Ebaystä aikanaan ostin semmoisen carbon-suojan kytkinkoppaan jossa kopan kiinnityspulttien kohdalle oli tehty pienet loveukset joten pultit sai auki suojaa irrottamatta. Suoja kiinnitettiin koppaan Sikaflex-tyyppisellä massalla. Suoja oli vielä alakulmastaan sisäpuolelta vahvistettu Kevlarilla.
Eihän sitä koppaa usein tarvitse aukoa, mutta jos pultinkannat peittyvät suojan alle niin hankalaksi menevät kytkimen huollot ...
- JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
morjens
muuten nuita magnesium kytkin kopan kuoria/kansia saa
david silver sparesilta £65 eli eiks tuo kevlar suoja maksa
lähes saman verran?
ainakin tuossa tttaljan linkissä oli jotain 49€!
ite ainaskin tilaan sit vaan uuden magnesium kopan jos menee
kaatuessa rikki koska tuo kevlar suojakaan ei välttämättä
takaa sitä että se suojais täysin sitä magnesium kuorta.
mutta onhan tuo toisaalta ulkonäköä parantava osa siinä
vaiheessa jos tykkää carbon/kevlar osista
runko kevlar suojat on sit asia erikseen!!!
yuasa ytz10s geeliakku meni paikalleen tossa jokunen
viikko takaperin!
+ VAT + tk... Mut enivei, halpa toi orkkiskansikin on Daavidilta uutena. Kannattaa myös kysyä sitä tiivistettä siihen mukaan, koska sitä ei siinä normaalisti tule. (huom.)kirjoitti
Ja taas mennään,
Nyt on vaurioituneiden kalikoiden tilalle hommattu likipitäen kaikki, peilin runko, paikkamaali ja tappisarja puuttuvat.
PP-tuning on lopettanut säädettävän tappisarjan teon, harmi, se kun oli kaikken makein mun silmään. Nyt pitäis löytää joku tumma setti ( kirkas ei käy ), johon saa varaosia pyörän kenties taas kiitäessä pitkin rata-aluetta. Tulee ihan mieleen msandellin lentävä lausahdus muistorikkaasta Kemoran keikasta alta kuukausi sitten: " V...u, ei tänne oo kuutta tuntia ajettu ajamaan jääpuikko per...ssä".
No, huomenna taas fixataan, ehkä kuukauden päästä pääsee vähän kehittämään pian kymmenvuotista kulkinetta ensi kauden haasteisiin, koska tarkoitus olis vähän nipistää sekunteja, ja meinaan koittaa myös seisovaa mailia 27?-odotuksin.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Ei mene EU:n sisäkaupassa tuota VAT:a maksuun, eli se jääpi pois hinnasta.(tttalja @ Syys. 18 2009,15:08) kirjoitti
.
Eikös VAT ole sama kuin suomessa alv,erona vain että VAT on britanniassa 15% ja alv kotimaassamme toistaiseksi vielä 22%? Ja jomman kumman maksat,ite maksaisin pienemmän....(vma @ Syys. 19 2009,22:34) kirjoitti
![]()
- Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän ymmärrän. -
15% mä ainakin Britteihin maksoin ja tulen maksamaan. Suomeen en sentin latiakaan.![]()
Hop! Nostetaan vanha idea vielä kertalleen pintaan; eli RC51-kahvitapaaminen jossain tässä ruuhkasuomen alueella
Ehdottaisin itse esim. Veikkolan Nestettä (tai mikä se huoltsikka siinä onkaan) ajankohta voi olla mun puolesta ihan arki-ilta tai esim. sunnuntai-iltapäivä?
Onko kiinnostusta ja milloin???
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Sunnuntai-iltapäivä kävisi itselleni ainakin arki-iltaa paremmin (tai lauantai). Veikkolan Nesta on OK.(The Stick @ Syys. 20 2009,09:53) kirjoitti
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Muuten kyllä mutta tulee aikas paljon nuita kilometrejä hollolasta... Ja tosiaan se sunnuntai kävis jos innostuis lähtemään. Sanotaan että hienon kelin varauksella(absum @ Syys. 21 2009,15:07) kirjoitti
![]()
Idea on kyllä hyvä ja pitkään puhetta ollu että joku tapaaminen...
Honda VTR SP2
Toivotaan että ehtisi ensi sunnuntaina (?) mukaan, sillä pärrä menee talliin ja atomeiksi purkaminen alkaa 1.10. Tosin on kyllä jo muutakin mietitty sille päivälle, mutta sumplitaan tää viikko...
Matka ei ole mikään ongelma. Just kotiuduin Parin päivän reissulta Heinola-Turun Saaristo-Heinola. Saldo oli kierrellen ja kaarrellen pitkin mutkateitä palttiarallaa 800km ja saldoon voidaan lisätä yksi täysin seonnut Power Commanderi - pitää lyödä huomenna läppäri kiinni ja katsoa mitä se vehje on keksinyt. Onneksi noi piuhat pysty irroittamaan suht kivuttomasti, niin matka jatkui vähän mukavemmin.
Olisko se sitten kahvittelua Veikkolan Nesteellä sunnuntaina 27.9 klo esim. 14.00 -> ?
![]()
![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Sounds like a plan! Jos ei nyt ihan mummoja hameet korvissa taivaalta sada. *![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Pistetään tunnilla eteenpäin, niin kerkee kattoo Superbike-kisan Eurosportilta.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Itsellä ei tuo Eurosport näy, joten kisaakaan en näe
Koitan henk.koht. olla paikalla Veikkolassa klo 14->, paikallehan toki saa tulla koska itselle sopii, uskoisin että tunti jos toinenkin sujuu leppoisasti rupatellessa jokatapauksessa![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Ei kerkee... prkl...
(Ens keväänä sit uudestaan)
Ensimmäinen-kö? RC51-meeting oli tänään Veikkolan Nesteellä. Paikalle tuli allekirjoittaneen lisäksi Absum ja Mikan
Aika kului rattoisasti rupatellen ja taisi muutama osakin vaihtaa omistajaa samalla
Samalla tuli esille idea säännöllisistä tapaamisista, vaikka kerran kuukaudessa, saisiko moinen ajatus kenties laajempaakin kiinnostusta foorumilaisten (ja miksi ei muidenkin) keskuudessa?![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Kiva oli tavata muitakin SP-kuskeja. Tuli otettua kuvaakin koko paikalla olleesta SP-katraasta
Paikkaa voisi tosiaan miettiä, Mikan taisi ehdotellakin Keimolan Porttia - olisi selkeämmin löydettävissä kauempaakin tuleville.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Tänään tuli sijoitettua jo ensi kesän ratailuihin, ostin Kärkkäisen alesta G.P.T:n rti2001 lap timerin
Kunnon pukit ja lämppärit pitäis vielä hankkia, täytyy yrittää käytettynä metsästää
Jokos pyöriä olette talvehtimaan vieneet??
Honda VTR SP2
Jahas... Enää ei lokakuussa kehtaa ajella, joten pistetään mennyt kesä pakettiin ja SP-2 osiin.
Kävin muuten punnitsemassa SP-2:en tänään kohtuu tarkalla vaa'alla. Noin 5 litraa bensaa tankissa, Akran slipareilla, muuten vielä vakiona 203 kg. Ei hirveän paha - jos se siitä talven aikana laihtuisi.
Sitten menneestä kesästä muutama ranskalainen viiva (ensimmäinen kesä siis mun ja SP-2:n kesken):
Yleisesti:
- Total ~6000km toukokuun alusta
- Hondassa ei itsessään mitään vikaa, pc3usb sekosi kerran, mutta korjaantui sittemmin.
- Meikäläisen kokoisella kuskilla (173cm) tuo vehje on yllättävänkin mukava, kehtaa vetää pidempääkin reissua väsymättä.
- Kulutus maantiellä ~5,5l/100km.
- Pilot power 2ct:t kestää näemmä 6000km ja vähän päälle. Kyllä tuolla takasella vielä alkukevään ajelee. (Seuraavaksi varmaan 180/55-kumi alle)
- Hymy nousee naamalle viimeistään 7000rpm yläpuolella, jolloin moottori kuulostaa oikeasti hienolta. Kiitos myös Akran putkien.
- Hauskuuskerroin on tuossa viimeisen päälle kohdallaan. Kulkee sen mitä kuski sietää, kuitenkin tehden sen kohtuu nöyrästi.
Radalla:
- Motoparkissa oli elokuussa kivaa, vaikka harmillisesti tuli kevyesti ulkoilua harrastettuakin. Pari naarmua sivukatteeseen lisää, ei paha - onneksi tuli ostettua valmiiksi kevottu. Vaihdetaan naarmuuntuneet tarrat uusiksi, tai peräti ostetaan uusi katesarja talven aikana. Riippuu miten talven aikana innostuu puuhastelemaan.
- Radalla tuli huomattua, että ikänsä kartingia ajaneena ei siitä tässä lajissa ole juuri mitään hyötyä. Melkein voisi sanoa jopa haittaavan, koska jarrutukset ja kurvien sisääntulot menevät aivan eri tavalla, eikä takaraivoon iskostunutta ajotyyliä ihan heti muuteta.
- Muuten tuli tykättyä ratailusta, vaikka itsesuojeluvaisto onkin jostain kumman syystä aika korkealla. Nyt pitäisi vaan saada vehje tuntumaan 100% "omalta". Säätöä siis...
Talven aikana pitäisi tehdä:
- Pairit ja flapperit kaivaa irti
- Uusia ketjut ja rattaat (15/41 mielessä)(520 vai 530 ?)
- Tilata HRC:n jarrupalat eteen (jotenkin tuntuu nyt milläliepaloilla vähän huonolta, vaikka nesteetkin on vaihdettu)
- Vaihtaa vaimentimiin villat
- Perushuollon jatkoa... Ölpät on jo vaihdettu
- Teettää uusi kilpiteline
- Putsailla, laitella...
Jos on rahaa:
- Durbahnilta ilmanohjaimet ja kaatumatapit kylkiin
- Aftermarket-katesarja paikasta x. (Hiilarikatteitakin saisi ihan mukavaan hintaan)
- Uusi väliputki Akran vaimentimeen naarmuuntuneen tilalle (kiitos edellisen omistajan)
Keväällä sitten penkkiin ja säätämään commanderi kohdalleen. Hyvin toi on Akran slipareille tarkoitetulla peruskartallakin pelannut.
Muutkin voisivat varmaan vetää yhteen kesän 2009 omalta osaltaan... *
Savenmaan keulapukki oli yllättäen varsin nohevan oloinen ja käy Veturin keulaan heittämällä myös katteet ja etuloksu paikallaan. Muistelisin vanhasta SP-ketjusta, että ihan kaikki pukit eivät käy ilman modifiointeja. Kuitenkin uskallan suositella tuohon sijoittamista, joka tapauksessa hinta-laatusuhde on kohdillaan. Takapukin voinee samoilla lämpimillä shoppailla samasta paikasta, jos sellaista ei vielä ole. Itsekin saattaisin muuten jonkun kympin olla valmis heittämään lämppäreihin, jos sellaiset jostain käytettynä löytyisi. Eipä nuo nyt uutenakaan ole pahan kalliita, jos jaksaa ulkolaisia nettikauppoja koluta. Tuossa nyt lonkalta vaikkapa yksi esimerkki.(Cosmo @ Syys. 30 2009,21:01) kirjoitti
HRC:n hard/soft bitet ovat varmasti timanttia, mutta mielestäni naurettavan kalliit. Hondan alkuperäiset palat maksavat eteen muistaakseni 80 euroa/kierros, sattumalta tänä kesänä tuli investoitua moiset, ja olivat aiemmin pyörässä olleisiin jonkunmerkkisiin paloihin verrattuna todella selkeä parannus.kirjoitti
Omat talven isommat projektit liittyvät jotakuinkin pakolliseen ohjauslaakerin vaihtamiseen rullalaakerimalliseen sekä toistaiseksi abstraktilla tasolla liikkuvaan suunnitelmaan takaiskunvaimentimen vaihdosta. Mielenkiintoisia vaihtoehtoja on pompsahdellut esille jälkimmäiseen projektiin liittyen, olen hupina päivitellyt tuolla pari sivua taaksepäin olevaan vanhaan postaukseeni hinta- ja saatavuustietoja. Henkilökohtainen finanssitilanne on kuitenkin mikä on, kun perheen parempi puoliskokaan ei vielä hetkeen palaile äippälomalta takaisin työn syrjään, joten saa nähdä mitä oikeasti saa aikaiseksi. Noiden mainittujen lisäksi olisi taas vähintään kymmenen pikkusävellystä mitkä pitäisi talven aikana saada nikkaroitua, osa oman viitsimisen ja ehtimisen mukaan.
Kuutisen tuhatta kilsaa on tullut täällä mittariin, josta ilahduttavan paljon radan kiertämistä. Minä meinasin kuitenkin hammasta purren vielä ajaa (katuajoa) myös lokakuussa, vaikka takarengaskin on revitelty syksyn viimeisissä rata-ajoissa sen verta tarkkaan, että poliisiauton eteen ei tee mieli liikennevaloissa pysäköidä *![]()
Daavidilta kyselin tässä pari kuukautta sitten, 22GBP per kipale. Tohon VATti ja toimituskulut, niin olisikohan nuo ~130€.kirjoitti
Rupeaa tosiaan olemaan viileät kelit jo ajella ja takarengaskin sen verran sileä, että märällä käy hassusti.
Yleisesti
- ~10500 kilsaa tuli kelattua huhtikuusta tähän päivään
- modauksia tuli tehtyä pleksin vaihto, undertray, kilpiteline, sliparit (Leo Vincet = pepusta), powercommander, ratastus (15/42), speedohealer, teräspunosjarruletkut, minivilkut ja kaksisuuntainen häly
- Ainoa vika kesän aikana oli kuollut akku ja välillä häröilevä trippimittari. Muuten pelitti kuin junan vessa
- Kulutus kartasta riippuen 5.5 - 7 litraa
- toinen satsi renkaita jo menossa, nyt alla olevat Corsatkin ovat ainakin takaseltaan lähinnä mallia sliksi (kelattu vajaa 6 tkm)
- radalle en päässyt kertaakaan, ensi kesänä sitten yritystä senkin edestä
Talven aikana ei tehdä mitään, kun tälle talvelle ei ole tallipaikkaa. Tarkoitus olisi kuitenkin kerätä palikoita ja ruuvailla sitten palikat keväällä paikalleen.
- uudet renkaat
- ohjausiskari
- flapper/pair modi
- toiset sliparit
- uudet ketjut rattaat. 15/41 myöskin ja 520 alurattaalla
- (epämääräisen) rahatilanteen mukaan jousitusta paremmaksi, vivut, siirrettävät jalkatapit ja kaatumatappisarja. Tai sitten vain haaveillaan moisista.
Ajatusta oli vaihtaa tuo swingi SP2:sen versioon, mutta jää kyllä nyt tekemättä sitten tallittomana, samaten kuin takajarrukonversio tai ratakatesarjan väkertäminenkin.
Kovasti tekisi mieli tutkailla myös tuota microsquirttia ja sen asentamisen mahdollisuutta tähän, mutta voipi jäädä sekin tallipuutteen takia tekemättä. Muutto sotki suunnitelmat aika hyvin.
Edit: pitää lisätä vielä, että sen verran ADHD olen ettei mikään laite ole oikein täyden kesän jälkeen jaksanut kiinnostaa kauheasti vaan vaihtoon on tahtonut mennä. Kesä SP:llä ei ole aiheuttanut moista, ei ole sitten minkäänlaisia luopumisajatuksia! Tarpeeksi haastava laite omistaa että tunata, ensimmäinen pärrä jolla mennään kaksikin kesää
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Mulla on tossa paikallaan vähän vähemmän hyväksytyt versiot evoista. Toiminnassa tehon lisäyksen suhteen ei ole moitteen sijaa, mutta sietämätön arkioloissakin äänimaaimansa suhteen. Moottoritienopeuksissa rääkyy niin että korvissa soi vielä aamullakin. Melko äänekäs oli sunkin pyöräsi, mutta ääni oli huomattavasti siedettävämpi ja matalampi kuin mulla. Sama juttu Stickin putkissa.
Rakentelin loppukesästä JuhaV:n vinkin mukaan noihin tuollaiset koiran peniksen malliset killerit ja ääni putosi kyllä OK-tasolle, mutta nyt en saa tuota toimimaan kotikonstein kartaltaan kunnolla ja kun se seuraava steppi on viedä sitten ammattilaiselle säädettäväksi, investoin sitten samantein enemmän katsastuskelpoisiin slipareihin.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Mitä noista olen lukenut, niin ei tahdo toimia RC51:ssä 2-1 putkisto. Yläpäähän saa ehkä enempi piikkitehoa, mutta lämpöongelmat kasvaa ja tehokäyrä dippaa pahasti keskialueella http://www.rc51.org/dyno/j2-1.jpg
Ei siis oikein toimi normikäytössä
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Mulla säilyy putkisto ennallaan, miellyttää silmää ja korvaa.
Kolmet killerit tulee olemaan käytössä, uudet tukkoset Motopark-versiot ( toivottavasti tulee käyttöä ), vähäisessä katuajossa Ahvenistolle kelpaavat perusversiot ja suorat huilut meluvapaille radoille, noille ääripäille pitää ajattaa kaksi karttaa vaihtokytkimen taakse.
Orkkisvanteille sujahtaa tänään hyvät käytetyt seoskumit, niin on varasetti aina valmiina, hommasin myös toisenlaiset ketjunkiristäjät renkaanvaihtoa helpottamaan. Jarruletkut pitää linjata uudestaan, eli kääntösäde on kuin kuorma-autossa, tanko ei siis juuri käänny. Toivottavasti selviää uudella puristajan ja T-kappaleen välisellä letkulla.
No eipähän käy aika pitkäksi.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Taas on tullut tiirailtua noita takaiskarivaihtoehtoja. Erittäin kilpailukykyiseltä optiolta vaikuttaa brittiläinen Nitron NTR Race. Piggyback-mallinen pamppu, nopea ja hidas puristusvaimennuksen säätö ja 12 mm korkeudensäätö löytyy ja shimmittäävät tehtaalla erikseen rata/katu/kaksi päällä ajelu -käyttöön tilauksen mukaan. Samoin tietenkin jousi tulee kuskin painon mukaan. Hydraulisen esijännän säädön saa lisäpalikkana halutessaan. Yksi brittipuoti lupasi jo myydä ko. vaimentimen hintaan 520 puntaa kotiin toimitettuna, varmaan kahden tai useamman pampun tilauksesta saisi vielä tuostakin hitusen pois (ainakin postikuluissa säästöä).
Laadusta ei ole tietoa, lähinnähän tuo Nitron on autopuolelta tuttu. Kovasti Englannin edustajat kuitenkin kehuvat tuota, eräs erehtyi väittämään jopa, että laatu on täysin Öhlinsiä vastaava (vertasi itse asiassa TTX:ään, mikä on jo himpun paksua). Joka tapauksessa voi huollattaa Öhlinsin huoltoedustajalla, eli ei tarvitse välttämättä lähettää britteihin huollatettavaksi, lienee siis rakenteeltaan jotakuinkin Ö-kopio. Joustakaan ei tarvitse ottaa tuollaisena kasari-myrkynvihreänä vaan samaan hintaan saa mustana.
Tähän mennessä varteenotettavin vaihtoehto oli ehkä Wilbers 641, mutta nyt vaikuttaa jopa siltä, että tämä voi olla sekä halvempi että ominaisuuksiltaan ainakin hyvin lähelle vastaava. Hmm-mm.
Yhden pyörän keskivertomerkillä rakentaneena kysyisin, että mikset osta kerralla hyvää? Jos tavoiteena on vain korvata kuollut orggisiskari, niin riskin voi ottaa, kunhan ei odota liikoja. Muutos on todennäköisesti selvästi parempaan. Mutta Öhlins on aina Öhlins. WP on myös hyvä. Kilpuriin en laittaisi muuta, mutta kadulla se ei tietenkään ole aivan yhtä tarkkaa.
Iskari voi olla kopio rakenteeltaan, mutta materiaalit voivat olla huonommat, viimeistely huonompi (eli suurempi sisäinen kitka), öljyt huonommat ja shimmaukset metsässä. Näin ei toki välttämättä ole, ja halvalla voi saada hyvääkin, mutta itse en lähtisi ostamaan sikaa säkissä.
Ainoa Öhlins, jonka laatuun olen ollut jotakuinkin pettynyt on R&T keula. Se on lähempänä R:ää kuin T:tä. Tuntuma on hyvä, mutta öljyt menevät mössöksi jopa nopeammin kuin Showan peruskeulassa. Liukupinnat eivät taida olla aivan yhtä hyvät kuin mitä odotin.
- JAM Racing Team -
Oon viimex ostanut Hondan original palat eteen ja taakse yhteensä 100€. Oon ollu tosi tyytyväinen alkuperäisiin paloihin, eikä ole tullut mieleen muita pyörään laittaakaan.(tttalja @ Syys. 30 2009,21:45) kirjoitti
Ulkomaiden foorumeilla joku ylisti noita HRC:n paloja tuntumaltaan ja ominaisuuksiltaan selvästi paremmiksi.
Tiedä sitten, toisaalta voisithan noi laittaa, niin pääsis kuulosteleen niiden toimintaa. Ei toi paha hinta oo, jos vaan on nimensä veroiset.
Mopo tykkää kun sillä ajetaan.
VTR SP-1
Ameriikan foorumeilta bongattua: putkisto sinulle, jotka haluat erottua nakkikioskilla, klikk och klakk. Konsepti sopii mielestäni vähän paremmin Desmosedicin perseeseen, varmaan antaa dynosta aika eksoottista käppyrää, siirrättää elektroniikat pois peräkontista ja voihan siinä vähän kuljettajankin tarakka lämmitä, mutta eipä ainakaan ole joka pojalla samanlaista...