen löytyy. Onko Watsup ryhmää käyttäjillä?
![]()
Viimeksi muokannut: MikeRC51; 30.11.2019 klo 03:24.
Honda RC51 & S2000 AP1
Päivää.
Tuli taas 8 vuoden tauon jälkeen ostettua SP! 2002vm SP2
PC3 paikallaan ilman karttaa, akran sliparit. Tietoa osaako joku dynossa tehä tohon hyvän kartan yleisajoon, ja tarviiko väkertää lambda anturi alkukäyrään? Myös valmis kartta kiinnostaa.
Ratastus alkuperäinen, vaihtuu 15/42 rattaisiin, riittääkö alkuperäisissä ketjuissa pituus tuohon?
Honda VTR SP2
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>