Pystyykö SP2:sen mittaristossa vaihtamaan mailit kilsoiksi? Jostain on jäänyt mieleen, että ainoastaan nopeuden voisi vaihtaa joko mph tai km/h ja sitten matka-/trippimittarissa sitä ei voi vaihtaa. Voin olla kyllä väärässäkin...
Nimim. "halpoja mustia SP2:sia Englannissa"![]()
Tarkasta tosin härmälandian hyäksyntärutiini noihin jenkeistä brittehin tuotuihin pyöriin. Halpa tarkastus saattaa tuoda ison säästön.(Turder @ Loka. 23 2009,22:14) kirjoitti
.
Mailit saa kilsoiksi SpeedoHealerilla kätevästi, mutta jo ajettuja maileja matkamittarissa ei pyörän ecun kautta voi tietääkseni muuttaa kilsoiksi. Jos veroteknisesti pitää hommata käytetty mittaristo, niin se maksaa noin kolme sataa.
Jenkkipelin tunnistaa sivukatteiden merkinnästä, VTR on korvattu RVT tarroin, jenkkipelissä on myös kierrosluvunrajoitin nappaa vähän alempaa kiinni.
Kattipelejähän näistä ei oo mikään, edes ns. 06-mallinen.
Joten valaisinmuutos lienee brittipelissä ainoa tarvittava muutos, mittariston lisäksi. Orkkisputket ja -takalokkari on harvoissa peleissä enää kiinni, tosin slipareilla ja underteilillä on huhujen mukaan myös maahantulokatsastettu.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Eihän siinä mitään ongelmaa ole, kun vain e-merkintä löytyy vaihdetuista osista.kirjoitti
jos kuitenkin sattuu että ostat jenkki version niin sen soft limiterin
saa ohitettua yhdellä hyppy johdolla!
![]()
Esim. MCN:ssä on muutama musta myynnissä n. £7000:lla (n. 7600€). Näyttäisi olevan UK-malleja. Saksassa on myös pari yksilöä hieman korkeammalla hinnalla (joista toinen ilmeisesti USA-malli). En tiedä maksaisiko vaivan jos UK:sta roudaisi Saksaan + mahdollinen byrokratia täällä päässä.
Perinteinen SP2-kuume alkaa taas hiipimään. Onhan se ollut jo monta vuotta mutta muilla mopoilla on ajeltu. Ei vaan sitä oikeaa (eli mahd. vähän ajettua kokomustaa) ole osunut kohdalle. Uusia kilokyykkyjä saa kyllä joka vuosi ja nyt taas hieman polttelisi kokeilla kun näitä vielä on saatavilla vähän ajettuina.
http://www.autovahinkokeskus.fi/
varaosa sp1tai.....jotain
Ei mikään kylän kaunein Honda*
Kuvissa ei tosin näy lievää oikean puolen syylärin pintavaurioita ja pintanaarmuja kummempaa, saattaa olla hyväkin aihio pyyntiinsä nähden.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Kävin kattomassa ko. peliä kun lähellä liikuin.
Projektina ei paha, mittaristona Koso ja stongamuutos tehty poraamalla reiät uusille kiinnikkeille yläkolmioon.
Snorkkelia ei ilmanotossa enää ole, joten käyntisäädöt ovat arvoitus.
Mitään arvokasta osaa pyörässä ei ole, Devileistä tulee kunhan niitä lyhentää alkupäästä, oikea puoli vaatii töitä.
Siinä olis jollekin vähän erilainen nurkkapyörä, rataharrastukseen kannattais hommata valmiiksi varusteltu, niin säästää aikaa ja rahaa.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
jos tuo ois osina myytävänä niin vois tankin ostaa pois!
vaikka sekin näyttää saaneen iskuja(naarmuja).
joku härveli tuosta pitäis rakentaa! esim. mönkijä tai mikroauto
![]()
![]()
edit: tai kyl kait tuon saa aika nättiin orggis kuntoonkin!
No ettei tää ketju ihan kuole, niin jäähdytyksen saralla on tehty jotain ihan valmiiksi asti, tila- ja toimintarajoitteiden puitteissa:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/ga...er=mikke&gid=0
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
On sulla kertakaikkisen hienon näköinen nyt sun SP , "uusilla vaatteilla" ,voi että tuli ikävä mun omaa![]()
![]()
The true man wants two things: Danger and play >Nietzsche
Löytyi tälläinen SP1:stä ja SP2:sta käsittelevä linkki netin syövereistä. Vanhoja koeajoraportteja, juttuja HRC-kisaversioista jne.
Sivustolla muutakin hyvää RC-settiä![]()
moi.
entisenä veturi äffä-miehenä nyt polttelisi tuo sp, joten kysymys kuuluukin kannattaako käytetyissä katsella samoja tyyppivikoja kuin muissakin hondissa/jotain muuta?
ajokm? mikä on paljon tai vähän?
VeTuRi,Bussi
Ai esim nokkaketjunkiristimen ääntelyä(maneesi @ Marras. 12 2009,11:40) kirjoitti
![]()
.
Ainakaan jännitteensäädin ei näissä vaivaa kuten monissa muissa Honda-malleissa. Minulle ei tule mieleen mitään tyyppiviaksi luettavaa (mikä räjähtäisi ennen pitkää kaikissa yksilöissä). Normaaleilla tarkastuksilla, mitä käytetylle pyörälle yleensä tehdään, pärjännee hyvin.(maneesi @ Marras. 12 2009,11:40) kirjoitti
Jos laitosta ei huvita pitää aivan vakiokuntoisena, kannattaa toki tiedustella myyskentelijältä muutamaa asiaa. Mielestäni tärkeimpinä ehkä että onko PAIR/Flapper poistettu, onko välityksiä vaihdettu sopivammaksi ja onko Powercommanderia ja Speedohealeria. Sitten voi omien mieltymyksiensä mukaan painottaa putkiston vaihdon, ilmanoton, jäähdytyksen ja iskunvaimennuksen päivityksien, ohjausiskarin, säädettävien jalkatappien/kahvojen yms. hienostuneempien "modauksien" tärkeyttä. Jos myyjä ei edes noista tärkeimmiksi mainituista kohteista tiedä tahi ymmärrä höykäsen pölähtävää, ostajaehdokas vetänee siitä omat johtopäätöksensä.
Itse ostin omani viime syksynä jonkin verran modattuna, mutta PAIR ja Flapper paikallaan. Niiden poistaminen on aika lystikästä, mutta tuleehan siinä mopedin anatomia tutuksi. Rakkineella on nyt sahattu 56 tkm eikä siinä ole toistaiseksi ilmennyt muita kilometrien aiheuttamia oireita kuin ohjauslaakerin väsähtäminen.
SP2:sia alkaa varmaan tätä nykyä saada jo aika sopiviin hintoihin, joten pelihenkilö ehkä harkitsisi sellaista. Uusien aftermarket-osien saatavuus on pikku hiljaa hiipumassa, mutta eroja ykkösen ja kakkosen välillä ei tässä suhteessa yleensä ole, koska lähes kaikki osat käyvät molempiin (tai ainakin niin päin, että kakkoselle suunniteltu osa käy myös ykköseen). Yksi merkittävin ero on putkistoissa, kakkosen swingi on niin erilainen, että ykkösen käppyrät eivät siihen yleensä käy.
Edit: ja niin, tuo vma:n heitto viittasi siihen että tästä voimanlähteestä ei nokkaketjua löydy vaikka kuinka etsisi
Eipä noissa juuri mitään ihmeellistä tunnu näin yhden kesän kokemuksella tunnu olevan. Keväällä ostin Germaaniasta SP-2:sen, tarkistin paikat ja ajelin kesän (6000km) huoletta läpi. Ainoa ongelma oli Power Commanderin totaalinen sekoaminen yhden kerran, mutta sepä ei itse Hondan ongelma ole. Nyt vaihdoin syksyllä öljyt ja kerran kuussa muistaa lyödä käyntiin talven aikana, niin hienosti menee. Itse asiassa näin hauskaa ei ole vähään aikaan ollutkaan...
Pitäisi itsekin toi pair/flapper-jumppa tehdä. Lisäksi vähän muutakin kuluvaa osaa voisi pistää vaihtoon.
Onkohan syy ongelmattomuuteen siinä että näitä on niin vähän, vai siinä että nää on niin hyviä? *![]()
Tiettävästi ongelmia saa kyllä tähänkin pataan hyvän valikoiman erilaisia, kun heittää HRC:n kittiosat koneeseen ja viimeistelee sen muutenkin kisavireeseen. Muun muassa nokkakepit ovat käytännössä kulutusosia sen jälkeen (OBS! Tiedä en, mutta kuullut oon).(tttalja @ Marras. 12 2009,12:52) kirjoitti
Kannattaa siis muistaa, että vaikka tämä HRC:n suunnittelema viritys onkin, niin varsinaiset kisamyllyt ovat aivan kertakaikkisen erilaisia laitteita. Sakemannit ja jenkit näillä tuntuvat vielä edelleenkin vähän vakavamminkin rataa kiertävän ja aktiivisia ja asiantuntevia virittäjiäkin löytyy (muitakin kuin Thorsten Durbahn). Muun muassa heidän foorumeillaan on ihan kiintoisia tarinoita, mitä kaikkea laitteelle pitääkään tehdä jos se oikeasti kisakuosiin nikkaroidaan. Ja ihan ihkaoikeat HRC:n SBK-palikathan ovat pitkälti "unobtaniumia" eli niitä ei yksinkertaisesti ole saatavana missään, eikä ole koskaan ollutkaan muuta kuin tehdaskuskeille.
Ja pahoitteluni taas sivuraiteille lerpahtamisesta, tämä horina ei juuri liity katu-SP:n tyyppivikoihin.
Eikös tuo koske lähinnä lähes mitä tahansa pataa, missä laitteessa hyvänsä? *kirjoitti
"Lisää tehoa = lisää ongelmia"
Eipä todellakaan ole paljoa näkynyt HRC-osia liikenteessä...
ostoaikeideni vaakakupissa painaa ja mietityttää pyörän jo ajetut 58tkm
VeTuRi,Bussi
sepä se(bombertore @ Marras. 12 2009,20:27) kirjoitti
kerrotko ystävällisesti lisää.
tuo myynti-ilmoitus ei oikein sävähdyttänyt:
esim. "Pyörässä kiinni joku commanteri" ei oikein vakuuttanut.
saisinko jotain infoa?
kiitos.
VeTuRi,Bussi
...piiri pieni pyörii, SP hullut siinä hyörii *
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
siinähän se(Turder @ Loka. 24 2009,18:36) kirjoitti
http://www.nettimoto.com/viewVeh....=864363
VeTuRi,Bussi
Tallessa tallissa!(honda rc51 @ Loka. 24 2009,22:20) kirjoitti
Katotaan mitä tosta syntyy...
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Noniin, hartaan vatuloinnin ja pitkällisen ulkomaan foorumien tuijottelun jälkeen tuli lipastettua Ameriikasta käytetty Öhlinsin takaiskari. Päällisin puolin pötkylä on hyvässä kunnossa ja myyjän myyntipuheiden mukaan niukasti huollon jälkeen ajettu. Lisäksi myyjä oli lähestulkoon ostajan painoinen, joten toiveissa oli saada sattumaan sagit paikalleen ilman isompaa veivausta. Näin tapahtui: tankki tyhjänä ajokamppeiden kanssa saatiin kokonaispainumaksi hydraulinen esijännityksen säätö löysimmillään 34 mm ja tiukimmillaan 24 mm. Staattiset 11 ja 8 mm. Tiukimmillaan saa säätö siis olla ja ehkä jopa lipsuu vähän plöysän puolelle tankki täynnä, mutta ei maksa vaivaa enää käydä irrottamaan iskaria, jousta ja hydraulisäädön murikkaa, että pääsisi "karkeasäätöä" tekemään manuaalisella säätörenkaalla - joka siis tässä Öhlärissä on nerokkaasti tuon hydrauliikkamurikan alla. Seuraavan huollon yhteydessä lentää kyllä mainittu murikka kaaressa lehtoon, ma veikkaan.
Ans olla, nyt kun iskariin ei saatu millään upotettua riittävästi rahaa, vaikka tulli parhaansa yrittikin, niin jatkettiin foorumeiden tuijottelua ja lunastettiin Teutoniasta BKG:n portaattomasti säädettävät cliparit. Hyväkuntoisilta näyttävät, mutta negaa tulee siitä, että putket eivät ole suorat vaan tuo säätömekanismi on niissä kiinni. Siis jos nuo onnistuu telomaan niin vaihto-osa maksaa tavanomaista enemmän.
Edellä mainitut käikäleet irtosivat kyllä molemmat mielestäni aika sopuisaan hintaan. Nyt kun RC51:n harrastaminen ei ehkä ole rapakon takana enää niin muodikasta, niin isolla rahalla ostettua blingiä näkyy olevan kiitettävästi kaupan jopa vähän vähemmän isolla rahalla. Merten yli uittamisessa on toki omat hankaluutensa. Samoin Saksasta, ja jos seikkailuhalua ja paikallisen murteen ja kulttuurin tuntemusta riittää, myös Italian SP-foorumeilta löytyy racinghenkistä rojua jos jonkinmoista Durbahnin Torstin keksinnöistä lähtien. Riskihän se aina on käytettyä kampetta ostaa eikä kunto ikinä uutta vastaa, mutta kukin meistä menköön tyylillään.
Muutakin pientä on viritteillä tässä talven ratoksi. Vähiten rattoisa projekti on ohjauslaakerin vaihto, kun ei siihen hommaan ole varsinaisia erikoistyökaluja. Täytyy tilapäisvälinein yrittää teutaroida paikoilleen. Melunvaimennukseenkin tuli Ducato-harrastajilta taivaallisen nerokkaita ratkaisuehdotuksia, mutta katsotaan nyt, onko moiselle sävellykselle tarvetta. Toistaiseksihan Motoparkin ovet on tuomittu säppeen kilpailuja lukuunottamatta.
No häh, tapahtuuko jotain?
Pyörän rakentelu lienee jossain takakaarteessa, loppusuora siis häämöttää piakkoin.
Sähköisiä osia vielä paikoitetaan, teho-/painosuhdetta hiotaan vielä hiukan kohtuuden rajoissa ja etukate pitää maalata sekä tarroittaa, muuten ois peli tavoitteiden mukaisessa iskussa, ensisavut syyskuun jäljiltä ehkäpä hiihtoloman tienoilla.
Odotuksia on, kevättä odotellessa!
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Öö... Otin akun irti ja meinasin ladata sen, mutta ctekki totesi sen olevan täysi, joten se siitä sitten... Kattellaan tammikuussa, jos innostuis riisumaan edes katteet pois.kirjoitti
Kerran kuussa olen sentään rakkaan naapuruston iloksi soitellut sp:n sulosäveliä samalla karkoittaen liito-oravia nurkista pois.
Mopot meni jonnekin talvisäilöön, seuraavan kerran nähdään sitten kun ajokausi alkaa. Otin kanssa akun talteen, vielä kun muistaisi mihin sen laitoin![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Hauskaa, rauhallista sekä turvallista joulua, sekä uuttavuotta kaikille SP-kuskeille!!!
(Kohta aletaan irrottelee katteita ja suunnittelemaan uusia kuvioita ensi kesäksi ;))
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *