Eli putki, suodatin ja "lastu" vaihdettuna 133hp akselilta?(bombertore @ Kesä. 13 2009,00:58) kirjoitti
Tuosta kun vähentää sen 15% voimansiirtohäviöitä, puhutaan noin 113hp takapyörätehosta. Saman verran antaa täysin vakiokuntoinen VTR sisäänajettuna.
Tuommoiset +25% lisäteholupaukset ovat muuten täyttä kukkua.
Et saa 25% lisää tehoa vaikka vaihdat race täysrännin, säädät Commanderin kohdalleen ja teet nämä perusjutut. SP1 ja SP2 ovat tunnetusti suht´haasteellisia (ja kalliita) viritettäviä putki+commander temppujen jälkeen.
.
Taisi hemmopäivillä olla optimistisia takarengastehoja ja nyt about samat koneelta niin ei voi hirveästä tehonlisäyksestä puhua tuolla "taikalastulla".
ÄÄh ja ööh. Et saa todellakaan normaalisti hengittävästä koneesta "manipuloimalla" kuin max muutaman hepoisen lisää (mikäli "manipuloinnilla" tarkoitat powercommanderia).(bombertore @ Kesä. 13 2009,14:42) kirjoitti
Tietty, jos puhut penkin kalibroinnista, homma on huijausta (kuten teholastukin).
PC ja täysi kisaränni antaa VTRään 5-15hv, ja se siinä. Ja tämäkin vain siinä tapauksessa, että PC on säädetty asiantuntijan voimin.
Tuommoiset "teholastut" ovat täyttä BSää ja verrattavissa magneetteihin bensaletkun ympärillä jotka "järjestävät molekyylejä" ja tuottavat lisätehoja. Täysin hukkaan heitettyä rahaa siis.
+25hv "teholastulla" on myös täyttä vedätystä ja shaibulia. Lisäys tapahtuu ainoastaan lastukauppiaan pankkitilille hyväuskoisten hienolla kustaunnuksella.
Kuten aiemmin kirjoitin, VTR on tunnetun kallis ja vaikea virittää putki+pc yhdistelmää edemmäs.
Pyörähän sinällään on erittäin haluttava ja klassikko jo nyt. Omaan talliin tuommoinen ilmestyy myöskin jonkin ajan kuluttua. Etsin kuitenkin semmoisen, jossa ei ole "teholastua" *
.
No joo,
Tapaus tuo mieleen lähes 20-vee takaa tilanteen, kun 200SX Nissaniin piti saada potkua lisää, putkiston ja putsarin lisäks.
Ahtoja ylös, porattu tyhjäkäyntisuutin hukkiksen ohjausletkulle, sahara-termari kiinni ja kuten tämän keissin ns. "lastu" = vastus lämpöanturille, oikean lastun sai lähettämällä ecun englantiin, eikä kantti riittänyt, koska niiden pelit oli silloin vielä ilman kattia, eli eri specseillä.
Noilla tuli hippasen potkua lisää, eli just sen mikä on ecun liukuma anturihuijauksella kylmän ja kuuman koneen välillä.
Tolla vastuksella on kyllä heppahintasuhde kohdallaan, sitä en epäile, mutta puhutaan jokusesta hepasta, sekin välialueella, koska vakiona SP on rikkaalla, ja lisää rikastusta tarvitaan vasta täysrännillä ja airboxilla, ei siis pelkillä slipareilla, on vastus mun taustatietojen mukaan viraton huipputehojen kohdalla ko. modilla.
Mun SP antoi Samin penkissä 122 takapyörältä, killereillä ja 13,5 seoksilla. Uudehko Aprilia samoilla vireillä ( airbox, fullsystem, pc3 ) ilman killereitä rikkaammilla seoksilla 120, ja uudehko 999 Ducati 116 horsea pelkällä puoliputkella. SP on käppyröissä yli tehossa ja väännössä kaiken aikaa, vaikka rajoittaja katkaisi nousujohteisen menon ennen kymppiä, noi Italot kiertävät tonnin enemmän, vanha on voimissaan kuten Performance Biken viime numerosta voi todeta.
Aika masentavaa, mutta mun Gessu 125 horsen Germaani-virisarjalla antoi samassa penkissä 95 takapyörältä, siksi 120 oli mun haave SP:lle ko. pekissä. Toi 20 prossan liukuma penkkituloksissa on kyllä monesti todeksi havaittu, surkeeta vertailun vuoksi, siksi voi vain vertailla saman penkin tuloksia liki vastaavilla pyörillä.
Mutta molemmat twinit tuli aika äkäsiksi Samin jäljiltä, eivätkä juo bensaa.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Tervehdys,
Täällä tarjolla SP1/SP2 laitteisiinne mukavaa tavaraa.
Itse suosittelisin erityisesti tuota katesarjaa, koska sellaista ei täydellisenä ja asennusvalmiina tule ihan joka päivä vastaan.
Varakonekin on mukava olemassa, poistaa kaiken turhan hermoilun tekniikan keston suhteen
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Tartteeko näiden vehkeiden kanssa hermoilla tekniikan kestävyyden kanssa??![]()
![]()
![]()
x-x-x-x-x-x-x-x- Pain Comes For Free -x-x-x-x-x-x-x-x
* * * * * * * * * *
Faktoja kun tarkastelee niin ei tosiaan tartte, mutta jotkuthan alkavat hermostumaan heti kun laitteen takuuaika alkaa umpeutumaan. Eli kyseessä oli lähinnä vitsi.(The Stick @ Kesä. 16 2009,10:07) kirjoitti
Itse hommasin tuon toisen koneen periaatteessa sen takia että sitä voisi sitten vapaasti modata ja samalla pitää pyörää kuitenkin ajossa. Mutta enpä sitten saanut koskaan tuota aikaiseksi vaan ajelin tyytyväisenä vakiokoneella koska siinäkin ominaisuuksia piisaa.
Muutkin voinevat kommentoida, mutta ilmeisesti tälläkään foorumilla ei ole tiedossa yhtään konerikkoa tai edes muuta merkittävää teknistä ongelmaa, poislukien ne jotka ovat ns. itseaiheutettuja ?
Aika umpiluja tekniikka noissa tunnetusti on ja lastentauteja ei ole.
Terv. JuhaV
EDIT : kirjoitusvirheitä
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Itse pidän SP:tä yhtenä luotettavimmista pyöristä, ei pelkää kovaa rata-ajoakaan tuo pyörä.
Kemorassa kävin heittämässä ensimmäisen YCC kisan sillä vanhalla kehäraakki kuussatkulla millä ajelen nykysin, ja siellähän se oli Durbahn editionikin näytilläEi sitä meinaan SP:eeksi tunnista ellei tiedä pyörän historiaa... Ihan ok aikojakin sain pommiteltua, 1.15.x meni rikki ja 1.16.47 peräti aika-ajoissa ja kisoissa samalle tasolle. Ei voi olla ku tyytyväinen
Olis kiva kuulla mitä tuolle entiselle SP:lleni kuuluu, onko paljon tullut hilkettä uutta pyörään? Meinaan, jos uusi omistaja vielä palstaa lukee
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Zeipiin vanhalle mopolle kuuluu ihan hyvää. Tai eihän se hyvää ole kun ei hirveästi kilometrejä ole päässyt kertymään.
Työt perhana meinaa haitata vapaaajan toimintaa.
Eipä ole vielä hilpettä pyörään laiteltu, teräspunosletkut laittelin samalla kun vaihdoin nesteet mutta siinä kaikki tähän saakka.
Iskunvaimennusta tekisi mieli alkaa tutkimaan tarkemmin. Mielestäni etupää riittää tälläiselle turistille kohtuullisen pitkään, mutta takavaimennus ei mielestäni ole hirveän vakuuttava. Vai pitäiskö kuskin laihduttaa tai opetalla alustan säätämistä ?. Kyselin Öhlinssiä taakse aikaisemmin keväällä, ruotsista olisi saanut rahteineen n 800,00 eur pitänee vielä siis miettiä.
Ahvenistolla olen kerran kerennyt pyörällä käymään ja pitää sanoa että rivinelosen jälkeen ajamisen fiilis oli kyllä parempi.
Luistokytkin odottelee tossa työpöydän päässä asentamista ja taitaa sujahtaa paikalleen ennen seuraava ratakokeilua.
Pitää varmaan alkaa hieroa Juha V.n kanssa kauppoja vaimentimista ja killereistä. Ahvenistollahan on tuo raja 95dp.
LeoVincet+killerit 4000 rpm oli 94,6dp, sehän on aina hieman mittaajasta ja mittauspaikasta kiinni.
Niin ja vielä............
Muistatko Zeipii mitä kartaa käytit matka-ajossa commanderissa, olisko ollut se netistä imuroitu ja modattu Leovincen ?.
Ja pitikös silloin laittaa alipainekellon letku takaisin kiinni ?
Niin kuin Juha kirjoitti, en myöskään muista kuulleen näissä malleissa olleen suuria murheita kestävyyden kanssa. Oman pyöräni kun Zeipiiltä ostin kaupat sovittiin muistaakseni jo alustavasti puhelimessa ja lopullinen kauppakin tehtiin ilman koeajoa kun maassa oli vielä lunta.
Kyllähän on muuten huvittanut kun meillä on suht uusi naapuri ja edellisenä kesänä ajelin rivinelkulla niin äänethän olivat "hieman" hiljaisemmat, nyt aamulla jos lähtee pyörällä töihin ja paukauttaa V2 käymään, niin kyllähän naapurin käsi nousee tervehdykseen mutta hymy on mielestäni hieman väkinäinen. Vai kuvittelenko vaan![]()
Joo, kyllä mullakin oli kestävän ja luotettavan maine aika isossa painoarvossa hankinnan aikana, Ducati ja Aprilia jäivät siksi ns. takavasemmalle.
Omaan olen oikein tyytyväinen, hankin sen vakiona ( pl. Wilberssit ja numerot peräkopassa ) ja sitten siitä tuli tommonen:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/ga...er=mikke&gid=0
Tää kesä käydään ratatapahtumissa ja ensi talvena taas parannellaan ja korjataan omia virityksiä sekä jotain uutta kalikkaa ajattelin myös hommata !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Osaatko sanoa, mikä mahtaa olla takaiskarin mallinumero? Olen hyvin alustavasti kysellyt noita takaiskareiden hintoja, ja Wilbersin malleilla 640/641/643 tuntuu olevan melko laaja hintaskaala, vaikka kahden jälkimmäisen ero taitaa olla vain tuo säiliön rakenne (letkun päässä/kiinteänä iskarissa). Matrista ja Bituboa on myös kaupan, hintaa siellä tonnin pintaan jos haluaa nopean ja hitaan puristusvaimennuksen säädön sekä korkeussäädön. msandell voisikin vinkata, mikä paikka länsinaapurissa myy Öhlinsiä 800 euroon, kun alle tonnin en ole itse löytänyt.kirjoitti
Iskarista,
Mielestäni 641, johon on otettu optiona korkeussäätö, hitaat ja nopeat vaimennukset tohon tulee perushintaan ( 649 ), ja korkeussäätö joko 149 tai 199 päälle, muistaakseni.
Bemarissa on myös Wilberssit, peruspumput tuuman korotuksella, todellakaan ei huonoa sanottavaa, paljon nopeammat ja tarkemmat iskarit kuin vakiot.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Joo 641:ssä on tosiaan letkullinen säiliö ja Wilbersin listahinta 649e. 643-malli 799e ja siinä kiinteä säiliö. Korkeussäätö molempiin 99e lisää. Ihmettelin kuitenkin vähän, kun Wilbersin edustaja kertoi, että he valmistavat iskunvaimentimensa suoraan 10 mm vakioiskaria pidemmäksi, ja siihen sitten voi halutessaan ottaa +-5 mm säädön tuohon 99 euron hintaan. Vain erikseen tilattaessa mainitsemalla valmistavat iskarin vakiopituisena. Tästä heräsikin taas kysymys, että miten paljon te säädettävillä iskareilla ajelevat veturinkuljettajat olette lisänneet iskarin pituutta vakioon verrattuna? 10 mm kuulostaa mielestäni aika paljolta, olkoonkin että pikku perän korotuksesta ko. rakkine tiettävästi ketteröityy.
JUHAnnustarjoukset 1&2&3
Nyt meikäläisen nimipäiväjuhlan kunniaksi entisestään parannetut tarjoukset. Ottakaahan *ja sitten laitatte mulle sitovia sähköpostiviestejä *
Hyvää jussia kaikille !
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Mikan millaiset desipelilukemat sulle tuli Ahveniston mittauksissa ?
ja killalle, Öhlinssiä ruotsinmaalta olisin saanut kaverini kautta joka on Suomessa näissä nitroauto touhuissa mukana. Jos on kiinnostusta, niin voin kyllä kysäistä onko vielä saatavissa ja mikä on päivän hinta.
Helmikuun alussa sanoivat että heillä on 2 kpl jäljellä joten osta heti (kuten myyjät aina). En tarkalleen ottaen tiedä kuka on se tukkuri/kaupias joka ne toimittaa, en tosin edes kysynyt.
Ps. JuhaV laitoin viestiä.
msandell, selvä homma. Takaiskarin vaihtelu jää kyllä ensi talven projektiksi mutta voihan sitä hupina vielä silloin yrittää huudella. Tähän mennessä kustannustehokkain löytämäni ratkaisu on ollut nimen omaan tuo Wilbers, ja sen laatu kyllä tälle kuljettajalle riittäisi takuuvarmasti.
Jäinkin miettimään tota takaiskariasiaa, että onkohan Öhlinsillä sitten kuinka monta vaihtoehtoa kun niitä näyttää muutama olevan Wilbersilläkin.
Kävin talvella yhdessä vantaalaisessa huolto / korjauspajassa joka pelaa myös Öhlinssien kanssa (oisko ollu MJL-Bike, ei varmaa muistikuvaa omistaja oli vissiin Sami Pennan entinen mekatsu). Siellä takavaimennin oli suullisen tarjouksen mukaan muistaakseni karvan päälle tonnin ja keulaan olis löytynyt myös Öhlinsin kittisarja (muistaakseni 450+työt, tähän ois vielä pitänyt ostaa jouset)
Taidan itse myös ajella tämän kesän suunnilleen näillä eväillä ja talvella sitten harrastaa hieman purkutoimintaa.
Hops,
Jos olette liikenteessä joskus Treen/Kangasalan suunnalla niin mulla on dB-mittari. Voidaan tehdä tutkimusta paljonko keneltäkin ääntä lähtee. Eli noissa myynnissä olevissa putkissa olevat killerit on mitattu kunnollisella dB-mittarilla ja nimenomaan SP:ssä.
95 dB 4500 rpm:llä on aika paha rasti jota ei tavanomaisilla killereillä ole helppo saavuttaa.
- JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Alkuun iskareista,
Paha sanoa mitään sitovaa tosta perän korkeudesta ( kun en itse ole iskaria tilannut ), mutta sivujalassa on 20 mm korokepalikka ja iskarin korkeussäädöllä on vapaata jengaa 6,5 milliä, ja fillari on sivujalalla ns. normaalisti ( ei pystyssä, ei kenossa ).
Ahvenistolla istuin Cosmon vastaavaan, ja kyllä perä on selkeästi alempana vakiopampussa kuin mulla.
Ahvenistolla eräs SP-harrastaja sanoi Öhlärin lopettaneen SP:n takapampun teon, joten ns. loppuvarasto voikin olla ihan totta.
Desipeleistä,
Mulla on kolmessa Ahveniston mittauksessa tullu: 94, 95 ja 92, kaikin Org:in päivillä. Tiukemmat Laserin killerit ovat olleet laukussa mukana, mutta ruuvaushommiin ei ole ollut aihetta.
Motoparkkiin kuun lopussa !
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Jou,
Hetken hukassa ollut ketju onkin taas täällä.
Viime Org:in Ahveniston ratapäiville lähti Honda maanantaiaamuna vain kaapeleiden säestyksellä käyntiin, viikon seisseenä.
Poterossa ollut akku oli tarvikemallia, 0902 valmistettu. Noh, jotain tavallisuudesta poikkeavaa oli mielessä, nyt on muutaman ajokerran palvellut ilman lieveilmiöitä 6,4 Ah Li-Ion kuiva-akku.
Moinen kapistus omaa ns. tavallisen akun kuoret, navat ovat tupla-apicot, uros-sellaiset. Ihan hyvin lähtee käyntiin kuumana ja kylmänä, akku painaa 945 grammaa.
Durbahn:in sivuilla on myös ko. kevytakkuja, mutta ne ovat ilman perinteisiä kuoria, toi äskeinen oli helpompi sovittaa orkkis poteroon.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Mikan, no nyt kun akussakin on uudet kuoret niin tästä pyöräänkin toiset kuoret
http://files.myopera.com/v2tre/album...0620091447.jpg
Henkinen tilani on nyt näin loman lähestyessä sellainen että autotallia pitäisi saada tyhjäksi. Kuljetuksistakin voidaan tarpeen tullen sopia.
- JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Käytin maantieajossa leovincen ja viripajan karttojen sekoitusta niin, että otin alle 5500rpm asetukset leo vincen kartasta (ja tuolloin alipainekellon tulee olla kiinni) ja 6000rpm ylöspäin viripajan kartasta. Tuolloin kulutus oli mielestäni kohtalainen alle 6l/100km ja kuitenkin pyörä vetää kivasti kierroksilla. Alipainekellon vaikutushan muistaakseni on siellä n. 4000 - 5500rpm, juha tai joku varmaan voi vahvistaa tasan oikeat rpm luvut?(msandell @ Kesä. 17 2009,08:34) kirjoitti
..ja kyllähän sen pyörän äänet oli sellaiset, että välillä ihan hävetti lahdessa asuessanikin betonilähiön sisäpihalla tuikata pyörää käyntiinMut on ne äänet toisaalta myös niiiiin makeat, ai saakeli
Hyviä ajoja kaikille, ajelkaahan varovasti (etenkin ahvenistolla) !
täältä näet mitä milloinkin harrastelen... www.youtube.com/jabe84
Kävikös kukaan muu kuin Bombertore(?) vetämässä tänään Hallissa nopeusennätyksiä? Kuulemma yksi valko-musta SP-2:kin lappukilvillä siellä oli nähty, vaikkei omaan silmään pistänytkään. Itse en vetässyt kun on noi 15-42 välitykset ja huiput tulee vastaan aika äkkiä, mutta Bombertore taisi vetäistä SP-1:llä 258 lukemat tutkaan.
Paluumatkalla tuli tohon mopoon ihan uusi ilmiö. Moottorijarrutuksessa paukuttaa putkissa ihan kunnolla ja jopa nopeassa vaihteen vaihdossa kiihdytyksessä paukauttaa. Mitään idea mistä moinen voisi johtua?
Kertaakaan ei aikaisemmin ole paukutellut missään yhteydessä ja samoilla kilkkeillä & säädöillä on vedetty jo 4500 km.
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Absum,
Paukuttelu johtuu periaatteessa siitä että putkistossa on yhtä aikaa sekä palamatonta seosta ja ilmaa (happea) eli näistä pääsee syntymään "paukkuseos".
Olikos sulla PAIR jo eliminoitu ? Tai sitten mahdollisuus on se että sulle on kehittynyt nyt pieni ilmavuoto johonkin kohtaa pakoputkistoa.
Nyt on ollut aika lämmintä, joten sekin voi hieman vaikuttaa siihen että seos on hieman eri kuin viileämmissä keleissä ja putketkin käy kuumempina.
Liian laiha seoshan on kanssa joskus syy paukkumiseen koska silloin palaminen pytyssä jää tapahtumatta kun laiha seos ei syty ja se päätyy pakoputkeen jossa se sitten putken kuumuudesta johtuen syttyy. Mutta jos mitään ei ole muutettu, niin tästä tuskin on kysymys. Joskus saattaa käydä niinkin että jostain saa tankattua vähän paskempaa bensaa !
Sitä happea twineissä pääsee aina hieman putkistoon kun pakopulssien välissä putkisto imaisee ilmaa takaisinpäin sieltä vaimentimen päästä tai sitten alipaine vetää ilmaa jostain vuodosta siellä putkistossa (esim. sliparien sovituksesta).
Jos pauke jatkuu niin itse katsoisin ekana että vuotaako se putkisto esim. sieltä liitoksista, johon väliputket kiinnittyvät siellä takapyörän edessä tai sitten sliparien ja väliputkien välistä.
Takapytyltä lähtevässä käyrässä on myös muutama liitos jota kannattaa vähän kiristellä. Noissa on sellaiset pehmeät grafiittiset pari milliä paksut tiivisterenkaat jotka saattavat joskus palaa ja alkaa vuotamaan.
Ihan ekana kuitenkin kannattaisi ehkä tankata uutta bensaa tankkiin ja katsoa muuttuuko tilanne. Eipä tule turhaan ryhdyttyä hommiin jos vika olikin siinä.
Joskus aikaisemminkin olen kirjoitellut tänne että jos seokset ovat oikein, PAIR on eliminoitu ja pakoputkisto ei vuoda niin SP ei pauku putkissa missään tilanteessa. Edelleen olisin tätä mieltä.
Terv. JuhaV
The older I get, the faster I was ...
Now Thruxton R Supercharged & BMW K1300S HP
Olipas tänään taas kuumapäivä nahkahousuissa100km:n reisun pyörähdin tekemässä. Mamma kyydissä ensikertaa vaikka SP ollut jo toista kesää, ja ihan hyvät kyydit se antaa kahdellekin, taka pamppu on vaan lötkö kahdelle..
Perjantai-iltana lahden satamassa juopottelin ja punainen SP1 lähti juuri parkista, taisi olla akran putket.. tunnistaakos kukaan itsensä?
Honda VTR SP2
Oma himmelini kulki Lappeenrannan kentällä 256 km/h, mittari näytti 259 joten aika hyvin on kohdallaan kun rengaskin voi pikkuisen suddailla noissa nopeuksissa. En kuitenkaan aivan päässyt rajoittajalle kutosella, pari sataa kiekkaa jäi käyttämättä.(bombertore @ Kesä. 27 2009,23:32) kirjoitti
Oma putkistoni paukutteli vielä talvella ja siihen oli todennäköisimpänä syynä takakäyrän ensimmäisen liitoksen haperoksi palanut tiiviste. Myös PAIR oli toki silloin paikallaan.
Kaverini on vakavasti sairas ja myy Honda RC30:n. Aivan alkuperäiskunnossa, kuin uusi ja ajettu n. 4000 km. Pistäkää privaa mulle jos kiinnostaa. Hinta on 25 k€. Saattaa olla yksi maailman vähiten ajetuista. Ostimme sen Saksasta erään lesken olohuoneesta pitsiliinan alta kun 20 vuotta miesvainajan kuolemasta oli tullut täyteen.
On myös tosi siisti tuutti myytävänä, mutta vuosimallia en muista. Niitä aika ensimmäisiä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Jepa jee, ei ollut bentsiini vaan on näemmä kanssa takimmaisen käyrästön ensimmäisen liitoksen tiiviste palanut haperoksi. Taitaa olla aika tyypillistä![]()
Suzuki GSX-R1100 & Yamaha XS650
(exät Honda VFR 800 V-Tec, Harley-Davidson FLSTF Fat Boy, KTM RC8, VTR SP-1, CBR 954 RR, CBR1000F, Kawasaki KX125)
Välitykset 15-42, Gearing Commanderin mukaan olisi pitänyt mennä 10250 kierroksella 265,9 km/h (rengas 180/55), mutta noita GC:n lukemia on täytynyt ennenkin pitää lähinnä viitteellisinä huippunopeuksien osalta, koska varsinaisessa vedossa on muuttujia (esim. renkaan eläminen, sutiminen) joita ei voi tuossa huomioida. Renkaan kulumisen ja muut epätarkkuudet renkaan koossa sen sijaan tuo uudistettu laskuri pystyy huomioimaan.(bombertore @ Kesä. 28 2009,20:50) kirjoitti
Metzelerin M3 oli alla ja minullahan on aika nafti rakonen huggerin ja renkaan välissä (noin 5 mm, kun rengas oli uusi). Ei kuitenkaan rengas onneksi muuttanut tuossakaan vedossa muotoaan niin paljon, että olisi silponut huggerin riehkaksi. Huggerin valmistusmateriaali on lisäksi vastaava kun katteissa eli kohtalaisen jäykkä.