Terve,
Mikäs mahtais olla syynä, kun moottorista nousee lievä bensanhaju. Haju tulee sarvien kohdilta edestä ja sen huomaa parhaiten kun on pysähdyksissä vaikka liikennevaloihin. Hajun huomaa vain pyörän ollessa käynnissä. Kun pyörän sammuttaa niin haju häviää.
Mitään vuotoa en ole pystynyt paikallistamaan. Niin ja pyöränä sp1 2001.
Viimeksi muokannut: Jugbauer; 22.05.2017 klo 18:32.
Jos syynä ei ole silmämääräisesti tarkasteltuna vuotava tankki tai esim. tukossa olevat tankin huohotus ja ylivuotoletkut niin tarkasta bensapumpun ja bensaletkujen kunto ruiskuille asti sekä fuel pressure regulator (FPR).
Tankki on kunnossa ja vuotoja ei löydy. Lisäksi huohotus- ja ylivuotoletkut kunnossa. Bensaletku kunnossa ja fuel pressure regulator kunnossa ( ainakaan ei tiputtanut bensaa testissä).
Aloin muistelemaan, että tämä haju ilmaantui jo viime vuonna kun vaihdoin ilmansuodattimet. Voisiko tämä olla syynä että pipercross ilmansuodattimet saisivat koneen käymään rikkaalla?
Vakiona vakio-osilla kone käy jo hieman rikkaalla, muttei niin paljon että bensa haisee. Onhan se mahdollista, että aftermarket suodattimet aiheuttaa ongelmia tai jos asennus on pielessä, mutta yleensä se aiheuttaisi enemmänkin laihalle menemistä...
Pyörä tuli kuntoon... oli ilmaputsarin kotelon pohjasta irronnut letku.
Jos jollain sattuu nurkissa pyörimään ylimääräinen ehjä lower inner fairing edestä SP1:een. Tunnetaan varmaan paremmin nimellä v cowl. Niin olisin kiinnostunut ostamaan.
Yhteydenotot PM tai jugbauer@gmail.com
1806057462.jpg
Ruotsista löytyisi taas SP-2 mukavalla varustelulla (oletan että takaakin löytyy ruotsalaista kultaa). Ei tosin mene museorekisteriin tuolla keulalla...
https://www.blocket.se/kristianstad/...1_73595394.htm
Nopeet liikkeet on näyttäviä...
Ja jos ei ole takana Öhlinsiä niin sen saa vielä rahalla kaupasta. SP1/2 speksin Ö-keuloja ei oikein saa rahallakaan. Tuossakin näyttäisi olevan jonkun muun pyörän Öhlins-keula, ehkä R1:sen? Moni on niitä laitellut Kawasakeista, muista Hondista, RC8R:stä, Aprilioista jne mutta on sitten aina isompi projekti vanteen, jarrujen ja etulokarin suhteen.
Otto on tuttu myyjä ja taitaa olla vieläkin pari SP-veturia tallissa hyvillä modeilla. Tuskin ostaja pettyy.
Vähän aikaa sitten oli vielä Ruotsissa SP-1 myynnissä aivan järkyttäväksi fighteriksi muunnettuna. Hintaa pari tonnia ja kyseisessä pyörässä oli kuvista tiirailemalla kyiseen malliin tarkoitettu Öhlinsin keula. Tuskin myyjä tiesi mitä oli tarkalleen myymässä. Toivottavasti meni asiallisempaan kotiin...
Nopeet liikkeet on näyttäviä...
Sen verran vielä spämmiä että uusimmassa Performance Bikesissa (July 2017) on hyvä juttu maukkaasti modatusta SP-2:sta![]()
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Onpahan muuten hieno laite tämä PB:n esittelemä laite!
RC51 foorumilla olen tuohon törmännyt, mutta nuo specsit on jäänyt huomaamatta siellä.
Valkea on vaan hieno väri
Veturi.jpg
Olisiko kenelläkään "ylimääräisenä" SP-1 takapenkkiä? Lapset haluaisivat kovasti kokeilla millaista on olla kyydissä, joten penkkiä voisi satunnaisesti käyttää paikallaan![]()
Pyörätön
Hellou hellou!
Zeipii is back on the road again. Taitaa olla 7 vuotta siitä, kun tuli pyörät myytyä pois. Nyt viime syksyn jälkeen välissä on ollu 954 RR CBR ja alkukesä meni SV1000:sen kanssa ajellessa. Noh, mihin sitä kettu karvoistaan pääsisi, torstaina on tulossa 2000 vuosimallin Honda VTR SP1 miltei vakiokuntoisena talliin!
Nyt sitten toivonkin teiltä arvon herrat, että mikäli kellä on hyviä virihilkkeitä vielä tuohon laitteeseen tarjolla, niin laittaisitte viestiä
Ja vinkkejä otetaan vastaan missä saisi vanteet kiillotettua. Talven aikana voisi ottaa tavoitteeksi seuraavat
- Isompi/korkeampi takanakki
- Undertail
- vilkut
- kultaiset nippelinappelit (kahvaa, jalkatappia jne)
- vanteiden kiillotus
mitäs muuta kivaa voisi keksiä?
Tuossa vielä kuva vanhasta laitteesta
hondasp1.jpg
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Hienoa ja onneks olkoon. Palasin itsekin SP-Kakkosen ruoriin keväällä lähes kymmenen vuoden tauon jälkeen. On ne vaan upeita laitteita. Pidä vakiona...
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Hyvä juttu, että aiempi harrastajakaarti aktivoituu SP-rintamallaJokaisen oma pyörähän se on, mutta modauksissa pitäisin ne sellaisina että saa tarvittaessa vakioksi. Ei kannata silputa kilpitelineitä, undereita, johtosarjoja tms koska uudet on kalliita alkuperäisosina ja tällä hetkellä haluttuja että ovat vakiokuntoisina. Nettimotossakin ne tingeltangel-modatut pyörät on ja pysyy, orkkishenkiset sieltä on hävinnyt myynnistä tasaiseen tahtiin.
FB:n ryhmissä ois taas myynnissä laitetumpaa SP-2:sta mm. Öhlins edessä ja takaa, Ladybirdin HRC-replica putkistoa, Bremboa jarruissa, etusyyläreillä, laitetulla koneella jne. £8000 pyynti ja osat maksaa ainakin tuon verran.
Imatranajoissa joku kyseli oisko oma pyörä ollut myynnissä. Kyllä näille (piilo)kysyntää tuntuu olevan ja vielä näitä saa asiallisessa kunnossa järkikilsoilla järkihintaan.
Täytyy pitää mielessä tuo, sillä tämä pyörä on melkoisen lähellä vakiota. Ei juurikaan vilkkujen ja slipareiden lisäksi muuta tehty!
Tässä vaiheessa en halua liiemmin murehtia myyntihintaa - rakentelen itselleni pyörän ja seiskööt vaikka tallissa, jos sikseen tulee ;) Edellisessä oli nuo ulkoreunasta kiillotetut vanteet ja ne näytti mielestäni todella hyvälle pyörässä. Sen verran vakio-osiin haluaisin vielä koskeaMuuten mitään modeja tms en ajatellut lähteä virittelemään, mutta kun saa pyörän pihaan ja pääsee tutkimaan tarkemmin niin muokkaantuu ajatus siitä mitä muokataan
![]()
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Jep, kannattaa myös tutkia laakerit (ohjaus, linkusto, takahaarukka) sekä alustan kunto ja huoltotarve. Vaikka on aika perusjuttuja niin tämän ikäiset pyörät on helposti ajokelvottomia tai ainakin todella hankalia ja epämukavia jos (ja kun) noiden huolto on laiminlyöty.
Samoin jarrut, mullakin vaikka oli uudet palat, nesteet vaihdettu säännöllisesti jne. niin satuloiden huolellinen putsaus ja rasvaus teki todella suuren eron tuntumaan. Toisessa etusatulassa oli yksi mäntä hieman jumissa ja jarrut laahasi. Huollon jälkeen on vaan niin paljon herkempi ja huomasi heti tallissa kun pyörää siirtäessä (ja muutenkin kun nyt vaikka bensiksellä työntää mittarilta parkkiin), että onpas kevyt työntää ja rullaa ihan itsestään![]()
Nyt on pyörä tallissa ja eka reissu heitetty! Huomenna katteiden käsittely käsimyllytyksellä, kevyt hionta ja pintahologrammin poisto. Jos kehtais sen jälkeen laittaa ensimmäiset kuvat foorumille.
Ehdottomasti nuo vanteet haluaisin laittaa kiillotukseen. Muuten pyörä on suhteellisen ok, takavalo lähtee vaihtoon ja muutama pienen pieni yksityiskohta saa muuttua.
Mutta sitten asiaan;
Tästä laitteesta puuttuu ohjausiskari. Pienennän välityksiä pykälällä ja ehkäpä jossain vaiheessa laite saa sisäänsä pc:tä, joten löytyisikö jollain myydä fiksuun hintaan käytetty ohjausiskari?
Samoin powercommanderi kiinnostaa.
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Pientä päivitystä. Kävin laitteen läpi "käsimyllytyksellä", eli ensin leikkaava hionta-aine ja sitten pyörteen poisto ja lopuksi vaha pintaan. Nyt kehtaa laittaa jo kuviakin laitteesta.
https://photos.app.goo.gl/k77DPKNHSnqSAPH72
ja täältä enemmän kuvia
https://photos.app.goo.gl/dHk8Qs9EYBDK0pOk1
sp1.jpg
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Hyppelehdin pari päivää sitten Treen Linnainmaan suunnilla jalkamiehenä bussin takaa vähän yllättäen suojatielle ja prätkä joutui jarruttelemaan. Heti kun prätkä lähti taas kiihdyttämään, pääni kääntyi katsomaan että mistäs vekottimesta noin miehekkäät saundit lähtee. Ellen ihan väärin nähnyt niin kyljessä oli teippaukset SP2.
CBR600F4i -06
Mieti Zeipii vielä sitä vanteiden kiillotusta...
Onko muuten minkä valmistajan putket? Vähän näyttää Microneilta...
Viimeksi muokannut: Vito78; 21.07.2017 klo 22:29.
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Nuo on leo vincen sliparit, aivan samanlaiset kuin minulla oli edellisessäkin laitteessa - mutta näissä on hiilikuitukuori.
Kyllä nuo vanteet on kiilloitukseen lähdössä, jos saan hinnan kohdalleen kiillotus + puolien ja sisärummun pulverimaalauksen osalta
Nyt tilattuna; Kultaiset kahvapainot, kahvat, jalkatapit ja vanneteipit (ennen kun saa kiillotettua).
Hakusessa vielä isompi takanakki, joku vanha ratagummi 190/60 tai 65, 200/55 voisi olla hyvä.
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Hemmetti soikoon. Olen hävittänyt koneelta omaan 2001 vm. samoille leo vincen putkilla pajalla dynossa teetätetyn kartan. Se on ollut linkitettynä tänne ihan ekoissa viestiketjuissa, mutta eipä löydy enää mistään.
Netistä leo vincen putkille tarkoitetun kartan löysin kyllä.
Voisitteko lähettää minulle teidän laitteiden dynokarttoja, jos on säädätetty? Ja netistä löydetyt kiinnostaa myös. Ja jos vaikka jollain sattuis olemaan tallessa mun karttakin...? Kertokee samalla mitä modeja on kiinni/millä putkistolla säädetty niin saa osviittaa.
karttoja voi sendiä suoraan jarkko.turkki@gmail.com
Tehdään facebookkiin RC51 omistajille vielä oma ryhmä keskustelua ja kokontumisajoja varten.
Tästä ryhmään: https://www.facebook.com/groups/251995711973527/
ps. commanderi löydetty, speedohealer vielä hakusessa!
Viimeksi muokannut: Zeipii; 25.07.2017 klo 22:08.
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Tein Faceen Suomen RC51 omistajat-ryhmän. Tervetuloa kaikki rc51 kuskit!
Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
<p>Suzuki SV650S > Honda VTR 996F > Honda VTR1000 SP-2 2002 > Yamaha FZ1-n > Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
Tuossa vielä linkki fb-ryhmään.