360degrees onnittelut kilvityksen johdosta.
kaikki nuo edellä mainitut ölpät on varmasti ihan hyviä itte oon ajellu vastaavilla hondan omilla öljyillä ja castrolilla sekä motulilla ilman isompia ongelmia mut mitään delvacia (ei sisällä kytkimen lisäainetta) en välttämättä laittais näiden kytkin rikkojen jälkeen mitä täällä on hemmoille käyny niin hondaan oli kytkimenä vakio tai jokin muu.
Tosta JTR-luistokytkimestä, mulla ei ollut aiemmalla setupilla mitään murheita kytkimen kanssa.
30 tkm ajettu levypakka sisään, kahden ja puolen tonnin välein Motulia tai Shelliä koneeseen, noin 25 ratapäivää tuli ajettua sekä pientä hupiajelua ja siirtymää, ei valittamista toiminnan suhteen.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
JuhaV:llä sellainen pata oli ajamattomana tallissa kun aikanaan pyörän häneltä ostin... Se kuka sen Juhalta osti on veikkailuiden varassa
Kävin tallissa penkomassa laatikoita, löysin jotain kytkimen osia (varmaan alkuperäiset osat).
Samalla silmiin osui alkuperäiset vaimentajat, takapenkki, virheetön tankki ja alkuperäiset työkalut Hondan pussukassa, niin ja alkuperäinen yläkolmio. Olisko jollain kiinnostusta moisiin??
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Laitappas yv:tä, mitä maksaa alkuperäset työkalut pussukassaan. Jos hinnasta päästään sopuun niin voisin ne poistaa!
Sitten arvon raati, tekeekö tuollaisella kykäpaketilla mitään? Vai ehdotuksia paremmasta paketista? -->
BARNETT CLUTCH KIT HONDA SP2 RC51 2002 - 2005
Kiitoksia vielä kaikille vinkeista ja avuista pyörän kanssa. Ja killa: pyörä katsastettiin uudella misukalla, ettei varmasti jää ainakaan siitä kiinni. Vaan onpahan varalle ja seuraavaksi renkaaksi pirelliä odottamassa.Kiitokset niistä!
MUOKS: SP2 vakiovälitykset 16/40 ja 106-lenkkinen ketju. 15/42-välityksiä usein suositeltu, 106-lenkkinen ketju riittää.Otin vain dataa ylös itselle tulevia muutoksia varten.
Viimeksi muokannut: 360degrees; 22.06.2012 klo 16:34.
Barnettin setistä ei ole kokemuksia, mutta voisin olettaa seuraavaa:
Nestevälitteinen kytkin ja "sintterinen" ( sellaiseksi voisin kuvailla äsken saapuneita Surflexin kytkinlevyjä, liekö Barnettissa eroa ? ) vähemmän elastinen kytkinpakka saattaa olla aika äkäinen yhdistelmä arkiajossa koska säätöäkään ei ole ja nestevälitteinen kytkin vielä vähän hukkaa näppituntumaa.
Googleta kokemuksia, tämä oli oletus.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tässä olen jonkin verran yrittänyt googlettaa kokemuksia, ja niiden perusteella en ole oikein saanut selvää kuvaa, miten kannattaisi toimia. Lähinnä nyt on Barnett vs. EBC vs. OEM pohdinta käynnissä (onko muita vaihtoehtoja, joista hyviä kokemuksia?).
Yleinen mielipide, koskien kytkinlevyjen vaihtoja on, että osta alkuperäiset. Tämä siis googletettaessa ei rc51-kohdistettuja kytkinkeskusteluja. RC51 koskevissa taas on kehuttu Barnettin kytkinsetin parantavan kytkimen toimintaa (kytkin puree aikaisemmin kiinni nostettaessa kytkintä) ja myös kytkintuntuman parenmista on kehuttu. Epäselväksi kuitenkin jää ovatko aftermarket-kytkinsetit km-kestävyydeltään yhtä hyviä, kuin OEM-setit. Kaipaisin tähän asiaan kommentteja. Tänään olisi tarkoitus laittaa setti tilaukseen. Paikkoja saa myös ehdottaa. OEM-setin hintaa en ole vielä mistään löytänyt. EBC ei ole nettikeskustelujen perusteella jostain syystä vakuuttanut kunnolla.
Barnettin täydellistä settiä (levyt, välilevyt, jouset) löytyy 110 - 150$ hintaan, EBC < 100$ luokkaa, OEM ei varmaan tietoa ole löytynyt.
Tiivistäen: kokemuksia yleisesti vaihdetuista kytkinseteistä kaipailisin.
No jospa minä. Vaihdoin toissa talvena originaalit kitkalevyt ja jäykemmät jouset (sen Stormin setin, en muista merkkiä). Ostin levyt David Silveriltä Englannista, tarjous tulee nopeasti sähköpostilla jos ei osia löydy suoraan sivuilta. Jos pitää heittää stetsonista niin sanoisin että orggisosilla paketin hinta on ainakin selvästi korkeampi kuin tuo Barnettin setti, joka vaikuttaa todella edulliselta.
Minusta nuo orggislevyt toimivat oikein mainiosti ja jäykemmillä jousilla saattaa saada sitä mahdollisesti puuttuvaa tuntumaa lisää. Useisiin muihin pyöriin verrattuna (vaikkapa ~ K4 Gikseri) Veturin kytkin toimii mielestäni täysin moitteettomasti rajussakin ajossa. Keulimista sunmuuta hevostelua en tosin harrasta kun en osaa/uskalla. Rata-ajossa vähän kaipailee toisinaan luistokytkintä, mutta noita meikäläisen vauhteja kyllä paiskoo ihan hyvin ilmankin.
Tänään sai vihdoin kasattua koneen. Huomenna pitäs koittaa lähteekö käyntiin. Öljypumppu näytti sen verran kuluneelta, että se menee ainakin vaihtoon joten kerran vielä joutuu ainakin avaamaan oikean puolen koneesta. Metalli silppua ei onneksi löytynyt muualta kuin öljypohjasta joten täytyy toivoa että kone muuten olisi vielä kunnossa![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Huomenna pääsee kytkintä asentamaan, kaikki palikat saapuneet.
TSS:n luistokytkin on esikasattu, eikä siinä ole spider-jousta saati kuulia, vaan kuusi kierrejousta . Niiden päälle tulee kasatessa orkkis tyyppiset kytkinjouset, kahdet eri asennusprikat tuli mukana, esijännityksen säätöä varten.
Testaamaan pääsee vasta ensi kuun puolessa välissä, mutta luulis ton pitävän.
Pakoputkiprojekti virtaavammasta versiosta on jo työnalla, tekijä sai SR-Racing pakosarjan ja kasan putkenpätkiä- ja mutkia, otetaan pullonkaulat pois siltä osin kun saadaan.
Mittaristo pitäisi vaihtaa monipuolisempaan ja selkeämpään, mutta taidan jättää sen syksyyn, jos tässä saisi edes aikaan alustavan kytkentäkaavion ennen sitä, tai sitten isken sen kiinni ilman anturikytkentöjä, niin ei tarvitse repiä johtosarjaa juurikaan auki.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tänään testattu kone ja kytkin, kaikki tuntus pelittävän taas. Kaksi kertaa tuli vaihdettua öljyt/suodatin ja kaksi kertaa käytin öljypohjan auki ja putsasin sieltä kaiken mitä sai. Vieläkin tuli vähän metalli silppua ulos, mutta sille ei mahda mitää ennen kuin purkaisi koko koneen. Pitää toivoa, että tuo pysyis loppu kesän vielä kasassa![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Sinäkös se ajelit pillurallia ympäri oulua juhannuksena?...pisti silmään RVT 2-1 putkella
Mä tulostin itte netistä omaan veturiin noi yhteneväisyystodistukset ja meni mukisematta läpi ruskon katsastusasemalla
Ja öljynä Motul 5100 10w-40 toiminut paremmin kuin hyvin, samaa käytän CRF450R lootassa...
VeTuRimiehet heiluttaa
Köhköh, saatoin sitä ainakin perjantaina muutaman lenkin käydä heittämässä töiden jälkeen, ja sunnuntaina sitten illasta myös. Muuten olin liikenteessä tuolla vähän etelämmässä Suomessa päin. Juhannuksen aikaan tuli semmoinen 1100km mittariin. Ja nyt sitä vasta uskalletaan avata suu, että tuota lappua ois jostakin ollu ilmaseks tarjolla, kun vahinko on jo tapahtunut??
Pittääpä seuraavaksi laittaa tuota motulia koneeseen, kun kytkimen osat saapunee parin viikon kuluessa. Kytkinkopan o-rengastiiviste, barnettin kytkinsarja, 15-eturatas ja 42-takaratas - noin 300e Motormanin kautta. Ketjuiksi tilaan tuollaiset: DID ZVM-X G&G.
Vielä pitäis pulttailla Hotbodiessin underitaili alle ja kattoa ehkä jos äänille jaksais tehä jotain. Melkoinen mökä tuosta lähtee, kun neitsyt-lenkillä killeri lensi putkesta mäkeen. Samoin eturengas pitää vaihtaa kohtapuoliin.
Sorry tuosta lapusta, ei oo jostain syystä kerenny tänne foorumille juuri ollenkaan
Joo, just perjantaina, itte ajelin autolla vastaavia reittejä kylillä
Illemmalla vasta kerkesin veturia ulkoiluttaan, tosin sitten antaumuksella
Noita osia oon tilaillu ebaysta, tuntuu et on nopeemmin perillä mitä kerkeevät motormanilla tilausta ottaan ja huomattavasti halvemmalla. Minkäsnäköinen toi hotbodiesin underi on?
Omani on nyt tällanen(ilman noita rumia ja vilkkuja ja pöntöistä -10cm):
![]()
VeTuRimiehet heiluttaa
Tänään on ahkeroitu, Translogic Micro Dash on päällisin puolin toimintakunnossa.
Vaihdenäyttöä varten pitää vielä kalibroida nopeusmittari ja käyttää pykälät läpi asetustilassa.
Lämpöanturi on pinta-anturi, sitä on nyt ruuvattu paikkaan jos toiseen, mutta jätin entisen lämpömittarin rinnalle vertailuarvoja varten. Anturi käskettiin asentaa kauas pakoputkesta, mutta nyt on aika lähellä sylinterikannen korvakkeessa, muuten jätättää ja paljon.
Kytkinkin on paikallaan ja ei ihan löysä käsitellä, saattaa tulla sormet kipeeks !
Vielä kun sais pakarin tontille, niin keskeneräisyys ei enää vaivaisi.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tuli testattua veturin matkaominaisuuksia työreissulla, itäsuomen kierros ja reilu 1000km kolmessa päivässä (oikeestaan kahdessa päivässä).
Pyörä toimi täydellisesti kaiken aikaa. Kulutus reissussa välillä 5,8 - 6,5L/100km.
Tommosella polkupyörän ajotietokoneella mitattuna keskinopeus reissussa oli 89,9 km/h.
Paljonkohan kulutus tippuisi kevyellä kaasukädellä.
Ainoa valituksen aihe oli oikeastaan selkäreppu, joka painoi n.10kg ja läppäri selkää vasten vaati pitämään selän suorana ja asennon lähes samana kokoajan, tästä johtuen ylimääräinen paino puudutti takapuolen tehokkaasti.
Keli oli ihan mahtava koko reissun, oli oikeestaan tosi kiva ajella pitempää matkaa pitkästä aikaa.![]()
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
360degrees eilen(lauantaina) Huikkawaarassa moboilemassa?
Olin siellä eräissä kinkereissä nauttimassa alkomaholia ulkosalla, äänistä päätellen oli RC51 liikkeellä, ihan tarkkaan en pyörää nähnyt johtuen etäisyydestä ja humalatilasta
Joku toinenkin mobo oli mukana, mut se ei niin kiinnostanut![]()
VeTuRimiehet heiluttaa
Hotbodiessin undertail
Tuossapa katalogikuvaa siitä underista. Pitää ottaa omasta sitten kuvaa, mille se todellisuudessa näyttää, kun saan sen heitettyä paikoilleen. Työkalujen puutteesta johtuen tuon asennus siirtynyt siirtymistään.
Mutta kyllähän tuota on tullut puoteltua menemään ympäri Oulua ja ympäristöseutuja. Ja tuli siellä Huikkawaarassa tosiaan lauantaina pyörähettyä, käytiin kattomassa oisko sen mukana olleen kaverin joku kaveri ollut siellä rakentamassa pyöräänsä. Huomattiin ne bileetkin siellä; ajattelin että siellä oli jotain nahkarotsisten partamiehien pileitä, kun oli semmonen jalat edellä ajettava pyörä siinä parkissa ja joku chevy vanikin sieltä lähti ajelemaan just sillon siitä.Vaikka todellisuus taisi aika toisenlainen ollakin.
Kaverilla itsellään oli olla semmoinen b-henkinen jatkettu bussi alla. Näköjään aika paljon nuo jatkot näyttävät keventävän pyörän painoa takarenkaan päältä pois..
Mites Firedemon, tuleeko käytyä missään radoilla testaamassa pyörää? Itse olisin kiinnostunut radalla lähtemään kokeilemaan tuota laitosta jossain vaiheessa. Sen verran hyvin tuo mutkasilla teillä tuntuu viihtyvän.
Olen kyllä iloisen yllättynyt tuon veturin kulutuksesta, itse. Varmaan osittain syynä on nuo pitemmät välityksetkin. Entisellä Millellä (putki+modit+commanderi) soppa tuntui maistuvan huomattavasti enemmän ja herkemmin. Saa nähä miten muuttuu, kun nuo välitykset (-1, +2) vihdoin ja viimein saapuu ja saa ne vaihettua alle. Nyt kulutus ollut jotain pikkaisen päälle 6l/100 km. Millellä tahtoi aina lähemmäksi seitsemää litraa mennä. Jotenkin tuntui, että siinä pyörässä kaasun asennolla oli kulutuksen suhteen huomattavasti suurempi merkitys. Tosin tuosta en ole ihan kaikkea voinutkaan ottaa ulos, kun kytkin luistaa sen verran reippaasti, jos jenkua antaa reippaammin.
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Eipä ole päässyt testaamaan, sunnuntain ratapäivä satoi pois.
Perjantaina Alastarolla uusi yritys, kun vaan olis kuivaa, niin sais kierroksia alle ja ehkä sen kesän ensimmäisen kierroksen ilman luistavaa kytkintä.
Mun pyörän alusta on melkein huollon jäljiltä, ajettu vain hieman, mutta huolto tehty 7-8 vuotta sitten.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Kenelläkään kyytiläisen penkkiä joutilaana, voisin ostaa pois kuleksimasta?
VeTuRimiehet heiluttaa
Johan se myrkyn lyppäs täälläkin. Männäviikolla oltiin Motukkaparkissa HRoF:n päivillä, menin vaihteeksi ajamalla paikalle. Heti varikolla pyörän päältä noustuani huomasin katteessa nätin valkoisien täplien vanan vasemmanpuoleisen syylärin tuuletusaukosta. Eikun purkamaan, vähän pesua ja kuivausta ja muutamia kierroksia radalla että hommaan tulisi selkoa. Ja eikös peeveli se vasemmanpuoleinen syyläri itkenyt hitusen aivan alakulmasta, eli viimein oli minunkin yksilööni iskenyt tämä yksi harvoista ykkösen tyyppivioista, itsestään paskoutuva vasen jäähdytin. Kakkosessahan vasemman syylärin kiinnitystä on muutettu, liekö juuri tästä syystä. Reikä oli olemattoman pieni, paikallaan teki vain pientä helmeä, mutta glykoli on niin pirullista tavaraa leviämään (sopivasti juuri sinne takarenkaan suuntaan) että ratakierrokset saivat tällä kertaa jäädä kuuteen (10 eur / kierros, tack).
Siilinjärveltä löytyi onneksi vielä yksi toiminnassa oleva jäähdytinkorjaamo jossa kuuleman mukaan korkeintaan millin kokoinen reikä juotettiin umpeen edulliseen hintaan. Alkaa olla tämäkin käsityöala katoavaa kansanperinnettä muovisyyläreiden ja merkkikorjaamojen roskiinheittokäytäntöjen vuoksi. Tarkoitus olisi pestä vielä koko systeemi ensin etikka-vesiliuoksella, sitten tislatulla vedellä ja lopuksi glykolia vähemmän liukkaat Engine Icet sisuksiin. Kyseisen liemen moottorilämpöä laskeva vaikutus lienee aika minimaalinen, Water Wetterillä kai jopa mahdollistakin. WW:stä poiketen EI kuitenkin kestää pakkasta normaalisti, joten valitsin nyt tämän.
Jos et jaksanut lukea, katso edes kuvat.
Mistähän sitä alottais. Neljän ratapäivän setti takana. Torstaina botnialla ehti ajaa 7 kierrosta -> kytkinlevyt meni ja alko luistamaan. Vika todennäkösesti johtu omasta tyhmyydestä. Aikasemmin kun tuota kytkin remppaa teki niin levyt tais olla liian kauan ilman öljyä tai sitten luistaminen johtu erillaisesta öljystä jota tuli laitettua. Mustasaaren duellista löyty uudet massalevyt onneksi. Perjantaina kemoralla, päivä menee mukavasti pyörää säätäessä. Uudet levyt koneeseen, seuraava vika löytyykin jo sitten vuotavasta kytkinnestesäiliöstä. Säiliö yritä ihmettelemään mitä sieltä löytyy. Tiivisteet ehjät ja säiliökin näytti olevan kunnossa ja mitään roskaakaan ei välistä löytynyt. Putkiteipillä sai sen verran paikattua sitä, että ei ihan solkenaan vuotanut. Kytkintä kun alkoi ilmaamaan niin kappassa vaan kahva muuttui kovaksi eikä enää liikkunut mihinkään. Sitten saikin ottaa jo työsylinteriä irti ja etsimään vikaan ja sylinterihän oli vetässyt itsensä jumiin. Kaikki sai korjattua ja pääsi vielä päivän vikaan settiin testaamaan pyörää. Lauantaina ja sunnuntaina kytkin luisti aika pahasti pari kertaa, mutta se ei paljoa enää siinä vaiheessa haitannut
![]()
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
penkkiä ei oo ylimääräistä mutta renntec:in tekemä "kauhukahva" joka on helppo ja nopea kiinnittää noin (5min) sekä käytössä erittäin tukeva.
helpottaa kuskin ajamista kun kyytiläinen voi pitää kahvoista kiinni turvallisesti.
-kiinnitys penkin alle (takimmainen pikakiinnitys) samoihin kiinnikkeihin ku penkki ja (edestä) kiinnitys takakatteen kahden pultin alle.
http://www.bikebits4you.com/Luggage/...aa833c99d74144
http://i46.photobucket.com/albums/f1...9/DSC00064.jpg
edit: http://www.revsperformance.com/image...RREN10226B.jpg
omasta laitteesta takajalka tapit poistettu jne. muutokset joten ei tarvetta enää kauhukahvalle.
Viimeksi muokannut: honda rc51; 23.07.2012 klo 12:55.
[QUOTE=Flippo;6080410]Joko oot päässyt testaamaan pitääkö uusi kytkin paremmin kuin vanha?
Kyllä piti paremmin kuin vanha, tosin luistamaan rupesi sekin, muttei ns. palanut samantien kuten edeltävät versiot, ajoin varmaan 30-40 kiekkaa kaiken kaikkiaan, josta puolet "kaksisuuntaisella" luistokytkimellä.
Ensin rupesi luistamaan huippukierroksilla, sitten avauksissa, mutta kierrokset eivät kiljahtaneet tappiin eikä meno hyytynyt, luulin jo hetken että meni myös kone kun potku katosi mutkan ulostuloissa.
No vedet, öljyt, öljynpaineet, kytkinjousten kireys ja tyhjäkäynnin taso tuli tarkistettua siinä samalla, myös korva stetoskooppina toimien, eikä mitään erikoista havaittu, niin lähdin radalle. Sitten luistikin jo enemmän ja tehoista ehkäpä kolmannes kateissa, mutta antaa mennä vaan, kestävä kytkinpaketti on, kun moista tietoista väärinkäyttöä kestää, korjataan sitten kotona.
Aavistin mistä vian paikallistamisen voi aloittaa. Aiemmin työntötanko oli mitoitettu JTR:n kannelle, mutta TSS:n kansi lienee millin matalampi, koska suoritetussa mittauksessa tanko oli 0,85 milliä liian pitkä ja kytkin kantoi sen verran. Durbahn kytkinmekanismi voi kantaa, vaikka vaijerissa on löysää, se on ton ratkaisun ominaisuus. Ja levypakka kun turpoaa öljykylvyn jäljiltä vielä ajossakin, niin seuraavan kerran tarkistan välyksen ajetun kierroksen jälkeen.
Toivotaan että vika oli siinä ja neljänkympin metallilevyillä selvitään, pakkaa en tosin kerinnyt vielä aukomaan, kun aiemmin mainitusta kytkinmekanismista oli yksi laakeri lähtenyt taivaan tuuliin ja se pitää hoitaa ensiksi alta pois, onneksi löytyy IKH:sta parilla eurolla, saatan ostaa pari varalle.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup