Siellä ollaankin jo pidemmällä kuin täällä suunnalla. Kuukauden päivät edellisestä ajokerrasta lokakuun lopulla, SP on pesty ja työnnetty talliin.kirjoitti
Öljyt voisi vaihtaa tässä ennen Joulua ja samalla ilahduttaa naapurustoa sulosävelillä joulumusiikin vaihtoehtona. Talven aikana olisi tarkoitusta tehdä pikku perushuoltoa. Jos sitä ensi keväänä pääsisi jo säädättämään tuon Power Commanderin ja samalla ottaa se penkkilappu.
Tässä aiemmin uumoilemani jarrujen päivityskokeilu jäi kesän vähäisten kilometrien vuoksi vain jarrupaloihin. EBC:n HH-palat toivat mukavasti lisää purevuutta jarruihin ja lisäksi vinkuvat racing-henkisesti.Nissinin originaalipaloihin verrattuna nämä olivat järkiostos. Letkut voisi ottaa seuraavaksi päivityksen alle ja ehkä sitten jossain vaiheessa myös se CBR:n radiaalisylkky, niin saa faktaa tuostakin.
Kesän plussia:
- Takarenkaan profiilin muuttaminen 180/55:ksi ja renkaiden vaihto Pirellin Diablo Rosso Corsiin (hiton pitkä nimi) teki SP:stä aivan eri pyörän, kuten myös välitysten (15/41) vaihto.
- Vakioalustaankin alkoi ahkerahkolla säätämisellä löytymään oikea tuntuma ja luottoa tuli lisää.
- Kulutuslukemat olivat oikeasti vitosen pintaan - kummallista...
Kesän miinuksia:
- Ajokilometrit jotain 3000, ei hyvä, ei meinannut keretä...
- ...Varsinkaan radalle, ratapäivät 0. Kivaahan se olisi.
- Myrskyssä ei ole kiva ajella kaatuneita puita väistellen...
- Se SP-miitti jäi edelleen toteutumatta
To do:
- Öljyt, jäähdytysnesteet *(mitähän olisi järkevä käyttää?)
- Etupumppujen öljyt (mitähän näihinkin olisi järkevä työntää?)
- Putkiston alasotto, putsaus, änkkäreiden villojen vaihto, thermotekkiä pintaan.
- Commanderin säädätys
Korvatunturin toivelistalla:
- Teräspunosletkut
- Ohjausiskari
- Uudet ajomonot
Viime talvena vaihdoin omaani jäähdytysnesteet, laitoin sellaiset "perinteiset". Jos enempi kiertää rataa eikä pyörä varmasti koskaan altistu pakkaselle, esim. Water Wetter on asiallinen ja kanssaharrastajat huomioonottava vaihtoehto ja paree kuin pelkkä vesi. Ja on noissa kulkineissa näkynyt ns. punaisia nesteitäkin. Yhteenvetona, ei liene hirvittävän tarkkaa kunhan vain huuhdot systeemin niin että sinne jää vaan yhdenlaista lientä.(tttalja @ Joulu. 08 2010,10:45) kirjoitti
Etupumppuja on tullut särjettyä ja kasattua täällä Ylä-Savon suunnalla ahkerasti. Viime kesänä todettiin, että Öhlinsin vakiota notkeampi (olikohan 5W) liemi ei oikein halunnut pysyä toivotulla puolella stefoja edes heti stefanvaihdon jälkeen. Itse olen käyttänyt Motorexin vakiojäykkyyksistä eli 10W:tä (keulassa Öhlinsin jouset, ei muuta päivitystä) enkä osaa isommin moittia.
Keulassa kannattaa käyttää Hontturan OEM-stefoja ja myös huomioida, että litran purkin kanssa on siinä ja siinä, että riittääkö litku molempiin putkiin (jos purat aivan atomeiksi ja peset niin ei riitä). Jos yksikseen tuusailet, niin tällainen työkalu on kätevä öljynpinnan asettamiseen. Hakutoiminnolla ORGista löytyy kyllä toinen toistaan näppärämpiä niksejä keularemontteihin, ehkäisyvälineiden käytöstä alkaen![]()
Talven mittaan on jo saatu jotakin aikaan, tosin eiköhän se perinteinen "kevät tulee, pyörä levällään" episodi toistu tulevallakin ajokaudella.(mikan @ Joulu. 04 2010,20:44) kirjoitti
Gillesin jalkatappisarja löysi paikkansa helposti, tosin säädöt pitää ihmetellä sitten ajokaudella omille kintuille.
Kaatumatattien asennus loppusuoralla, reiät jo katteissa ja tatit paikallaan, sulakerasia hakee vielä paikkaa.
Talven aikaan vielä perushuollot ja pientä remontin korjuuta jäljellä
kaupan olisi SP-1 sopiva kaatumatatit, tulee suoraan moottorin kiinnikkeisiin. Itse laitoin toisenlaiset niin jäi ylimääräiseksi
Kawasaki KX 450F
Tulevalla viikolla pitäisi mennä laittamaan kulta (SP1) talviunille.. *Kaatusin tyhmästä syystä ja hani on ollut nyt reilun kuukauden huollon hoiteissa, sieltä suoraan pakettiautolla luolaan säilöön.. Sitten kun osaisi hoitaa sen talvikuntoon, viltti päälle ja tuutulaulu ei taitane riittää? *
*
Huollossa ne kait on sille jotain tehny..
Onneksi Helsingissä on hyvä mesta pitää pärrä talven..
Nyt kun kaatumatapit tuli puheeksi, niin tarttisinkohan mä sellaset? *PC on hankintalistalla kunhan ehtii ja oppii.. *
Kohtahan sitä jo taas *, siihen asti on hyvä viettää aikaa suksilla... *
![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Viikonloppuna alko taas polttelemaan, että koskas sitä pääsiskään taas kurvailemaan *.
Talven aikana tulee tuskin pyörään tehtyä mitään, mutta ilmanohjaimet syylareihin pitäs hankkia. Onkos kenelläkää tähän tarjota ylimääräisiä vai pitääkö tilata durbahnilta *
matka tappaa vauhdin
Ducati SF 1098S -09
Honda VTR 1000 SP1 -01
ex kawasaki ZX-6R -06
Honda CBR 600f -00
Yllättäen eebeissä noita ilmanohjaimia myös liikkuu. Pitäisi varmaan yrittää rahatilanteen salliessa tilata moiset, niin saisi ilman liikkumaan kuumillakin kesäkeleillä.
Lisäksi rakastamassani Performance Bikesissä oli vaihteeksi juttua järkevästi rakennetusta SP-2:sta, johon oli budjettijärkevillä muutoksilla saatu tehtyä varsin ajettava peli.
Yhdet uudenkarheat SP-1 Durbahnohjurit voisivat löytyä, nämä eivät ole meikäläisen myynnissä olevan jäähdytinpaketin sellaiset, vaan ihan toiset, 50 euroa alle Durbahnin päivän hinnan.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jelppikääpäs aloittelijaa. Eli BOS'in sliparit varmaan menee vaihtoon ja tilalle olisi hakusessa ja osittain katsottunakin jo Moriwakin high mount slipon systeemi.
Elikkäs putken tiivisteet (exhaust gaskets) ovat hakusessa, koska niitäpä ei tule mukana. Enkä usko, että BOS'seja voi käyttää hyväksi tässä asiassa. Varmaan turhaa on haihatella, jotta omalta mantereelta löytyy sopivoita palikoita, jotta kiinnitys onnistuu. Vai mitä ootte mieltä, ku mie en tiiä.
Kiitos ja anteeksi![]()
Tuli viime kesänä vaihdettua tiivisteet putkistoon ja hommasin alkuperäiset paikalliselta edustajalta. Maksoivat 10-15€/kpl. Eli pakoaukon tiisteet laitoin ja sitten tuonne välille kaikkiin väleihin. Alkuperäisenä on alkukäyrästön ja vaimentimen putken välissä tiivisteet, mutta ainakin Yoshimuran ja Micronin slipareihin ei moisia tiivisteitä tarvinnut laittaa.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Voihan muikeus! Kävin kultani pesemässä lauantaina ja pääsin vähän pärräämään. *Sellanen 50-100 metrin (oon huono mittasuhteissa *
) käytävä lämpöisessä väestönsuojassa, sitä ees taas muutamaan otteeseen *
Loistavuutta!Nyt pitäis käydä vahaamassa ja sitten aletaan varailla keväthuoltoa tuolta liikkeestä. *
Se kevät on jo ihan kohta
Keväällä heti SP-tapaaminen pystyyn? *![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Taisi halli kaikua komeasti. =)
Aivan loistavat äänet *(tttalja @ Tammi. 24 2011,18:05) kirjoitti
Mä niin odotan sitä, että saadaan useampi samanlainen riviin ja paraatiajoon... *Kesä....
![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Hei asiantuntijat.. Tietääkö kukaan mistä kannattaa hankkia tuo pleksi tuohon eteen? Haluisin mustan sellasen.. *Ehkä.. Tai lilan.. Tai pinkin.. *
Kuitenkin, mistä lähden edukkaimmin etsimään?
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Tuolta olen yhden kirkkaan pleksin tilannut ja on tuo pari kesää matkassa kestänyt. Vaikka tuossa mainostetaan jotain racing-muotoilua niin tuo on käytännössä tarkalleen vakiopleksin muotoinen.(Tallu @ Tammi. 25 2011,13:01) kirjoitti
Minulla olisi hyllyssä yksi ylimääräinen musta pleksikin, mutta se on päällemaalattu joten siitä ei sitten paljon läpi tiirailla. Siistissä kunnossa kuitenkin, jotta jos budjettiratkaisu kiinnostaa niin laita privaa.
Niin siis pitäiskö siitä läpi sitten katella??? *(killa @ Tammi. 25 2011,14:22) kirjoitti
Laittelen privaa. *
![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
Undertrayta nikkaroineille olisi kysyttävää. <a href="http://cgi.ebay.de/DR290-UNDERTRAY-HONDA-VTR-1000-SP1-SP2-SP-1_W0QQitemZ310226103907QQcategoryZ30240QQcmdZVie
wItemQQ_trksidZp5197.m7QQ_trkparmsZalgo%3DLVI%26it u%3DUCI%26otn%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D6 843725144286772960#ht_1282wt_1141" target="_blank">Tämän</a> mallinen underi on kyseessä ja tahtotila olisi säilyttää edelleen perän vakiomuovit niin pitkälti kuin mahdollista. Tämä onnistui mainiosti, ECU on ymmärtääkseni vakiopaikallaan (aivan takahäkin takaosassa, mustan vakiounderin pohjalla) ja se keskiosan koroke missä on paikka työkalusarjalle yms. on myös edelleen ehjä. Ongelma on nyt kuitenkin lukon sijoittelussa: vaijeri on niin pirun lyhyt että liikkumavaraa on niukalti. Lisäksi lukko voisi mieluiten olla rekisterilapun ja takaiskarin välillä, eli vähän piilossa.
Oletteko kehittäneet luovia avausratkaisuja ja/tai miten olette itse ratkaisseet ECUn/PC:n sekä lukon sijoittelun? Foto ois kiva.
Kuten varmaan muistanet, niin mulla oli se lukko heti siinä rekisterikilven kiinnikkeen juuressa. Hyvä paikka, eikä kerää hirveästi likaa ympärillensä. Ecun olen kiinnittänyt pystyyn apurungon oikeaan laitaan ja commanderi on vasemmassa. Tässä asetelmassa ei siis ole vakiomuoveja sisällä. Pitänee ottaa fotoja.
-----
Edelleen löytyisi pari kappaletta SP-2:n oikean puolen alkuperäisiä sivukatteita. Käy toki myös SP-1:een. Molemmissa pikkuisen naarmuja, mutta esim. maalaukseen tosi hyviä aihioita. Fotoja voin ottaa kiinnostuneille.
Muistutusena vielä täältäkin suunnalta, että varastosta löytyy lähes uutta vastaava punamusta SP-1:n tankki, takapenkki, sekä orkkisputket, orkkis kytkimen osia sekä muita sekalaisia osia... Tarvittaessa voin räpsiä kuvia kiinnostuneille.
Noista osista vois tehdä vaikkapa näppärän kimppakaupan
Ajokautta odotellessa....![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
tuli tuosta äspeen peräpäästä mieleen mulla oli jo hondan ostaessa tuo undertail vaihdettu ja se oli asennettu huonosti jonka huomasin vasta myöhemmin kun pyörä yhtä äkkiä kesken ajon sammui kun paksuimmat virtakaapelit akulta oli asennettu huonosti ja sen vuoksi ne olivat hankautuneet pikku hiljaa poikki....
tarkoitus ois tehdä hieman muutoksia perään ensikesäksi vaihtaa peräkate race malliseen jossa ei oo penkin paikkaa ja samalla sisältä voi poistaa tuon vaijerin, lukkon ja jalkatapit sekä jos jostain löytyy sp2:sen takahäkki vaikka kaaduttukin sopu hintaan niin siitä sais tehtyä lähes kopion hrc kisatakahäkin kaa kun katkaiseen sen noin siitä takakatteen kiinnikkeiden jälkeen hitsaussauman kohdalta ja sähköt saa vielä järkevästi siirrettyä/järjesteltyä eri paikkaan kun vaihtaa kuiva akun normaalin tilalle.
nuita sp2 takahäkkejä on vaan hankala löytää sopu hintaan.... ja ykkösen häkkiä en rupee pilkkomaan ku se on hankalan mallinen.
Laitoin killa sulle kuvia s-postilla omasta modauksesta, idea oli itsellä laajentaa tavaratilaa säilyttäen alkuperäinen "ruma" kilpiteline. Tuli säilytettyä todella paljon alkuperäistä, raksittu vaan pois tuo kaarilukkoteline sisältä ja syvennetty tavaratilaa.(killa @ Helmi. 04 2011,09:44) kirjoitti
Mukaan mahtuu nykyisellään, työkalut + 2x0,5L juomapullot + toiset hanskat + varapaita + muuta pienempää kerralla. Tuon kannen alla olevan vahvikkeen olen modannut pienemmäksi. Kerran kuljetin henkilöauton laturin tuolla tavaratilassa. Ei paha!
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Välitysasiaa ja ketjuasiaa (vaikka näitäkin on ketjussa puitu joskus...).
Ajattelin vaihtaa 190/55 renkulan taakse ja samalla lyhentää välityksiä kompensoimaan rengasmuutosta sekä muutenkin lyhentää aavikkovälejä, ehkä jotain tyyliin -1 eteen ja +2 taakse. Miten on nuo kevyemmät 525 ja 520-sarjan ketjut kestäneet? Entäs ketjun pituus noilla rattailla?
Ainakin viime kesänä Afamin 520 ketjurataspaketti kesti hienosti sen vähän mitä ajelin. Sisäänajon jälkeen pikku kiristys ja sen jälkeen ei tarvinnut kiristykseen juuri koskea. Mulla tuli 15/41 välit ja tuntuisi olevan jo "seudulla" 180/55 takarenkaan kanssa. Ehkä 42 takaratas olisi vielä parempi. Nyt ykkösellä rajoitin pärähti muistaakseni 107km/h nopeudessa (+- 1%, speedohealer) mukaan.
520 ketjujen pituus oli 80% varmuudella 108 lenkkiä.
Vaihdoin juuri omaan pyörään uudet ketjut ja ne olivat 104 lenkkiä pitkät + lukko eli lasketaankos ne 106 lenkkisiksi? Rattaina on 15 / 43 ja ne ovat hyvät ainakin ratailuun, matkaakin ajelee suomen rajoituksilla. Renkaana on 180/55 , tilaa jäi takahaarukkaan reilusti joten 190/60 rengas ja lämppäri mahtuu tarvittaessa. Näin siis SP-1 pyörässä, SP-2 vähän erilainen takahaarukka, liekkö pituudessa eroa?(Turder @ Helmi. 28 2011,10:27) kirjoitti
Kawasaki KX 450F
SP-2:ssa on 2 lenkkiä pitempi ketju vakiona. Itellä on SP-1:ssä SP-2:sen ketjut, kun rattaat on 16/42, akseliväli on nyt pikkusen pitempi kuin vakiona. Tällä välityksellä pitäis riittää myös SP-1 sen pari lenkkiä lyhyemmät, säätö olis silloin melkein etuasennossaan.
Vakiomitta siis SP-1, 104 lenkkiä ja SP-2, 106 lenkkiä.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Jeps, kiitos tiedoista. Hankin 15/42 rattaat ja 108-lenkkisen ketjun varmuuden vuoksi niin ei ainakaan ole liian lyhyt. Pitää lyhentää ketjua jos tarve vaatii.
Hei kertokaas viisaammat..![]()
Nyt tekisi mieli saada uudet vilkut ja takavalo ja ehkä kilpiteline tohon rakkaaseeni. Eli mitä, mistä ja kellä asennutan? Naisen mieliteot vaihtelee kuin yö ja päivä, joten huomenna saatan tahtoa jotain muuta. Keväthuoltoon vien sen jonnekin liikkeeseen, ehdotuksia Stadin suunnilla? Eli öljyt, suodatin ja perustsekkaus? Ja siis SP1, kilsoja alle 14tkm.. *
Ja ei mitään tajua mitä edellinen omistaja on sille tehny... *
![]()
![]()
----Moottoripyörä on monessa suhteessa parempi kuin mies----
VTR SP1 <3
<a href="http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-RC51-RVT1000-Honda-2004-RC51-RVT1000-Nicky-Hayden-NEW-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3a
63dd5f46QQitemZ250783555398QQptZUSQ5fmotorcycles" target="_blank">ebayssä olisi kaupan tehdaslaatikossa oleva RC51</a>
E: myynnissä myös HRC:n kit-veturi *![]()
![]()
![]()
2 500 000 JPY ~ 23 000€. Siitä hieno kulttuurihistoriallinen sijoitus.
Laitetaan vielä muutama kuvalinkki HRC:n kisapyörästä (ilmeisesti Suzuka 8hr-kisasta vuodelta 2001):
http://img822.imageshack.us/i/img446b.jpg/
http://a.imageshack.us/img10/8901/img445.jpg
http://a.imageshack.us/img535/2158/img444x.jpg
http://img685.imageshack.us/i/img444copy.jpg/
Mulla tulee joskus loppukeväästä myyntiin lähes orkkis SP-1, jahka jälkiasennusosat matkaavat oikeaan osoitteeseen kevään kuluessa.
Mun protyyppi kilvetön on osoittautunut mielenkiintoiseksi sijoitukseksi, rempattu Durbahn-kone osoittautui lähinnä huonoksi vitsiksi, sai siitä työlään aihion jo alulle polkaistuun räyhämoottoriin, koneita on siis rakenteilla kaksin kappalein.
Loppukaudesta jos pääsis radalle vakioalakerralla, siihen männät vaihtoon ja luistokytkin sekä hieman kauttaaltaan hiplattu yläkerta, jahka sais toimivat sähköt pyörään ja kämpän laajennuksen ensin alta pois, alkutalvesta kaavailtu juhannuksena radalle vaikuttaa aika haasteelliselta.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jep jep,
Paljas kestopäällyste kutsui, tosin pojan pikkuärrän koeajon merkeissä, kai se ensi viikonloppuna tulis ajokuntoon kuluvalle kaudelle, sitten sen vois siirtää tallista varastoon.
Jos raaserin kampeis sen jälkeen talliin koneen irroitusta ja sähkönvetoa varten, kiirettä pikaiseen valmistumiseen ei juurikaan ole, äskeisellä koeajolla alkuvuodesta hajonnut ja sittemmin operoitu jalka ei taittunut tapille, joten hifistellään sitten koneita.
Välimallin pata olis kasaamista ja dynotusta vaille valmis, rajumpi on vailla venttiileitä, joita ei tunnu tältä pallolta löytyvän, kevyt venttiili mallia flat on aika vaikee ko. varrella ja halkaisijalla, jenkkilähtöiset venat ja seetit on vähän riskaapelia, koska toimivuus on arvoitus titaanin koostumuksen takia.
Mutta jonain päivänä kai kaikki on kasassa, ainakin hetken.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup